Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen (AG SO)
Postadres : Frankrijklei 71-73, BE- 2000 Antwerpen
Contactpersoon: Mevrouw Sandra Van Osta
Tel: +32 485663642
E-mail: aankoop@so.antwerpen.be
Internetadres(sen): https://so.antwerpen.be
Adres van het kopersprofiel:
I.3. Communicatie
Officiële benaming : AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen (AG SO)
Postadres : Frankrijklei 71-73, BE- 2000 Antwerpen
Contactpersoon: Mevrouw Sandra Van Osta
Tel: +32 485663642
E-mail: aankoop@so.antwerpen.be
Internetadres(sen): https://so.antwerpen.be
Adres van het kopersprofiel:
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Raamovereenkomst groenonderhoud en groenbeheer AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen Referentienummer: SO2022_1338
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 77314000
II.1.3. Type opdracht : diensten
II.1.4. Korte beschrijving
De opdracht omvat het groenonderhoud en het groenbeheer rond de schoolgebouwen van het Autonoom Gemeentebedrijf Stedelijk Onderwijs Antwerpen.
Toelichting
De overheidsopdracht omvat het groenonderhoud en groenbeheer van de verschillende locaties van het AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen:
PERIODIEKE OPDRACHTEN
Groenonderhoud en groenbeheer:
- maaien van grasmatten;
- maaibeheer graslanden;
- onderhoud kunstgras;
- snoeien van hagen, houtachtige beplantingen (heesters) en beplantingsmassieven, wilgentunnels, bessenstruiken en klimplanten;
- onkruidbestrijding op verharding, open verharding, langs gebouwen en de perceelgrenzen;
- onkruidbestrijding in perken en plantsoenen;
- beheer van invasieve exoten en kruidachtige vegetaties;
- beheer van intensieve groendaken op verschillende hoogtes;
- beheer irrigatiesysteem.
OPDRACHTEN OP AFROEP
- herbevestigen losgekomen ra.(zie opdrachtdocumenten)
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA
II.2. Beschrijving
Lot 1II.2.1. Benaming
Regio Noord: 2030 Antwerpen-Luchtbal – 2040 Berendrecht-Zandvliet - 2050 Antwerpen-Linkeroever- 2930 Brasschaat- 2100 Deurne – 2180 Ekeren- 2170 Merksem - ca. 56 locaties II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE211
Voornaamste plaats van uitvoering: Diverse locaties van het AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen, 2000 Antwerpen
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor om de opdracht tot twee keer te verlengen met telkens een periode van zes maanden, in het geval er tegen het einde van deze raamovereenkomst dan wel het einde van een verlenging van de raamovereenkomst door de aanbestedende overheid (zie opdrachtdocumenten).
Lot 2II.2.1. Benaming
Regio Centrum: 2000 Antwerpen Centrum (binnen de leien) – 2018 Antwerpen Centrum (tssn leien en singel) – 2060 Antwerpen Noord – 2140 Borgerhout - ca. 64 locaties II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE211
Voornaamste plaats van uitvoering: Diverse locaties van het AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen, 2000 Antwerpen
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor om de opdracht tot twee keer te verlengen met telkens een periode van zes maanden, in het geval er tegen het einde van deze raamovereenkomst dan wel het einde van een verlenging van de raamovereenkomst door de aanbestedende overheid (zie opdrachtdocumenten).
Lot 3II.2.1. Benaming
Regio Zuid: 2660 Hoboken - 2020 Antwerpen-Kiel - 2600 Berchem -2610 Wilrijk– 2140 Borgerhout - ca. 54 locaties II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE211
Voornaamste plaats van uitvoering: Diverse locaties van het AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen, 2000 Antwerpen
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor om de opdracht tot twee keer te verlengen met telkens een periode van zes maanden, in het geval er tegen het einde van deze raamovereenkomst dan wel het einde van een verlenging van de raamovereenkomst door de aanbestedende overheid (zie opdrachtdocumenten).
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.De kandidaat vermeldt de gerealiseerde omzet in bijlage H ‘Omzetcijfers groenonderhoud en groenbeheer 2019-2020-2021’.2. De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor de financiële en economische situatie van de inschrijver te beoordelen aan de hand van de jaarrekeningen. In voorkomend geval zal de aanbestedende overheid de current ratio, acid ratio, brutomarge, nettorendabiliteit van het totaal activa voor belastingen en solvabiliteit berekenen. Uit het nazicht van de jaarrekening moet een gezonde financiële situatie blijken.De jaarrekeningen die beschikbaar zijn op de balanscentrale van de Belgische Nationale Bank zullen door de aanbestedende overheid worden opgevraagd. Indien de jaarrekeningen niet beschikbaar zijn op de balanscentrale van de Belgische Nationale Bank, dient de inschrijver deze zelf te verstrekken aan de aanbestedende overheid op diens eerste verzoek.De buitenlandse inschrijvers dienen zelf hun jaarrekeningen van de laatste 2 jaren bij hun offerte te voegen.
