Universitair Ziekenhuis Brussel

Raamovereenkomst voor het leveren van koffie en toebehoren en plaatsen van de bijhorende toestellen en technische service



Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.


BELGIË: KOFFIE
RAAMOVEREENKOMST VOOR HET LEVEREN VAN KOFFIE EN TOEBEHOREN EN PLAATSEN VAN DE BIJHORENDE TOESTELLEN EN TECHNISCHE SERVICE

Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling - Wijziging van een aankondiging

1. Koper

1.1 Koper

Officiële naam: Universitair Ziekenhuis Brussel
Rechtsvorm van de koper: Overheidsonderneming
Activiteit van de aanbestedende dienst: Gezondheid

2. Procedure

2.1 Procedure

Titel: Raamovereenkomst voor het leveren van koffie en toebehoren en plaatsen van de bijhorende toestellen en technische service
Beschrijving: Raamovereenkomst voor het leveren van koffie en toebehoren en plaatsen van de bijhorende toestellen en technische service
Identificatiecode van de procedure: 6a31b712-ec47-497e-81b0-4356305147b4
Interne identificatiecode: PPP0CP-2340/4201/2022989 TR
Type procedure: Openbaar
Rechtvaardiging voor de versnelde procedure:
Belangrijkste kenmerken van de procedure:

2.1.1 Doel

Aard van het contract: Leveringen
Belangrijkste classificatie (cpv): 15861000 Koffie

2.1.3 Waarde

Maximumwaarde van de raamovereenkomst: 2 363 012,28 Euro

2.1.4 Algemene informatie

Rechtsgrondslag:
Richtlijn 2014/24/EU

2.1.5 Voorwaarden van de aanbesteding

Voorwaarden voor indiening:
De inschrijver moet op alle percelen inschrijven

2.1.6 Gronden voor uitsluiting

Louter nationale uitsluitingsgronden: (zie UEA)

5. Perceel

5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001

Titel: Raamovereenkomst voor het leveren van koffie en toebehoren en plaatsen van de bijhorende toestellen en technische service
Beschrijving: Raamovereenkomst voor het leveren van koffie en toebehoren en plaatsen van de bijhorende toestellen en technische service
Interne identificatiecode: 2022989 TR

5.1.1 Doel

Aard van het contract: Leveringen
Belangrijkste classificatie (cpv): 15861000 Koffie
Aanvullende classificatie (cpv): 03131100 Koffiebonen
Aanvullende classificatie (cpv): 15860000 Koffie, thee en aanverwante producten
Aanvullende classificatie (cpv): 39711310 Elektrische koffiezetapparaten
Opties:
Beschrijving van de opties: Toegestane opties (zie inventaris.) Vrije opties (zie inventaris.)

5.1.2 Plaats van uitvoering

Postadres: Laarbeeklaan 101
Stad: Brussel
Postcode: 1090
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
Aanvullende informatie: Universitair Ziekenhuis Brussel

5.1.3 Geraamde duur

Begindatum: 04/11/2024
Einddatum van de duur: 03/11/2031

5.1.5 Waarde

Maximumwaarde van de raamovereenkomst: 2 363 012,28 Euro

5.1.6 Algemene informatie

Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
De namen en beroepskwalificaties van het voor de uitvoering van de opdracht ingezette personeel moeten worden vermeld: Niet vereist
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): ja

5.1.9 Selectiecriteria

Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Een lijst van de voornaamste soortgelijke leveringen die gedurende de afgelopen drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. De leveringen worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit heeft afgegeven of mede heeft ondertekend of, in geval van leveringen voor een particuliere afnemer, door attesten van de afnemer of bij ontstentenis eenvoudigweg door een verklaring van de leverancier.Minimumeisen: De kandidaat levert minstens 3 referenties waarvan minimum 1 referentie in de zorgsector aan van de afgelopen 3 jaar die betrekking hebben op soortgelijke leveringen, waarbij er maandelijks een afname is De inschrijver dient minstens drie attestaties van goede uitvoering voor te leggen met als onderwerp "levering van koffie en toebehoren" en het ter beschikking stellen van bijhorende toestellen voor ziekenhuizen of bedrijven. Het model van de te verstrekken attestatie is te vinden in bijlage B van dit dossier. Elke attestatie moet een jaarlijkse omzet van ten minste 100.000 euro incl. btw rechtvaardigen.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: De leverancier heeft een uitgewerkt continuïteitsplan. Hierin staan de preventieve en correctieve maatregelen die de leverbetrouwbaarheid garanderen. Onder preventieve maatregelen begrijpen we o.a. forecast, opvolging van verbruikscijfers en niveau van reservevoorraad. De correctieve maatregelen staan beschreven in een noodplan in geval van onderbreking van de productie door een ramp, staling, uitvallen van een machine of andere onvoorziene omstandigheden.Minimumeisen: Aan de offerte wordt het continuïteitsplan toegevoegd.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Een beschrijving van de door de aanbieder genomen maatregelen i.v.m. milieu (bv. efficiëntie logistiek, …), en ethisch verantwoord ondernemen (bv. producten aanbieden die zo laag mogelijke impact hebben op het leefmilieu, …) en duurzaamheid.Minimumeisen: Aantonen dat er de voorbije 3 jaar initiatief rond werd genomen, of maatregelen / beleid hierover gehandhaafd werden.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium:
Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: Door een verklaring waaruit blijkt dat de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht uitmaakt minstens gelijk is aan 4 miljoen euro excl. btw over ten hoogste elk van de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de inschrijver met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.Minimumeisen: Idem als vereiste bewijsstuk.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium:
Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: Het eigen vermogen van de onderneming mag niet negatief zijn in meer dan één van de drie recentste neergelegde jaarrekeningen. De drie recentste jaarrekeningen of uittreksels uit de jaarrekeningen, indien de wetgeving van het land waar de onderneming is gevestigd publicatie van jaarrekeningen voorschrijft dienen hiervoor te worden toegevoegd.Minimumeisen: Idem als vereiste bewijsstuk.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium:
Type: Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen
Beschrijving: * Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016. Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt

