Brussels Hoofdstedelijk Gewest - Dienst Facilities

Schoonmaken van de kantoren in de IRIS-toren



Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.


BELGIË: REINIGINGSDIENSTEN
NETTOYAGE DES BUREAUX DE LA TOUR IRIS

Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling

1. Koper

1.1 Koper

Officiële naam: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Rechtsvorm van de koper: Centrale overheidsinstantie
Activiteit van de aanbestedende dienst: Algemene overheidsdiensten

2. Procedure

2.1 Procedure

Titel: Schoonmaken van de kantoren in de IRIS-toren
Beschrijving: Deze overheidsopdracht betreft het leveren van schoonmaakdiensten aan de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel, het leveren van producten voor de schoonmaakdiensten, het leveren van toestellen voor de verwezenlijking van de schoonmaakdiensten en het leveren van sanitaire toestellen en producten. Het onderwerp is de schoonmaak van de kantoorruimtes, van de binnenkant van de ramen en het leveren van sanitaire producten voor de IRIS-toren, Sint-Lazarusplein 2, 1035 Brussel en voor zijn bijgebouwen in de Botanic Building, Sint-Lazaruslaan 10, 1210 Brussel.
Identificatiecode van de procedure: 4330c1e3-78f1-43fc-8574-a7b27c25e1d3
Interne identificatiecode: DIRFAC-421
Type procedure: Openbaar

2.1.1 Doel

Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 90910000 Reinigingsdiensten

2.1.4 Algemene informatie

Rechtsgrondslag:
Richtlijn 2014/24/EU

2.1.6 Gronden voor uitsluiting

Louter nationale uitsluitingsgronden: Zie bestek

5. Perceel

5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001

Titel: DIRFAC-421 - 1
Beschrijving: Deze overheidsopdracht betreft het leveren van schoonmaakdiensten aan de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel, het leveren van producten voor de schoonmaakdiensten, het leveren van toestellen voor de verwezenlijking van de schoonmaakdiensten en het leveren van sanitaire toestellen en producten. Het onderwerp is de schoonmaak van de kantoorruimtes, van de binnenkant van de ramen en het leveren van sanitaire producten voor de IRIS-toren, Sint-Lazarusplein 2, 1035 Brussel en voor zijn bijgebouwen in de Botanic Building, Sint-Lazaruslaan 10, 1210 Brussel.
Interne identificatiecode: 1

5.1.1 Doel

Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 90910000 Reinigingsdiensten

5.1.2 Plaats van uitvoering

Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
Aanvullende informatie:

