Az Jan Portaels Vzw

Aanstelling van een cateraar voor de aansturing van de centrale keuken, de uitbating van het bezoekersrestaurant, vending toestellen en levering van koffietoestellen en koffie



Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.


België - Kantine- en cateringdiensten - Aanstelling van een cateraar voor de aansturing van de centrale keuken, de uitbating van het bezoekersrestaurant, vending toestellen en levering van koffietoestellen en koffie

Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling

1. Koper
1.1 Koper
Officiële naam: AZ Jan Portaels vzw
Rechtsvorm van de koper: Publiekrechtelijke instelling
Activiteit van de aanbestedende dienst: Gezondheid
2. Procedure
2.1 Procedure
Titel: Aanstelling van een cateraar voor de aansturing van de centrale keuken, de uitbating van het bezoekersrestaurant, vending toestellen en levering van koffietoestellen en koffie
Beschrijving: Het AZ Jan Portaels is op zoek naar een cateraar voor het totale beheer van de centrale keuken en de uitbating van het bezoekersrestaurant van het ziekenhuis. Er wordt gevraagd naar een integratie van de shop in het bezoekersrestaurant. Tevens maken ook de vending toestellen deel uit van deze opdracht alsook de koffietoestellen en aanlevering van koffie voor het volledige ziekenhuis. Het beheer van de centrale keuken wordt uitgevoerd onder een keukenbeheerder die zal instaan voor de bereiding en aanlevering van warme en koude maaltijden, 7 dagen op 7, zodat aan de gevraagde dienstverlening kan worden voldaan. De grondplannen van de keuken, de bijhorende lokalen en het bezoekers- en personeelsrestaurant worden in bijlage bij de opdrachtdocumenten m.b.t. de oproep tot kandidatuurstelling gevoegd. Het AZ Jan Portaels hecht belang aan patiëntentevredenheid en wenst daarom zoveel als mogelijk de patiënt te betrekken in de keuze van zijn/haar maaltijd. Om dit te kunnen bewerkstelligen, kiest het ziekenhuis voor wat betreft het productieproces voor de bereiding en verdeling van de patiëntenmaaltijden voor een koude lijn. Dit impliceert de noodzaak aan extra kwaliteitscontroles en een strenge opvolging van de werkprocedures. De aanbieder wordt dan ook geacht op de hoogte te zijn van en ervaring te hebben met alle geldende regelgevingen, procedures en werkwijzen hieromtrent (o.a. maaltijdregistratie, opstellen van menu’s,…) en deze correct toe te passen. Voor de bereiding van de maaltijden voor het bezoekersrestaurant wordt er ook geopteerd voor een productie in koude lijn. We vinden het als ziekenhuis belangrijk dat er wordt ingespeeld op de hedendaagse trends en kijken dan ook uit naar een uitgewerkt voorstel om hierop in te spelen. In de cafetaria dient er een shop te worden geïntegreerd waarbij een basisassortiment bestaande uit snacks, tijdschriften, kranten, wenskaarten, pralines, verzorgingsgerief,… wordt aangeboden. Aan de hoofdingang wordt een ruimte ter beschikking gesteld waar het ziekenhuis een 24/7 markt wenst te organiseren aan de hand van vending apparaten. Hier dient minsten het volgende in te worden voorzien: warme en koude dranken, broodmaaltijden, salades, warme maaltijden (koud aangeboden – opwarmbaar in een microwave), basis verzorgingsproducten, snacks,… De volledige service met betrekking tot deze automaten: aanlevering, onderhoud,… dient te gebeuren door personeel van de aanbieder. De organisatie van het bezoekersrestaurant dient te gebeuren aan de hand van personeel van de aanbieder, in de centrale keuken staat er personeel van de aanbestedende overheid ter beschikking maar dient de aansturing van deze equipe te gebeurden door de aanbieder. De aanbieder is zelf verantwoordelijk voor de berekening van al zijn personeelskosten, alle food- en non-food kosten en de administratie- en beheerskosten noodzakelijk om te voldoen aan alle randvoorwaarden voor de correcte uitvoering van de gevraagde dienstverlening. Alle materiaal nodig voor consumptie binnen het bezoekersrestaurant wordt voorzien door de aanbieder. Het materiaal dat nodig is voor de patiëntenmaaltijden wordt voorzien door de aanbestedende overheid. Het gebruik volgens het principe van goede huisvader alsook het onderhoud van dit materiaal valt onder de verantwoordelijkheid van de aanbieder. Voor alle voorgestelde producten en methodes gelden de wettelijke voorschriften inzake behandeling, transport, kwaliteit en hygiëne van de voedingswaren in het algemeen. Vooraleer de opdracht aan te vatten zal de aanbieder hieromtrent de verantwoordingsstukken voorleggen. Ook zal de dienstverlener de nodige verzekeringen dienen af te sluiten ten overstaan van zowel eigen personeel als consumenten (patiënten, bezoekers, …). De aanbieder dient te allen tijde de continuïteit van de dienstverlenging te garanderen, ook tijdens weekend, vakantie- en feestdagen. De aanbieder wordt geacht te beschikken over alle nodige inlichtingen bij het indienen van zijn off...
Identificatiecode van de procedure: 655bd683-cf5a-4a60-84b1-2efab7be3787
Interne identificatiecode: PPP0VQ-166/3022/000001965
Type procedure: Onderhandelingsprocedure met voorafgaande oproep tot mededinging / mededingingsprocedure met onderhandeling
2.1.1 Doel
Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie(cpv): 55500000Kantine- en cateringdiensten
2.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Gendarmeriestraat 65
Stad: Vilvoorde
Postcode: 1800
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Halle-Vilvoorde(BE241)
Land: België
Aanvullende informatie: AZ Jan Portaels vzw
2.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Gendarmeriestraat 65
Stad: Vilvoorde
Postcode: 1800
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Halle-Vilvoorde(BE241)
Land: België
Aanvullende informatie: AZ Jan Portaels vzw
2.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Gendarmeriestraat 65
Stad: Vilvoorde
Postcode: 1800
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Halle-Vilvoorde(BE241)
Land: België
Aanvullende informatie: AZ Jan Portaels vzw
2.1.3 Waarde
Maximumwaarde van de raamovereenkomst: 6,020,730.72EUR
2.1.4 Algemene informatie
Rechtsgrondslag:
Richtlijn 2014/24/EU
2.1.5 Voorwaarden van de aanbesteding
Voorwaarden voor indiening:
De inschrijver moet op alle percelen inschrijven
2.1.6 Gronden voor uitsluiting
Vervalsing van de mededinging: Vervalsing van de mededinging. (zie UEA)
Met faillissement vergelijkbare toestand uit hoofde van nationale recht: Met faillissement vergelijkbare toestand uit hoofde van nationale recht. (zie UEA)
Faillissement: Faillissement. (zie UEA)
Corruptie: Corruptie. (zie UEA)
Regeling met schuldeisers: Regeling met schuldeisers. (zie UEA)
Deelname aan een criminele organisatie: Deelneming aan een criminele organisatie. (zie UEA)
Niet-nakoming van verplichtingen op het gebied van milieurecht: Niet-nakoming van verplichtingen op het gebied van milieurecht. (zie UEA)
Witwassen van geld of financiering van terrorisme: Witwassen van geld of financiering van terrorisme. (zie UEA)
Fraude: Fraude. (zie UEA)
Kinderarbeid en andere vormen van mensenhandel: Kinderarbeid en andere vormen van mensenhandel. (zie UEA)
Insolventie: Insolventie. (zie UEA)
Niet-nakoming van verplichtingen op het gebied van arbeidsrecht: Niet-nakoming van verplichtingen op het gebied van arbeidsrecht. (zie UEA)
Activa beheerd door vereffenaar: Activa beheerd door vereffenaar. (zie UEA)
Die zich schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen, achterhouden van informatie, niet in staat is de vereiste documenten te verstrekken en heeft vertrouwelijke informatie over deze procedure verkregen.: Valse verklaringen, achterhouden van informatie, niet in staat vereiste documenten te verstrekken en verkrijging van vertrouwelijke informatie over deze procedure. (zie UEA)
Louter nationale uitsluitingsgronden: Louter nationale uitsluitingsgronden. (zie UEA)
Belangenconflict als gevolg van deelneming aan de aanbestedingsprocedure: Belangenconflict als gevolg van deelneming aan de aanbestedingsprocedure. (zie UEA)
Directe of indirecte betrokkenheid bij de voorbereiding van deze aanbestedingsprocedure: Directe of indirecte betrokkenheid bij de voorbereiding van deze aanbestedingsprocedure. (zie UEA)
Ernstige beroepsfouten: Ernstige beroepsfouten. (zie UEA)
Voortijdige beëindiging, schadevergoeding of andere vergelijkbare sancties: Voortijdige beëindiging, schadevergoeding of andere vergelijkbare sancties. (zie UEA)
Niet-nakoming van verplichtingen op het gebied van sociaal recht: Niet-nakoming van verplichtingen op het gebied van sociaal recht. (zie UEA)
Betaling van socialezekerheidsbijdragen: Betaling van sociale premies. (zie UEA)
