Stad Maaseik
Heraanleg Scholtisplein en speelweide kinderdagverblijf
Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.
1. Koper
1.1 Koper
Officiële naam: Stad Maaseik
Rechtsvorm van de koper: Lokale overheid
Activiteit van de aanbestedende dienst: Algemene overheidsdiensten
2. Procedure
2.1 Procedure
Titel: Heraanleg Scholtisplein en speelweide kinderdagverblijf
Beschrijving: Voorwerp van deze werken Heraanleg Scholtisplein en speelweide kinderdagverblijf Toelichting Het opbreken en heraanleg van het Scholtisplein in Neeroeteren met aangrenzend een speelplek en speelweide voor het kinderdagverblijf. De aannemer zal het terrein bouwrijp maken door het te ontdoen van begroeiing en verhardingen. Vervolgens zal de aannemer het grondverzet doen volgens de plannen. Er wordt gestreefd naar een nulbalans in het grondverzet, d.w.z. dat er geen afvoer van bruikbare grond is. Verder zal de aanleg van de verhardingen, structurele elementen (brug, speeltuigen, paaltjes etc.…) worden uitgevoerd om tenslotte de groenaanleg uit te voeren. Aanvang- en uitvoeringstermijn De opdracht vangt aan op de dag die in het aanvangsbevel wordt vastgesteld. De werken dienen te worden uitgevoerd van 03 maart 2025 en dienen voltooid te zijn voor 31 mei 2025. De uitvoeringstermijn bedraagt maximaal 90 kalenderdagen (incl. 6 wettelijke verlofdagen). De aannemer is gebonden aan de uitvoeringstermijn vermeld in het plan van aanpak. De inschrijver wordt gevraagd om het aantal werkdagen dat volgens hem nodig is voor de uitvoering van het werk, zelf op te geven als bijlage aan zijn offerte (plan van aanpak – gunningscriteria). Indien de aannemer van mening is dat er werken niet kunnen uitgevoerd worden binnen de vooropgestelde termijn dient hij dit uitdrukkelijk te vermelden in zijn plan van aanpak. We denken hierbij aan werken die specifiek binnen een periode dienen uitgevoerd en die buiten deze vooropgestelde termijn vallen (bv. aanplant i.f.v. plantseizoen). Indien aanplantingen niet binnen de vooropgestelde termijn uitgevoerd kunnen worden, zullen deze worden aangeplant in het eerst volgende plantseizoen. Vastgelegde termijn: Uiterlijk bij de start van het nieuwe schooljaar (1 september 2025) dient de speelweide in gebruik genomen te worden. D.w.z. dat alle werken m.b.t. verhardingen, omheiningen, speeltuigen, brugje, … enz. dienen uitgevoerd te zijn, mits uitzondering van eventuele aanplantingen die buiten het plantseizoen vallen.
Identificatiecode van de procedure: d5a22425-e66f-42f3-8913-4c737185fa78
Interne identificatiecode: PPP049-4034/4283/2024/079
Type procedure: Andere procedure in één fase
Rechtvaardiging voor de versnelde procedure:
Belangrijkste kenmerken van de procedure:
2.1.1 Doel
Aard van het contract: Werken
Belangrijkste classificatie (cpv): 45112700 Werkzaamheden voor landschapsarchitectuur
2.1.4 Algemene informatie
2.1.6 Gronden voor uitsluiting
Louter nationale uitsluitingsgronden: (zie verklaring op erewoord)
5. Perceel
5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001
Titel: Heraanleg Scholtisplein en speelweide kinderdagverblijf
Beschrijving: Voorwerp van deze werken Heraanleg Scholtisplein en speelweide kinderdagverblijf Toelichting Het opbreken en heraanleg van het Scholtisplein in Neeroeteren met aangrenzend een speelplek en speelweide voor het kinderdagverblijf. De aannemer zal het terrein bouwrijp maken door het te ontdoen van begroeiing en verhardingen. Vervolgens zal de aannemer het grondverzet doen volgens de plannen. Er wordt gestreefd naar een nulbalans in het grondverzet, d.w.z. dat er geen afvoer van bruikbare grond is. Verder zal de aanleg van de verhardingen, structurele elementen (brug, speeltuigen, paaltjes etc.