Opz Geel

Tuinonderhoud: groen-, onkruid- en algemeen beheer van terreinen.



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  OPZ Geel
Postadres :  Dokter Sanodreef 4, BE- 2440  Geel
Contactpersoon:  Mevrouw Inke Caers
Tel:   +32 14579364
E-mail:   inke.caers@opzgeel.be
Internetadres(sen):   www.opzgeel.be  
Adres van het kopersprofiel:  


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Tuinonderhoud: groen-, onkruid- en algemeen beheer van terreinen.  
Referentienummer:   2022/025
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  77314000
II.1.3. Type opdracht :  diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.1.1
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   JA


II.2. Beschrijving

Lot   1

II.2.1. Benaming
Beheer graslanden, wegbermen, grasmatten  
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE213
Voornaamste plaats van uitvoering:   Diverse locaties
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1  
II.2.7. Looptijd
48   maand(en)
Verlenging mogelijk:   NEE

Lot   2

II.2.1. Benaming
Beheer beplanting, daktuinen, vijvers, binnentuin  
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE213
Voornaamste plaats van uitvoering:   Diverse locaties
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1  
II.2.7. Looptijd
48   maand(en)
Verlenging mogelijk:   NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
* Juridische situatie van de inschrijver (uitsluitingsgronden)De inschrijvers moeten aan de vereisten inzake toegangsrecht voldoen. Het zich bevinden in één van de uitsluitingsgronden kan leiden tot uitsluiting van de offerte. A) In elk stadium van de plaatsingsprocedure wordt conform artikel 67 Wet overheidsopdrachten en artikel 61 KB Plaatsing uitgesloten van de toegang ertoe, de inschrijver die bij een vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan waarvan de aanbestedende overheid kennis heeft, veroordeeld is voor:1° deelneming aan een criminele organisatie als bedoeld in artikel 324bis van het Strafwetboek of in artikel 2 van Kaderbesluit 2008/841/JBZ van de Raad van 24 oktober 2008 ter bestrijding van georganiseerde criminaliteit ; 2° omkoping als bedoeld in artikelen 246 en 250 van het Strafwetboek of in artikel 3 van de Overeenkomst ter bestrijding van corruptie waarbij ambtenaren van de Europese Gemeenschappen of van de lidstaten van de Europese Unie betrokken zijn of in artikel 2.1, van Kaderbesluit 2003/568/JBZ van de Raad van 22 juli 2003 inzake de bestrijding van corruptie in de privésector ; 3° fraude als bedoeld in artikel 1 van de overeenkomst aangaande de bescherming van de financiële belangen van de Europese Gemeenschappen, goedgekeurd door de wet van 17 februari 2002 ; 4° terroristische misdrijven of strafbare feiten in verband met terroristische activiteiten als bedoeld in artikel 137 van het Strafwetboek of in de zin van de artikelen 1 of 3 van Kaderbesluit 2002/475/JBZ van de Raad van 13 juni 2002 inzake terrorismebestrijding, dan wel uitlokking van, medeplichtigheid aan of poging tot het plegen van een dergelijk misdrijf of strafbaar feit als bedoeld in artikel 4 van genoemd kaderbesluit; 5° witwassen van geld en financiering van terrorisme als bedoeld in artikel 5 van de wet van 11 januari 1993 tot voorkoming van het gebruik van het financiële stelsel voor het witwassen van geld en de financiering van terrorisme of in de zin van artikel 1 van Richtlijn 2005/60/EG van het Europees Parlement en de Raad van 26 oktober 2005 tot voorkoming van het gebruik van het financiële stelsel voor het witwassen van geld en de financiering van terrorisme; 6° kinderarbeid en andere vormen van mensenhandel als bedoeld in artikel 433quinquies van het Strafwetboek of in de zin van artikel 2 van Richtlijn 2011/36/EU van het Europees Parlement en de Raad van 5 april 2011 inzake de voorkoming en bestrijding van mensenhandel en de bescherming van slachtoffers daarvan, en ter vervanging van Kaderbesluit 2002/629/JBZ van de Raad ; 7° het tewerkstellen van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen in de zin van artikel 35/7 van de wet van 12 april 1965 betreffende de bescherming van het loon der werknemers of in de zin van de wet van 30 april 1999 betreffende de tewerkstelling van vreemde arbeiders.Zelfs bij afwezigheid van een in kracht van gewijsde gegane veroordeling, sluit de aanbestedende overheid de inschrijver die als werkgever illegaal verblijvende onderdanen van derde landen heeft tewerkgesteld uit, van zodra deze inbreuk is vastgesteld door een administratieve of rechterlijke beslissing, met inbegrip van een in uitvoering van artikel 49/2 van het Sociaal Strafwetboek opgestelde schriftelijke kennisgeving.Met het oog op de toepassing van deze paragraaf kan de aanbestedende overheid, indien zij twijfels heeft over de persoonlijke situatie van een inschrijver, de bevoegde binnenlandse of buitenlandse autoriteiten verzoeken om de inlichtingen die ze ter zake nodig acht.B) De inschrijver die niet voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van zijn sociale zekerheidsbijdragen, wordt uitgesloten van de toegang tot de procedure, overeenkomstig artikel 68 van de Overheidsopdrachtenwet en artikel 62 KB Plaatsing. C) De inschrijver die niet voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake .(zie opdrachtdocumenten)

