Maatschappij Voor Het Intercommunaal Vervoer Te Brussel - Maatschappij Voor Het Intercommunaal Vervoer Te Brussel - Procurement & Logistics Department

Verhuren, plaatsen en onderhouden van tijdelijke sanitaire cabines



Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.


BELGIË: REPARATIE EN ONDERHOUD VAN OPENBARE TOILETTEN
LOCATION, POSE ET ENTRETIEN DE CABINES SANITAIRES PROVISOIRES

Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling

1. Koper

1.1 Koper

Officiële naam: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel
Rechtsvorm van de koper: Centrale overheidsinstantie
Activiteit van de aanbestedende dienst: Algemene overheidsdiensten
Activiteit van de aanbestedende instantie: Stadsspoorweg-, tram-, trolleybus- of busdiensten

2. Procedure

2.1 Procedure

Titel: Verhuren, plaatsen en onderhouden van tijdelijke sanitaire cabines
Beschrijving: De opdracht bestaat uit het leveren (verhuren van autonome sanitaire cabines) en uit prestaties voor het onderhouden van deze autonome sanitaire cabines.
Identificatiecode van de procedure: 12c3a647-2270-41a5-a8ee-53caf4fe19f8
Interne identificatiecode: CW28029/MRA/RD
Type procedure: Onderhandelingsprocedure met voorafgaande oproep tot mededinging / mededingingsprocedure met onderhandeling

2.1.1 Doel

Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 50760000 Reparatie en onderhoud van openbare toiletten

2.1.3 Waarde

Geraamde waarde exclusief btw: 2 400 000 EUR

2.1.4 Algemene informatie

Rechtsgrondslag:
Richtlijn 2014/25/EU

5. Perceel

5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001

Titel: CW28029/MRA/RD - 1
Beschrijving: De opdracht bestaat uit het leveren (verhuren van autonome sanitaire cabines) en uit prestaties voor het onderhouden van deze autonome sanitaire cabines.
Interne identificatiecode: 1

5.1.1 Doel

Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 50760000 Reparatie en onderhoud van openbare toiletten
Aanvullende classificatie (cpv): 24955000 Chemische toiletten
Aanvullende classificatie (cpv): 45215500 Openbare toiletten
Opties:
Beschrijving van de opties: Ja : zie bestek

5.1.2 Plaats van uitvoering

Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
Aanvullende informatie:

5.1.3 Geraamde duur

Begindatum: 04/11/2024
Looptijd: 60 MONTH

5.1.4 Verlenging

Maximumaantal verlengingen: 1

5.1.5 Waarde

Geraamde waarde exclusief btw: 2 400 000 EUR

5.1.6 Algemene informatie

Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)

