Hulpverleningszone Centrum

CONTAINER MULTIDISCIPLINAIRE COMMANDOPOST OPERATIES



Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.


Aankondiging gegenereerd door het e-Procurement platform e-Procurement (FOD Beleid en Ondersteuning)
Koper
1.1 Koper
Officiële naam:[Hulpverleningszone Centrum] ---
Rechtsvorm van de koper:Centrale overheidsinstantie
Activiteit van de aanbestedende dienst:Openbare orde en veiligheid
Procedure
2.1 Procedure
Titel:CONTAINER MULTIDISCIPLINAIRE COMMANDOPOST OPERATIES
Beschrijving:De opdracht omvat het leveren van één container multidisciplinaire commandopost operaties bestaande uit de opbouw van de container als coördinatieruimte en de ondersteunende communicatie en multimedia middelen. Taak De CP-OPS container is een belangrijke schakel in het multidisciplinair overleg. De container biedt de noodzakelijke ruimte om op het terrein met de 5 disciplines, de dir-cpops occasioneel aangevuld met de AGS of andere expert, de noodplanambtenaar en een bedrijf vertegenwoordiger. Bij grootschaligere en langdurige interventies ontbreekt nu deze capaciteit. Ook in de provincie ontbreekt een moderne eenheid hiertoe die voldoende ruimte biedt. Deze container zal dan ook provinciaal ondersteunend worden ingezet. De CP-OPS dient na aankomst ter plaatse binnen de 10 minuten operationeel te zijn en vormt hiermee de aanvulling op het multidisciplinaire motorkap overleg plaatse. De uitvoering dient zodanig te gebeuren dat de ontplooiing kan gebeuren door 2 manschappen. De container bestaat uit 2 delen namelijk een logistiek deel en een coördinatieruimte. In een eerste deel wordt de container en de vaste en mobiele uitrusting ervan beschreven. In het tweede deel worden de communicatie- en multimediavoorzieningen van de container beschreven. De hele uitvoering dient in nauw overleg met de opdrachtgever te gebeuren. Het sluiten van een overeenkomst op basis van onderhavig bestek geeft de leverancier geen exclusiviteitsrecht. Hulpverleningszone Centrum of de potentiële afnemers kunnen gedurende de geldigheidsduur van de contractprestaties, identiek of analoog aan deze beschreven in onderhavig bestek, laten uitvoeren door andere leveranciers. De leverancier kan uit dien hoofde geen aanspraak maken op enigerlei vergoeding. Deze opdracht betreft één perceel. De inschrijver wordt verwacht één geheel en coherent oplossing aan te bieden. Bijgevolg wordt de opdracht niet in percelen gesplitst. De opdracht wordt verder omschreven onder punt IV Technische Bepalingen.
Identificatiecode van de procedure:8809e75e-646a-47bd-93b0-faf2a9944540
Interne identificatiecode:900-2023-044-IP-04
Type procedure:Openbaar
De procedure wordt versneld:No
2.1.1 Doel
Aard van het contract:Leveringen
Belangrijkste classificatie(cpv):34900000Diverse transportmiddelen en onderdelen
Aanvullende classificatie(cpv):35000000Uitrusting voor veiligheid, brandweer, politie en leger
2.1.3 Waarde
Geraamde waarde exclusief btw:600,000EUR
2.1.4 Algemene informatie
Deze procedure of dit perceel is geannuleerd of was niet succesvol en zal opnieuw worden aanbesteed
Rechtsgrondslag:
Richtlijn 2014/24/EU
2.1.6 Gronden voor uitsluiting