5.1.10 Gunningscriteria

Criterium:
Type: Kosten
Naam:
Beschrijving: Prijs
Gewicht (punten, exact): 50
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam:
Beschrijving: Kwaliteit van de koffie en verbruiksgoederen d.m.v. een blinde smaakstest
Gewicht (punten, exact): 20
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam:
Beschrijving: Kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid van de toestellen
Gewicht (punten, exact): 20
Criterium:
Type: Kwaliteit
Naam:
Beschrijving: Service, support en onderhoud
Gewicht (punten, exact): 10
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:

5.1.11 Aanbestedingsstukken

Adres van de aanbestedingsstukken: https://cloud.3p.eu/Downloads/1/2340/CP/2022

5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding

Voorwaarden voor indiening:
Elektronische indiening: Vereist
Adres voor indiening: https://www.publicprocurement.be
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Varianten: Niet toegestaan
Inschrijvers mogen meer dan één inschrijving indienen: Niet toegestaan
Beschrijving van de financiële garantie: Borgtocht (5 % van het geraamde bedrag van de opdracht (excl. btw), afgerond naar het hogere tiental)
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen: 19/08/2024 10:00 +02:00
Uiterste datum tot wanneer de inschrijving geldig moet blijven: 180 Dag
Informatie over de openbare opening:
Openingsdatum: 19/08/2024 10:00 +02:00
Plaats: Lokaal Aankoopdienst
Voorwaarden van het contract:
De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: neen

5.1.15 Technieken

Raamovereenkomst:
Raamovereenkomst, zonder hernieuwde oproep tot mededinging
Rechtvaardiging voor de looptijd van de raamovereenkomst: De motivering voor een looptijd van 84 maanden voor de onderliggende overeenkomst ligt in het gegeven dat de gangbare afschrijvingstermijn van de automaten vijf jaar bedraagt en zo tegemoet komt aan de investeringskosten van de leverancier.
Informatie over het dynamische aankoopsysteem:
Geen dynamisch aankoopsysteem
Elektronische veiling: neen

5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie

Organisatie voor beroepsprocedures: Rechtbank van Eerste Aanleg van Brussel - Gebouw Montesquieu
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: Universitair Ziekenhuis Brussel
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt: Universitair Ziekenhuis Brussel
Aanbieder van aanbestedingsdiensten: 3P Aanbieder van diensten
TED eSender: FPS Policy and Support

8. Organisaties

8.1 ORG-0001

Officiële naam: Universitair Ziekenhuis Brussel
Registratienummer: UZB
Postadres: Laarbeeklaan 101
Stad: Brussel
Postcode: 1090
Land: België
Contactpunt: Tamara Reinhard
Telefoon: +32 24775524
Fax: +32 24775800
Rollen van deze organisatie:
Koper
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt

8.1 ORG-0002

Officiële naam: 3P Aanbieder van diensten
Registratienummer: BE 0475.480.736
Stad: Antwerpen
Postcode: 2000
Land: België
E-mail: info@3p.eu
Telefoon: +32 3 294 30 51
Rollen van deze organisatie:
Aanbieder van aanbestedingsdiensten

8.1 ORG-0003

Officiële naam: FPS Policy and Support
Registratienummer: BE 0671.516.647
Stad: Brussel
Postcode: 1000
Land: België
Telefoon: +32 2 740 80 00
Rollen van deze organisatie:
TED eSender

8.1 ORG-0004

Officiële naam: Rechtbank van Eerste Aanleg van Brussel - Gebouw Montesquieu
Registratienummer: BE0597.625.413
Postadres: Quatre Brasstraat 13
Stad: BRUSSEL
Postcode: 1000
Land: België
Telefoon: +32 25087111
Rollen van deze organisatie:
Organisatie voor beroepsprocedures

10. Wijziging van een aankondiging

Versie van de eerdere aankondiging die moet worden gewijzigd: 09c1bc24-23c0-476d-8d50-0ff1e02a1551-01

10.1 Wijziging van een aankondiging

Identificatiecode afdeling: PROCEDURE
De aanbestedingsstukken zijn gewijzigd op: 10/07/2024

11. Informatie over een aankondiging

11.1 Informatie over een aankondiging

Identificatiecode/versie van de aankondiging: 4a24b6bb-ca8f-41b7-8f98-850d1f025ecf - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 10/07/2024 00:00 +02:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 10/07/2024 00:00 +02:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands

11.2 Informatie over de bekendmaking

Vergelijkbare advertenties van BDA