Hulpverleningszone Centrum
CONTAINER MULTIDISCIPLINAIRE COMMANDOPOST OPERATIES
Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.
Aankondiging gegenereerd door het e-Procurement platform e-Procurement (FOD Beleid
en Ondersteuning)
1 Koper1.1 KoperOfficiële naam:[Hulpverleningszone Centrum] ---
Rechtsvorm van de koper:Centrale overheidsinstantie
Activiteit van de aanbestedende dienst:Openbare orde en veiligheid
2 Procedure2.1 ProcedureTitel:CONTAINER MULTIDISCIPLINAIRE COMMANDOPOST OPERATIES
Beschrijving:De opdracht omvat het leveren van één container multidisciplinaire commandopost operaties
bestaande uit de opbouw van de container als coördinatieruimte en de ondersteunende
communicatie en multimedia middelen.
Taak
De CP-OPS container is een belangrijke schakel in het multidisciplinair overleg.
De container biedt de noodzakelijke ruimte om op het terrein met de 5 disciplines,
de dir-cpops occasioneel aangevuld met de AGS of andere expert, de noodplanambtenaar
en een bedrijf vertegenwoordiger.
Bij grootschaligere en langdurige interventies ontbreekt nu deze capaciteit. Ook in
de provincie ontbreekt een moderne eenheid hiertoe die voldoende ruimte biedt. Deze
container zal dan ook provinciaal ondersteunend worden ingezet.
De CP-OPS dient na aankomst ter plaatse binnen de 10 minuten operationeel te zijn
en vormt hiermee de aanvulling op het multidisciplinaire motorkap overleg plaatse.
De uitvoering dient zodanig te gebeuren dat de ontplooiing kan gebeuren door 2 manschappen.
De container bestaat uit 2 delen namelijk een logistiek deel en een coördinatieruimte.
In een eerste deel wordt de container en de vaste en mobiele uitrusting ervan beschreven.
In het tweede deel worden de communicatie- en multimediavoorzieningen van de container
beschreven. De hele uitvoering dient in nauw overleg met de opdrachtgever te gebeuren.
Het sluiten van een overeenkomst op basis van onderhavig bestek geeft de leverancier
geen exclusiviteitsrecht. Hulpverleningszone Centrum of de potentiële afnemers kunnen
gedurende de geldigheidsduur van de contractprestaties, identiek of analoog aan deze
beschreven in onderhavig bestek, laten uitvoeren door andere leveranciers. De leverancier
kan uit dien hoofde geen aanspraak maken op enigerlei vergoeding.
Deze opdracht betreft één perceel.
De inschrijver wordt verwacht één geheel en coherent oplossing aan te bieden. Bijgevolg
wordt de opdracht niet in percelen gesplitst.
De opdracht wordt verder omschreven onder punt IV Technische Bepalingen.
Identificatiecode van de procedure:8809e75e-646a-47bd-93b0-faf2a9944540
Interne identificatiecode:900-2023-044-IP-04
De procedure wordt versneld:No
2.1.1 DoelAard van het contract:Leveringen
Belangrijkste classificatie(cpv):34900000Diverse transportmiddelen en onderdelen
Aanvullende classificatie(cpv):35000000Uitrusting voor veiligheid, brandweer, politie en leger
2.1.3 WaardeGeraamde waarde exclusief btw:600,000EUR
2.1.4 Algemene informatieDeze procedure of dit perceel is geannuleerd of was niet succesvol en zal opnieuw
worden aanbesteed
2.1.6 Gronden voor uitsluitingBeschrijving:[ Er bestaan twee typen uitsluitingsgronden: facultatieve en verplichte uitsluitingsgronden.
Hieronder vindt u een lijst van de bestaande uitsluitingsgronden. Deze zijn ook te
vinden in de aanbestedingsrichtlijnen en de Aanbestedingswet 2012. De uitsluitingsgronden
zijn in ieder geval van toepassing op aanbestedingen die boven de Europese aanbestedingsdrempels
uitkomen. Onder de Europese aanbestedingsdrempels kunnen deze ook van toepassing worden
verklaard door de aanbestedende dienst.
