Gemeente Maasmechelen
Mastervisie Administratief Centrum – fase 1 renovatie van de 2 bovenste niveaus van het administratief centrum
Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.
1. Koper
1.1 Koper
Officiële naam: Gemeente Maasmechelen
Rechtsvorm van de koper: Lokale overheid
Activiteit van de aanbestedende dienst: Algemene overheidsdiensten
2. Procedure
2.1 Procedure
Titel: Mastervisie Administratief Centrum – fase 1 renovatie van de 2 bovenste niveaus van het administratief centrum
Beschrijving: Het volledige administratief centrum, bestaande uit het oude gemeentehuis en het nieuwe gemeentehuis beide gelegen aan het gemeenteplein, alsook de vleugel van de politie gelegen langs de Dr. Haubenlaan zijn toe aan een grondige renovatie. Dit zowel wel op interieur- als exterieurvlak en op energetisch vlak. Wij willen van deze renovatie gebruik maken om het volledige administratief centrum terug up to date te maken op het vlak van dienstverlening, comfort, toegankelijkheid, IT technologie en klimaatdoelstellingen 2050. Op deze manier wordt het administratief centrum klaargemaakt voor de volgende generaties gebruikers van dit centrum, dit zowel voor burgers, bestuurders als personeel. Voor fase 1 van de mastervisie ligt momenteel het aanbestedingsdossier van de renovatie van de bovenste 2 verdiepingen van het nieuwe gemeentehuis voor. Dit aanbestedingsdossier bestaande uit plannen, bestekken, technische beschrijvingen, ramingen en meetstaten wordt ter goedkeuring voorgelegd aan de gemeenteraad. Om de klimaatdoelstelling 2050 waar te maken, worden er in deze fase 1 ook reeds energetische investeringen gedaan. Zo wordt er gebruik gemaakt van geothermische diepteboringen, via een zogenaamd BEO-veld onder het niet verharde gedeelte van het gemeenteplein. Op dit geothermisch BEO-veld wordt een laag energetische koel- en verwarmingsinstallatie aangesloten namelijk een water/water warmtepompsysteem welk gekoppeld wordt op een laag temperatuur klimaatplafond. Verder wordt er gewerkt met intelligente Ledverlichting. De aanleg van dit BEO-veld is onderhevig aan een meldingsplicht en de aanpassingen aan het bovenste niveau zijn onderhevig aan een vergunningsplicht. Hierdoor is voor deze renovatie een omgevingsvergunning vereist is, die reeds werd ingediend. Om ruimtegebruik te optimaliseren wordt gebruik gemaakt van flexwerken/-plekken. Tijdens de werken blijft het administratief centrum in gebruik. Hiervoor worden specifieke afspraken met de nog te gunnen hoofdaannemer gemaakt. Ook zal er aan de zuidzijde van het gebouw een tijdelijke werftrap voorzien worden die enkel gebruikt zal worden door aannemers, zodanig dat huidige toegangen, trap en lift in het gebouw bruikbaar blijven voor burgers, bestuurders en personeel.
Identificatiecode van de procedure: c473f0ad-7a1a-48e6-b131-c3de8c1f3c92
Interne identificatiecode: PPP00M-4689/4531/24/248
Rechtvaardiging voor de versnelde procedure:
Belangrijkste kenmerken van de procedure:
2.1.1 Doel
Aard van het contract: Werken
Belangrijkste classificatie (cpv): 45000000 Bouwwerkzaamheden
2.1.4 Algemene informatie
2.1.6 Gronden voor uitsluiting
Louter nationale uitsluitingsgronden: (zie verklaring op erewoord)
5. Perceel
5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001
Titel: Mastervisie Administratief Centrum – fase 1 renovatie van de 2 bovenste niveaus van het administratief centrum
Beschrijving: Het volledige administratief centrum, bestaande uit het oude gemeentehuis en het nieuwe gemeentehuis beide gelegen aan het gemeenteplein, alsook de vleugel van de politie gelegen langs de Dr. Haubenlaan zijn toe aan een grondige renovatie. Dit zowel wel op interieur- als exterieurvlak en op energetisch vlak. Wij willen van deze renovatie gebruik maken om het volledige administratief centrum terug up to date te maken op het vlak van dienstverlening, comfort, toegankelijkheid, IT technologie en klimaatdoelstellingen 2050. Op deze manier wordt het administratief centrum klaargemaakt voor de volgende generaties gebruikers van dit centrum, dit zowel voor burgers, bestuurders als personeel. Voor fase 1 van de mastervisie ligt momenteel het aanbestedingsdossier van de renovatie van de bovenste 2 verdiepingen van het nieuwe gemeentehuis voor. Dit aanbestedingsdossier bestaande uit plannen, bestekken, technische beschrijvingen, ramingen en meetstaten wordt ter goedkeuring voorgelegd aan de gemeenteraad. Om de klimaatdoelstelling 2050 waar te maken, worden er in deze fase 1 ook reeds energetische investeringen gedaan. Zo wordt er gebruik gemaakt van geothermische diepteboringen, via een zogenaamd BEO-veld onder het niet verharde gedeelte van het gemeenteplein. Op dit geothermisch BEO-veld wordt een laag energetische koel- en verwarmingsinstallatie aangesloten namelijk een water/water warmtepompsysteem welk gekoppeld wordt op een laag temperatuur klimaatplafond. Verder wordt er gewerkt met intelligente Ledverlichting. De aanleg van dit BEO-veld is onderhevig aan een meldingsplicht en de aanpassingen aan het bovenste niveau zijn onderhevig aan een vergunningsplicht. Hierdoor is voor deze renovatie een omgevingsvergunning vereist is, die reeds werd ingediend. Om ruimtegebruik te optimaliseren wordt gebruik gemaakt van flexwerken/-plekken. Tijdens de werken blijft het administratief centrum in gebruik. Hiervoor worden specifieke afspraken met de nog te gunnen hoofdaannemer gemaakt. Ook zal er aan de zuidzijde van het gebouw een tijdelijke werftrap voorzien worden die enkel gebruikt zal worden door aannemers, zodanig dat huidige toegangen, trap en lift in het gebouw bruikbaar blijven voor burgers, bestuurders en personeel.