5.1.9 Selectiecriteria

Criterium:
Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: Selectiecriteria zoals opgegeven in de raadplegingsdocumenten Lijst en korte beschrijving van de selectiecriteria: De economische en financiële draagkracht zal worden gecontroleerd op basis van de financiële gegevens (omzet, balansen en resultatenrekeningen). De stavende documenten aangaande de economische en financiële draagkracht moeten bij uw kandidatuur en het UEA gevoegd worden (de verklaring op eer in het UEA volstaat niet). De kandidaat moet aan de MIVB zijn balans en resultatenrekening bezorgen die hij voor de laatste drie boekjaren heeft ingediend (modellen neergelegd bij de NBB) of de link meedelen naar de website waar die documenten gratis kunnen worden gedownload. Voor Belgische bedrijven is dit niet verplicht, aangezien de MIVB de jaarrekeningen kan opvragen, afkomstig van de balanscentrale van de Nationale Bank van België, voor zover deze gepubliceerd werden. De specifieke jaaromzet: de jaaromzet die werd behaald met het gedeelte waarop de aankondiging van opdracht betrekking heeft. De kandidaat moet zijn zakencijfer voor de gevraagde prestaties overmaken, en dit voor de laatste 3 beschikbare boekjaren (in te vullen in het UEA Deel IV: Selectiecriteria punt B). OPGELET: de kandidaat moet de stavende documenten bij de aanvraag voor deelneming voegen. Specifiek(e) minimumeisen: De globale jaaromzet van de kandidaat, berekend voor de laatste 3 beschikbare boekjaren, moet meer dan 600.000,00 EUR per jaar bedragen. De MIVB zal de kandidaten verwijderen van wie de financiële gegevens (balansen en resultatenrekeningen) niet aantonen dat zij de draagkracht hebben om een opdracht zoals beschreven onder punt II.1.4 tot een goed einde te brengen. Ze zal elke kandidaat met een negatief eigen vermogen uitsluiten.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
De criteria zullen worden gebruikt om de gegadigden te selecteren die voor de tweede fase van de procedure zullen worden uitgenodigd
Criterium:
Type: Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen
Beschrijving: Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: De kandidaat mag niet in een van de situaties verkeren zoals bedoeld in artikels 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016: Zie Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) in bijlage bij de aankondiging van opdracht: verlicht te importeren en in te vullen op de website https://ec.europa.eu/tools/espd. De MIVB heeft het recht om op elk moment van de gunningsprocedure van de opdracht de juistheid van de gegevens in het UEA (verklaringen op eer) te controleren. Om het UEA in te vullen: 1. Nadat u onderhavige aankondiging van een opdracht hebt gedownload van de website e-Notification (https://enot.publicprocurement.be), vergewist u zich ervan of u ook de bijgevoegde bestanden (bijlagen) gedownload hebt. 2. Nu moet u het bestand « espd-request.zip » openen en enerzijds het .PDF-document en anderzijds het .XML-bestand opslaan (= exporteren). 3. Surf naar de website: https://ec.europa.eu/tools/espd 4. Kies uw taal 5. Selecteer “Ik ben een ondernemer” 6. Selecteer “Een UEA importeren” 7. Klik op “Choose file” (bestand kiezen) en selecteer het bestand “espc-request.xml” dat u onder punt 2.8 uit de .ZIP hebt gehaald Klik op “Volgende” 9. Vul de vereiste velden in met behulp van de tekst van de publicatie om de hoeveelheid gevraagde gegevens en de kwaliteit ervan te bepalen 10. Klik op "Overzicht" 11. Downloaden “in beide formaten” 12. Dit bestand “espc-request.zip” met daarin uw UEA opslaan 13. Voeg dit UEA-bestand, “espc-request.zip” genaamd, bij uw kandidaatstellingsdossier bij de verzending ervan. Opgelet: de MIVB moet het .ZIP-bestand ontvangen dat zowel de .PDF als de .XML bevat! In principe volstaat één ingevuld UEA, tenzij u uw kandidatuur voor deze opdracht in het kader van een combinatie van ondernemers samen met één of meerdere andere ondernemingen wilt indienen en/of in geval u de draagkracht van andere entiteiten inroept en/of in het geval van aangewezen onderaannemers. In dat geval: Als u antwoordt als combinatie van ondernemers: In Afdeling II antwoordt u JA op de vraag “Neemt de ondernemer samen met anderen deel aan de aanbestedingsprocedure? “ Voor elk van de leden van de combinatie moet u een door de betrokken entiteiten naar behoren ingevuld UEA afleveren. Als u een beroep doet op de draagkracht van derden: U antwoordt JA op punt C. Afdeling II: “Doet de ondernemer een beroep op de draagkracht van andere entiteiten om te voldoen aan de selectiecriteria van afdeling IV en de (eventuele) criteria en regels van onderstaande afdeling V? “ Voor iedere derde moet u een afzonderlijk, door de betrokken entiteit naar behoren ingevuld UEA indienen met de informatie die gevraagd wordt in delen A en B van Afdeling II en Afdeling III. Voor zover het relevant is voor de specifieke draagkracht waarop u een beroep doet, wordt u verzocht om voor iedere betrokken entiteit de in Afdelingen IV en V gevraagde informatie op te nemen. Als u van plan bent een deel van de opdracht uit te besteden: U antwoordt JA op punt D, Afdeling II: “Is de ondernemer van plan om een gedeelte van de opdracht in onderaanneming aan derden te geven? “ Aarzel niet om contact op te nemen met de onder punt I.1) vermelde persoon als u problemen ondervindt bij het openen van de bijlagen bij deze aankondiging of als u vragen hebt over de inhoud van de documenten.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
De criteria zullen worden gebruikt om de gegadigden te selecteren die voor de tweede fase van de procedure zullen worden uitgenodigd
Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Critères de sélection tels que mentionnés dans les documents de la consultation Liste et description succincte des critères de sélection : ATTENTION : les pièces justificatives doivent être jointes par le candidat à la demande de participation (la déclaration sur l'honneur du DUME ne suffit pas). Niveau(x) spécifique(s) minimal/minimaux exigé(s)2 : 1. Une liste des principales fournitures similaires effectuées et des principaux services similaires fournis au cours des cinq dernières années au maximum, indiquant le montant, la date, les coordonnées clients et le destinataire public ou privé. Les exigences minimales de ce critère sont : - Un minimum de trois [3] références relatives au service similaire au présent marché (entretien de toilettes), pour une valeur de 50.000,00 € chacune par an ; - Le candidat doit fournir une déclaration formelle que la livraison et le placement d’une cabine de sanitaire provisoire peut se réaliser dans les vingt-quatre [24] heures maximum pendant tous les jours de la semaine et ce, à partir de la demande STIB (par email ou téléphone). Pour ce critère, le soumissionnaire joindra trois documents probants (par exemple un PV ou un bon de travail d’intervention) démontrant sa capacité à répondre à cette exigence. 2. Une description de l'équipement technique/des mesures employées par le candidat pour s'assurer de la qualité et des moyens. Les exigences minimales de ces critères sont les suivantes : - Le candidat démontre être en possession d'au moins un camion spécifiquement adapté à la vidange et au transport des sanitaires provisoires autonomes. Le candidat fournit une preuve de possession d'un tel camion, qui est conforme aux exigences minimales suivantes : o Réservoirs de stockage des déchets liquides provenant des toilettes chimiques. o Système d'aspiration des déchets des toilettes chimiques et de les transférer dans les réservoirs du camion. o Système de rinçage pour nettoyer les toilettes chimiques après la vidange, assurant ainsi un niveau élevé d'hygiène. o Capacité de stockage suffisante pour contenir une grande quantité de déchets, permettant ainsi une utilisation prolongée avant la nécessité de vidanger. o Transport des toilettes chimiques vers leur prochain emplacement. Les camions sont généralement équipés de dispositifs de fixation ou de fixation pour maintenir en sécurité les toilettes pendant le transport. - Le candidat démontre être en possession d'au moins 20 toilettes provisoires autonomes de type chantier qu’il entend dédier à cet accord-cadre. 3. Le candidat indique où l’adjudicateur peut disposer gratuitement des documents justificatifs, notamment les attestations de bonne exécution des références visées au point 1. A défaut, le candidat fournit ces documents dans sa demande de participation. 4. Le candidat joindra une déclaration sur l’honneur qui indique les effectifs humains employés par le soumissionnaire et la répartition linguistique de ceux-ci. Il est attendu de la part des effectifs humains qui seront mis à disposition par le soumissionnaire pour ce marché : o Une maitrise parfaite de la connaissance des langues nationales (FR / NL) au niveau du département qui recevra et traitera les demandes d’interventions (par email ou téléphone) pour la livraison, l’installation et le suivi des entretiens des cabines sanitaires provisoires ainsi que pour les chefs d’équipe qui superviseront le travail des équipes techniques. o Une très bonne compréhension orale d’une des langues nationales (FR et /ou NL) au niveau des équipes techniques qui exécuteront la livraison, l’installation et le suivi des entretiens des cabines sanitaires provisoires. 5. Le candidat indiquera la part de marché qu’il a éventuellement l’intention de sous-traiter. 6. Le candidat fournira une description des produits qu’il utilise généralement dans le cadre de l’entretien. 7. Le candidat indiquera les mesures de gestion environnementale qu’il pourra appliquer lors de l'exécution du marché.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
De criteria zullen worden gebruikt om de gegadigden te selecteren die voor de tweede fase van de procedure zullen worden uitgenodigd
Criterium:
Type: Andere
Naam: Objectieve regels en criteria voor deelneming
Beschrijving: Objectieve regels en criteria voor deelneming Lijst en beknopte beschrijving van de regels en criteria: De kandidaat moet de volgende documenten met zijn aanvraag voor deelneming mee afleveren: • Een algemene voorstelling van de onderneming en van de groep waarin ze haar activiteiten uitoefent. Die voorstelling bevat o.a. de gegevens van de onderneming, het ondernemingsnummer en een beschrijving van haar hoofdactiviteiten. • De gegevens van de contactpersoon (naam, voornaam, functie, telefoon en e-mail) binnen de onderneming in het kader van onderhavige opdracht. Gelieve een zelfde gegevensstructuur te gebruiken indien meerdere personen betrokken zijn. Gewoon door een aanvraag voor deelneming in te dienen verbindt de kandidaat zich ertoe dat hij met de MIVB kan communiceren in het Nederlands en/of het Frans. • In het geval dat verschillende ondernemingen zich kandidaat stellen in de vorm van een tijdelijke vennootschap, moet het statuut van hun verbintenis door middel van een officieel document bewezen worden. In dat geval moeten alle leden van die tijdelijke vennootschap samen voldoen aan de voorwaarden voor deelneming en moeten ze: - het statuut van hun verbintenis bewijzen aan de hand van een officieel document; - de SPOC (onderneming en contactpersoon) vermelden. • De kandidaat voegt bij zijn offerte een formele verklaring die bevestigt dat hij zonder speciale formaliteiten het bezoek aanvaardt van een MIVB-afvaardiging in zijn installaties en de installaties van eventuele onderaannemers en klanten om zijn technische bekwaamheid te beoordelen.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
De criteria zullen worden gebruikt om de gegadigden te selecteren die voor de tweede fase van de procedure zullen worden uitgenodigd
Informatie over de tweede fase van een procedure in twee fasen:
Minimumaantal gegadigden dat voor de tweede fase van de procedure moet worden uitgenodigd: 2
Maximumaantal gegadigden dat voor de tweede fase van de procedure kan worden uitgenodigd: 10
De procedure verloopt in opeenvolgende fasen. In elke fase kunnen deelnemers afvallen

5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding

Voorwaarden voor indiening:
Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Frans, Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Een geavanceerd(e) of gekwalificeerd(e) elektronisch(e) handtekening of zegel (zoals omschreven in Verordening (EU) nr. 910/2014) is vereist
Varianten: Niet toegestaan
Uiterste datum voor de ontvangst van verzoeken tot deelname: 27/05/2024 16:00 +02:00
Voorwaarden van het contract:
Voorwaarden met betrekking tot de uitvoering van de opdracht: - zullen in het bestek vermeld worden
Een geheimhoudingsovereenkomst is vereist: ja
Financiële regeling: Voir cahier spécial des charges

5.1.15 Technieken

Raamovereenkomst:
Raamovereenkomst, zonder hernieuwde oproep tot mededinging
Maximumaantal deelnemers: 2
Informatie over het dynamische aankoopsysteem:
Geen dynamisch aankoopsysteem

5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie

Organisatie voor beroepsprocedures: Raad Van State
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel
Organisatie die offlinetoegang verleent tot de aanbestedingsstukken: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel
Organisatie die inschrijvingen verwerkt: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel
TED eSender: SPF Stratégie et Appui
TED eSender: FOD Beleid en Ondersteuning

8. Organisaties

8.1 ORG-0001

Officiële naam: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel
Registratienummer: 0247499953_5898
Afdeling: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Postadres: Koningsstraat 76
Stad: Brussel
Postcode: 1000
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
Telefoon: +32 00000000
Fax: +32 25153281
Internetadres: http://www.stib.be
Rollen van deze organisatie:
Koper
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt
Organisatie die offlinetoegang verleent tot de aanbestedingsstukken
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt
Organisatie die inschrijvingen verwerkt

8.1 ORG-0002

Officiële naam: FOD Beleid en Ondersteuning
Registratienummer: BE001
Postadres: Simon Bolivarlaan 30, bus 1
Stad: Brussel
Postcode: 1000
Onderverdeling land (NUTS): Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
Telefoon: +32 2 740 80 00
Rollen van deze organisatie:
TED eSender

8.1 ORG-0003

Officiële naam: Raad Van State
Registratienummer: 0308.356.862
Stad: Bruxelles
Land: België
Telefoon: +32 22349611
Rollen van deze organisatie:
Organisatie voor beroepsprocedures

11. Informatie over een aankondiging

11.1 Informatie over een aankondiging

Identificatiecode/versie van de aankondiging: db16f0c8-c6ad-42c9-a594-b352b8009ad9 - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 22/04/2024 00:00 +02:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 22/04/2024 00:00 +02:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands Frans

11.2 Informatie over de bekendmaking

Vergelijkbare advertenties van BDA