Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : Gemeente Herent
Postadres : Spoorwegstraat 6, BE- 3020 Herent
Contactpersoon: De heer Bjorn Wouters
Tel: +32 16853020
Fax: +32 16853160
E-mail: bjorn.wouters@herent.be
Internetadres(sen): www.herent.be
Adres van het kopersprofiel:
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Herent - Buitengewoon onderhoud beton en asfalt 2022-2026 Referentienummer: 322.205
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 45233142
II.1.3. Type opdracht : werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE242
Voornaamste plaats van uitvoering: Gemeente Herent - verschillende locaties
II.2.4. Beschrijving
De verschillende deelopdrachten voor uitvoering van het algemeen herstel en renovatie van gemeentewegen in asfalt en beton lopen vanaf de aanvang van het raamcontract tot het einde van het jaar waarin de opdracht is gegund. Het is in eerste instantie de bedoeling een lijst van eenheidsprijzen te verkrijgen voor een opgesomde reeks van herstellingswerken die kunnen uitgevoerd worden aan wegen en aanhorigheden. Vervolgens wordt een lijst van herstellingswerken opgemaakt per straat waarop deze eenheidsprijzen worden op toegepast om zo een uitvoeringsdossier samen te stellen dat een aantal straten opgeeft waarin de herstellingswerken worden uitgevoerd en dit beperkt tot het bedrag van EUR 400.000,00 (incl. btw) voor dienstjaar 2023 en het bedrag van EUR 250.000,00 voor de dienstjaren 2024, 2025 en2026. De uit te voeren opdracht omvat : • het uitzetten van het tracé en het werk; • het aanvragen van signalisatievergunningen en omleidingen; • het uitzetten van de vereiste signalisatie; • het verwijderen van hindernissen, allerhande opbraak en/of afbraak; • geschikt maken van bestaande verharding als fundering; • het aanleggen van fundering en verhardingen in de voorgeschreven materialen; • bijhorende werkzaamheden o.a. herstel of heraanleg van borduren, straatgoten, straatkolken en dergelijke; • het affrezen en heraanleggen van toplagen in asfalt; • het herstellen en/of vervangen van betonverhardingen; • allerlei aanpassingswerken in verschillende materialen; • het onderhouden van het werk gedurende de waarborgperiode. Het betreft een opdracht van “werken”. Rekening houdend met het onvoorzienbaar karakter van de concrete behoeften ter zake, wordt de opdracht gesplitst in deelopdrachten. Per deelopdracht ontvangt de opdrachtnemer een bestelbrief bevattende een beschrijving van de concreet uit te voeren werken en waarbij de opdracht wordt gegeven om deze werken aan te vatten binnen een termijn van 60 kalenderdagen. De inschrijver verbindt er zich toe deze deelopdrachten uit te voeren tegen een prijs, te berekenen aan de hand van de in zijn inschrijving opgegeven eenheidsprijzen, herzienbaar overeenkomstig de in dit bestek opgenomen herzieningsclausule. Het opdrachtgevend bestuur behoudt zich nochtans het recht voor om het bedrag van de totaal uit te voeren werken te vermeerderen of te verminderen binnen de wettelijke reglementaire en contractuele perken. Dit betekent dat niet alle in de meetstaat vermelde hoeveelheden noodzakelijkerwijze zullen worden uitgevoerd. De hoeveelheid van de uit te voeren werken zal afhankelijk zijn van de concrete behoeften en van de budgettaire mogelijkheden van het opdrachtgevend bestuur voor de betrokken jaren. Het bestuur houdt zich dus het recht voor de vermelde hoeveelheden te wijzigen en in de loop van elk dienstjaar te beslissen welke werken al dan niet zullen worden uitgevoerd. Tot slot wordt nadrukkelijk bepaald dat de in de meetstaat vooropgesteld hoeveelheden betrekking hebben op door het gemeentebestuur geraamde uit te voeren werken binnen een globaal tijdsbestek van één jaar. De opdrachtnemer kan geen schadevergoeding eisen indien deze vermoedelijke hoeveelheden niet bereikt worden.
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Niet gespecifieerd
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
Eventuele minimumeisen:
1. Een gemiddelde jaarlijkse omzet over de laatste 3 beschikbare boekjaren van minimum EUR 200.000,00
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een lijst van de voornaamste gelijkaardige werken uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar, met opgave van het bedrag van de inschrijving. (De vermelde opdrachtgevers zullen eventueel door ons gecontacteerd worden.)
Eventuele minimumeisen:
1. Er dienen - per jaar - minstens twee opdrachten bij te zijn ter waarde van EUR 230.000,00 excl. btw.
Vereiste erkenning: C (Wegenbouwkundige werken), Klasse 3
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2022-10-03 10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2023-01-31
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2022-10-03
Plaatselijke tijd: 10:00
Adres: Gemeente Herent. Er is geen openbare zitting voorzien.
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE- 1040 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-09-01