…) worden uitgevoerd om tenslotte de groenaanleg uit te voeren. Aanvang- en uitvoeringstermijn De opdracht vangt aan op de dag die in het aanvangsbevel wordt vastgesteld. De werken dienen te worden uitgevoerd van 03 maart 2025 en dienen voltooid te zijn voor 31 mei 2025. De uitvoeringstermijn bedraagt maximaal 90 kalenderdagen (incl. 6 wettelijke verlofdagen). De aannemer is gebonden aan de uitvoeringstermijn vermeld in het plan van aanpak. De inschrijver wordt gevraagd om het aantal werkdagen dat volgens hem nodig is voor de uitvoering van het werk, zelf op te geven als bijlage aan zijn offerte (plan van aanpak – gunningscriteria). Indien de aannemer van mening is dat er werken niet kunnen uitgevoerd worden binnen de vooropgestelde termijn dient hij dit uitdrukkelijk te vermelden in zijn plan van aanpak. We denken hierbij aan werken die specifiek binnen een periode dienen uitgevoerd en die buiten deze vooropgestelde termijn vallen (bv. aanplant i.f.v. plantseizoen). Indien aanplantingen niet binnen de vooropgestelde termijn uitgevoerd kunnen worden, zullen deze worden aangeplant in het eerst volgende plantseizoen. Vastgelegde termijn: Uiterlijk bij de start van het nieuwe schooljaar (1 september 2025) dient de speelweide in gebruik genomen te worden. D.w.z. dat alle werken m.b.t. verhardingen, omheiningen, speeltuigen, brugje, … enz. dienen uitgevoerd te zijn, mits uitzondering van eventuele aanplantingen die buiten het plantseizoen vallen.
Interne identificatiecode: 2024/079_1
5.1.1 Doel
Aard van het contract: Werken
Belangrijkste classificatie (cpv): 45112700 Werkzaamheden voor landschapsarchitectuur
5.1.2 Plaats van uitvoering
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Maaseik (BE225)
Aanvullende informatie: Diverse locaties
5.1.3 Geraamde duur
Einddatum van de duur: 31/05/2025
5.1.6 Algemene informatie
Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
De namen en beroepskwalificaties van het voor de uitvoering van de opdracht ingezette personeel moeten worden vermeld: Niet vereist
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): neen
5.1.9 Selectiecriteria
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: ReferentiesMinimumeisen: De inschrijver legt een lijst voor van minimaal twee (2) soortgelijke projecten, uitgevoerd tijdens de laatste vijf (5) jaar. Onder soortgelijke projecten wordt begrepen een totale parkaanleg (groenzone, verhardingen, …) met een uitvoeringsbedrag van minimaal 300.000 EUR excl. btw, waarvan het groenaandeel minimaal 100.000 EUR excl. btw bedraagt. Voor iedere referentie dient een attest van goede uitvoering aangeleverd te worden. Hiertoe worden per referentie volgende gegevens vermeld: opleveringsdatum, bestelbedrag en (functionele) gegevens van de publieke- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. De aanbestedende overheid behoudt zicht het recht voor om contact op te nemen met de opdrachtgever.
Criterium: Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: OmzetverklaringMinimumeisen: Een verklaring waaruit blijkt dat de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht uitmaakt minstens gelijk is aan 500.000 euro over ten hoogste elk van de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
Criterium: Type: Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen
Beschrijving: Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten. Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen. Bewijsmiddelen: Door in te schrijven op deze opdracht, verklaart de inschrijver dat er geen uitsluitingsgrond op hem van toepassing is, voor zover het gaat om uitsluitingsgronden die bewezen worden aan de hand van documenten die de aanbestedende overheid zelf kan opvragen voor de Belgische inschrijver via elektronische weg. Het gaat met name om het RSZ-attest, het attest van fiscale schulden en het attest van niet-faling via Telemarc. Eventuele corrigerende maatregelen moet de inschrijver echter bewijzen door schriftelijke stukken toe te voegen aan de offerte. De inschrijver dient tevens volgende documenten toe te voegen: o de Belgische inschrijver: een uittreksel uit het strafregister dat maximaal 6 maand oud is op het uiterste tijdstip van ontvangst van de offertes; o de Belgische inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de sociale zekerheidswetgeving van een andere lidstaat van de Europese Unie: een recent attest uitgereikt door de bevoegde buitenlandse overheid waarin bevestigd wordt dat hij voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is; o de buitenlandse inschrijver: uittreksel uit het strafregister, certificaten inzake fiscale en sociale schulden, en een certificaat inzake niet-faling. Wanneer een document of certificaat niet wordt uitgereikt in het betrokken land of dit niet afdoend voor alle uitsluitingsgronden het nodige bewijs levert, kan ter vervanging een verklaring onder eed toegevoegd worden, of in landen waar dit niet voorzien is, een plechtige verklaring van de betrokkene voor een bevoegde rechterlijke of administratieve instantie, notaris of bevoegde beroepsorganisatie van
