Gemeente Koksijde
Beheerscontract technische installaties Abdij Ten Duinen en Navigo
Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.
1. Koper
1.1 Koper
Officiële naam: Gemeente Koksijde
Rechtsvorm van de koper: Overheidsonderneming
Activiteit van de aanbestedende dienst: Algemene overheidsdiensten
2. Procedure
2.1 Procedure
Titel: Beheerscontract technische installaties Abdij Ten Duinen en Navigo
Beschrijving: Deze aanneming heeft tot doel de werken, leveringen, het vervoer, de arbeidskrachten en alle uitvoeringsmiddelen met betrekking tot het uitvoeren van een onderhoudscontract (beheerscontract) voor de technische installaties van beide musea: Navigo en Abdij Ten Duinen. De exploitatie heeft een vastgestelde duur van 10 jaar, te beginnen vanaf de datum van de kennisgeving van de gunning van de dienstenopdracht. De overeenkomst loopt ten einde 10 jaar na de vermelde datum. De dienstenopdracht bestaat uit 4 onderdelen: 1) Leiding en toezicht: De beheerfirma staat in voor de dagelijkse leiding, controle en toezicht van de technische installaties vermeld in dit bestek. Deze prestaties hebben tot doel de vooropgestelde comfortnormen op een economische en energievriendelijke wijze na te komen, rekening houdend met wisselende interne en externe omstandigheden. 2) Onderhoud en depannages: Dit betreft het klassieke periodieke onderhoud met preventief karakter, alsook alle interventies voor pechbestrijding. Dit betekent dat een permanentiedienst dient beschikbaar te zijn 24u/24u om snel in te grijpen en de bedrijfscontinuïteit te verzekeren. 3) Totale waarborg: De beheerfirma verbindt er zich toe, mits een overeengekomen jaarlijkse premie, de haar toevertrouwde installaties voor de ganse duur van het contract minstens in dezelfde staat van werking te houden als bij de aanvang ervan. Zij zal daartoe alle nodige herstellingen en vervangingen uitvoeren, ongeacht de oorzaak die aan de grondslag ligt van deze werken. 4) Energiebeheer: De dienstverlener zal de installatie in dit opzicht beheren als een goede huisvader. De dienstverlener heeft dan ook de uitdrukkelijke plicht de installatie zodanig te regelen dat een minimum aan energie wordt verbruikt. Het energieverbruik zal maandelijks geëvalueerd worden, dit tegenover voorgaande verbruiksjaren, graaddagen, bezettingstijden. Een verslag zal aan het gemeentebestuur overgemaakt worden. Jaarlijks wordt het verbruik grondig geanalyseerd. De studies zullen steeds een berekening bevatten van de te realiseren besparingen ten opzichte van de voorgestelde investeringen. Alle maatregelen moeten kaderen binnen het gemeentelijk beleidsplan EnergieK-2020.
Identificatiecode van de procedure: 35deda7d-01f0-4cec-b815-0fb9f211775b
Interne identificatiecode: PPP00T-3788/4439/2024182
Rechtvaardiging voor de versnelde procedure:
Belangrijkste kenmerken van de procedure:
2.1.1 Doel
Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 71315000 Technische installaties in gebouwen
2.1.3 Waarde
Maximumwaarde van de raamovereenkomst: 128 280 Euro
2.1.4 Algemene informatie
2.1.6 Gronden voor uitsluiting
Louter nationale uitsluitingsgronden: (zie verklaring op erewoord)
5. Perceel
5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001
Titel: Beheerscontract technische installaties Abdij Ten Duinen en Navigo
Beschrijving: Deze aanneming heeft tot doel de werken, leveringen, het vervoer, de arbeidskrachten en alle uitvoeringsmiddelen met betrekking tot het uitvoeren van een onderhoudscontract (beheerscontract) voor de technische installaties van beide musea: Navigo en Abdij Ten Duinen. De exploitatie heeft een vastgestelde duur van 10 jaar, te beginnen vanaf de datum van de kennisgeving van de gunning van de dienstenopdracht. De overeenkomst loopt ten einde 10 jaar na de vermelde datum. De dienstenopdracht bestaat uit 4 onderdelen: 1) Leiding en toezicht: De beheerfirma staat in voor de dagelijkse leiding, controle en toezicht van de technische installaties vermeld in dit bestek. Deze prestaties hebben tot doel de vooropgestelde comfortnormen op een economische en energievriendelijke wijze na te komen, rekening houdend met wisselende interne en externe omstandigheden. 2) Onderhoud en depannages: Dit betreft het klassieke periodieke onderhoud met preventief karakter, alsook alle interventies voor pechbestrijding. Dit betekent dat een permanentiedienst dient beschikbaar te zijn 24u/24u om snel in te grijpen en de bedrijfscontinuïteit te verzekeren. 3) Totale waarborg: De beheerfirma verbindt er zich toe, mits een overeengekomen jaarlijkse premie, de haar toevertrouwde installaties voor de ganse duur van het contract minstens in dezelfde staat van werking te houden als bij de aanvang ervan. Zij zal daartoe alle nodige herstellingen en vervangingen uitvoeren, ongeacht de oorzaak die aan de grondslag ligt van deze werken. 4) Energiebeheer: De dienstverlener zal de installatie in dit opzicht beheren als een goede huisvader. De dienstverlener heeft dan ook de uitdrukkelijke plicht de installatie zodanig te regelen dat een minimum aan energie wordt verbruikt. Het energieverbruik zal maandelijks geëvalueerd worden, dit tegenover voorgaande verbruiksjaren, graaddagen, bezettingstijden. Een verslag zal aan het gemeentebestuur overgemaakt worden. Jaarlijks wordt het verbruik grondig geanalyseerd. De studies zullen steeds een berekening bevatten van de te realiseren besparingen ten opzichte van de voorgestelde investeringen. Alle maatregelen moeten kaderen binnen het gemeentelijk beleidsplan EnergieK-2020.