Staking van bedrijfsactiviteiten: Staking van bedrijfsactiviteiten. (zie UEA)
Betaling van belastingen: Betaling van belastingen. (zie UEA)
Terroristische misdrijven of strafbare feiten in verband met terroristische activiteiten: Terroristische misdrijven of strafbare feiten in verband met terroristische activiteiten. (zie UEA)
5. Perceel
5.1 Perceel: LOT-0001
Titel: Patiëntenvoeding, bezoekersrestaurant en vending
Beschrijving: Patiëntenvoeding, bezoekersrestaurant en vending
Interne identificatiecode: 000001965
5.1.1 Doel
Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie(cpv): 55500000Kantine- en cateringdiensten
5.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Gendarmeriestraat 65
Stad: Vilvoorde
Postcode: 1800
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Halle-Vilvoorde(BE241)
Land: België
Aanvullende informatie: AZ Jan Portaels vzw
5.1.3 Geraamde duur
Begindatum: 2024-07-01+02:00
Einddatum: 2027-06-30+02:00
5.1.5 Waarde
Maximumwaarde van de raamovereenkomst: 5,746,488.22EUR
5.1.6 Algemene informatie
Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
De namen en beroepskwalificaties van het voor de uitvoering van de opdracht ingezette personeel moeten worden vermeld: Niet vereist
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
5.1.9 Selectiecriteria
Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Een geldig ISO 9001 en ISO 22000 certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking en voedselveiligheidsmanagement.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: ReferentiesMinimumeisen: De inschrijver bezorgt een overzicht van de 3 voornaamste samenwerkingen in ziekenhuizen tussen 2018 en 2023. Dit met toevoeging van de contactgegevens van de ondertekenaar van het dossier en het totaal bedrag excl. BTW van de uitgevoerde prestaties per jaar. Het totale bedrag van de opdracht aan minstens één van de voornaamste klanten voor minstens één jaar moet minstens €1.000.000 excl. BTW bedragen.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: CV, kopie van diploma en bewijs van een minimum ervaring van 3j van de kandidaat keukenbeheerder in een ziekenhuis of een grootkeuken van meer dan 100 maaltijden per dag of een gelijkwaardige ervaring.Minimumeisen: De kandidaat keukenbeheerder dient minimum 3j ervaring te hebben binnen een facilitaire sector binnen een ziekenhuis onder functiecategorie 9 of dient een gelijkwaardige ervaring te kunnen voorleggen.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium:
Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.Minimumeisen: Bewijs van verzekering tegen beroepsrisico's aanleveren.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium:
Type: Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen
Beschrijving: Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016. Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Informatie over de tweede fase van een procedure in twee fasen:
Minimumaantal gegadigden dat voor de tweede fase van de procedure moet worden uitgenodigd: 3
De procedure verloopt in opeenvolgende fasen. In elke fase kunnen deelnemers afvallen
De koper behoudt zich het recht voor de opdracht zonder verdere onderhandelingen te gunnen op basis van de oorspronkelijke inschrijvingen
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium:
Type: Kosten
Beschrijving: Prijs
Gewicht (punten, exact): 60
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium:
Type: Kwaliteit
Beschrijving: Implementatie en uitrol van de dienstverlening
Gewicht (punten, exact): 10
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium:
Type: Kwaliteit
Beschrijving: Duurzaamheid
Gewicht (punten, exact): 5
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium:
Type: Kwaliteit
Beschrijving: Kostenoptimalisatie
Gewicht (punten, exact): 5
