De Vlaamse Waterweg Nv

ARC-23-0004-Studieopdracht voor het vervangen van 3 Zennebruggen



Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.


België - Brugontwerpdiensten - ARC-23-0004-Studieopdracht voor het vervangen van 3 Zennebruggen

Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling

1. Koper
1.1 Koper
Officiële naam: [De Vlaamse Waterweg nv] ---
Rechtsvorm van de koper: Centrale overheidsinstantie
Activiteit van de aanbestedende dienst: Algemene overheidsdiensten
2. Procedure
2.1 Procedure
Titel: ARC-23-0004-Studieopdracht voor het vervangen van 3 Zennebruggen
Beschrijving: De brug van de Radiatorenstraat/Duchéstraat vormt de enige toegang tot het fabrieksterrein van PB Leiner. De brug wordt voor het gemotoriseerd verkeer vervangen door een nieuwe ontsluitingsweg op de linkeroever van de Zenne tussen de bestaande poort van het fabrieksterrein en de Jan Frans Willemsstraat. Voor het fiets- en voetgangersverkeer dienen 2 pistes onderzocht: een fietspad naast de nieuwe ontsluitingsweg of een fiets- en voetgangersbrug op de plaats van de huidige brug.De aansluiting van de nieuwe ontsluitingsweg op de Jan Frans Willemsstraat moet aldus ontworpen worden dat een latere verhoogde Zennebrug in de Willemsstraat deze toegang niet hypothekeert. Dit vereist de predimensionering van een nieuwe brug in de Jan Frans Willemsstraat. Dit kan een grondkerende constructie vereisen op de linkeroever van de Zenne in de nabijheid van de later te verhogen brug van de Jan Frans Willemsstraat. Deze grondkerende constructie is omvangrijker indien eveneens het fietspad hierlangs loopt.De aansluiting van de nieuwe weg op de toegang van PB Leiner wordt zodanig ontworpen dat de impact op de toegang zo klein mogelijk is. Het betreft de poort, de slagboom, de toegangscontrole en dergelijke. Tevens is de ontsluitingsweg dusdanig te ontwerpen dat die in een latere fase kan doorgetrokken worden, verder opwaarts op de linkeroever, teneinde meer zuidoostelijk gelegen percelen ook via deze weg te ontsluiten.De brug in de Havendoklaan is te vervangen door een nieuwe brug met één rijvak voor gemotoriseerd verkeer en brede fiets- en voetpaden. Deze functies komen op een nieuw brugdek, dat een lagere constructiehoogte heeft. De bestaande landhoofden en middenpijler kunnen behouden blijven, mits aanpassing, en het nieuwe brugdek dragen.De brug van Eppegem is in zijn totaliteit te vervangen door een nieuwe structuur. De onderzijde van het brugdek moet fel verhogen, terwijl de bovenzijde niet of nauwelijks kan verhogen omwille van de nabijheid van inritten van aangelanden. Het voorontwerp voorziet in een oplossing met een superstructuur teneinde dit te kunnen oplossen. Het gaat, niettegenstaande de beperkte overspanning, om een boogbrug, waarbij de bogen tussen de rijbaan en de fiets- en voetpaden staan. Zo blijven ook de dimensies van de dwarsbalken en de uitkragende consoles van de fiets- en voetpaden onder controle. De F1 gaat in een tunnel onder de Brusselsesteenweg door. De F1 dient tevens te verknopen met de fietspaden langsheen de Brusselsesteenweg.De brug van Eppegem wordt volledig uitgewerkt in BIM. De opdracht omvat het opbouwen van een BIM-model van de objecten vervat in de opdracht. Dit BIM-model moet de nodige ondersteuning bieden voor het uitvoeren van een kwaliteitsvolle studie, tijdens de overlegmomenten met de (gezamenlijke) aanbesteder(s) en/of andere projectpartners en voor het verifiëren van de studie door de (gezamenlijke) aanbesteder(s). Het model zal nadien ook gebruikt worden als input voor de uitvoeringsfase van de werken en het latere beheer en onderhoud en de exploitatie van de infrastructuur. Het BIM-aspect van de opdracht wordt verder gedetailleerd in het technisch gedeelte.Voor de 3 bruggen afzonderlijk dient het voorontwerp stapsgewijs en in overleg met de stakeholders verder uitgewerkt te worden tot een aanvraagdossier voor omgevingsvergunning en tot een bijzonder bestek dat kan gepubliceerd worden in het kader van een overheidsopdracht voor een aanneming voor werken.De diensten omvatten:-Ruimtelijk ontwerp-Architecturaal ontwerp-Technisch ontwerp-Onderzoek mobiliteit – verkeersstromen-Geotechnisch onderzoek-Sloopopvolgingsplan-Stabiliteitsstudie-Opmaak dossier omgevingsvergunningsaanvraag-Uitvoeringsontwerp-BIM
Identificatiecode van de procedure: 05ba5fd5-6ab9-475f-b37e-3fb4b2eb3ea6
Interne identificatiecode: ARC-23-0004
