Ocmw Etterbeek

Overheidsopdracht voor werken betreffende de volledige renovatie van een rijwoning en ombouw van een werkplaats naar een verkoopruimte, werkplaatsen en opslagruimte



Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.


België - Restauratiewerkzaamheden - Marché public de travaux ayant pour objet la rénovation complète d\'une maison mitoyenne et transformation d\'un atelier en espace de vente, ateliers et stockage

Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling

1. Koper
1.1 Koper
Officiële naam: [OCMW Etterbeek] --- [CPAS Etterbeek] ---
Rechtsvorm van de koper: Centrale overheidsinstantie
Activiteit van de aanbestedende dienst: Algemene overheidsdiensten
2. Procedure
2.1 Procedure
Titel: Marché public de travaux ayant pour objet la rénovation complète d'une maison mitoyenne et transformation d'un atelier en espace de vente, ateliers et stockage
Titel: Overheidsopdracht voor werken betreffende de volledige renovatie van een rijwoning en ombouw van een werkplaats naar een verkoopruimte, werkplaatsen en opslagruimte
Beschrijving: De huidige overheidsopdracht betreft de volledige renovatie van een rijwoning en ombouw van een werkplaats naar een verkoopruimte, werkplaatsen en opslagruimte. Hij omvat verschillende soorten werk dat betrekking op architectuur en stabiliteit hebben en dat het gebruik van speciale technieken vereisen.
Beschrijving: Le présent marché a pour objet la rénovation complète d’une maison mitoyenne et transformation d’un atelier en espace de vente, ateliers et stockage. Il comprend différents types de travaux qui touchent à l’architecture et à la stabilité et qui nécessite le recours à des techniques spéciales.
Identificatiecode van de procedure: e93969ef-a5f5-45d0-8f2b-3997c01232a8
Interne identificatiecode: DA/AMA/TRAV/THEUX/2023
Type procedure: Openbaar
De procedure wordt versneld: No
De belangrijkste kenmerken van de procedure: 1) Une procédure ouverte est une procédure de passation dans laquelle tout opérateur économique intéressé peut présenter une offre en réponse à un avis de marché. 2) S’agissant d’une procédure ouverte, l’introduction des offres se fait obligatoirement par voie électronique, sur la plateforme e-Procurement. Il y a lieu de remarquer que l'envoi d'une offre par courriel ne répond pas à ces conditions. Dès lors, il n'est pas autorisé d'introduire une offre par ce moyen. Par le seul fait de présenter une offre par des moyens électroniques, le soumissionnaire accepte que les données découlant du fonctionnement du dispositif de réception de son offre soient enregistrées.
De belangrijkste kenmerken van de procedure: 1) Een openbare procedure is de plaatsingsprocedure waarbij elke belangstellende ondernemer naar aanleiding van een aankondiging van een opdracht een offerte mag indienen. 2) Aangezien het om een openbare procedure gaat, moeten inschrijvingen elektronisch worden ingediend op het e-Procurementplatform. Opgemerkt dient te worden dat het versturen van een offerte per e-mail niet aan deze voorwaarden voldoet. Het is daarom niet toegestaan om op deze manier een offerte in te dienen. Door het enkele feit dat een offerte elektronisch wordt ingediend, stemt de inschrijver in met de registratie van de gegevens die voortvloeien uit de werking van het ontvangstsysteem van zijn offerte.