5.1.6 Algemene informatie

Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): ja

5.1.9 Selectiecriteria

Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: 1. Zullen uitsluitend worden toegelaten, de inschrijvers die het bewijs leveren dat ze gedurende de drie laatste jaren die aan de indiening van hun offerte voorafgaan, drie respectieve contracten tot een goed einde hebben uitgevoerd die qua omvang vergelijkbaar zijn met onderhavige opdracht. Onder contract van gelijkaardige omvang moet worden verstaan contracten inzake: • het schoonmaken van lokalen en ramen in kantoorgebouwen; • de uitvoering van prestaties van soortgelijke aard; • globale oppervlakten van minstens 20.000 m². De inschrijver moet aan het offertedossier de documenten toevoegen die de referenties bevatten van drie gelijkaardige dienstverleningen, met vermelding van: de gegevens van de contractant (naam, adres, telefoonnummer van een contactpersoon), het betreffende gebouw, de aard van de uitgevoerde prestaties, de gereinigde oppervlakte (m²) en de frequentie. Deze drie referenties moeten als volgt worden bewezen: a) Als het gaat om diensten aan de overheid, moet het bewijs worden geleverd aan de hand van een certificaat dat door de bevoegde overheid is afgegeven of ondertekend; b) Als het gaat om diensten aan privépersonen moeten de prestaties door de betrokken personen worden aangetoond. Zo niet moet de inschrijver een verklaring van de uitvoering van de betrokken diensten aan zijn offerte toevoegen. De inschrijver vermeldt zijn referenties in het UEA, deel IV.C 1b). De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor de door de inschrijvers ingediende referenties bij de betreffende klanten te controleren.
Criterium:
Type: Andere
Beschrijving: 2. Het eisen van een geldige certificering op de datum van de indiening van de offertes: de aanbestedende overheid eist dat de inschrijvers over een EMAS-certificaat (Eco Management and Audit Scheme) of een gelijkwaardig certificaat beschikken voor schoonmaakdiensten, als bewijs van hun technische bekwaamheid voor de uitvoering van de maatregelen inzake milieubeheer. Er worden gelijkwaardige certificaten overhandigd door de instellingen die beantwoorden aan de communautaire wetgeving of aan de Europese of internationale certificeringsnormen. Ze moeten gebaseerd zijn op de Europese of internationale normen inzake milieubeheer. Elk ander middel waarmee de inschrijver zijn technische bekwaamheid kan bewijzen is ook toegelaten, voor zover dit bewijs aantoont dat het aan dezelfde eisen voldoet als die welke door bovenvermelde normen of certificaten bepaald zijn. De inschrijver voegt bij zijn offerte een kopie van het certificaat/de certificaten. De aanbestedende overheid aanvaardt gelijkwaardige certificaten die uitgereikt zijn door instanties die gevestigd zijn in andere EU-lidstaten. Ze aanvaardt eveneens andere bewijzen inzake gelijkwaardige maatregelen op het vlak van kwaliteitsbewaking.
Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: 3. De inschrijver voegt bij zijn offerte ook een verklaring van het aantal personen die de voorbije drie jaar bij hem in dienst waren. De inschrijver moet de voorbije drie jaar gemiddeld minstens 50 voltijds equivalenten (VTE's) in dienst gehad hebben.
Criterium:
Type: Andere
Beschrijving: 4. De inschrijver voegt aan zijn offerte het bewijs van het bestaan van een Comité voor de preventie en bescherming op het werk (CPBW) in zijn onderneming toe alsook het bewijs van het bestaan van een preventieadviseur in zijn onderneming.

