Directie Infrastructuur Van Het Openbaar Vervoer

Raamovereenkomst voor de renovatie van veiligheidsuitrusting voor automatische onderbreking en inschakeling van elektrische onderstations van het Brussels metro-en premetronet



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  Directie Infrastructuur van het Openbaar Vervoer
Postadres :  Sint Lazarusplein, 2, BE- 1035  Brussel
Contactpersoon:  Mr. Franck Smets
Tel:   +322 490523305
E-mail:   fsmets@sprb.brussels
Internetadres(sen):   https://mobilite-mobiliteit.brussels  
Adres van het kopersprofiel:   https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=467384


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Raamovereenkomst voor de renovatie van veiligheidsuitrusting voor automatische onderbreking en inschakeling van elektrische onderstations van het Brussels metro-en premetronet  
Referentienummer:   DITP-DIOV BM i3139-F05_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  45310000
II.1.3. Type opdracht :  werken
II.1.4. Korte beschrijving
Zie punt II.2.4)
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE100
Voornaamste plaats van uitvoering:   Brussels Hoofdstad
II.2.4. Beschrijving
.   De overeenkomst omvat hoofdzakelijk:   • De levering van de elektrische en elektronische uitrustingen bestemd voor de hoogspanningsborden, gelijkstroomborden en de A.L.S.B.;   • transport van de leveringen vanaf de fabriek van de constructeur tot de werven of opslagplaatsen inclusief het afladen;   • De proeven van deze gelijkstroomborden en van de transfo-gelijkrichtergroepen volgens de specificaties van de technische bepalingen van huidig bijzonder bestek en hun opslag in een bewaakte plaats tot de dag van de levering;   • Het monteren en de indienststelling van de leveringen, de levering en de plaatsing van de kabels inbegrepen volgens de technische bepalingen;   • Het demonteren, het transport en het afvoeren buiten het domein van de metro van het oude materieel. Dit materieel blijft eigendom van de opdrachtnemer, die belast wordt met hun declassering.   .   De levering van het materieel, voorwerp van huidige overeenkomst, wordt opgedeeld en gebeurt op diverse plaatsen van het Brussels metronet.   De aanneming omvat, en dit in het algemeen, voor de onderhavige opdracht met name het volgende:   a) de vervaardiging, in de fabriek, van alle elektrische en andere uitrustingen, inclusief al hun toebehoren, die door de aannemer moeten worden geleverd en in het onderhavige Bijzonder Bestek gepreciseerd zijn (zie meetstaat);   b) de conformiteittests (kosten ten laste van de aannemer, conform de voorschriften van de Algemene Aannemingsvoorwaarden) van deze leveringen conform de technische voorschriften van het onderhavige document, en dit   zowel in de fabriek als op de plaats van indienststelling;   c) Het vervoeren, het afladen het opslaan van de door de aannemer te leveren uitrustingen in de montagelokalen, inclusief de kosten verbonden aan de verpakking (die eigendom van de aannemer blijft) en aan het uitpakken;   d) Het aanvoeren tot op de plaats van gebruik, van al het door de aannemer geleverde of te zijner beschikking gestelde materieel;   e) Het monteren ter plaatse, het bevestigen (inclusief de levering van de juiste bevestigingstoebehoren) en de werkzaamheden vereist voor het vastzetten van al het op de plaats ven gebruik aangevoerde materieel (cfr d) hiervoor en de meetstaat);   f) De levering en de plaatsing van alle buiswerken in de technische lokalen en de tunnels;   g) De plaatsing, de mechanische bescherming, de aansluiting en de markering van de kabels die de diverse, door de aannemer in de werken gemonteerde uitrustingen verbinden;   h) Het schoonmaken van de plaatsen;   i) De bescherming van het geleverde materieel tegen corrosie, hetzij door verzinking, hetzij door schildering, rekening houdend met de genormaliseerde kleuren en/of de kleuren elders in het onderhavige bijzonder bestek zijn gespecificeerd;   j) De tests en de afstelling van al het door de aannemer geleverde materieel;   k) De vereiste doorboringen alsook het afdichten van de doorboringen rond de kabels om de brandwerende eigenschappen van de wanden te herstellen;   l) De bevredigende indienststelling van het geheel van de uitrustingen. Deze indienststelling omvat de algemene coördinatie van de tests en installaties, inclusief de prestaties die vereist zijn voor de keuring van de installaties (inclusief de eventuele keuring door een erkende onafhankelijke organisatie);   m) De levering van de werktuigen (inclusief alle toebehoren) voor het onderhoud, de montage en de herstelling van het door de aannemer geleverde materieel, enz. waarvan hij de details in zijn offerte moet opgeven (benaming, hoeveelheid, referenties, eenheidsprijs, enz);   n) De levering van plannen, aanwijzingen (beschrijvingen, onderhoud, herstelling) en van gedetailleerde schema’s (deze dienen opgesteld te zijn in het Nederlands en het Frans, conform de instructies die elders zijn opgenomen), buiten de documenten ter voorbereiding van het postinterventiedossier (zoals gedefinieerd in het veiligheids-en gezondheidsplan);   o) Het informeren van het personeel van de MIVB:   • Het leveren en bevestigingen van alle stukken (ongevoelige voor roest, niet geleidend voor stroom, halogeenvrij, gemakkelijk demonteerbar en niet   binnendringend in het omtrekproefiel van de metro) bestemd om de kabels in verticaal of horizontaal traject te beschermen;   • De doorboringen en de benodigde effenwerking voor de correcte voortgang van de kabelwegen en van de kabels;   • Tijdens het wegnemen, van de kabels buiten gebruik, de voorafgaandelijk gemerkt en geïdentificeerd werden door de bevoegde diensten van de M.I.V.B. door de toepassing van een mauwkeurig protocol, het opnieuw aanbrengen van opspanbeugels teneinde het behoud en de bevestiging van alle kabels die moeten blijven toe te laten;   • Ter hoogte van de kabeldoorgangen vanaf de onderperrons naar de kabelladders in de tunnel, de bevestiging van de kabels die behouden blijven op correcte wijze aan de verticale ladders. In een geval mogen deze kabels aan elkaar bevestigd worden om een kabelbundel te vormen;   • Het aarden van de kabelwegen;   • Het leveren van de gereedschap en apparatuur nodig voor het behoud van de bestaande kabelwegen en kabels tijdens het vervangen van de defecte ladders. De aannemer is ertoe gehouden om in zijn offerte het detail te geven van het gereedschap en de apparatuur dat hij gebruikt en de kostprijs ervan. De testen en het op puntstellen ervan dient door de aannemer uitgevoerd te zijn voor het begin der vervangingswerken van defecte kabelladders;   • De aannemer is verantwoordelijk voor alle beschadigingen die aan de kabels en kabelladders gebeuren, enz. alsook voor diefstal, vandalisme, enz. en dit vanaf ten laste neming van de betreffende leveringen;   • het gebruikelijk onderhoud van uitrustingen tijdens de waarborgperiode;   • het compleet reinigen van de plaatsen.   .   OPMERKING:   De hiervoor vermelde prestaties zijn niet limitatief en de aannemer is eraan gehouden om elk toebehoren nodig voor de uitvoering van onderhavige overeenkomst, te leveren, monteren of plaatsen zonder prijssupplement, volgens de regels van goede praktijk opdat zijn leveringen en prestaties perfect beantwoorden aan de algemene en bijzondere technische voorschriften van huidig bijzonder bestek en dat zij toelaten dat het vooropgestelde doel bereikt wordt, wanneer het materieel in dienst gesteld wordt met de benodigde veiligheid en betrouwbaarheid De aannemer houdt er dus rekening mee dat de werken de exploitatie van de kunstwerken niet mogen verstoren (verkeer van voertuigen voor openbaar vervoer). In die zin, is het wel te verstaan dat hij zich dient te houden aan de richtlijnen van de leidend ambtenaar in samenwerking met de diensten van de M.I.V.B.  
II.2.7. Looptijd
36   maand(en)
Verlenging mogelijk:   JA
De aanbesteder heeft het recht het contract in één of meerdere malen te verlengen zonder dat de verlenging of de som van de verlengingen 24 kalendermaanden mag overschrijven, indien het minimumbedrag vermeld in punt c) (“Omvang van de raamovereenkomst” zie Administratieve Bepalingen b.26) niet werd bereikt tijdens de geldigheidstermijn van de raamovereenkomst of indien het vastgelegde bedrag niet werd opgebruikt. Elke verlenging wordt aan de aannemer betekend ten minste 15 (vijftien) kalenderdagen vóór het verstrijken van de geldigheidstermijn van de lopende raamovereenkomst.  


