Odisee Vzw
Huur koffie- en vendingautomaten inclusief levering producten
Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.
1. Koper
1.1 Koper
Officiële naam: ODISEE VZW
Rechtsvorm van de koper: Overheidsonderneming
Activiteit van de aanbestedende dienst: Onderwijs
2. Procedure
2.1 Procedure
Titel: Huur koffie- en vendingautomaten inclusief levering producten
Beschrijving: Het bestuur wenst een raamovereenkomst af te sluiten voor de levering, installatie en onderhoud van koffie- en vendingautomaten op basis van huurovereenkomst en levering van verbruiksgoederen volgens behoeften van de diverse campussen en zonder minimumafname. Verschillende koffieautomaten zullen uitgerust moeten worden met een systeem dat toelaat om zowel met een badge (personeel) als met een betaalkaart (derden) consumpties te nemen. Het totaal aantal koffieautomaten op de verschillende campussen verspreid over Vlaanderen en Brussel wordt geraamd op 50. De vending toestellen (2 voor frisdrank en 2 voor snacks) worden geraamd op 4, dit op twee locaties in Brussel en Dilbeek.
Identificatiecode van de procedure: 8d3f9412-eb67-44df-8bde-1c341c7f97e1
Interne identificatiecode: PPP0RD-253/4082/2024/03 - ID253
Type procedure: Onderhandelingsprocedure met voorafgaande oproep tot mededinging / mededingingsprocedure met onderhandeling
Rechtvaardiging voor de versnelde procedure:
Belangrijkste kenmerken van de procedure:
2.1.1 Doel
Aard van het contract: Leveringen
Belangrijkste classificatie (cpv): 15860000 Koffie, thee en aanverwante producten
2.1.3 Waarde
Maximumwaarde van de raamovereenkomst: 750 000 Euro
2.1.4 Algemene informatie
2.1.6 Gronden voor uitsluiting
Louter nationale uitsluitingsgronden: (zie UEA)
5. Perceel
5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001
Titel: Huur koffie- en vendingautomaten inclusief levering producten
Beschrijving: Het bestuur wenst een raamovereenkomst af te sluiten voor de levering, installatie en onderhoud van koffie- en vendingautomaten op basis van huurovereenkomst en levering van verbruiksgoederen volgens behoeften van de diverse campussen en zonder minimumafname. Verschillende koffieautomaten zullen uitgerust moeten worden met een systeem dat toelaat om zowel met een badge (personeel) als met een betaalkaart (derden) consumpties te nemen. Het totaal aantal koffieautomaten op de verschillende campussen verspreid over Vlaanderen en Brussel wordt geraamd op 50. De vending toestellen (2 voor frisdrank en 2 voor snacks) worden geraamd op 4, dit op twee locaties in Brussel en Dilbeek.
Interne identificatiecode: 2024/03 - ID253
5.1.1 Doel
Aard van het contract: Leveringen
Belangrijkste classificatie (cpv): 15860000 Koffie, thee en aanverwante producten
5.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Kwalestraat 154
Stad: Nieuwerkerken (Aalst)
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Aalst (BE231)
Aanvullende informatie: Campus Aalst
5.1.2 Plaats van uitvoering
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Aanvullende informatie: Campus Brussel - Erasmus
5.1.2 Plaats van uitvoering
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Aanvullende informatie: Campus Brussel - Hermes
5.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Warmoesberg 26
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Aanvullende informatie: Campus Brussel - T'Serclaes
5.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Blekerijstraat 23-29
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Aanvullende informatie: Campus Brussel - Terranova
5.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Stationsstraat 301
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Halle-Vilvoorde (BE241)
Aanvullende informatie: Campus Dilbeek
5.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Gebroeders De Smetstraat 1
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Gent (BE234)
Aanvullende informatie: Campus Gent - Technologiecampus
5.1.3 Geraamde duur
Einddatum van de duur: 05/01/2032
5.1.5 Waarde
Maximumwaarde van de raamovereenkomst: 750 000 Euro
5.1.6 Algemene informatie
Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
De namen en beroepskwalificaties van het voor de uitvoering van de opdracht ingezette personeel moeten worden vermeld: Niet vereist
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): ja
5.1.9 Selectiecriteria