Eventuele minimumeisen:
1. De jaarlijkse omvang van de opdracht waarvoor wordt ingeschreven (één of de som van meerdere percelen) mag niet meer bedragen dan 50% van de jaaromzet van de inschrijver met betrekking tot het voorwerp van deze opdracht (zie ‘bijlage H: Omzetcijfers groenonderhoud en groenbeheer 2019-2020-2021’).
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. De inschrijver dient voor elk perceel aan te tonen dat het team dat ingezet zal worden bij de uitvoering van de opdracht, over de technische kennis beschikt om de opdracht naar behoren te kunnen uitvoerenDe inschrijver dient hiervoor volgende bewijsstukken aan te leveren:1. De inschrijver dient aan te tonen dat hij voldoende draagkracht heeft om deze opdracht tot een goed einde te brengen. De geschiktheid van de inschrijver wordt beoordeeld aan de hand van volgende criteria:Een lijst van de voornaamste gelijkaardige diensten (*) uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar met vermelding van het bedrag, datum, aantal locaties en voor welk publiek - of privaatrechtelijke instanties ze bestemd waren:a) indien het diensten aan overheden betreft, worden de diensten aangetoond door certificaten die door de bevoegde overheid zijn opgesteld of goedgekeurd;b) indien het gaat om diensten aan privaatrechtelijke personen worden de diensten aangetoond door certificaten opgesteld door deze personen of, bij ontstentenis, door een verklaring van de inschrijver .Voor elke referentieopdracht in de lijst worden volgende vermeldingen bijgevoegd: de opdrachtgever (met gegevens contactpersoon + telefoonnummer); het begin en einde van de opdracht; de beknopte omschrijving van de opdracht (verschillende onderdelen); kostprijs.(*) Gelijkaardige diensten: het in een beperkte periode verrichten van een veelheid aan taken van groenonderhoud zoals omschreven in deze overheidsopdracht.Opgelet: het AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen geldt niet als referentie.2. De inschrijver beschikt over een gecertificeerd milieumanagementsysteem ISO 140001 of gelijkwaardig;3. De inschrijver beschikt over een gecertificeerd kwaliteitsmangementsysteem ISO 9001 of gelijkwaardig;
Eventuele minimumeisen:
1. Een recente en controleerbare referentielijst met minimum drie gelijkaardige opdrachten uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar, vergezeld van getuigschrift van goede uitvoering, met vermelding van het bedrag, datum en aantal locaties, voor welk publiek - of privaatrechtelijke instanties ze bestemd waren (naam en telefoonnummer van de contactpersoon), zodat de aanbestedende overheid de bekwaamheid van de inschrijver kan nagaan.
Het referentiebedrag voor groenonderhoud dient minimum voor
Perceel 1: EUR 50.000,00 excl. btw (per referentie) te zijn
Perceel 2: EUR 30.000,00 excl. btw (per referentie) te zijn
Perceel 3: EUR 35.000,00 excl. btw (per referentie) te zijn
2. Een gecertificeerd milieumanagementsysteem ISO 140001 of gelijkwaardig;
3. Een gecertificeerd kwaliteitsmangementsysteem ISO 9001 of gelijkwaardig;
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2023-01-31 10:15
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2023-06-30
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2023-01-31
Plaatselijke tijd: 10:15
Adres: AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen, Frankrijklei 71-73, 2000 Antwerpen.
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte: Zie voorblad bestek en I.16 Plaatsbezoek (pagina 34 en verder)======================================GELEID plaatsbezoek: 3 (drie) locaties per perceel onder begeleidingVERPLICHTE individuele plaatsbezoeken: 3 (drie) locaties per perceelOVERIGE plaatsbezoeken: De inschrijver kan vrijblijvend ook andere locaties bezoekenBijwonen infovergadering is verplichtInformatiesessie: 12/01/2023 om 09.00AG SO, Service- en coördinatiecentrum, Frankrijklei 71-73, 2000 AntwerpenDe offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE- 1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvanstate.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-10-26