Wonen In Limburg - Kantoor Hasselt
leegstand NW: renovatie van 12 woningen en 1 appartement
Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.
1. Koper
1.1 Koper
Officiële naam: Wonen in Limburg - Kantoor Hasselt
Rechtsvorm van de koper: Overheidsonderneming
Activiteit van de aanbestedende dienst: Huisvesting en gemeenschappelijke voorzieningen
2. Procedure
2.1 Procedure
Titel: leegstand NW: renovatie van 12 woningen en 1 appartement
Beschrijving: Het dossier betreft de renovatie van twaalf woningen en één appartement. Deze panden staan reeds meerdere jaren leeg en zijn pas over een termijn van vijf tot tien jaar voorzien voor een grondige renovatie of eventuele sloop. In afwachting daarvan wordt voorgesteld om op korte termijn beperkte maar doelgerichte ingrepen uit te voeren. Het doel van deze tussenfase is om de gebouwen opnieuw verhuurbaar te maken en hun gebruikswaarde te verlengen, zonder overinvesteringen die toekomstige plannen zouden doorkruisen. De voorgestelde werkzaamheden moeten de woningen in staat stellen om gedurende de komende jaren een degelijke en comfortabele woonkwaliteit te bieden op een economisch verantwoorde wijze.
Identificatiecode van de procedure: 0e7d3ca0-0195-40a5-98ff-3a8716513c00
Interne identificatiecode: PPP0OQ-2622/5930/2025 2622
Type procedure: Andere procedure in één fase
2.1.1 Doel
Aard van het contract: Werken
Belangrijkste classificatie (cpv): 45211000 Bouwwerkzaamheden voor meergezins- en eengezinswoningen
2.1.2 Plaats van uitvoering
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Hasselt (BE224)
2.1.2 Plaats van uitvoering
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Hasselt (BE224)
2.1.4 Algemene informatie
2.1.6 Gronden voor uitsluiting
Bronnen voor uitsluitingsgronden: Aanbestedingsstuk
5. Perceel
5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001
Titel: leegstand NW: renovatie van 12 woningen en 1 appartement
Beschrijving: Het dossier betreft de renovatie van twaalf woningen en één appartement. Deze panden staan reeds meerdere jaren leeg en zijn pas over een termijn van vijf tot tien jaar voorzien voor een grondige renovatie of eventuele sloop. In afwachting daarvan wordt voorgesteld om op korte termijn beperkte maar doelgerichte ingrepen uit te voeren. Het doel van deze tussenfase is om de gebouwen opnieuw verhuurbaar te maken en hun gebruikswaarde te verlengen, zonder overinvesteringen die toekomstige plannen zouden doorkruisen. De voorgestelde werkzaamheden moeten de woningen in staat stellen om gedurende de komende jaren een degelijke en comfortabele woonkwaliteit te bieden op een economisch verantwoorde wijze.
Interne identificatiecode: 2025 2622_1
5.1.1 Doel
Aard van het contract: Werken
Belangrijkste classificatie (cpv): 45211000 Bouwwerkzaamheden voor meergezins- en eengezinswoningen
Aanvullende classificatie (cpv): 45211000 Bouwwerkzaamheden voor meergezins- en eengezinswoningen
5.1.2 Plaats van uitvoering
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Hasselt (BE224)
5.1.6 Algemene informatie
Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
De namen en beroepskwalificaties van het voor de uitvoering van de opdracht ingezette personeel moeten worden vermeld: Niet vereist
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): neen
5.1.9 Selectiecriteria
Bronnen van selectiecriteria: Aankondiging
Criterium: Andere economische of financiële eisen Beschrijving: Erkenning en registratie van aannemers: D (Bouwwerken), Klasse 3
Criterium: Andere economische of financiële eisen Beschrijving: Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten. Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen.
Criterium: Professionele risico-indemniteitsverzekering Beschrijving: Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's. Minimumeisen: Het bewijs van verzekering.