Beschrijving:[ Er bestaan twee typen uitsluitingsgronden: facultatieve en verplichte uitsluitingsgronden. Hieronder vindt u een lijst van de bestaande uitsluitingsgronden. Deze zijn ook te vinden in de aanbestedingsrichtlijnen en de Aanbestedingswet 2012. De uitsluitingsgronden zijn in ieder geval van toepassing op aanbestedingen die boven de Europese aanbestedingsdrempels uitkomen. Onder de Europese aanbestedingsdrempels kunnen deze ook van toepassing worden verklaard door de aanbestedende dienst. Verplichte uitsluitingsgronden Van deelneming aan een opdracht moet worden uitgesloten, iedere gegadigde of inschrijver tegen wie bij een onherroepelijk vonnis een veroordeling om één of meer van de hieronder opgegeven redenen is uitgesproken (artikel 57 lid 1 Richtlijn 2014/24 en artikel 2.86 Aanbestedingswet 2012): deelneming aan een criminele organisatie; omkoping; fraude; terrorisme; witwassen van geld; kinderarbeid; niet betalen van belasting of sociale premies. Een aanbestedende dienst moet deze uitsluitingsgronden dus hanteren in een Europese aanbesteding. Facultatieve uitsluitingsgronden Van deelneming aan een opdracht kan iedereen worden uitgesloten die (artikel 57 lid 4 Richtlijn 2014/24 en artikel 2.87 Aanbestedingswet 2012): zich schuldig maakt aan schending milieu-, sociaal en arbeidsrecht; vervalsing van de mededinging heeft begaan; in faillissement of liquidatie verkeert; faillissement of liquidatie heeft aangevraagd; in een rechterlijke uitspraak is veroordeeld voor overtreding van beroepsgedragsregels; een ernstige fout heeft begaan; slechte past performance heeft; niet voldaan heeft aan sociale zekerheidsbijdragen; niet voldaan heeft aan belastingverplichtingen; een valse verklaring heeft gegeven; het besluitvormingsproces heeft beïnvloed. Een aanbestedende dienst kan deze uitsluitingsgronden dus hanteren in een aanbesteding. Het is aan de aanbestedende dienst om af te wegen welke van deze uitsluitingsgronden wel of niet worden toegepast, mede met inachtneming van het proportionaliteitsbeginsel. Over de uitsluitingsgrond ‘vervalsing van de mededinging’ en moeilijkheden die hierbij komen kijken voor decentrale overheden heeft Europa decentraal ook dit nieuwsbericht geschreven. Past performance Een slechte prestatie in het verleden is enkel onder specifieke omstandigheden een uitsluitingsgrond. Aanbestedende diensten mogen een ondernemer uitsluiten, wanneer deze blijk heeft gegeven van aanzienlijke of voortdurende tekortkomingen bij de uitvoering van een wezenlijk voorschrift, bij de uitvoering van een eerdere opdracht met een aanbestedende dienst of bij een eerdere concessieovereenkomst. Deze tekortkoming moet geleid hebben tot vroegtijdige beëindiging van die eerdere opdracht, schadevergoeding of andere vergelijkbare sancties (artikel 57 lid 4 sub g). In artikel 57 lid 6 Richtlijn 2014/24 is bepaald dat een onderneming, die in een van de in de leden 1 en 4 bedoelde situaties verkeert, mag bewijzen dat de maatregelen die de ondernemer heeft genomen voldoende zijn om zijn betrouwbaarheid aan te tonen ondanks de toepasselijke uitsluitingsgrond. Als dat bewijs toereikend wordt geacht, wordt de betrokken ondernemer niet uitgesloten van de aanbestedingsprocedure. U leest meer hierover in onderstaand EUrrest. Zijn er andere uitsluitingsgronden mogelijk buiten Richtlijn 2014/24? De hierboven weergegeven uitsluitingsgronden vormen geen limitatieve lijst. Zo stelde het Europese Hof van Justitie dat lidstaten ook andere uitsluitingsmaatregelen mogen nemen dan die in artikel 57 worden opgesomd (zie het Michaniki-arrest (C-213/07)). Deze moeten beogen te waarborgen dat de beginselen van gelijke behandeling en transparantie in acht worden genomen. De uitsluitingsgronden mogen niet verder gaan dan noodzakelijk is om dat doel te bereiken. Kenniscentrum Europa Decentraal schreef hierover ook een praktijkvraag. Bewijsstukken UEA ] ---
Perceel
5.1 Perceel:LOT-0001
Titel:Container multidisciplinaire commandopost operaties