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een verklaring betreffende de totale omzet over de laatste 3 beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.2. Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 11 van het KB van 18 april 2017 (zie bijlage C)3. Het bewijs van de inschrijving van de inschrijver in het beroeps- of handelsregister overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar ze gevestigd is. Het bewijs wordt geleverd door een attest, of, bij ontstentenis, door een verklaring onder eed.
Eventuele minimumeisen:
1. De inschrijver beschikt over een jaarlijks omzet m.b.t. groen- en tuinonderhoud van minimaal EUR300 000 per jaar gedurende de laatste 3 beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betreffende omzetcijfers beschikbaar zijn.
3. De inschrijver is ingeschreven in het beroeps- of handelsregister overeenkomstig de wettelijke bepaling van het land waar ze gevestigd is.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Alle percelen: Een gestructureerd organogram met de voorziene bezetting voor deze opdracht aangevuld met het aantal werknemers per functie: vb: tuinmannen, ploegbaas, projectleider, . Een vermelding in het organogram of bijgevoegd: de persoonsgegevens van de projectleider en van de ploegbaas, die aangesteld worden voor deze opdracht. Maximum 4 A4-pagina’s. 2. Alle percelen: Een overzicht van de voornaamste soortgelijke diensten die gedurende de laatste 3 jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag (excl. btw), de looptijd en de aard en omvang van de opdracht alsook de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor deze bestemd waren. Hiervoor wordt verplicht een sjabloon gebruikt dat door de aanbestedende overheid wordt aangereikt. (Zie bijlage D)3. Enkel voor perceel 2: • een document uitgaande van de bevoegde overheid, waaruit blijkt dat de organisatie van de inschrijver officieel erkend is als sociale economieonderneming zoals in de minimumeisen omschreven of gelijkwaardig;en • voor zover uit de voorgelegde erkenning niet blijkt dat het werknemersbestand van de organisatie van de inschrijver voor minstens 30% uit personen met een handicap of kansarme werknemers bestaat: een beschrijving van het werknemersbestand van de organisatie van de inschrijver, waarin opgave wordt gedaan van:  het totale aantal tewerkgestelde werknemers;  het aantal tewerkgestelde werknemers met een handicap;  het aantal tewerkgestelde kansarme werknemers. De inschrijver voegt, in het geval waarin de erkenning niet bewijst dat aan de 30% voorwaarde wordt voldaan, bij zijn offerte documenten uitgaande van de bevoegde overheidsinstantie(s), waarin het profiel van de opgegeven werknemers met een handicap en/of kansarme werknemers wordt geattesteerd (bv. attest van de VDAB, van het Directiegeneraal personen met een handicap, van een erkende psychiatrische voorziening, … waaruit blijkt dat deze werknemers aan het bewuste profiel beantwoorden).