2.1.1 Doel
Aard van het contract: Werken
Belangrijkste classificatie (cpv): 45454100 Restauratiewerkzaamheden
2.1.4 Algemene informatie
Deze procedure of dit perceel is geannuleerd of was niet succesvol en zal opnieuw worden aanbesteed
Rechtsgrondslag:
Richtlijn 2014/24/EU
2.1.6 Gronden voor uitsluiting
Beschrijving: [ Door deel te nemen aan de plaatsingsprocedure voor de opdracht, verklaren de inschrijvers dat ze zich niet in een van de uitsluitingsgevallen bevinden zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten.De aandacht van de inschrijver wordt gevestigd op het feit dat de bepalingen inzake toegangsrechten individueel van toepassing zijn op alle deelnemers die, als een combinatie van ondernemers, samen een inschrijving indienen en op de derden op wier bekwaamheid ze een beroep doen. Met betrekking tot de in artikel 67 genoemde uitsluitingsgronden geeft de inschrijver bij de indiening van zijn inschrijving op eigen initiatief aan of hij de in artikel 70, §1 van de wet van 17 juni 2016 bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen.Wat de uitsluitingsgronden van artikel 69 betreft, wordt afgeweken van artikel 70, §3, eerste lid van de wet van 17 juni 2016, die de inschrijver de mogelijkheid biedt de in de 1e paragraaf bedoelde corrigerende maatregelen tijdens de aanbestedingsprocedure voor te leggen. De inschrijvers zijn verplicht om deze corrigerende maatregelen spontaan gelijktijdig met hun offerte in te dienen.De aanbestedende overheid controleert, via de Telemarc-applicatie, of de inschrijvers aan de volgende verplichtingen voldoen: - Verplichtingen ten aanzien van de betaling van belastingen; - Verplichtingen ten aanzien van de betaling van socialezekerheidsbijdragen; - Zich niet in een toestand van faillissement, vereffening, bedrijfsbeëindiging of gerechtelijke reorganisatie bevinden, noch hun faillissement hebben erkend, noch het voorwerp zijn geweest van een procedure inzake vereffening, gerechtelijke reorganisatie of een in een andere nationale reglementering bestaande gelijkaardige situatie. ] --- [ Par le seul fait de participer à la procédure de passation du marché, le soumissionnaire atteste qu’il ne se trouve pas dans un des cas d’exclusion visés aux articles 67 à 69 de la loi du 17 juin 2016 relative aux marchés publics.L’attention du soumissionnaire est attirée sur le fait que les dispositions relatives aux droits d’accès sont applicables individuellement à tous les participants qui, en tant que groupement d’opérateurs économiques, déposent ensemble une offre et aux tiers à la capacité desquels il est fait appel. Pour ce qui concerne les motifs d’exclusion repris à l’article 67, le soumissionnaire signale d'initiative, au moment du dépôt de de son offre s'il a pris les mesures correctrices visées à l’article 70, §1er de la Loi du 17 juin 2016.Pour ce qui concerne les motifs d’exclusion repris à l’article 69, il est fait dérogation à l’article 70, §3, alinéa 1er de la Loi du 17 juin 2016 lequel donne au soumissionnaire la possibilité de présenter les mesures correctrices visées au paragraphe 1er au cours de la procédure de passation. Les soumissionnaires sont tenus de présenter spontanément ces mesures correctrices en même temps que leur offre.Le pouvoir adjudicateur vérifiera, via l’application Télémarc, si les soumissionnaires satisfont aux obligations suivantes : - Obligations relatives au paiement d’impôts et de taxes ; - Obligations relatives au paiement des cotisations de sécurité sociale ; - Ne pas être en état de faillite, de liquidation, de cessation d’activités ou de réorganisation judiciaire ou ne pas avoir fait l'aveu de sa faillite, ne pas faire l'objet d'une procédure de liquidation, de réorganisation judiciaire ou situation analogue existant dans d’autres règlementations nationales. ] ---
5. Perceel
5.1 Perceel: LOT-0001
Titel: DA/AMA/TRAV/THEUX/2023 - 1
Titel: DA/AMA/TRAV/THEUX/2023 - 1
Beschrijving: De huidige overheidsopdracht betreft de volledige renovatie van een rijwoning en ombouw van een werkplaats naar een verkoopruimte, werkplaatsen en opslagruimte. Hij omvat verschillende soorten werk dat betrekking op architectuur en stabiliteit hebben en dat het gebruik van speciale technieken vereisen.
Beschrijving: Le présent marché a pour objet la rénovation complète d’une maison mitoyenne et transformation d’un atelier en espace de vente, ateliers et stockage. Il comprend différents types de travaux qui touchent à l’architecture et à la stabilité et qui nécessite le recours à des techniques spéciales.
Interne identificatiecode: 1
5.1.1 Doel
Aard van het contract: Werken
Belangrijkste classificatie (cpv): 45454100 Restauratiewerkzaamheden
5.1.2 Plaats van uitvoering
Onderverdeling van een land: Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
Aanvullende informatie: Plaats van uitvoering: de Theuxstraat 49 in 1040 Etterbeek.
