Grondregie Van De Stad Brussel

Schildknaap 50 (Vanderborght gebouw)



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  Grondregie van de Stad Brussel
Postadres :  Emile Jacqmainlaan 1 , BE- 1000  Brussel
Contactpersoon:  Mevrouw Anne-Laure Kamps
Tel:   +32 22793209
E-mail:   anne-laure.kamps@brucity.be
Internetadres(sen):   https://regiefonciere.bruxelles.be/  
Adres van het kopersprofiel:  


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Schildknaap 50 (Vanderborght gebouw)  
Referentienummer:   RF/22/PO/905
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  45000000
II.1.3. Type opdracht :  werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE1
Voornaamste plaats van uitvoering:   Schildknaapstraat 50 te 1000 Brussel
II.2.4. Beschrijving
Opdracht voor werken tegen globale en forfaitaire prijs, met inbegrip van de studies die nodig zijn voor de uitvoering van deze werken, voor de renovatie van de schil en de technische conformiteit van het gebouw te Schildknaapstraat 50 in 1000 Brussel om er een tentoonstellingsruimte in onder te kunnen brengen.   De onderneming wordt uitgenodigd om een voorstel in te dienen dat afgestemd is op het gebouw en de context ervan. De voorgestelde oplossing moet rekening houden met de bestemming van het gebouw dat, na de werken, plaats zal bieden aan moderne en hedendaagse kunstcollecties.   De studies en werken met betrekking tot de scenografie maken geen deel uit van deze opdracht.   Met het oog op de realisatie van deze werken, de studies bevatten de volgende missies die integraal deel uitmaken van onderhavige opdracht, waaronder:    Een volledige opdracht als EPB-adviseur;( dak isolatie, gevel),    Een volledige ingenieursopdracht van bijzondere bouwtechnieken (HVAC, sanitair, elektriciteit, sanitair, verticaal transport, flux, brandpreventie);    Een opdracht als landmeter, in voorkomend geval    Alle studies inzake het ontwerp en de opvolging van de uitvoering die noodzakelijk zijn voor de werken voor renovatie en technische conformiteit van het gebouw (met inbegrip van bijvoorbeeld reflecties inzake duurzaamheid, circulaire economie, fasering, erfgoed, beheer van de stromen enz.).    Missie inzake stroomstudie, voor de bouw van een nieuwe verticale circulatie in voorkomend geval.    Een missie voor controle van de studie en de uitvoering van de werken. Deze laatste wordt aangesteld door de aannemer mits goedkeuring van de Grondregie. Hij krijgt de opdracht voor een volledige controlemissie.   Alle studies die noodzakelijk zijn voor de perfecte renovatie van de schil en de technische conformiteit van het gebouw (HVAC, airconditioning, elektriciteit, sanitair, verticaal transport, stroom) om er tentoonstellingsruimten voor hedendaagse kunst in onder te brengen, maken volledig deel uit van deze opdracht, met inbegrip van reflecties inzake duurzaamheid, circulaire economie, fasering, erfgoed, beheer van de stromen, enz.)   Voor de uit te voeren werken is geen bouwvergunning vereist, aangezien het gaat om een identieke renovatie van de bouwschil en er geen structurele werkzaamheden vereist zijn.   Deze studiefase bevat:   - Een studiedossier   - Een uitvoeringsdossier;   - De opvolging van de uitvoering.   De uitvoeringsfase van de werken gebeurt met name onder leiding van de aannemer in samenwerking met de studiebureaus van de ontwerpfase. Deze laatsten staan in voor de voortzetting van de gewone missie bestaande uit:    de bijstand bij de leiding van de werken;    de opvolging en realisatie van de werken;    het as-built-dossier en de evacuatieplannen;    de voorlopige en definitieve opleveringen;    de missie voor veiligheids- en gezondheidscoördinatie;    De contracten voor onderhoud van de technische installaties tot aan de definitieve oplevering ervan maken deel uit van de opdracht, i.e. 2 jaar na de voorlopige oplevering.   Budget :   Het bedrag van de werken waarin dit contract voorziet, mag niet hoger zijn dan 1.200.000 euro (exclusief BTW - exclusief revisie, aansluitkosten en andere diverse kosten).  
II.2.7. Looptijd
Aanvang (dd/mm/jjjj):   2023-04-17
Verlenging mogelijk:   NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
Krachtens artikel 61 van het Koninklijk Besluit van 18 april 2017 plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, misdrijven die in overweging worden genomen voor de toepassing van de verplichte uitsluitingsgronden vermeld in art. 67 van de wet van 17 juni 2016 zijn de volgende:1° deelneming aan een criminele organisatie;2° omkoping;3° fraude;4° terroristische misdrijven of strafbare feiten in verband met terroristische activiteiten, dan wel uitlokking van, medeplichtigheid aan of poging tot het plegen van een dergelijk misdrijf of strafbaar feit;5° witwassen van geld en financiering van terrorisme;6° kinderarbeid en andere vormen van mensenhandel;7° het tewerkstellen van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.Krachtens artikel 68 van de wet van 17 juni 2016, worden uitgesloten van deelname aan de plaatsingsprocedure, kandidaat of inschrijver die, in welk stadium van de procedure ook, niet blijkt te voldoen aan zijn verplichtingen tot betaling van belastingen enerzijds of sociale zekerheidsbijdragen anderzijds.Krachtens artikel 69 van de wet van 17 juni 2016 wordt uitgesloten van de opdracht, de kandidaat of inschrijver die 1° indien de aanbestedende overheid met elk passend middel aantoont dat de kandidaat of inschrijver de in artikel 7 genoemde toepasselijke verplichtingen op het vlak van het milieu-, sociaal en arbeidsrecht, heeft geschonden; 2° wanneer de kandidaat of inschrijver in staat van faillissement of van vereffening verkeert, zijn werkzaamheden heeft gestaakt, een gerechtelijke reorganisatie ondergaat, of aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, voor hem een procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is, of hij in een vergelijkbare toestand verkeert ingevolge een soortgelijke procedure die bestaat in andere nationale reglementeringen;3° wanneer de aanbestedende overheid kan aantonen, met elk passend middel, dat de kandidaat of inschrijver in de uitoefening van zijn beroep een ernstige fout heeft begaan, waardoor zijn integriteit in twijfel kan worden getrokken4° wanneer de aanbestedende overheid over voldoende plausibele aanwijzingen beschikt om te besluiten dat de kandidaat of inschrijver handelingen zou hebben gesteld, overeenkomsten zou hebben gesloten of afspraken zou hebben gemaakt, die gericht zijn op vervalsing van de mededinging in de zin van artikel 5, lid 2;5° wanneer een belangenconflict in de zin van artikel 6 van de wet van 17 juni 2016 niet effectief kan worden verholpen met andere minder ingrijpende maatregelen;6° wanneer zich wegens de eerdere betrokkenheid van de kandidaat of inschrijver bij de voorbereiding van de plaatsingsprocedure een vervalsing van de mededinging als bedoeld in artikel 52 van de wet van 17 juni 2016 heeft voorgedaan die niet met minder ingrijpende maatregelen kan worden verholpen;7° wanneer de kandidaat of inschrijver blijk heeft gegeven van aanzienlijke of voortdurende tekortkomingen bij de uitvoering van een wezenlijk voorschrift tijdens een eerdere overheidsopdracht, een eerdere opdracht met een aanbesteder of een eerdere concessieovereenkomst en dit geleid heeft tot het nemen van ambtshalve maatregelen, schadevergoedingen of andere vergelijkbare sancties;8° wanneer de kandidaat of inschrijver zich in ernstige mate schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen bij het verstrekken van de informatie die nodig is voor de controle op het ontbreken van uitsluitingsgronden of de naleving van de selectiecriteria, of hij informatie heeft achtergehouden, of niet in staat was de ondersteunende documenten die vereist zijn krachtens artikel 73 of artikel 74 van de wet van 17 juni 2016 over te leggen; of9° wanneer de kandidaat of inschrijver heeft getracht om het besluitvormingsproces van de aanbestedende overheid onrechtmatig te beïnvloeden, om vertrouwelijke informatie te verkrijgen.(zie opdrachtdocumenten)

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. niet van toepassing
Eventuele minimumeisen:
1. niet van toepassing

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Selectiecriterium nr. 1: beroepsbekwaamheid: Multidisciplinair teamDe aannemer moet zich verplicht omringen met een multidisciplinair team dat instaat voor de studie, de opvolging en de controle van de realisaties en minstens bestaat uit een stabiliteitsingenieur, een ingenieur speciale technieken, een veiligheidscoördinator, een EPB-adviseur, een deskundige inzake analyse van stromen, alsook een controlebureau voor de studie en uitvoering van de werken. Deze laatste wordt aangesteld door de aannemer mits goedkeuring van de Grondregie.De inschrijver geeft aan welke personen verantwoordelijk zullen zijn voor de opdracht en welk team hij voorstelt (art. 68, §4, 2° van het KB van 18 april 2017). Hij vermeldt de studie- en beroepskwalificaties van de kandidaat (of zijn team).2. Selectiecriterium nr. 2: beroepsbekwaamheid: 1 referentieOm zijn technische bekwaamheid te bewijzen, presenteert de inschrijver 1 referentie – uitgevoerd in de afgelopen 5 jaar. De referentie zal worden geanalyseerd aan de hand van de minimumniveaus. Aanvullende referenties zullen niet in overweging worden genomen. Indien van toepassing houdt de aanbestedende overheid alleen rekening met de eerste referentie in de volgorde waarin deze in het offertedossier voorgesteld wordt.Het als referentie ingediende project moet zijn uitgevoerd door een lid van het multidisciplinaire team dat voorgesteld wordt in het kader van onderhavige opdracht. De referentie wordt gekozen op basis van de relevantie voor het onderwerp van de opdracht, de architecturale en stedenbouwkundige kwaliteit en de duurzaamheid.