5.1.10 Gunningscriteria

Criterium:
Type: Prijs
Beschrijving: 1°) De prijs (60 punten) Het gunningscriterium "prijs" zal worden berekend op grond van de totale prijzen incl. btw over 4 jaar die voor deze opdracht worden ingediend, via de volgende formule: Pm Mo = 60 x ------ Po waarbij: Mo: het aantal aan de inschrijver toegekende punten voor het criterium "prijs"; Pm: de door een inschrijver, laagste voorgestelde totaalprijs in een geldige offerte; Po : de door de inschrijver voorgestelde totaalprijs van wie de offerte momenteel wordt geëvalueerd. De behaalde score wordt afgerond tot twee cijfers na de komma.
Criterium:
Type: Kwaliteit
Beschrijving: 2° ) Het totale aantal uren schoonmaakdiensten - posten 1, 2 en 3 over 4 jaar (30 punten) Het gunningscriterium “uren schoonmaakdiensten” zal worden berekend op basis van het totale aantal uren schoonmaakdiensten voorgesteld in de posten 1, 2 en 3 over 4 jaar voor deze opdracht, volgens de volgende formule: H0 Mo = 30x ------ HM waarbij: Mo: het aantal aan de inschrijver toegekende punten voor het criterium "uren schoonmaakdiensten"; HM : het hoogste aantal totale aantal uren voorgesteld door een inschrijver in een geldige offerte; H0 : het totale aantal uren voorgesteld door de inschrijver van wie de offerte wordt geëvalueerd. De behaalde score wordt afgerond tot twee cijfers na de komma.
Criterium:
Type: Kwaliteit
Beschrijving: 3°) De kwaliteitscontrole, strafpuntwaarde (10 punten) Dit criterium heeft als doel het engagement van de inschrijver om een hoger kwaliteitsniveau te bereiken, te evalueren. De toepassing van het referentiesysteem voor kwaliteit, zoals beschreven in dit bestek, kan aanleiding geven tot financiële sancties, waarvan de waarde wordt berekend door het volgende te vermenigvuldigen: enerzijds het aantal strafpunten voor elke niet-naleving van de norm, anderzijds de waarde in euro's van elk strafpunt ("strafpuntwaarde"). De inschrijver bepaalt hiervoor zelf een strafpuntwaarde in het inschrijvingsformulier van deze opdracht met een minimum van € 20 / punt en een maximum van € 100 / punt; elke waarde onder € 20 / punt wordt verminderd tot € 20 / punt en elke waarde boven € 100 / punt wordt verminderd tot € 100 / punt. Het gunningscriterium "strafpuntwaarde" zal worden berekend op grond van de voor deze opdracht ingediende strafpuntwaarde, via de volgende formule: Vo Mo = 10x ------ Vm waarbij: Mo: het aantal aan de inschrijver toegekende punten voor het criterium "strafpuntwaarde"; Vm: het verschil tussen de hoogste strafpuntwaarde (in een geldige offerte) en de minimumwaarde van € 20; Vo: het verschil tussen de door de inschrijver meegedeelde strafpuntwaarde van wie de offerte momenteel wordt geëvalueerd en de minimumwaarde € 20 bedraagt. De behaalde score wordt afgerond tot twee cijfers na de komma. Voorbeeld: Een inschrijver stelt een strafpuntwaarde van € 70 voor. De maximale strafpuntwaarde die in alle geldige offertes wordt voorgesteld, bedraagt € 90. Dat geeft het volgende resultaat: - Waarde van het strafpunt van de onderneming = € 70 - € 20 = € 50 - Waarde van het maximale strafpunt = € 90 - € 20 = € 70 - Ratio = 50/70 = 71,4% - Aantal toegekende punten = 10*71,4 = 7,14

5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding

Voorwaarden voor indiening:
Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands, Frans
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Een geavanceerd(e) of gekwalificeerd(e) elektronisch(e) handtekening of zegel (zoals omschreven in Verordening (EU) nr. 910/2014) is vereist
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen: 27/06/2024 11:00 +02:00
Voorwaarden van het contract:
De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: neen

5.1.15 Technieken

Raamovereenkomst:
Geen raamovereenkomst
Informatie over het dynamische aankoopsysteem:
Geen dynamisch aankoopsysteem
Elektronische veiling: neen

5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie

Organisatie voor beroepsprocedures: Raad van State
TED eSender: FOD Beleid en Ondersteuning
TED eSender: SPF Stratégie et Appui

8. Organisaties

8.1 ORG-0001

Officiële naam: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Registratienummer: 0316381039_7613
Afdeling: Dienst Facilities
Postadres: Place Saint-Lazare 2
Stad: Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Postcode: 1035
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
Telefoon: +32 28003566
Fax: +32 28003815
Rollen van deze organisatie:
Koper

8.1 ORG-0002

Officiële naam: FOD Beleid en Ondersteuning
Registratienummer: BE001
Postadres: Simon Bolivarlaan 30, bus 1
Stad: Brussel
Postcode: 1000
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
Telefoon: +32 2 740 80 00
Rollen van deze organisatie:
TED eSender

8.1 ORG-0003

Officiële naam: Raad van State
Registratienummer: 0308.356.862
Stad: Bruxelles
Land: België
Telefoon: +32 (0)2 234 96 11
Rollen van deze organisatie:
Organisatie voor beroepsprocedures

11. Informatie over een aankondiging

11.1 Informatie over een aankondiging

Identificatiecode/versie van de aankondiging: d86d9fb7-6b14-47a8-861b-47fb5ebc5d8b - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 15/05/2024 00:00 +02:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 15/05/2024 00:00 +02:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands Frans

11.2 Informatie over de bekendmaking

Vergelijkbare advertenties van BDA