Criterium: Referenties voor gespecificeerde werken Beschrijving: Een lijst van de werken die gedurende de laatste vijf jaar werden verricht en vergezeld gaat van certificaten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd, zowel met betrekking tot de wijze van uitvoering als met betrekking tot het resultaat. Minimumeisen: De inschrijver stelt minimaal 3 projecten voor, aangevuld met de certificaten.
Criterium: Professionele risico-indemniteitsverzekering Beschrijving: Het bewijs van een verzekering van de tienjarige burgerlijke aansprakelijkheid. Minimumeisen: Het bewijs van verzekering
Criterium: Algemene jaarlijkse omzet Beschrijving: Een verklaring betreffende de totale omzet, over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn. Minimumeisen: De totale omzet is minimaal 2 keer de geraamde waarde van de opdracht.
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium: Categorie van het gunningscriterium drempel: Gewicht (punten, exact) Gunningscriterium numerieke waarde: 100
5.1.11 Aanbestedingsstukken
5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding
Voorwaarden voor indiening: Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Varianten: Niet toegestaan
Beschrijving van de financiële garantie: Borgtocht (5 % van het oorspronkelijk bedrag van de opdracht (excl. btw), afgerond naar het hogere tiental)
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen: 29/01/2026 10:00 +01:00
Voorwaarden van het contract: De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: neen
5.1.15 Technieken
Informatie over het dynamische aankoopsysteem: Geen dynamisch aankoopsysteem
5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie
Organisatie voor beroepsprocedures: Raad van State
Informatie over de termijnen voor beroep: Organisatie die informatie verstrekt over beroepsprocedures en bijhorende termijnen: Ondernemingsrechtbank Antwerpen - Afdeling Hasselt
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: Wonen in Limburg - Kantoor Hasselt
Organisatie die meer informatie geeft over beroepsprocedures: Ondernemingsrechtbank Antwerpen - Afdeling Hasselt
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt: Wonen in Limburg - Kantoor Hasselt
8. Organisaties
8.1 ORG-0001
Officiële naam: Wonen in Limburg - Kantoor Hasselt
Registratienummer: BE0401.314.140
Postadres: Gouverneur Roppesingel 53
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Hasselt (BE224)
Contactpunt: Frank Louwet
Rollen van deze organisatie: Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt
8.1 ORG-0002
Officiële naam: Ondernemingsrechtbank Antwerpen - Afdeling Hasselt
Registratienummer: BE0308.357.753
Postadres: Parklaan 25 bus 6
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Rollen van deze organisatie: Organisatie die meer informatie geeft over beroepsprocedures
8.1 ORG-0003
Officiële naam: Raad van State
Registratienummer: BE 0931.814.266
Postadres: Wetenschapsstraat 33
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Rollen van deze organisatie: Organisatie voor beroepsprocedures
8.1 ORG-0004
Officiële naam: 3P - Aanbieder van diensten / Prestataire de services
Registratienummer: BE 0475.480.736
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Antwerpen (BE211)
Telefoon: +32 3 294 30 51
Rollen van deze organisatie: Aanbieder van aanbestedingsdiensten
10. Wijziging van een aankondiging
Versie van de eerdere aankondiging die moet worden gewijzigd: 899d5b99-76c6-4a33-b80b-68781998e9c2-01
Voornaamste reden voor de wijziging: Informatie bijgewerkt
Beschrijving: De opdrachtdocumenten zijn aangepast op 16/12/25. Er zijn wijzigingen in de totalen van onderstaande artikelen: - 51.21.10 - 51.53.10 - 53.11.10 - 54.21.20 - 61.11 - 77.44 U kan de laatste versie van de gewijzigde documenten raadplegen op https://cloud.3p.eu/Downloads/1/2622/OQ/2025 10.1 Wijziging van een aankondiging
Identificatiecode afdeling: PROCEDURE
Informatie over een aankondiging
Identificatiecode/versie van de aankondiging: 8bf2495c-955d-49d6-be2f-07af74767fb1 - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 16/12/2025 00:00 +01:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 16/12/2025 00:00 +01:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands