Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : IOK Afvalbeheer
Postadres : Antwerpseweg 1, BE- 2440 Geel
Contactpersoon: Mevrouw Ann Rayen
Tel: +32 14580991
Fax: +32 14589722
E-mail: ann.rayen@iok.be
Internetadres(sen): www.iok.be
Adres van het kopersprofiel:
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Groepsaankoop voor het leveren van kantoor- en schoolmateriaal Referentienummer: 2022-10
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 30190000
II.1.3. Type opdracht : leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
Deze groepsaankoop betreft het sluiten van een raamovereenkomst met één
opdrachtnemer per perceel voor het leveren van kantoor- en schoolmateriaal voor de looptijd van 48 maanden, aan
de besturen die lid zijn van de intergemeentelijke aankoopdienst van IOK (zie bijlage C).
De opdracht is opgedeeld in volgende percelen:
- perceel 1: leveren van kantoormaterialen
- perceel 2: leveren van schoolmaterialen
Het betreft een niet-exclusieve raamovereenkomst zonder enige afnameverplichting.
Bijgevolg zijn, niettegenstaande de gunning en sluiting van de raamovereenkomst door de aanbestedende overheid IOK op basis van onderhavig bestek,
de voormelde besturen vrij om elders te bestellen tijdens de duur van het contract of geen bestelling te plaatsen. De opdrachtnemer kan hiervoor geen schadevergoeding eisen
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA
II.2. Beschrijving
Lot 1II.2.1. Benaming
Leveren van kantoormateriaal II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE213
Voornaamste plaats van uitvoering: Diverse locaties in de Antwerpse Kempen, Antwerpseweg 1 te 2440 GEEL
II.2.4. Beschrijving
Leveren van kantoormateriaal
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
Lot 2II.2.1. Benaming
Leveren van schoolmateriaal II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE213
Voornaamste plaats van uitvoering: Diverse locaties in de Antwerpse Kempen, Antwerpseweg 1 te 2440 GEEL
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in één van de uitsluitingsgevallen als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.Artikel 70 §2 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden (verplichte uitsluitingsgronden) deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70 §1 bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. niet van toepassing
Eventuele minimumeisen:
1. niet van toepassing
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Enkel voor perceel 1: Een lijst van voornaamste leveringen die gedurende de laatste drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. 2. Enkel voor perceel 2: Een lijst van voornaamste leveringen die gedurende de laatste drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren.
Eventuele minimumeisen:
1. Minstens 3 referenties betreffende een aan deze opdracht gelijkaardige levering waarvan per referentie een minimaal leveringsbedrag van 50.000 euro exclusief btw gedurende één jaar blijkt.
Voor elk van de referenties zal ook de contactpersoon en diens contactgegevens worden vermeld zodat de aanbestedende overheid tot verificatie van deze referenties kan overgaan.
Aangezien het een groepsaankoop betreft, mag de inschrijver meerdere gelijkaardige leveringen bijeenbrengen die samengeteld het gevraagde minimale bestelbedrag bereiken en gelden als 1 referentie voor de opdracht.
2. Minstens 3 referenties betreffende een aan deze opdracht gelijkaardige levering waarvan per referentie een minimaal leveringsbedrag van 40.000 euro exclusief btw gedurende één jaar blijkt.
Voor elk van de referenties zal ook de contactpersoon en diens contactgegevens worden vermeld zodat de aanbestedende overheid tot verificatie van deze referenties kan overgaan.
Aangezien het een groepsaankoop betreft, mag de inschrijver meerdere gelijkaardige leveringen bijeenbrengen die samengeteld het gevraagde minimale bestelbedrag bereiken en gelden als 1 referentie voor de opdracht.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2022-11-21 10:30
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2023-03-21
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2022-11-21
Plaatselijke tijd: 14:00
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Bijkomende inlichtingen i.v.m. indienen offertes/kandidaturen: In toepassing van artikel 2, 6°a en 7°b van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten, zal IOK optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze overheidsopdrachten of raamovereenkomsten met betrekking tot werken, leveringen of diensten plaatst die bestemd zijn voor aanbestedende overheden of aanbestedende entiteiten.Alle leden van de intergemeentelijke aankoopdienst van IOK (Bijlage C) kunnen deelnemen aan deze groepsaankoop. Na gunning en sluiting door de aanbestedende overheid IOK hebben deze besturen de mogelijkheid om al dan niet toe te treden tot de gegunde groepsaankoop.De uitvoering gebeurt door en voor elk van deze besturen (bv. bestelling op afroep, facturatie,betaling, …), behoudens enkele uitzonderingen (zie verder).Onverminderd de bevoegdheden van IOK op het niveau van de raamovereenkomsten, kan IOK als aanbestedende overheid niet aansprakelijk worden gesteld voor het niet nakomen van de contractuele verbintenissen zowel langs de zijde van de opdrachtnemer als van de afnemer met betrekking tot de afroepen, tenzij IOK zelf de afnemer is.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State Afdeling Bestuursrechtspraak, BE nvt
VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE- 1040 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-10-21