Eventuele minimumeisen:
1. Selectie criterium nr 1
Met het oog op de deelname aan onderhavige opdracht moet de kandidaat een volledig multidisciplinair team voorstellen.
De aanbestedende overheid zal de volledigheid van het multidisciplinaire team analyseren op basis van de hieronder vermelde documenten.
De kandidaat voegt bij zijn deelnemingsaanvraag de lijst van personen met hun studietitels in verband met deze competenties (art. 68, §4, 6° van het KB van 18 april 2017).
Het team moet minstens bestaan uit:
 een onderneming die erkend is voor werken van categorie D (Algemene bouwbedrijven), klasse 6
 Ingenieur stabiliteit (kopie van het diploma);
Naleving van de wet van 11.09.1933 op de bescherming van de titels van het hoger onderwijs: een kopie van de studietitel van de natuurlijke persoon die belast is met de opdracht als bewijs van zijn hoedanigheid als burgerlijk ingenieur bouwkunde of als burgerlijk ingenieur-architect. De natuurlijke persoon die belast is met de opdracht moet tijdens de uitoefening van de opdracht in het bezit zijn van een titel waarmee hij de raadgevend ingenieur of het adviserend ingenieursbureau die/dat zich kandidaat stelt, kan binden.
 Ingenieur technieken (kopie van het diploma);
Respect de la loi du 11/09/1933 sur la protection des titres d’enseignement supérieur : une copie du titre Naleving van de wet van 11.09.1933 op de bescherming van de titels van het hoger onderwijs: een kopie van de studietitel van de natuurlijke persoon die belast is met de opdracht als bewijs van zijn hoedanigheid als burgerlijk ingenieur elektromechanica of elektriciteit of burgerlijk ingenieur bouwkunde of burgerlijk ingenieur-architect of industrieel ingenieur en/of bezit van een master in de industriële wetenschappen met als optie bouwkunde, elektromechanica of elektriciteit. De natuurlijke persoon die belast is met de opdracht moet tijdens de uitoefening van de opdracht in het bezit zijn van een titel waarmee hij de raadgevend ingenieur of het adviserend ingenieursbureau die/dat zich kandidaat stelt, kan binden.
 een veiligheids- en gezondheidscoördinator (kopie van het diploma) + cv
 EPB-adviseur erkend in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest (bewijs van erkenning als EPB-adviseur Leefmilieu Brussel);
 een controlebureau voor de studie en de uitvoering van de werken (kopie van het diploma) + cv
 een deskundige inzake analyse van stromen (kopie van het diploma) + cv.
2. Selectie criterium nr. 2
Met het oog op de deelname aan onderhavige opdracht moet de kandidaat 1 referentie voorstellen samen met een getuigschrift van goede uitvoering:
Een referentie die betrekking heeft op een volledige technische missie (studie en opvolging van de uitvoering), gerealiseerd door de ingenieur speciale technieken (HVAC, elektriciteit, ventilatie, vochtigheidsgraad) voor een bestaand gebouw met een oppervlakte van minstens 2000 m2 bestemd voor een tentoonstellingsruimte, in verband met het voorwerp van de opdracht en de renovatie van de schil van een gebouw.
De referentie moet betrekking hebben op een volledige studiemissie (ontwerp en opvolging van de uitvoering) in verband met het voorwerp van de opdracht en uitgevoerd zijn in de afgelopen 5 jaar op de datum van publicatie van onderhavige aankondiging van opdracht, d.w.z. een project dat gedurende de laatste 5 jaar het stadium van voorlopige oplevering heeft bereikt (artikel 68, §4, 1°, b) van het koninklijk besluit van 18 april 2017, d.w.z. niet eerder dan 01/06/2017.
De aanbestedende overheid zal de geldigheid van de referentie analyseren op basis van een presentatiedocument van max. 4 A4-pagina's – d.w.z. max. 2 A4 recto en max. 2 A4 verso, illustraties inbegrepen, getuigschrift van goede uitvoering niet inbegrepen. De presentatie omvat:
• Een tekst en/of schema's die de conceptuele aanpak van het project uitleggen en de keuze van de referentie.(zie opdrachtdocumenten)


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2022-12-07  11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj):   2023-06-25
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum:   2022-12-07
Plaatselijke tijd:   11:00

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist: Op straffe van nietigheid van zijn offerte, wordt de inschrijver gehouden een plaatsbezoek uit te voeren ten laatste 5 werkdagen voor de datum van het indienen van de offertes.De afspraak te maken bij :Mevr. Kamps Anne-Laureanne-laure.kamps@brucity.be02 279 32 09De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van Staat
Wetenschapsstraat 33,  BE- 1040  Brussel

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-09-08

Vergelijkbare advertenties van BDA