Type procedure: Openbaar
De procedure wordt versneld: No
2.1.1 Doel
Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 71322300 Brugontwerpdiensten
Aanvullende classificatie (cpv): 72242000 Maken van ontwerp modellen
Aanvullende classificatie (cpv): 71322000 Technische ontwerpen voor constructie van civieltechnische werken
2.1.4 Algemene informatie
Rechtsgrondslag:
Richtlijn 2014/24/EU
2.1.6 Gronden voor uitsluiting
Beschrijving: [ Zie bestek ARC-23-0004 ] ---
5. Perceel
5.1 Perceel: LOT-0001
Titel: ARC-23-0004 - 1
Beschrijving: De brug van de Radiatorenstraat/Duchéstraat vormt de enige toegang tot het fabrieksterrein van PB Leiner. De brug wordt voor het gemotoriseerd verkeer vervangen door een nieuwe ontsluitingsweg op de linkeroever van de Zenne tussen de bestaande poort van het fabrieksterrein en de Jan Frans Willemsstraat. Voor het fiets- en voetgangersverkeer dienen 2 pistes onderzocht: een fietspad naast de nieuwe ontsluitingsweg of een fiets- en voetgangersbrug op de plaats van de huidige brug. De aansluiting van de nieuwe ontsluitingsweg op de Jan Frans Willemsstraat moet aldus ontworpen worden dat een latere verhoogde Zennebrug in de Willemsstraat deze toegang niet hypothekeert. Dit vereist de predimensionering van een nieuwe brug in de Jan Frans Willemsstraat. Dit kan een grondkerende constructie vereisen op de linkeroever van de Zenne in de nabijheid van de later te verhogen brug van de Jan Frans Willemsstraat. Deze grondkerende constructie is omvangrijker indien eveneens het fietspad hierlangs loopt. De aansluiting van de nieuwe weg op de toegang van PB Leiner wordt zodanig ontworpen dat de impact op de toegang zo klein mogelijk is. Het betreft de poort, de slagboom, de toegangscontrole en dergelijke. Tevens is de ontsluitingsweg dusdanig te ontwerpen dat die in een latere fase kan doorgetrokken worden, verder opwaarts op de linkeroever, teneinde meer zuidoostelijk gelegen percelen ook via deze weg te ontsluiten. De brug in de Havendoklaan is te vervangen door een nieuwe brug met één rijvak voor gemotoriseerd verkeer en brede fiets- en voetpaden. Deze functies komen op een nieuw brugdek, dat een lagere constructiehoogte heeft. De bestaande landhoofden en middenpijler kunnen behouden blijven, mits aanpassing, en het nieuwe brugdek dragen. De brug van Eppegem is in zijn totaliteit te vervangen door een nieuwe structuur. De onderzijde van het brugdek moet fel verhogen, terwijl de bovenzijde niet of nauwelijks kan verhogen omwille van de nabijheid van inritten van aangelanden. Het voorontwerp voorziet in een oplossing met een superstructuur teneinde dit te kunnen oplossen. Het gaat, niettegenstaande de beperkte overspanning, om een boogbrug, waarbij de bogen tussen de rijbaan en de fiets- en voetpaden staan. Zo blijven ook de dimensies van de dwarsbalken en de uitkragende consoles van de fiets- en voetpaden onder controle. De F1 gaat in een tunnel onder de Brusselsesteenweg door. De F1 dient tevens te verknopen met de fietspaden langsheen de Brusselsesteenweg. De brug van Eppegem wordt volledig uitgewerkt in BIM. De opdracht omvat het opbouwen van een BIM-model van de objecten vervat in de opdracht. Dit BIM-model moet de nodige ondersteuning bieden voor het uitvoeren van een kwaliteitsvolle studie, tijdens de overlegmomenten met de (gezamenlijke) aanbesteder(s) en/of andere projectpartners en voor het verifiëren van de studie door de (gezamenlijke) aanbesteder(s). Het model zal nadien ook gebruikt worden als input voor de uitvoeringsfase van de werken en het latere beheer en onderhoud en de exploitatie van de infrastructuur. Het BIM-aspect van de opdracht wordt verder gedetailleerd in het technisch gedeelte. Voor de 3 bruggen afzonderlijk dient het voorontwerp stapsgewijs en in overleg met de stakeholders verder uitgewerkt te worden tot een aanvraagdossier voor omgevingsvergunning en tot een bijzonder bestek dat kan gepubliceerd worden in het kader van een overheidsopdracht voor een aanneming voor werken. De diensten omvatten: - Ruimtelijk ontwerp - Architecturaal ontwerp - Technisch ontwerp - Onderzoek mobiliteit – verkeersstromen - Geotechnisch onderzoek - Sloopopvolgingsplan - Stabiliteitsstudie - Opmaak dossier omgevingsvergunningsaanvraag - Uitvoeringsontwerp - BIM
Interne identificatiecode: 1
5.1.1 Doel
Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 71322300 Brugontwerpdiensten