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium:
Type: Kwaliteit
Beschrijving: Kwaliteit
Gewicht (punten, exact): 20
5.1.11 Aanbestedingsstukken
Adres van de aanbestedingsstukken: https://cloud.3p.eu/Downloads/1/166/VQ/2023,
5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding
Voorwaarden voor indiening:
Elektronische indiening: Vereist
Adres voor indiening: https://www.publicprocurement.be
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Varianten: Niet toegestaan
Uiterste datum voor de ontvangst van verzoeken tot deelname: 2023-12-08+01:0009:00:00+01:00
Uiterste datum tot wanneer de inschrijving geldig moet blijven: 90DAY
Voorwaarden van het contract:
Elektronische facturering: Vereist
5.1.15 Technieken
Raamovereenkomst:
Raamovereenkomst, zonder hernieuwde oproep tot mededinging
Informatie over het dynamische aankoopsysteem
Geen dynamisch aankoopsysteem
Elektronische veiling:
5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie
Organisatie voor beroepsprocedures: Raad Van State
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: AZ Jan Portaels vzw
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt: AZ Jan Portaels vzw
5.1 Perceel: LOT-0002
Titel: Koffie
Beschrijving: De koffie dient te kunnen aangeboden worden in volgende verschillende zetwijzen: - vriesdroogkoffie (voor de meerderheid van de toestellen) - bonen (voor 1 toestel) Betreffende het in bruikleen geven van de nodige apparatuur geven we hier een inschatting van de aantallen bij opstart: - toestellen met wateraansluiting (type:...) - toestellen zonder wateraansluiting (type:...) - toestellen zonder wateraansluiting voor bonen (type: Jura ...) Thermossen: De specificaties van de apparatuur en de thermossen worden verder omschreven in hoofdstuk III Technische bepalingen. Jaarlijks spendeert het AZ Jan Portaels ongeveer ... exclusief BTW aan deze producten. Het is de wens van het AZ Jan Portaels om een kwalitatiefvolle koffie te kunnen aanbieden aan zijn patiënten en personeelsleden binnen dit budget.
Interne identificatiecode: 000001965
5.1.1 Doel
Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie(cpv): 55500000Kantine- en cateringdiensten
5.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: Gendarmeriestraat 65
Stad: Vilvoorde
Postcode: 1800
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Halle-Vilvoorde(BE241)
Land: België
Aanvullende informatie: AZ Jan Portaels vzw
5.1.3 Geraamde duur
Begindatum: 2024-03-01+01:00
Einddatum: 2027-02-28+01:00
5.1.5 Waarde
Maximumwaarde van de raamovereenkomst: 274,242.5EUR
5.1.6 Algemene informatie
Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
De namen en beroepskwalificaties van het voor de uitvoering van de opdracht ingezette personeel moeten worden vermeld: Niet vereist
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
5.1.9 Selectiecriteria
Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Een geldig ISO 9001 en ISO 22000 certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking en voedselveiligheidsmanagement.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Referenties koffieMinimumeisen: De inschrijver bezorgt een overzicht van de 3 voornaamste samenwerkingen in ziekenhuizen tussen 2018 en 2023. Dit met toevoeging van de contactgegevens van de ondertekenaar van het dossier en het totaal bedrag excl. BTW van de uitgevoerde prestaties per jaar. Het totale bedrag van de opdracht aan minstens één van de voornaamste klanten voor minstens één jaar moet minstens €60.000 excl. BTW bedragen.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium:
Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.Minimumeisen: Bewijs van verzekering tegen beroepsrisico's aanleveren.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium:
