Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : Gemeente Vorst
Postadres : Pastoorstraat 2, BE- 1190 Vorst
Contactpersoon: Mevrouw Laurence Lambert1
Tel: +32 23347297
Fax: +32 23702213
E-mail: llambert@forest.brussels
Internetadres(sen): www.forest.irisnet.be
Adres van het kopersprofiel:
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Realisatie van het project ‘Belgrado 74’ - Renovatie en volledige verbouwing van een kantoorgebouw tot 12 appartementen en een polyvalente zaal Referentienummer: 2022-CQDW-D.1.3-werken
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 45000000
II.1.3. Type opdracht : werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Belgrade 74, Belgrade 74 te 1190 Vorst
II.2.4. Beschrijving
Voorwerp van de werken: Uitvoering van het project ‘Belgrado 74’ - Renovatie en volledige verbouwing van een kantoorgebouw tot 12 appartementen en een polyvalente zaal in een geest van circulaire economie Plaats van uitvoering: Belgradostraat 74 te 1190 Vorst Het project ‘Belgrado 74’ omvat de verbouwing en volledige renovatie van het gebouw gelegen Belgradostraat 74 tot een appartementsgebouw met 12 wooneenheden en een polyvalente zaal. Het bestaande gebouw heeft een bijzonder karakter van architectuur uit de jaren 1970 in ‘brutalistische’ stijl. Het is het overblijfsel van de voormalige kantoren van de Cinzano-fabriek. Het bestaande gebouw heeft een betonnen structuur van kolommen, balken en platen. In de circulatiekern zijn het trappenhuis en de lift ondergebracht. Deze ‘domino’-structuur heeft 8 meter tussenruimte in beide richtingen. Het vormt een blokkenstructuur die plaats biedt aan vele functies. Het renovatieconcept beoogt het bestaande gebouw en zijn architecturale kenmerken zoveel mogelijk te behouden, zoals de betonstructuur, de volumetrische uitsparingen, de massieve vormen en de ruwe oppervlakken, en tegelijk nieuw materiaal, hout, te introduceren. Zo wordt beantwoord aan technische doelstellingen (lichtheid, demonteerbaarheid, ‘droog’ bouwen, .), hedendaagse uitdagingen (prefabricage, natuurlijk materiaal, .) en blijven de historische lagen van elkaar onderscheiden. De belangrijkste ingreep in de structuur is de creatie van een patio in de kern van het volume, over twee verdiepingen, om het natuurlijke licht in het midden van het perceel te laten binnenvallen. Deze opening wordt ook gebruikt als doorgangs- en distributieruimte voor de woningen. In het oude gebouw worden 12 appartementen gebouwd, waarbij gebruik wordt gemaakt van de bijzondere troeven van het gebouw. De huidige envelop van het gebouw geeft het complex een ruwe identiteit. Het voldoet echter niet aan de huidige eisen op het vlak van energieprestatie en comfort. Om het gebouw voor te bereiden op de komende 50 jaar, wordt er een nieuwe envelop met houtskelet met houten bekleding geplaatst. De glaspartijen zijn dubbel beglaasd met aluminium buitenschrijnwerk. Op de begane grond en de eerste verdieping wordt de oorspronkelijke betonstructuur blootgemaakt. Deze getuigt van de geschiedenis van het gebouw en bekrachtigt de robuustheid. Tevens beantwoordt het project aan de Gemeentelijke Stedenbouwkundige Verordening op het vlak van het regenwaterbeheer. De systemen voor de opslag en de insijpeling van regenwater zijn: groendak, regenwatertank (incl. regenwaterrecuperatie voor de toiletten van de polyvalente zaal en de besproeiing van de tuin) en waterdoorlaatbare zones in de tuin. Het doel van de aanbesteder voor dit project is zijn milieu-engagement nog uit te breiden door vrijwillig aandacht te schenken aan circulaire economie. De milieu-ambities op het vlak van de keuze van de materialen voor bepaalde posten zijn erop gericht hergebruik te integreren in de bouw- en renovatiewerkzaamheden. De toelichting PU staat in punt III.8 van het bestek om het project en de ambities ervan beter te begrijpen. Er zijn wijzigingen aangebracht sinds de afgifte van de bouwvergunning, zodat deze nota alleen ter informatie dient.
II.2.7. Looptijd
730 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor op enig moment tijdens de procedure de verantwoordingsattesten te vragen, behoudens indien zij zelf langs elektronische weg kosteloos toegang heeft tot de vereiste gegevens of documenten.In te dienen documenten:a) Attest: nakomen van de betalingsverplichtingen voor de bijdragen voor de sociale zekerheidArt. 62 (KB 18/04/2017) §1 Indien de inschrijver personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de wet van 27 juni 1969 tot herziening van de besluitwet van 28 december 1944 betreffende de maatschappelijke zekerheid der arbeiders gaat de aanbestedende overheid na of de inschrijver voldoet aan zijn betalingsverplichtingen voor de bijdragen voor de sociale zekerheid door gebruik te maken van de Telemarc-toepassing. Indien de inschrijver personeel tewerkstelt uit een andere lidstaat van de EU en dat niet bedoeld wordt in §1, voegt hij bij zijn offerte een attest dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid en waarin bevestigd wordt dat hij, volgens de rekening vastgesteld ten laatste op de uiterste datum voor ontvangst van de offertes, voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.b) Attest: nakomen van de fiscale verplichtingenArt. 63 (KB 18/04/2017) De inschrijver moet in orde zijn met de betaling van zijn directe belastingen en van de btw. Indien de inschrijver Belg is, controleert de aanbestedende overheid via de Telemarc-toepassing de naleving van de fiscale verplichtingen van de inschrijver ten aanzien van de FOD Financiën op basis van het attest afgeleverd door deze laatste. Indien de inschrijver geen Belg is, voegt hij aan zijn offerte een attest toe waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.c) Uittreksel uit het strafregisterDe inschrijver voegt bij zijn offerte een uittreksel van het strafregister (van minder dan 3 maanden geleden vanaf de datum van de ontvangst van de offerten in het kader van deze overheidsopdracht).
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Eventuele minimumeisen:
Vereiste erkenning: Onverminderd de bepalingen betreffende de erkenning moet de inschrijver het bewijs leveren dat hij voldoet aan de vereisten voor de erkenning voor categorie D (Algemene aannemingen van bouwwerken).
De klasse zal worden bepaald op het ogenblik van de gunning van de opdracht op basis van het voorgestelde bedrag van de winnende offerte. (minimum :Klasse : 6)
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2023-02-20 12:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2023-10-18
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2023-02-20
Plaatselijke tijd: 12:00
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33 , BE- 1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2023-01-03