Verplichte uitsluitingsgronden
Van deelneming aan een opdracht moet worden uitgesloten, iedere gegadigde of inschrijver
tegen wie bij een onherroepelijk vonnis een veroordeling om één of meer van de hieronder
opgegeven redenen is uitgesproken (artikel 57 lid 1 Richtlijn 2014/24 en artikel 2.86
Aanbestedingswet 2012):
deelneming aan een criminele organisatie;
omkoping;
fraude;
terrorisme;
witwassen van geld;
kinderarbeid;
niet betalen van belasting of sociale premies.
Een aanbestedende dienst moet deze uitsluitingsgronden dus hanteren in een Europese
aanbesteding.
Facultatieve uitsluitingsgronden
Van deelneming aan een opdracht kan iedereen worden uitgesloten die (artikel 57 lid
4 Richtlijn 2014/24 en artikel 2.87 Aanbestedingswet 2012):
zich schuldig maakt aan schending milieu-, sociaal en arbeidsrecht;
vervalsing van de mededinging heeft begaan;
in faillissement of liquidatie verkeert;
faillissement of liquidatie heeft aangevraagd;
in een rechterlijke uitspraak is veroordeeld voor overtreding van beroepsgedragsregels;
een ernstige fout heeft begaan;
slechte past performance heeft;
niet voldaan heeft aan sociale zekerheidsbijdragen;
niet voldaan heeft aan belastingverplichtingen;
een valse verklaring heeft gegeven;
het besluitvormingsproces heeft beïnvloed.
Een aanbestedende dienst kan deze uitsluitingsgronden dus hanteren in een aanbesteding.
Het is aan de aanbestedende dienst om af te wegen welke van deze uitsluitingsgronden
wel of niet worden toegepast, mede met inachtneming van het proportionaliteitsbeginsel.
Over de uitsluitingsgrond ‘vervalsing van de mededinging’ en moeilijkheden die hierbij
komen kijken voor decentrale overheden heeft Europa decentraal ook dit nieuwsbericht
geschreven.
Past performance
Een slechte prestatie in het verleden is enkel onder specifieke omstandigheden een
uitsluitingsgrond. Aanbestedende diensten mogen een ondernemer uitsluiten, wanneer
deze blijk heeft gegeven van aanzienlijke of voortdurende tekortkomingen bij de uitvoering
van een wezenlijk voorschrift, bij de uitvoering van een eerdere opdracht met een
aanbestedende dienst of bij een eerdere concessieovereenkomst. Deze tekortkoming moet
geleid hebben tot vroegtijdige beëindiging van die eerdere opdracht, schadevergoeding
of andere vergelijkbare sancties (artikel 57 lid 4 sub g).
In artikel 57 lid 6 Richtlijn 2014/24 is bepaald dat een onderneming, die in een van
de in de leden 1 en 4 bedoelde situaties verkeert, mag bewijzen dat de maatregelen
die
de ondernemer heeft genomen voldoende zijn om zijn betrouwbaarheid aan te tonen ondanks
de toepasselijke uitsluitingsgrond. Als dat bewijs toereikend wordt geacht, wordt
de betrokken ondernemer niet uitgesloten van de aanbestedingsprocedure. U leest meer
hierover in onderstaand EUrrest.
Zijn er andere uitsluitingsgronden mogelijk buiten Richtlijn 2014/24?
De hierboven weergegeven uitsluitingsgronden vormen geen limitatieve lijst. Zo stelde
het Europese Hof van Justitie dat lidstaten ook andere uitsluitingsmaatregelen mogen
nemen dan die in artikel 57 worden opgesomd (zie het Michaniki-arrest (C-213/07)).
Deze moeten beogen te waarborgen dat de beginselen van gelijke behandeling en transparantie
in acht worden genomen. De uitsluitingsgronden mogen niet verder gaan dan noodzakelijk
is om dat doel te bereiken. Kenniscentrum Europa Decentraal schreef hierover ook een
praktijkvraag.