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Een lijst van de gelijkaardige leveringen/diensten die gedurende de laatste drie jaar werden verricht met vermelding van het bedrag, de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren.Minimumeisen: Een lijst met minimaal drie gelijkwaardige referenties (klanten), waarvan van minstens 1 over de levering van vendingautomaten, die gedurende de afgelopen drie jaren werden verricht en waaruit de capaciteit van de inschrijver blijkt. Bij elke referentie worden volgende gegevens vermeld: -een korte omschrijving van de opdracht (locatie, doelgroep, aantal, uitvoeringstermijn) -type en aantal toestellen die worden verhuurd -vermelding van het bedrag (excl. BTW) per jaar -begin en einddatum van de opdracht -de publiek of privaatrechtelijke instantie waarvoor de diensten worden/werden verleend -de persoon met wie contact kan worden opgenomen in verband met de vermelde referenties
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: De kandidaat dient de expertise van zijn personeel aan te tonen en dit door middel van een beschrijving van het aantal personen verbonden aan de onderneming en diegene toegewezen aan de aanbestedende overheid, met opgave van het aantal werknemers die zullen worden ingezet voor het technisch onderhoud van de gehuurde toestellen.. Minimumeisen: Het Bestuur wenst minimum 1 contactpersoon die uitstekend Nederlands spreekt, zodat de technische bespreking of afhandeling van eventuele problemen tot een goed einde gebracht kunnen worden.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: De kandidaat beschikt over een onderhouds- en herstellingsdienst (in eigen beheer of via onderaanneming1), die over het nodige materiaal en voldoende competente mensen beschikt om alle prestaties zoals herstellingen, interventies, onderhoudsbeurten, etc. uit te voeren. Minimumeisen: Verklaring en organigram van het beschikken over een onderhoudsdienst in eigen beheer of via onderaanneming. Met een hersteldienst, waarvan de contactgegevens per regio duidelijk worden weergegeven. De reactie en afspraak gebeurt binnen een termijn van max. 2 werkdagen.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.Minimumeisen: Minimale totaalomzet van 750.000,00 EUR per jaar over de afgelopen 3 jaar.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen
Beschrijving: Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016. Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen. De kandidaat mag zich niet bevinden in één van de in de artikelen 67 tot en met 69 van de Wet bedoelde situaties. Dit behelst de verplichte uitsluitingsgronden, de uitsluitingsgronden in verband met fiscale en sociale schulden, en de facultatieve uitsluitingsgronden. Wanneer de kandidaat corrigerende maatregelen aanvoert, wordt de betrokken kandidaat niet uitgesloten van de plaatsingsprocedure als de aanbestedende overheid het geleverde bewijs toereikend acht. Deze bepaling is individueel van toepassing op de deelnemers die samen als een combinatie een offerte indienen, alsook op entiteiten op wiens draagkracht de kandidaat een beroep doet met het oog op het voldoen aan de eisen inzake kwalitatieve selectie (zie verder). De verplichte uitsluitingsgronden zijn ook van toepassing in hoofde van personen die lid zijn van het bestuurs-, leidinggevend of toezichthoudend orgaan van de kandidaat of daarin vertegenwoordigings-, beslissings- of controlebevoegdheid hebben. De kandidaat verklaart door zich kandidaat te stellen dat er geen sprake is van Russische betrokkenheid in de onderneming die hij vertegenwoordigt die de grenzen overschrijdt die zijn vastgesteld in artikel 5 duodecies van Verordening (EU) nr. 833/2014 van de Raad van 31 juli 2014 betreffende beperkende maatregelen in verband met de acties van Rusland die de situatie in Oekraïne destabiliseren, zoals gewijzigd bij Verordening (EU) nr. 2022/578 van de Raad van 8 april 2022. Bewijsmiddelen m.b.t. de uitsluitingsgronden: De kandidaat legt overeenkomstig artikel 73 van de Wet een ingevuld en ondertekend Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) voor als verklaring dat er geen uitsluitingsgrond op hem van toepassing is. Eventuele corrigerende maatregelen vermeldt de kandidaat op dit UEA. Zie verder voor meer informatie over het UEA. De kandidaat dient tevens volgende documenten toe te voegen: De Belgische kandidaat: een uittreksel uit het strafregister dat maximaal 6 maand oud is op de limietdatum voor ontvangst van de aanvragen tot deelneming en dit voor: de kandidaat zelf; de personen die lid zijn van het bestuurs-, leidinggevend of toezichthoudend orgaan van de kandidaat of daarin vertegenwoordigings-, beslissings- of controlebevoegdheid hebben. indien de kandidaat personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de sociale zekerheidswetgeving van een andere lidstaat van de Europese Unie: een recent attest uitgereikt door de bevoegde buitenlandse overheid waarin bevestigd wordt dat hij voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is – ofwel vermeldt de kandidaat op het UEA de link naar gratis toegankelijke nationale databank waar het attest kan worden