Aanvullende classificatie (cpv): 72242000 Maken van ontwerp modellen
Aanvullende classificatie (cpv): 71322000 Technische ontwerpen voor constructie van civieltechnische werken
5.1.2 Plaats van uitvoering
Onderverdeling van een land: Arr. Mechelen (BE212)
Land: België
5.1.6 Algemene informatie
Gereserveerde deelname: Geen
Aanbestedingsproject dat niet met EU-middelen wordt gefinancierd
5.1.9 Selectiecriteria
Criterium:
Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: ART. 68 TECHNISCHE BEKWAAMHEID EN BEROEPSBEKWAAMHEID De inschrijvers tonen hun technische bekwaamheid en beroepsbekwaamheid aan door overlegging van het volgende document: Een lijst van de diensten die gedurende de afgelopen periode van maximaal vijf jaar werden verricht met vermelding van het bedrag, de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. Om voor selectie in aanmerking te komen, moet de inschrijver minstens volgende referenties van studieopdrachten kunnen voorleggen, waarbij de werken waarop de studieopdrachten betrekking hadden elk een individuele waarde van 1.000.000 euro hadden’ - De inschrijver legt als referentie het dragen van de eindverantwoordelijkheid voor de studie van de constructie/staalconstructie/betonconstructie van minstens 3 bruggen voor wegverkeer/voetverkeer met een overspanning van minstens 30 m voor - De inschrijver legt als referentie het dragen van de eindverantwoordelijkheid voor de studie van 3 grondkerende constructies voor, met een te keren hoogte van minimaal 6 meter. - De inschrijver legt als referentie het dragen van de eindverantwoordelijkheid voor de studie van 1 fietserstunnel voor. De gevraagde referenties mogen deel uitmaken van een groter geheel, waarbij dit groter geheel kan dienen als referentie voor de verschillende gevraagde onderdelen, en geldt als 1 referentie per relevant onderdeel. In ieder geval moet minimaal 1 referentie een bouwkundig project zijn waarbij BIM is toegepast en waarbij de inschrijver deel uitmaakte van het projectteam. Deze bouwkost van deze referentie dient een financiële omvang te vertegenwoordigen van ministens € 1.000.000 (incl. BTW). De inschrijver dient de vereiste bewijsstukken toe te voegen aan de offerte.
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium:
Type: Prijs
Beschrijving: Criterium 1: het offertebedrag: (60 punten)
Criterium:
Type: Kwaliteit
Beschrijving: Criterium 2: Duurzaamheid (25 punten)
Criterium:
Type: Kwaliteit
Beschrijving: Criterium 3: Architectuur (15 punten)
5.1.11 Aanbestedingsstukken
5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding
Voorwaarden voor indiening:
Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Een geavanceerd(e) of gekwalificeerd(e) elektronisch(e) handtekening of zegel (zoals omschreven in Verordening (EU) nr. 910/2014) is vereist
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen: 2023-11-07+01:00 09:30:00+01:00
Informatie over de openbare opening:
Datum/tijd: 2023-11-07+01:00 09:30:00+01:00
Voorwaarden van het contract:
Elektronische facturering: Vereist
5.1.15 Technieken
Raamovereenkomst:
Geen
Informatie over het dynamische aankoopsysteem:
Geen
5.1.16 Nadere informatie, bemiddeling en toetsing
Organisatie voor beroepsprocedures: [ Raad Van State ] ---
8. Organisaties
8.1 ORG-0001
Officiële naam: De Vlaamse Waterweg nv
Registratienummer: 0216173309_5672
Postadres: Havenstraat 44  
Stad: Hasselt
Postcode: 3500
Onderverdeling van een land: Arr. Hasselt (BE224)
Land: België
Telefoon: +32 11298400
Fax: +32 11221277
Rollen van deze organisatie:
Koper
8.1 ORG-0002
Officiële naam: FOD Beleid en Ondersteuning
Registratienummer: BE001
Postadres: Simon Bolivarlaan 30, bus 1  
Stad: Brussel
Postcode: 1000
Onderverdeling van een land: Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
Telefoon: +32 2 740 80 00
Rollen van deze organisatie:
TED eSender
8.1 ORG-0003
Officiële naam: Raad Van State
Registratienummer: 0931814266
Stad: Wetenschapsstraat 33, 1040 Brussel
Land: België
Telefoon: 022349611
Rollen van deze organisatie:
Organisatie voor beroepsprocedures
11. Informatie over een aankondiging
11.1 Informatie over een aankondiging
Identificatiecode/versie van de aankondiging: 02601e37-32fc-428a-9be5-238edca37d51 - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 2023-09-21+02:00 00:00:00+02:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands 
11.2 Informatie over de bekendmaking

Vergelijkbare advertenties van BDA