Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : AZ Sint-Jan Brugge-Oostende AV
Postadres : Ruddershove 10, BE- 8000 Brugge
Contactpersoon: Mevrouw Aankoopdienst AZ
Tel: +32 50452221
E-mail: aankoopdienst.brugge@azsintjan.be
Internetadres(sen): www.azsintjan.be
Adres van het kopersprofiel:
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Raamovereenkomst voor de levering van regeneratiewagens en een onderhoudscontract Referentienummer: 2022-SJBSFX-07-030
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 39221000
II.1.3. Type opdracht : leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE251
Voornaamste plaats van uitvoering: AZ Sint-Jan Brugge-Oostende AV - Campus Sint-Jan Brugge, Ruddershove 10 te 8000 Brugge
II.2.4. Beschrijving
De mededingingsprocedure met onderhandeling is een procedure waarbij alle ondernemers naar aanleiding van een aankondiging een verzoek mogen doen tot deelneming. Het bestek wordt bekendgemaakt na de selectie van de kandidaturen, dit is nog niet in deze fase. Het AZ Sint-Jan Brugge-Oostende wenst een overeenkomst af te sluiten voor de levering en periodiek onderhoud van regeneratiewagens a.d.h.v. convectie of contactwarmte bestemd om te functioneren in een omgeving waarbij maaltijdproductie en maaltijddistributie via koude lijn verloopt. Dit impliceert dat er na het kookproces een onmiddellijke koeling wordt toegepast. Het portioneren, transporteren en stockeren op de decentrale locaties vindt plaats in een ononderbroken koude lijn. Vanuit deze koude lijn wordt de maaltijdregeneratie toegepast a.d.h.v. convectie of contactwarmte. De regeneratiewagens dienen een capaciteit van 20 maaltijden te voorzien. Deze overeenkomst is inclusief alle kosten gerelateerd aan de plaatsing, aansluiting en het gebruiksklaar maken van de apparatuur. Indien van toepassing worden ook de specifieke dienbladen eigen aan de wagen aangeboden. De aankoop van de regeneratiewagens zal in principe éénmalig zijn maar het onderhoud/support is te verlengen in functie van de levensduur van de toestellen. De regeneratiewagens dienen te voldoen aan zeer specifieke eisen en regeneratie technieken, om een betrouwbare voedselveiligheid op elk moment te garanderen en te bewaken. Ook de kwaliteit op koude temperatuur dient HACCP gewaarborgd te zijn. Naast de kwaliteit van regeneratie is ook de kwantiteit van belading, in aantal en hoeveelheid, een niet te verwaarlozen gegeven, deze kunnen over de verschillende niveaus en wagens afwijkend zijn. De opleiding van de betrokken medewerkers (keukenpersoneel, verpleegkundigen, technische medewerkers etc.) maakt deel uit van deze opdracht. De opdrachtnemer zal verzekeren dat het gebruik veilig en conform kan plaatsvinden en kan mee evolueren met toekomstige ontwikkelingen in de markt. Onderstaande elementen zijn van uitermate belang: 1) De werking van de keuken wordt niet aangepast aan de wagens. De regeneratiewagens moeten de huidige werking van de keuken probleemloos kunnen ondersteunen. 2) De kwaliteit van de maaltijden moet ten allen tijde gegarandeerd zijn (temperatuur (koud en warm), structuur ed. ). Gezien de manier van werken, is een langdurig temperatuurbehoud essentieel. 3) Om economische redenen blijft het huidig porselein en cloches behouden. 4) Het gebruikscomfort voor de medewerkers is essentieel. Bijgevolg moeten de wagens ontworpen zijn zodat de gebruikers op een zo ergonomisch mogelijke wijze hun dagdagelijkse taken kunnen uitvoeren. De wagens moeten eenvoudig te bedienen zijn en temperaturen moeten flexibel ingesteld en afgelezen kunnen worden. De wagens mogen geen negatieve impact hebben op heffen en tillen, buigen van de rug ed. Bovendien moet er ook voldoende oog zijn voor de veiligheid (oa. vermijden van brandwonden bij laden en lossen van recipiënten, knellen van de handen, snijwonden bij reiniging, ed). Betrouwbare arbeidsmiddelen verlichten de psychosociale druk op gebruikers. ) De beschikbaarheid van onderdelen, software en updates is van groot belang om de wagens in optimale staat te behouden. 5) Duidelijke omschrijving van de dienst na verkoop en periodiek onderhoud.
II.2.7. Looptijd
120 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen.2. De inschrijver dient verzekerd te zijn voor burgerlijke aansprakelijkheid voor beroepsrisico's en dient verzekerd te zijn voor arbeidsongevallen.
Eventuele minimumeisen:
1. De omzet van de inschrijver over de laatste 3 boekjaren met een duidelijke vermelding van de omzet die het voorwerp van de opdracht is.
De totale omzet bedraagt minimaal tweemaal de opdrachtwaarde.
2. Voorleggen van een attest van de actueel geldende verzekering burgerlijke aansprakelijkheid voor beroepsrisico's en geldende verzekering arbeidsongevallen.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Voorlegging van een referentielijst van gelijkaardig uitgevoerde opdrachten in de afgelopen 3 jaar.2. Een overzicht van de waarborgen die betreffende de continuïteit van dienstverlening voor het onderwerp van deze opdracht kunnen geboden worden.3. Vakbekwaamheid
Eventuele minimumeisen:
1. Minstens 2 gedocumenteerde en vergelijkbare projecten van de afgelopen drie jaar. Daarbij gaat het om projecten die door de kandidaat werden opgestart of uitgevoerd van een gelijkaardige omvang als deze opdracht. Gelieve ook de naam van de contactpersonen op te geven.
2. Voorlegging van de beschikbare waarborgen:
☒ Dat bij een "system down" een technieker binnen de 48 uur ter plaatse kan zijn.
☒ Dat de meest courante wisselstukken binnen de 48 uur ter plaatse kunnen zijn.
☒ Dat er noodprocedures in plaats zijn die de toeleveringszekerheid van wisselstukken en zekerheid van dienstverlening garanderen.
☒ Dat de kandidaat over de bedrijfsstructuur beschikt om de dienstverlening te verzekeren.
3. ☒ De ISO-certificaten waarover de onderneming beschikt meegeven met de offerte.
☒ De kandidaat inschrijver bezorgt het kwaliteitsmanagementsysteem van het bedrijf
☒ VCA certificaat waarover de onderneming beschikt
☒ Duidelijke omschrijving van het team die de ondersteuning zal verzorgen van het onderwerp van deze opdracht met bewijs dat de nodige technische trainingen succesvol zijn afgerond. Met personeel van de inschrijver dat rechtstreeks in contact zal komen met het ziekenhuis moet in het Nederlands kunnen gecommuniceerd worden.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
In het geval van raamovereenkomsten – motivering voor een looptijd van meer dan vier jaar:
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2023-01-26 10:00
IV.2.3 Geraamde datum van verzending van uitnodigingen tot inschrijving of deelneming aan geselecteerde gegadigden
2023-02-16
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 6 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van state
Wetenschapsstraat 10, BE- 1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvanstate.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-12-22