teruggevonden; De buitenlandse kandidaat: een uittreksel uit het strafregister dat maximaal 6 maanden oud is of geldig is conform de wetgeving van het land van herkomst op de limietdatum voor ontvangst van de aanvragen tot deelneming en dit voor: de kandidaat zelf; de personen die lid zijn van het bestuurs-, leidinggevend of toezichthoudend orgaan van de kandidaat of daarin vertegenwoordigings-, beslissings- of controlebevoegdheid hebben; certificaten inzake fiscale en sociale schulden; certificaat inzake niet-faling. De kandidaat kan op het UEA ook de link vermelden naar een gratis toegankelijke elektronische toepassing in zijn lidstaat waar die documenten of certificaten kunnen worden teruggevonden. Wanneer een document of certificaat niet wordt uitgereikt in het betrokken land of dit niet afdoend voor alle uitsluitingsgronden het nodige bewijs levert, kan ter vervanging een verklaring onder eed toegevoegd worden, of in landen waar dit niet voorzien is, een plechtige verklaring van de betrokkene voor een bevoegde rechterlijke of administratieve instantie, notaris of bevoegde beroepsorganisatie van het land van herkomst of van het land waar de ondernemer gevestigd is. Opmerking: De bovenstaande documenten moeten toegevoegd worden: voor elke onderneming die deel uitmaakt van een combinatie van ondernemingen die optreedt als kandidaat; voor elke onderaannemer of andere entiteit op wiens draagkracht de kandidaat beroep doet met het oog op het voldoen aan de selectiecriteria; NALEVING VAN MILIEU SOCIAAL EN ARBEIDSRECHT De ondernemers zijn ertoe gehouden alle toepasselijke verplichtingen op het gebied van het milieu- sociaal en arbeidsrecht na te leven en te doen naleven door elke persoon die handelt als onderaannemer in welke fase ook, en door elke persoon die personeel tewerkstelt voor de uitvoering van de opdracht. Indien een inbreuk op deze verplichtingen wordt vastgesteld door het bestuur, treft zij zo nodig de maatregelen voorzien door de wetgever.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Informatie over de tweede fase van een procedure in twee fasen: Minimumaantal gegadigden dat voor de tweede fase van de procedure moet worden uitgenodigd: 3
De procedure verloopt in opeenvolgende fasen. In elke fase kunnen deelnemers afvallen
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium: Beschrijving: Dienst na verkoop
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:
5.1.11 Aanbestedingsstukken
5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding
Voorwaarden voor indiening: Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Varianten: Niet toegestaan
Inschrijvers mogen meer dan één inschrijving indienen: Niet toegestaan
Uiterste datum voor de ontvangst van verzoeken tot deelname: 10/07/2024 10:00 +02:00
Uiterste datum tot wanneer de inschrijving geldig moet blijven: 90 Dag
Voorwaarden van het contract: De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: neen
5.1.15 Technieken
Raamovereenkomst: Raamovereenkomst, zonder hernieuwde oproep tot mededinging
Informatie over het dynamische aankoopsysteem: Geen dynamisch aankoopsysteem
Elektronische veiling: neen
5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie
Organisatie voor beroepsprocedures: Rechtbank van Eerste Aanleg
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: ODISEE VZW
Organisatie die meer informatie geeft over beroepsprocedures: Rechtbank van Eerste Aanleg
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt: ODISEE VZW
Aanbieder van aanbestedingsdiensten: 3P Aanbieder van diensten
TED eSender: FPS Policy and Support
8. Organisaties
8.1 ORG-0001
Officiële naam: ODISEE VZW
Registratienummer: BE 0408 429 584
Postadres: Warmoesberg 26
Contactpunt: Kristof Sonck
Rollen van deze organisatie: Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt
8.1 ORG-0002
Officiële naam: 3P Aanbieder van diensten
Registratienummer: BE 0475.480.736
Telefoon: +32 3 294 30 51
Rollen van deze organisatie: Aanbieder van aanbestedingsdiensten
8.1 ORG-0003
Officiële naam: FPS Policy and Support
Registratienummer: BE 0671.516.647
Telefoon: +32 2 740 80 00
Rollen van deze organisatie: 8.1 ORG-0004
Officiële naam: Rechtbank van Eerste Aanleg
Postadres: QuatreBrasstraat 13
Rollen van deze organisatie: Organisatie voor beroepsprocedures
Organisatie die meer informatie geeft over beroepsprocedures
11. Informatie over een aankondiging
11.1 Informatie over een aankondiging
Identificatiecode/versie van de aankondiging: e1ec0950-a053-4da2-b7c5-ccec9ae244d2 - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 07/06/2024 00:00 +02:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 07/06/2024 00:00 +02:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands
11.2 Informatie over de bekendmaking