Type: Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen
Beschrijving: Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016. Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Informatie over de tweede fase van een procedure in twee fasen:
Minimumaantal gegadigden dat voor de tweede fase van de procedure moet worden uitgenodigd: 3
De procedure verloopt in opeenvolgende fasen. In elke fase kunnen deelnemers afvallen
De koper behoudt zich het recht voor de opdracht zonder verdere onderhandelingen te gunnen op basis van de oorspronkelijke inschrijvingen
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium:
Type: Kosten
Beschrijving: Prijs
Gewicht (punten, exact): 70
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium:
Type: Kwaliteit
Beschrijving: Implementatie en uitrol
Gewicht (punten, exact): 20
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium:
Type: Kwaliteit
Beschrijving: Duurzaamheid
Gewicht (punten, exact): 10
5.1.11 Aanbestedingsstukken
Adres van de aanbestedingsstukken: https://cloud.3p.eu/Downloads/1/166/VQ/2023,
5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding
Voorwaarden voor indiening:
Elektronische indiening: Vereist
Adres voor indiening: https://www.publicprocurement.be
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Varianten: Niet toegestaan
Uiterste datum voor de ontvangst van verzoeken tot deelname: 2023-12-08+01:0009:00:00+01:00
Uiterste datum tot wanneer de inschrijving geldig moet blijven: 90DAY
Voorwaarden van het contract:
Elektronische facturering: Vereist
5.1.15 Technieken
Raamovereenkomst:
Raamovereenkomst, zonder hernieuwde oproep tot mededinging
Informatie over het dynamische aankoopsysteem
Geen dynamisch aankoopsysteem
Elektronische veiling:
5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie
Organisatie voor beroepsprocedures: Raad Van State
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: AZ Jan Portaels vzw
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt: AZ Jan Portaels vzw
8. Organisaties
8.1 ORG-0001
Officiële naam: AZ Jan Portaels vzw
Registratienummer: 0267.386.438
Postadres: Gendarmeriestraat 65
Stad: Vilvoorde
Postcode: 1800
Land: België
Contactpunt: Debra Vanden Bosch
Telefoon: +32 22575510
Fax: +32 22575439
Rollen van deze organisatie:
Koper
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt
8.1 ORG-0002
Officiële naam: 3P
Registratienummer: BE 0475.480.736
Stad: Antwerpen
Postcode: 2000
Land: België
E-mail: info@3p.eu
Telefoon: +32 3 294 30 51
Rollen van deze organisatie:
Aanbieder van aanbestedingsdiensten
8.1 ORG-0003
Officiële naam: FPS Policy and Support
Registratienummer: BE001
Stad: Brussel
Postcode: 1000
Land: België
Telefoon: +32 2 740 80 00
Rollen van deze organisatie:
TED eSender
8.1 ORG-0004
Officiële naam: Raad Van State
Registratienummer: 0931.814.266
Postadres: Wetenschapsstraat 33
Stad: Brussel
Postcode: 1040
Land: België
Telefoon: +32 22349611
Rollen van deze organisatie:
Organisatie voor beroepsprocedures
10. Wijziging van een aankondiging
Versie van de eerdere aankondiging die moet worden gewijzigd: 61a8e9c9-920e-41da-a0a7-6453b68f6366-01
Voornaamste reden voor de wijziging: Informatie bijgewerkt
Beschrijving: Aanpassing technische en beroepsbekwaamheid van perceel 2 Aanpassing raming Verduidelijking indieningsdatum: 0/12/2023
10.1 Wijziging van een aankondiging
Identificatiecode afdeling: PROCEDURE
11. Informatie over een aankondiging
11.1 Informatie over een aankondiging
Identificatiecode/versie van de aankondiging: a91b7082-0f60-4e87-854c-e4d95c190bbe- 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 2023-11-30+01:0000:00:00+01:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands
11.2 Informatie over de bekendmaking

Vergelijkbare advertenties van BDA