Bewijsstukken
UEA
] ---
5 Perceel5.1 Perceel:LOT-0001Titel:Container multidisciplinaire commandopost operaties
Beschrijving:II.1.1 Algemeen De opdracht omvat het leveren van één container multidisciplinaire
commandopost operaties bestaande uit de opbouw van de container als coördinatieruimte
en de ondersteunende communicatie en multimedia middelen. Taak De CP-OPS container
is een belangrijke schakel in het multidisciplinair overleg. De container biedt de
noodzakelijke ruimte om op het terrein met de 5 disciplines, de dir-cpops occasioneel
aangevuld met de AGS of andere expert, de noodplanambtenaar en een bedrijf vertegenwoordiger.
Bij grootschaligere en langdurige interventies ontbreekt nu deze capaciteit. Ook in
de provincie ontbreekt een moderne eenheid hiertoe die voldoende ruimte biedt. Deze
container zal dan ook provinciaal ondersteunend worden ingezet. De CP-OPS dient na
aankomst ter plaatse binnen de 10 minuten operationeel te zijn en vormt hiermee de
aanvulling op het multidisciplinaire motorkap overleg plaatse. De uitvoering dient
zodanig te gebeuren dat de ontplooiing kan gebeuren door 2 manschappen. De container
bestaat uit 2 delen namelijk een logistiek deel en een coördinatieruimte. In een eerste
deel wordt de container en de vaste en mobiele uitrusting ervan beschreven. In het
tweede deel worden de communicatie- en multimediavoorzieningen van de container beschreven.
De hele uitvoering dient in nauw overleg met de opdrachtgever te gebeuren. Het sluiten
van een overeenkomst op basis van onderhavig bestek geeft de leverancier geen exclusiviteitsrecht.
Hulpverleningszone Centrum of de potentiële afnemers kunnen gedurende de geldigheidsduur
van de contractprestaties, identiek of analoog aan deze beschreven in onderhavig bestek,
laten uitvoeren door andere leveranciers. De leverancier kan uit dien hoofde geen
aanspraak maken op enigerlei vergoeding. Deze opdracht betreft één perceel. De inschrijver
wordt verwacht één geheel en coherent oplossing aan te bieden. Bijgevolg wordt de
opdracht niet in percelen gesplitst. De opdracht wordt verder omschreven onder punt
IV Technische Bepalingen.
Interne identificatiecode:900-2023-044-IP-04
5.1.1 DoelAard van het contract:Leveringen
Belangrijkste classificatie(cpv):35100000Nood- en veiligheidsuitrusting
Aanvullende classificatie(cpv):34900000Diverse transportmiddelen en onderdelen
5.1.2 Plaats van uitvoeringOnderverdeling van een land:{code|name|nuts.BE234}(BE234)
Aanvullende informatie:De goederen worden geleverd op volgende plaats(en): Hulpverleningszone Centrum, Roggestraat
70 te 9000 GENT.
5.1.3 Geraamde duurBegindatum:2024-01-02+01:00
Einddatum:2025-01-02+01:00
5.1.6 Algemene informatieGereserveerde deelname:Geen
Aanbestedingsproject dat niet met EU-middelen wordt gefinancierd
Deze aanbesteding is ook geschikt voor kleine en middelgrote ondernemingen (kmo’s)
5.1.8 ToegankelijkheidscriteriaEr zijn geen criteria opgenomen inzake de toegankelijkheid voor personen met een handicap,
om de volgende reden
Rechtvaardiging:Het betreft een interventiedossier.
5.1.9 SelectiecriteriaCriterium:Type:Economische en financiële draagkracht
Beschrijving:Minimum eis: minimum gemiddelde jaaromzet over de laatste drie boekjaren op het gebied
waarop de opdracht betrekking heeft: 700.000 euro
Criterium:Type:Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving:Minimum eis: een lijst waarop vermeld minstens 3 relevante referenties van bestek
conforme uitschuivende coördinatie containers bruikbaar op voertuig als afgezet die
gedurende de afgelopen vijf jaar werden verricht door de inschrijver. De referenties
mogen enkel afwijken op de detail inrichting. De referenties kunnen op vraag worden
bezichtigd.