Criterium: Beschrijving: Erkenning en registratie van aannemers: C (Wegenbouwkundige werken), Klasse 3 De offerte vermeldt : 1. ofwel dat inschrijver over de vereiste erkenning beschikt; 2. ofwel dat in het bezit is van een certificaat of ingeschreven is op een officiële lijst van erkende aannemers in een andere lidstaat van de Europese Unie. In dat geval voegt de kandidaat of inschrijver bij zijn aanvraag tot deelneming of offerte het door de bevoegde certificeringsinstelling afgeleverde certificaat of het door de bevoegde instantie van de lidstaat bevestigde bewijs van inschrijving en elk document dat de gelijkwaardigheid tussen deze certificering of inschrijving en de vereiste erkenning als bedoeld in het eerste lid kan aantonen. Op dit certificaat of deze inschrijving worden de referenties vermeld op grond waarvan de certificering respectievelijk de inschrijving op de lijst mogelijk was; 3. ofwel dat de kandidaat of inschrijver de toepassing inroept van artikel 3, § 1, 2°, van de voormelde wet van 20 maart 1991. In dat geval voegt de inschrijver de nodige bewijsstukken bij zijn aanvraag tot deelneming of bij zijn offerte. De inschrijver moet bij de gunning slechts die klasse hebben die overeenkomt met zijn inschrijvingsbedrag. De erkenningsklasse is aldus indicatief op basis van de raming. De inschrijver kan voldoen aan een lagere klasse wanneer zijn offertebedrag in zin overeenstemt.
Informatie over de tweede fase van een procedure in twee fasen: De procedure verloopt in opeenvolgende fasen. In elke fase kunnen deelnemers afvallen
De koper behoudt zich het recht voor de opdracht zonder verdere onderhandelingen te gunnen op basis van de oorspronkelijke inschrijvingen
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium: Gewicht (punten, exact): 70
Criterium: Beschrijving: Plan van aanpak
Gewicht (punten, exact): 30
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:
5.1.11 Aanbestedingsstukken
5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding
Voorwaarden voor indiening: Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Varianten: Niet toegestaan
Beschrijving van de financiële garantie: Borgtocht (5 % van het oorspronkelijk bedrag van de opdracht (excl. btw), afgerond naar het hogere tiental)
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen: 05/12/2024 10:00 +01:00
Uiterste datum tot wanneer de inschrijving geldig moet blijven: 120 Dag
Voorwaarden van het contract: De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: neen
5.1.15 Technieken
Informatie over het dynamische aankoopsysteem: Geen dynamisch aankoopsysteem
Elektronische veiling: neen
5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie
Organisatie voor beroepsprocedures: Raad van State
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: Stad Maaseik
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt: Stad Maaseik
8. Organisaties
8.1 ORG-0001
Officiële naam: Stad Maaseik
Registratienummer: BE0207.473.201
Postadres: Lekkerstraat 10
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Maaseik (BE225)
Rollen van deze organisatie: Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt
8.1 ORG-0002
Officiële naam: Raad van State
Registratienummer: BE 0931814266
Postadres: Wetenschapsstraat 33
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Rollen van deze organisatie: Organisatie voor beroepsprocedures
10. Wijziging van een aankondiging
Versie van de eerdere aankondiging die moet worden gewijzigd: cc1d6197-8b7f-4a9c-90b0-859347a42759-01
Voornaamste reden voor de wijziging: Informatie bijgewerkt
10.1 Wijziging van een aankondiging
Identificatiecode afdeling: PROCEDURE
De aanbestedingsstukken zijn gewijzigd op: 29/11/2024
11. Informatie over een aankondiging
11.1 Informatie over een aankondiging
Identificatiecode/versie van de aankondiging: 76a4b1b0-e72a-48ac-bd1f-2235b5dcb79d - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 29/11/2024 00:00 +01:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 29/11/2024 00:00 +01:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands
11.2 Informatie over de bekendmaking