Vrije Universiteit Brussel

PBI Renovatie buitenschil gebouw P1



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  Vrije Universiteit Brussel
Postadres :  Pleinlaan 2, BE- 1050  Brussel
Contactpersoon:  De heer Iwein Baeyens
Tel:   +32 26293018
E-mail:   Directeur.infra@vub.be
Internetadres(sen):   www.vub.be  
Adres van het kopersprofiel:  

I.3. Communicatie

Officiële benaming :  Vrije Universiteit Brussel
Postadres :  Pleinlaan 2, BE- 1050  Brussel
Contactpersoon:  De heer Iwein Baeyens
Tel:   +32 26293018
E-mail:   Directeur.infra@vub.be
Internetadres(sen):   www.vub.be  
Adres van het kopersprofiel:  

AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
PBI Renovatie buitenschil gebouw P1  
Referentienummer:   VUB/2021/DI/30000-21018/6
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  45214400
II.1.3. Type opdracht :  werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE1
Voornaamste plaats van uitvoering:   Vrije Universiteit Brussel: Campus Etterbeek, Pleinlaan 2, 1050 Brussel
II.2.4. Beschrijving
Dit project kadert in het inrichten van laboruimte pre-bioincubator binnen de voormalige studentenkoten, “P1” , op de Brussels Humanities, Sciences & Engineering Campus te Elsene.   Deze opdracht omvat de renovatie van de buitenschil. Volgende werken zullen er oa. worden   uitgevoerd:   - vernieuwen gevelpanelen,   - vernieuwen buitenschrijnwerk   - vernieuwen dak   - vervangen spiltrappen   - isolatiewerken  
II.2.7. Looptijd
Aanvang (dd/mm/jjjj):   2023-01-01
Einde (dd/mm/jjjj):   2023-03-31
Verlenging mogelijk:   NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. BANKVERKLARINGEen passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 11 van het KB van 18 april 2017.2. OMZETEen verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over de laatste drie beschikbareboekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
Eventuele minimumeisen:
1. De kandidaat dient een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model in bijlage C aan zijn offerte toe te voegen.
2. De kandidaat dient in elk van de laatste 3 beschikbare boekjaren een omzet van de bedrijfsactiviteit gerealiseerd te hebben van minstens 2.000.000 EUR. Via de jaarrekeningen van de boekjaren 2019,2020 en 2021 te staven.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. REFERENTIESEen lijst van de werken die gedurende de laatste vijf jaar werden verricht en vergezeld gaat van certificaten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd, zowel met betrekking tot de wijze van uitvoering als met betrekking tot het resultaat.2. ISO 9001 CERTIFICAATEen geldig ISO 9001 (versie 2015) certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking.3. VCA CERTIFICAATEen VCA-certificaat (Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers) ten bewijze dat de firm voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu of een gelijkwaardig document voor buitenlandse inschrijvers.

Eventuele minimumeisen:
1. Voor 3 van de werken op de referentielijst worden certificaten toegevoegd ondertekend door de gemachtigde van
het opdrachtgevend bestuur die bewijzen dat de werken naar behoren zijn uitgevoerd, zowel met betrekking tot de wijze van uitvoering als met betrekking tot het resultaat.
Volgende minimumeisen gelden voor deze referenties:
- Minimale bouwkost van: 320.000 EUR
- Deze referenties hebben geen betrekking op UZ Brussel of VUB
- Op de certificaten worden de contactgegevens van de opdrachtgever vermeld. De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor om de bezorgde informatie te controleren via contactopname met de opgegeven opdrachtgevers.
Referentie op te maken volgens Bijlage E Model projectfiche referenties met certificaat.
2. De kandidaat dient een geldig ISO 9001 (versie 2015) certificaat of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking toe te voegen
3. De kandidaat dient een geldig VCAcertificaat toe te voegen.
Vereiste erkenning: Voor de hoofdaannemer geldt:
D (Bouwwerken), Klasse 5
Voor de onderaannemers geldt:
D20 (Metalen schrijnwerk), Klasse 1
D8 (Dakbedekkingen in asfaltprodukten (of gelijkaardige) en dichtingswerken), Klasse 1


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2022-10-03  09:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj):   2023-04-01
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum:   2022-10-03
Plaatselijke tijd:   09:00

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte: De inschrijver wordt verplicht een plaatsbezoek uit te voeren op één van volgende momenten:Datum: maandag 12 september 2022 om 10.00 uurLocatie: VUB-campus Etterbeek, Pleinlaan 2 te 1050 Brussel. Gebouw T (best bereikbaar via ingang 6 op de Triomflaan), vergaderzaal HortaofDatum: woensdag14 september 2022 om 14.00 uur Locatie: VUB-campus Etterbeek, Pleinlaan 2 te 1050 Brussel. Gebouw T (best bereikbaar via ingang 6 op de Triomflaan), vergaderzaal Braem.Vooraf Inschrijven plaatsbezoek is verplicht:via Directeur.infra@vub.be en wouter.de.ceulaer@vub.been kan tot uiterlijk 1 werkdag voor het plaatsbezoek tot 12.00 uur.Een bevestiging van de inschrijving zal u per mail bezorgd worden.Alle vragen dienen na het plaatsbezoek schriftelijk gesteld te worden, uiterlijk maandag 19 september 2022 voor 23.59 u.Via Bijlage F: Model Vragenformulier aan directeur.infra@vub.be en wouter.de.ceulaer@vub.beDe vagen zullen beantwoord en gepubliceerd worden in de vorm van een Q & A-document.Om ervoor te zorgen dat u de antwoorden op de gestelde vragen ontvangt, dient u bij het downloaden van het bestek uw mailadres achter te laten.De inschrijver dient het attest in bijlage correct ingevuld toe te voegen aan zijn offerte.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Rechtbank van Eerste Aanleg
Quatre Brasstraat 13,  BE- 1000  Brussel

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-09-02

Vergelijkbare advertenties van BDA