Beschrijving:II.1.1 Algemeen De opdracht omvat het leveren van één container multidisciplinaire commandopost operaties bestaande uit de opbouw van de container als coördinatieruimte en de ondersteunende communicatie en multimedia middelen. Taak De CP-OPS container is een belangrijke schakel in het multidisciplinair overleg. De container biedt de noodzakelijke ruimte om op het terrein met de 5 disciplines, de dir-cpops occasioneel aangevuld met de AGS of andere expert, de noodplanambtenaar en een bedrijf vertegenwoordiger. Bij grootschaligere en langdurige interventies ontbreekt nu deze capaciteit. Ook in de provincie ontbreekt een moderne eenheid hiertoe die voldoende ruimte biedt. Deze container zal dan ook provinciaal ondersteunend worden ingezet. De CP-OPS dient na aankomst ter plaatse binnen de 10 minuten operationeel te zijn en vormt hiermee de aanvulling op het multidisciplinaire motorkap overleg plaatse. De uitvoering dient zodanig te gebeuren dat de ontplooiing kan gebeuren door 2 manschappen. De container bestaat uit 2 delen namelijk een logistiek deel en een coördinatieruimte. In een eerste deel wordt de container en de vaste en mobiele uitrusting ervan beschreven. In het tweede deel worden de communicatie- en multimediavoorzieningen van de container beschreven. De hele uitvoering dient in nauw overleg met de opdrachtgever te gebeuren. Het sluiten van een overeenkomst op basis van onderhavig bestek geeft de leverancier geen exclusiviteitsrecht. Hulpverleningszone Centrum of de potentiële afnemers kunnen gedurende de geldigheidsduur van de contractprestaties, identiek of analoog aan deze beschreven in onderhavig bestek, laten uitvoeren door andere leveranciers. De leverancier kan uit dien hoofde geen aanspraak maken op enigerlei vergoeding. Deze opdracht betreft één perceel. De inschrijver wordt verwacht één geheel en coherent oplossing aan te bieden. Bijgevolg wordt de opdracht niet in percelen gesplitst. De opdracht wordt verder omschreven onder punt IV Technische Bepalingen.
Interne identificatiecode:900-2023-044-IP-04
5.1.1 Doel
Aard van het contract:Leveringen
Belangrijkste classificatie(cpv):35100000Nood- en veiligheidsuitrusting
Aanvullende classificatie(cpv):34900000Diverse transportmiddelen en onderdelen
5.1.2 Plaats van uitvoering
Onderverdeling van een land:{code|name|nuts.BE234}(BE234)
Land:België
Aanvullende informatie:De goederen worden geleverd op volgende plaats(en): Hulpverleningszone Centrum, Roggestraat 70 te 9000 GENT.
5.1.3 Geraamde duur
Begindatum:2024-01-02+01:00
Einddatum:2025-01-02+01:00
5.1.6 Algemene informatie
Gereserveerde deelname:Geen
Aanbestedingsproject dat niet met EU-middelen wordt gefinancierd
Deze aanbesteding is ook geschikt voor kleine en middelgrote ondernemingen (kmo’s)
5.1.8 Toegankelijkheidscriteria
Er zijn geen criteria opgenomen inzake de toegankelijkheid voor personen met een handicap, om de volgende reden
Rechtvaardiging:Het betreft een interventiedossier.
5.1.9 Selectiecriteria
Criterium:
Type:Economische en financiële draagkracht
Beschrijving:Minimum eis: minimum gemiddelde jaaromzet over de laatste drie boekjaren op het gebied waarop de opdracht betrekking heeft: 700.000 euro
Criterium:
Type:Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving:Minimum eis: een lijst waarop vermeld minstens 3 relevante referenties van bestek conforme uitschuivende coördinatie containers bruikbaar op voertuig als afgezet die gedurende de afgelopen vijf jaar werden verricht door de inschrijver. De referenties mogen enkel afwijken op de detail inrichting. De referenties kunnen op vraag worden bezichtigd.