5.1.11 AanbestedingsstukkenAdres van de aanbestedingsstukken:[ https://www.publicprocurement.be/publication-workspaces/15b73d08-dbff-4a89-8262-d104fb10aed1/documents
] ---
Ad-hoccommunicatiekanaal:URL:https://www.publicprocurement.be/publication-workspaces/15b73d08-dbff-4a89-8262-d104fb10aed1/forum
5.1.12 Voorwaarden van de aanbestedingVoorwaarden voor indiening:Elektronische indiening:Vereist
Adres voor indiening:https://www.publicprocurement.be/supplier/enterprises/0/tendering-workspaces/publication-workspace-detail/15b73d08-dbff-4a89-8262-d104fb10aed1/general
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend:Nederlands
Elektronische catalogus:Niet toegestaan
Een geavanceerd(e) of gekwalificeerd(e) elektronisch(e) handtekening of zegel (zoals
omschreven in Verordening (EU) nr. 910/2014) is vereist
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen:2023-10-20+02:0011:00:00+02:00
Voorwaarden van het contract:Elektronische facturering:Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling
5.1.15 Technieken
Informatie over het dynamische aankoopsysteem:
5.1.16 Nadere informatie, bemiddeling en toetsingBemiddelingsorganisatie:[ Hulpverleningszone Centrum ] ---
Organisatie voor beroepsprocedures:[ Raad van State ] ---
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt:[ Hulpverleningszone Centrum ] ---
Organisatie die offlinetoegang verleent tot de aanbestedingsstukken:[ Hulpverleningszone Centrum ] ---
Organisatie die meer informatie geeft over beroepsprocedures:[ Hulpverleningszone Centrum ] ---
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt:[ Hulpverleningszone Centrum ] ---
Organisatie die inschrijvingen verwerkt:[ Hulpverleningszone Centrum ] ---
8 Organisaties8.1 ORG-0001Officiële naam:Hulpverleningszone Centrum
Registratienummer:0500927497_2059
Onderverdeling van een land:{code|name|nuts.BE234}(BE234)
E-mail:info@brandweerzonecentrum.be
Internetadres:http://www.brandweerzonecentrum.be
Rollen van deze organisatie:
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt
Organisatie die offlinetoegang verleent tot de aanbestedingsstukken
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt
Organisatie die inschrijvingen verwerkt
Organisatie die meer informatie geeft over beroepsprocedures
8.1 ORG-0002Officiële naam:FOD Beleid en Ondersteuning
Registratienummer:0671516647_0
Postadres:Simon Bolivarlaan 30, bus 1
Onderverdeling van een land:{code|name|nuts.BE100}(BE100)
E-mail:e.proc@publicprocument.be
Internetadres:https://bosa.belgium.be
Rollen van deze organisatie:
8.1 ORG-0003Officiële naam:Raad van State
Registratienummer:0308356862
Stad:Wetenschapsstraat 33, 1040 Brussel
E-mail:info@raadvanstate.be
Rollen van deze organisatie:Organisatie voor beroepsprocedures
10 Wijziging van een aankondigingVersie van de eerdere aankondiging die moet worden gewijzigd:d96e365a-085c-4fee-81a5-1afbabcd2387-01
Voornaamste reden voor de wijziging:Informatie bijgewerkt
Beschrijving:Het geraamde bedrag wordt gewijzigd en de uitersteindieningsdatum van de offertes
wordt aangepast.
10.1 Wijziging van een aankondigingIdentificatiecode van de afdeling:PROCEDURE
11 Informatie over een aankondiging11.1 Informatie over een aankondigingIdentificatiecode/versie van de aankondiging:1fa216df-6f27-49fc-b65c-566c60960aec-01
Type formulier:Mededinging
Type aankondiging:Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging:2023-09-29+02:0000:00:00+02:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is:Nederlands
11.2 Informatie over de bekendmaking