Interne identificatiecode: 24/248_1
5.1.1 Doel
Aard van het contract: Werken
Belangrijkste classificatie (cpv): 45000000 Bouwwerkzaamheden
5.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Heirstraat 239
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Tongeren (BE223)
Aanvullende informatie: Gemeente Maasmechelen
5.1.3 Geraamde duur
Andere looptijd: Onbekend
5.1.6 Algemene informatie
Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
De namen en beroepskwalificaties van het voor de uitvoering van de opdracht ingezette personeel moeten worden vermeld: Niet vereist
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): neen
5.1.9 Selectiecriteria
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Klasse 5Minimumeisen: Erkenning klasse 5
Criterium: Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: Categorie DMinimumeisen: D (bouwwerken)
Criterium: Type: Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen
Beschrijving: Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten. Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen.
Criterium: Beschrijving: Erkenning en registratie van aannemers: D (Bouwwerken), Klasse 5 - Bij de offerte te voegen documenten: o Kopie van de inschrijving op de lijst van de erkende aannemers, met vermelding van categorie of ondercategorie en klasse. o Een attest van de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid. Dit attest moet betrekking hebben op het laatste afgelopen kwartaal vóór de dag van de ontvangst van de offertes. o Een attest waaruit blijkt dat de inschrijver voldoet aan zijn beroepsmatige fiscale verplichtingen. Dit attest moet betrekking hebben op de laatste afgelopen fiscale periode vóór de dag van de ontvangst van de offertes. o Een bewijs waaruit blijkt dat de ondertekenaar van de offerte wel degelijk de bevoegdheid heeft om te ondertekenen. o Een verklaring op erewoord of een uittreksel uit het strafregister.
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium: Gewicht (punten, exact): 70
Criterium: Beschrijving: Planning, doorlooptijd, coördinatie & veiligheid
Gewicht (punten, exact): 30
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:
5.1.11 Aanbestedingsstukken
5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding
Voorwaarden voor indiening: Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Varianten: Niet toegestaan
Beschrijving van de financiële garantie: Borgtocht (5 % van het oorspronkelijk bedrag van de opdracht (excl. btw), afgerond naar het hogere tiental)
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen: 09/12/2024 12:00 +01:00
Uiterste datum tot wanneer de inschrijving geldig moet blijven: 180 Dag
Informatie over de openbare opening: Openingsdatum: 09/12/2024 12:00 +01:00
Plaats: Dienst Overheidsopdrachten, Binnenhof 4 te 3630 Maasmechelen
Voorwaarden van het contract: De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: neen
5.1.15 Technieken
Informatie over het dynamische aankoopsysteem: Geen dynamisch aankoopsysteem
Elektronische veiling: neen
5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie
Organisatie voor beroepsprocedures: RAAD VAN STATE
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: GRID ARCHITECTUUR
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt: Gemeente Maasmechelen
8. Organisaties
8.1 ORG-0001
Officiële naam: Gemeente Maasmechelen
Registratienummer: BE207 691 351
Postadres: Heirstraat 239
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Tongeren (BE223)
Contactpunt: Erwin Vranken
Rollen van deze organisatie: Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt
8.1 ORG-0002
Officiële naam: GRID ARCHITECTUUR
Registratienummer: BE 0844 756 271
Postadres: Klein Begijnhof 16
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Leuven (BE242)
Rollen van deze organisatie: Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt
8.1 ORG-0003
Officiële naam: RAAD VAN STATE
Registratienummer: BE 0931.814.266
Postadres: Wetenschapsstraat 33
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Rollen van deze organisatie: Organisatie voor beroepsprocedures
10. Wijziging van een aankondiging
Versie van de eerdere aankondiging die moet worden gewijzigd: 13fc81b5-e4f1-4d21-a71a-3b0246e3602d-01
Voornaamste reden voor de wijziging: Informatie bijgewerkt
Beschrijving: De vragen die in de tussentijd gesteld werden, worden bij deze beantwoord & worden inhoudelijk verduidelijkt. Er werd een bestand toegevoegd aan de opdrachtdocumenten "0901_VragenAanbestedingv3".
10.1 Wijziging van een aankondiging
Identificatiecode afdeling: PROCEDURE
11. Informatie over een aankondiging
11.1 Informatie over een aankondiging
Identificatiecode/versie van de aankondiging: a717fbe1-d4cd-4d3a-a9c7-ad6a4a259e79 - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 29/11/2024 00:00 +01:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 29/11/2024 00:00 +01:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands
11.2 Informatie over de bekendmaking