Interne identificatiecode: 2024182_1
5.1.1 Doel
Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 71315000 Technische installaties in gebouwen
5.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Vrijheidstraat 6
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Veurne (BE258)
Aanvullende informatie: NAVIGO
5.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Koninklijke Prinslaan 8
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Veurne (BE258)
Aanvullende informatie: Abdijmuseum Ten Duinen 1138
5.1.3 Geraamde duur
Einddatum van de duur: 31/12/2032
5.1.5 Waarde
Maximumwaarde van de raamovereenkomst: 128 280 Euro
5.1.6 Algemene informatie
Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
De namen en beroepskwalificaties van het voor de uitvoering van de opdracht ingezette personeel moeten worden vermeld: Niet vereist
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): neen
5.1.9 Selectiecriteria
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: De volledigheid van de diverse disciplines voor technische ondersteuning inzake beheerscontracten voor openbare gebouwen binnen het bedrijf.Minimumeisen: Gedetailleerde lijst disciplines.
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: De samenstelling van het team en de samenstelling van het ondersteuningsteam dat met de uitvoering zal worden belast, met opgave van de studie- en beroepsdiploma's.Minimumeisen: Overzicht + gevraagde attesten.
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Opgave van minstens 5 gelijksoortige diensten (onderhoud van technische installaties van openbare gebouwen) die de kandidaat gedurende de afgelopen vijf jaar heeft verricht met vermelding van bedrag en identiteit van de opdrachtgever voor wie ze werden verricht (geattesteerd certificaat van de desbetreffende overheid).Minimumeisen: Overzicht + gevraagde attesten.
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: De betrouwbaarheid zal worden beoordeeld op basis van de wijze van kwaliteitsbewaking van de opdracht, of de maatregelen die het bureau hanteert inzake kwaliteitscontrole en de wijze waarop vroegere contracten werden nageleefd. Minimumeisen: Duidelijk te omschrijven in de offerte.
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Een verklaring die de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting vermeldt waarover de dienstverlener beschikt voor de uitvoering van de opdracht.Minimumeisen: Gedetailleerde lijst.
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Aantonen dat minstens 2 techniekers ervaring hebben met het inregelen van HVAC-installaties in musea, vooral naar inregeling van temperaturen en relatieve vochtigheid.Minimumeisen: Duidelijk te omschrijven in de offerte.
Criterium: Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.Minimumeisen: Attest verzekeringsmaatschappij.
Criterium: Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 11 van het KB van 18 april 2017.Minimumeisen: Attest bank of ingevulde bijlage van het bestek.
Criterium: Type: Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen
Beschrijving: Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten. Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen.
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium: Beschrijving: Kwaliteit van de dienstverlening
Gewicht (punten, exact): 45
Criterium: Gewicht (punten, exact): 40
Criterium: Beschrijving: De structuur en de organisatie van de dienstverlener en zijn gespecialiseerde diensten
Gewicht (punten, exact): 15
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:
5.1.11 Aanbestedingsstukken
5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding
Voorwaarden voor indiening: Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Varianten: Niet toegestaan
Beschrijving van de financiële garantie: Borgtocht (3 % van het geraamde bedrag van de opdracht (excl. btw), afgerond naar het hogere tiental)
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen: 26/11/2024 13:00 +01:00
Uiterste datum tot wanneer de inschrijving geldig moet blijven: 120 Dag
Informatie over de openbare opening: Openingsdatum: 26/11/2024 13:00 +01:00
Plaats: Dienst Technisch Bureau Koksijde
Voorwaarden van het contract: De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: neen
5.1.15 Technieken
Raamovereenkomst: Raamovereenkomst, zonder hernieuwde oproep tot mededinging
Maximumaantal deelnemers: 1
Rechtvaardiging voor de looptijd van de raamovereenkomst: Continuïteit is zeer belangrijk bij het beheer van technische installaties.
Informatie over het dynamische aankoopsysteem: Geen dynamisch aankoopsysteem
Elektronische veiling: neen
5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie
Organisatie voor beroepsprocedures: Raad van State
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: Gemeente Koksijde
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt: Gemeente Koksijde
8. Organisaties
8.1 ORG-0001
Officiële naam: Gemeente Koksijde
Registratienummer: 0207.494.480
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Veurne (BE258)
Contactpunt: Stephan Wydooghe
Rollen van deze organisatie: Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt
8.1 ORG-0002
Officiële naam: Raad van State
Registratienummer: BE 0931.814.266
Postadres: Wetenschapsstraat 33
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Rollen van deze organisatie: Organisatie voor beroepsprocedures
11. Informatie over een aankondiging
11.1 Informatie over een aankondiging
Identificatiecode/versie van de aankondiging: 36410766-075d-4e5b-b2ac-4feba1cf3862 - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 22/10/2024 00:00 +02:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 22/10/2024 00:00 +02:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands
11.2 Informatie over de bekendmaking