Eventuele minimumeisen:
1. De inschrijver beschikt, binnen de onderneming, over de nodige tuinmannen, ploegbazen en projectleiders om het groenbeheer opgenomen in dit bestek, uit te voeren. Voor
Perceel 1: 1 projectleider en 1 tuinman
Perceel 2: 3 tuinmannen, 1 ploegbaas en 1 projectleider
2. Alle percelen: De inschrijver bezorgt minimum 3 relevante referenties van totaalonderhoud in groenbeheer in een paviljoenstructuur. De inschrijver beschikt in de afgelopen 3 jaar minstens over 3 opdrachten van gelijke omvang en aard te hebben verricht.
3. Perceel 2: Overeenkomstig artikel 15 van de wet inzake overheidsopdrachten van 17 juni 2016, wordt de toegang tot de plaatsingsprocedure voor deze opdracht voorbehouden aan sociale werkplaatsen en aan ondernemers die de maatschappelijke en professionele integratie van gehandicapten of kansarmen tot doel hebben.
Om toegang te hebben tot de plaatsingsprocedure voor dit perceel, moet de inschrijver aan twee cumulatieve voorwaarden voldoen:
i. De inschrijver dient een onderneming in de zin van artikel 15 van de wet inzake overheidsopdrachten van 17 juni 2016 te zijn, i.e. een sociale werkplaats of een onderneming waarvan het doel bestaat in de maatschappelijke en professionele integratie van personen met een handicap of kansarmen.
Voor het Vlaamse Gewest gaat het, onder meer, om volgende sociale economie onderneming
• de sociale werkplaatsen zoals bedoeld in het decreet van 14 juli 1998 inzake sociale werkplaatsen;
• de beschutte werkplaatsen zoals bedoeld in artikel 79 van het decreet van 23 december 2005 houdende bepalingen tot begeleiding van de begroting 2006 en het besluit van de Vlaamse regering van 17 december 1999 tot vaststelling van de erkenningsvoorwaarden van de beschutte werkplaatsen;
• de maatwerkbedrijven zoals bedoeld in het decreet van 12 juli 2013 betreffende maatwerk bij collectieve inschakeling;
Gelijkaardige binnenlandse en buitenlandse ondernemingen die erkend zijn overeenkomstig andere regelgevende kaders hebben toegang tot deze plaatsingsprocedure op voorwaarde dat zij aantonen dat zij aan gelijkwaardige voorwaarden voldoen.
ii. De inschrijver dient een werknemersbestand te hebben dat voor minstens 30% uit personen met een handicap of kansarme werknemers bestaat.
Kunnen bijvoorbeeld als kansarme werknemers worden beschouwd:
• wegens hun leeftijd moeilijk inzetbare werkzoekenden (bv. jonger dan 24 jaar of ouder dan 50 jaar);
• moeilijk te plaatsen werkzoekenden;
• leden van achtergestelde minderheden;
• leden van maatschappelijk gemarginaliseerde groepen.

III.1.5 Informatie over voorbehouden opdrachten
De opdracht is voorbehouden aan sociale werkplaatsen en ondernemers die de sociale en professionele integratie van kansarmen of personen met een handicap tot doel hebben: JADe uitvoering van de opdracht is beperkt tot het kader van programma’s voor beschermde arbeid: JA


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2023-01-13  11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj):   2023-05-13
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum:   2023-01-13
Plaatselijke tijd:   11:00
Adres:   Personeelsrefter divisie volwassenen (vlakbij algemeen onthaal)

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist: 15/12/2022 om 09.00De potentiële kandidaten dienen de site te bezoeken om zich te vergewissen van de huidige toestand. Gelet op de complexiteit van de opdracht is het plaatsbezoek verplicht op straffe van nietigheid van de offerte. Het plaatsbezoek zal bestaan uit een informatiesessie en een rondgang op de site. Eventuele vragen kunnen in groep worden gesteld tijdens het plaatsbezoek. Nadien worden er geen vragen meer beantwoord. Uitsluitend vragen of opmerkingen die een algemene draagwijdte hebben en die tot verdere verduidelijking van de bepalingen van de opdrachtdocumenten aanleiding kunnen geven, zullen door de aanbestedende overheid worden beantwoord.Vragen of opmerkingen die verder gaan dan een algemene inhoudelijke verduidelijking of suggestie tot rechtzetting of onjuistheid of opmerkingen die een bilateraal overleg of onderhandeling zouden impliceren aangaande de voorwaarden van de opdracht worden niet beantwoord door de aanbestedende overheid. De aanbestedende overheid beschikt ter zake over een discretionaire beoordelingsbevoegdheid. Het staat de aanbestedende overheid vrij al dan niet op alle vragen te antwoorden. Datum en tijdstip plaatsbezoek: 15/12/2022 om 09.00 uur, Dr. Sanodreef 4 te 2440 Geel. Voorafgaande registratie van maximaal 2 personen per kandidaat voor het plaatsbezoek is eveneens verplicht en dient te gebeuren uiterlijk op 12/12/2022 via het e-mailadres: aankoop@opzgeel.be met vermelding van de naam van de (max. 2) aanwezige personen.De inschrijver dient het attest in bijlage B correct ingevuld toe te voegen aan zijn offerte.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33,  BE- 1040  Brussel

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-12-01

Vergelijkbare advertenties van BDA