5.1.11 Aanbestedingsstukken
Adres van de aanbestedingsstukken:[ https://www.publicprocurement.be/publication-workspaces/15b73d08-dbff-4a89-8262-d104fb10aed1/documents ] ---
Ad-hoccommunicatiekanaal:
URL:https://www.publicprocurement.be/publication-workspaces/15b73d08-dbff-4a89-8262-d104fb10aed1/forum
5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding
Voorwaarden voor indiening:
Elektronische indiening:Vereist
Adres voor indiening:https://www.publicprocurement.be/supplier/enterprises/0/tendering-workspaces/publication-workspace-detail/15b73d08-dbff-4a89-8262-d104fb10aed1/general
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend:Nederlands
Elektronische catalogus:Niet toegestaan
Een geavanceerd(e) of gekwalificeerd(e) elektronisch(e) handtekening of zegel (zoals omschreven in Verordening (EU) nr. 910/2014) is vereist
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen:2023-10-20+02:0011:00:00+02:00
Voorwaarden van het contract:
Elektronische facturering:Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling
5.1.15 Technieken
Raamovereenkomst:
Geen
Informatie over het dynamische aankoopsysteem:
Geen
5.1.16 Nadere informatie, bemiddeling en toetsing
Bemiddelingsorganisatie:[ Hulpverleningszone Centrum ] ---
Organisatie voor beroepsprocedures:[ Raad van State ] ---
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt:[ Hulpverleningszone Centrum ] ---
Organisatie die offlinetoegang verleent tot de aanbestedingsstukken:[ Hulpverleningszone Centrum ] ---
Organisatie die meer informatie geeft over beroepsprocedures:[ Hulpverleningszone Centrum ] ---
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt:[ Hulpverleningszone Centrum ] ---
Organisatie die inschrijvingen verwerkt:[ Hulpverleningszone Centrum ] ---
Organisaties
8.1 ORG-0001
Officiële naam:Hulpverleningszone Centrum
Registratienummer:0500927497_2059
Postadres:Roggestraat 70
Stad:Gent
Postcode:9000
Onderverdeling van een land:{code|name|nuts.BE234}(BE234)
Land:België
E-mail:info@brandweerzonecentrum.be
Telefoon:+32 92688899
Fax:+32 92688843
Internetadres:http://www.brandweerzonecentrum.be
Rollen van deze organisatie:
Koper
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt
Organisatie die offlinetoegang verleent tot de aanbestedingsstukken
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt
Organisatie die inschrijvingen verwerkt
Organisatie die meer informatie geeft over beroepsprocedures
Bemiddelingsorganisatie
8.1 ORG-0002
Officiële naam:FOD Beleid en Ondersteuning
Registratienummer:0671516647_0
Postadres:Simon Bolivarlaan 30, bus 1
Stad:Brussel
Postcode:1000
Onderverdeling van een land:{code|name|nuts.BE100}(BE100)
Land:België
E-mail:e.proc@publicprocument.be
Telefoon:+32 2 740 80 00
Internetadres:https://bosa.belgium.be
Rollen van deze organisatie:
TED eSender
8.1 ORG-0003
Officiële naam:Raad van State
Registratienummer:0308356862
Stad:Wetenschapsstraat 33, 1040 Brussel
Land:België
E-mail:info@raadvanstate.be
Telefoon:03222349611
Rollen van deze organisatie:
Organisatie voor beroepsprocedures
10 Wijziging van een aankondiging
Versie van de eerdere aankondiging die moet worden gewijzigd:d96e365a-085c-4fee-81a5-1afbabcd2387-01
Voornaamste reden voor de wijziging:Informatie bijgewerkt
Beschrijving:Het geraamde bedrag wordt gewijzigd en de uitersteindieningsdatum van de offertes wordt aangepast.
10.1 Wijziging van een aankondiging
Identificatiecode van de afdeling:PROCEDURE
11 Informatie over een aankondiging
11.1 Informatie over een aankondiging
Identificatiecode/versie van de aankondiging:1fa216df-6f27-49fc-b65c-566c60960aec-01
Type formulier:Mededinging
Type aankondiging:Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging:2023-09-29+02:0000:00:00+02:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is:Nederlands
11.2 Informatie over de bekendmaking

Vergelijkbare advertenties van BDA