Aanvullende informatie: Lieu d'exécution : Rue de Theux, 49 à 1040 Etterbeek.
5.1.3 Geraamde duur
Overige duur: Onbekend
5.1.6 Algemene informatie
Gereserveerde deelname: Geen
Aanbestedingsproject dat niet met EU-middelen wordt gefinancierd
Aanvullende informatie: 1) Le marché est divisé en 2 tranches : Tranche ferme : Maison de l’Autonomie II : Rénovation complète d’une maison mitoyenne Tranche conditionnelle : Espace Libellule : Transformation d’un atelier en espace de vente, ateliers et stockage 2) Les délais d’exécution sont les suivants : - 220 jours calendriers pour la tranche ferme - 220 jours calendriers pour la tranche conditionnelle
Aanvullende informatie: 1) De opdracht is in 2 schijven verdeeld: Vaste schijf: Maison de l'Autonomie II: Volledige renovatie van een rijwoning Voorwaardelijke schijf: Espace Libellule: Ombouw van een werkplaats naar een verkoopruimte, werkplaatsen en opslagruimte. 2) De volgende uitvoeringstermijnen zijn van toepassing: - 220 kalenderdagen voor de vaste schijf; - 220 kalenderdagen voor de voorwaardelijke schijf.
5.1.9 Selectiecriteria
Criterium:
Type: Economische en financiële draagkracht
Naam: Gegevens betreffende de totale omzet
Naam: Données relatives au chiffre d'affaires global
Beschrijving: Om te garanderen dat de inschrijvers over de vereiste economische en financiële draagkracht beschikken voor de uitvoering van de opdracht, moeten ze de aanbestedende overheid een verklaring verstrekken met de gegevens betreffende de totale omzet van hun onderneming over de laatste drie beschikbare boekjaren (artikel 67, §1st, 2° van het KB van 18 april 2017). Drempel voor minimale vereisten: De inschrijver moet een omzet van ten minste 650.000,00 EUR per jaar hebben behaald gedurende de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de datum waarop de onderneming is opgericht of de economische speler met zijn activiteiten is begonnen.
Beschrijving: En vue de garantir qu’ils disposent de la capacité économique et financière nécessaire à l’exécution du marché, les soumissionnaires devront fournir au pouvoir adjudicateur une déclaration reprenant les données relatives au chiffre d'affaires global de leur entreprise pour les trois derniers exercices disponibles (article 67, §1er, 2° de l’AR du 18 avril 2017). Seuil d’exigence minimal : Le soumissionnaire doit avoir réalisé un chiffre d’affaires d’au moins 650.000,00 EUR par an, au cours des trois derniers exercices disponibles en fonction de la date de création de l'entreprise ou du début d'activités de l'opérateur économique.
Criterium:
Type: Economische en financiële draagkracht
Naam: Lijst van werken vergelijkbaar met het voorwerp van deze opdracht
Naam: Liste des travaux équivalents à l’objet du présent marché
Beschrijving: De inschrijvers wordt verzocht een lijst te verstrekken van werken vergelijkbaar met het voorwerp van deze opdracht (renovatie van een gebouw in algemene aanneming) die de laatste vijf jaar zijn uitgevoerd, samen met de attesten van goede uitvoering (artikel 68, §4, 1° a) van het KB van 18 april 2017). Minimale eisen : De lijst van de werken die zijn uitgevoerd tijdens de laatste vijf jaar moet ten minste 2 werken bevatten met een minimumbedrag van EUR 1.000.000 exclusief btw
Beschrijving: Il est demandé aux soumissionnaires de fournir une liste des travaux équivalents à l’objet du présent marché (rénovation de bâtiment en entreprise générale) exécutés au cours des cinq dernières années assortis de certificats de bonne exécution (article 68, §4, 1° a) de l’AR du 18 avril 2017). Exigences minimales : La liste des travaux exécutés au cours des cinq dernières années doit comporter au minimum 2 ouvrages d’un montant minimum de 1.000.000 EUR HTVA.