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
Selectie criterias: Art. 71 van de wet van 17 juni 2016 en Art. 70, 71, 72 en 73 van het KB van 18 juni 2017

III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht

III.2.2 Voorwaarden inzake de uitvoering van de opdracht:
Zie documenten van het opdracht

III.2.3 Inlichtingen over het personeel dat verantwoordelijk zal zijn voor de uitvoering van de opdracht:
Verplichting tot vermelding van de namen en beroepskwalificaties van het personeel dat met het uitvoeren van de opdracht wordt belast: JA



AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2023-03-17  10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj):   2023-08-14
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum:   2023-03-17
Plaatselijke tijd:   10:00
Adres:   Plateforme @-tenderingInlichtingen over gemachtigde personen en de openingsprocedure
De opening van de offertes gebeurt achter gesloten deuren en is niet openbaar


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
De circuleire van de Regering van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest van 26 novembre 2020 betreffende de invoeging van sociale clausules in de overheidsopdrachten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest is toepasbaar (zie bijzonder bestek).

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33,  BE- 1040  Brussel
Tel:   +32 22349611
E-mail:   info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen):   http://www.raadvst-consetat.be

VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
Voor de modaliteiten om in beroep te gaan, gelieve de artikels 14 en 23 § 2 en artikels 15 en 23 § 3 van de wet van 17 juni 2013 inzake de overheidsopdrachten en sommige opdrachten voor aanneming van werken, leveringen en diensten te consulteren

VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33,  BE- 1040  Brussel
Tel:   +32 22349611
E-mail:   info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen):   http://www.raadvst-consetat.be

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-12-20

Vergelijkbare advertenties van BDA