Criterium:
Type: Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen
Naam: Erkenning van de aannemers
Naam: Agréation des entrepreneurs
Beschrijving: In toepassing van artikel 3, eerste lid van de wet van 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers van werken, mogen deze werken alleen worden uitgevoerd door een inschrijver die minstens over de volgende erkenning beschikt: Klasse 5 - Categorie: D
Beschrijving: En application de l’article 3, alinéa 1er de la loi de 1991 organisant l’agréation des entrepreneurs de travaux, les présents travaux ne peuvent être effectués que par un soumissionnaire qui dispose au minimum de l’agréation suivante : Classe 5 – Catégorie : D
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium:
Type: Prijs
Beschrijving: De inschrijver(s) die de laagste offerte indien(t)(en), krijg(t)(en) alle punten die voor dit criterium worden toegekend. De andere inschrijver(s) ontvang(t)(en) een puntenaantal berekend door toepassing van een regel van drie. Regel van 3: Score offerte = (prijs van de laagste offerte/prijs van de offerte) * gewicht van het prijscriterium
Beschrijving: Le ou les soumissionnaire(s) ayant remis l'offre la plus basse recevra(ont) la totalité des points attribués à ce critère. Le(s) autre(s) soumissionnaire(s) recevra(ont) un nombre de points calculés par application d'une règle de trois. Règle de 3 : Score offre = (prix de l’offre la plus basse / prix de l’offre) * poids du critère prix
5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding
Voorwaarden voor indiening:
Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Frans, Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Een geavanceerd(e) of gekwalificeerd(e) elektronisch(e) handtekening of zegel (zoals omschreven in Verordening (EU) nr. 910/2014) is vereist
Varianten: Niet toegestaan
Uiterste datum voor de ontvangst van inschrijvingen: 2023-11-06+01:00 12:00:00+01:00
Uiterste datum tot wanneer de inschrijving geldig moet blijven: 210 DAY
Voorwaarden van het contract:
Elektronische facturering: Vereist
5.1.15 Technieken
Raamovereenkomst:
Geen
Informatie over het dynamische aankoopsysteem:
Geen
5.1.16 Nadere informatie, bemiddeling en toetsing
Organisatie voor beroepsprocedures: [ Raad van State ] --- [ Conseil d'Etat ] ---
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: [ OCMW Etterbeek ] --- [ CPAS Etterbeek ] ---
Organisatie die offlinetoegang verleent tot de aanbestedingsstukken: [ OCMW Etterbeek ] --- [ CPAS Etterbeek ] ---
8. Organisaties
8.1 ORG-0001
Officiële naam: OCMW Etterbeek
Officiële naam: CPAS Etterbeek
Registratienummer: 0212347252_5471
Afdeling: Openbaar Centrum voor Maatschappelijk Welzijn van ETTERBEEK
Postadres: Beckersstraat 4 Rue Beckers 4 
Stad: Etterbeek
Postcode: 1040
Onderverdeling van een land: Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
Telefoon: +32 26272119
Rollen van deze organisatie:
Koper
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt
Organisatie die offlinetoegang verleent tot de aanbestedingsstukken
8.1 ORG-0002
Officiële naam: FOD Beleid en Ondersteuning
Officiële naam: SPF Stratégie et Appui
Registratienummer: 0671516647_0
Postadres: Simon Bolivarlaan 30, bus 1  
Stad: Brussel
Postcode: 1000
Onderverdeling van een land: Arr. de Bruxelles-Capitale/Arr. Brussel-Hoofdstad (BE100)
Land: België
Telefoon: +32 2 740 80 00
Rollen van deze organisatie:
TED eSender
8.1 ORG-0003
Officiële naam: Raad van State
Officiële naam: Conseil d'Etat
Registratienummer: 0931.814.266
Postadres: Rue de la Science, 33  
Stad: Bruxelles
Postcode: 1040
Land: België
Telefoon: 022349611
Rollen van deze organisatie:
Organisatie voor beroepsprocedures
11. Informatie over een aankondiging
11.1 Informatie over een aankondiging
Identificatiecode/versie van de aankondiging: 90eaeb8e-9485-4b86-8a27-1ab329e91ff1 - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 2023-09-05+02:00 00:00:00+02:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands Frans
11.2 Informatie over de bekendmaking

Vergelijkbare advertenties van BDA