Le Logis - Floréal Scrl

Vervanging van ketels en/of verwarmingsinstallaties van leegstaande woningen (huizen en appartementen)



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  Le Logis - Floréal scrl
Postadres :  Georges Benoidtlaan, 22, BE- 1170  Brussel
Contactpersoon:  Vincent BABE
Tel:   +32 026724476
E-mail:   vbabe@lelogisfloreal.be
Internetadres(sen):   www.lelogis1170.be  
Adres van het kopersprofiel:   https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=456459


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Vervanging van ketels en/of verwarmingsinstallaties van leegstaande woningen (huizen en appartementen)  
Referentienummer:   SCL LE LOGIS-SLRB 2070/2021/03/01-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  45000000
II.1.3. Type opdracht :  werken
II.1.4. Korte beschrijving
De opdracht beoogt het sluiten van een raamovereenkomst met een duur van twee jaar, 3 maal
hernieuwbaar door stilzwijgende verlenging zonder een duur van 48 maanden te overschrijden, in de
zin van artikel 2, 35° van de wet van 17 juni 2016, met als doel de vervanging van ketels en/of
verwarmingsinstallaties van leegstaande woningen (huizen en appartementen).
De overeenkomst beoogt de aanduiding van één enkele operator, die zal worden belast met de
opdracht van:
- Vervanging van ketels;
- Vervanging van verwarmingsinstallaties (verdeling + afgifte);
- Vervanging en/of toevoeging van hydraulische uitrustingen (slibfilter, expansievat…);
- Controle en vervanging van de gasverdeling.
in het vastgoedpatrimonium van sociale woningen van de cvba Le Logis-Floréal.
Tijdens de volledige duur van de opdracht zullen er aparte bestelbonnen opgesteld worden voor de
opdracht van werken naargelang de huizen en appartementen vrijkomen en naargelang de noodzaak
om hun verwarmingsketel en/of verwarmingsinstallaties en/of hydraulische uitrustingen te vervangen.
De staat van het woningenpark kan van het ene adres tot het andere variëren in functie van de
gerichte renovaties die de voorbije jaren hebben plaatsgevonden. De behoeften aan
verwarmingswerken zullen dus worden afgestemd op de situatie van elke woning. Naargelang de
adressen zullen de gevraagde werken kunnen variëren van de eenvoudige toevoeging van
hydraulische uitrustingen tot de volledige renovatie van de verwarmingsinstallatie.
De uitvoering van de opdracht is onderworpen aan de technische voorwaarden die beschreven zijn in
dit document, en die alle prestaties beschrijven die uitgevoerd moeten worden, alsook de uitrustingen
en het materieel die onderhouden moeten worden.
De opdrachtnemer zal niet de enige aannemer zijn die werken uitvoert in lege woningen. Andere
beroepstakken zullen ook interventies uitvoeren (elektricien, ruwbouwaannemer) op dezelfde werf
volgens een globale planning die door de aanbestedende overheid wordt vastgelegd in bijlage III.8.
De opdrachtnemer zal de goede coördinatie waarborgen, evenals de naleving van de planning van de
werken die werd opgesteld door de aanbesteder en aan de opdrachtnemer wordt bezorgd bij de
uitgifte van elke bestelbon. Hij zal mogelijks gelijktijdig met die andere tussenkomende partijen op
dezelfde werf moeten werken.
De overeenkomst omvat:
1. Werken ter vervanging van de ketel of de verwarmingsinstallaties of hydraulische uitrustingen van
lege huizen en appartementen op basis van de ramingsmeetstaat; met dien verstande dat de
9
inschrijver zich zowel verbindt voor de forfaitaire prijs per woning als voor elke eenheidsprijs van
elke post van genoemde bijlage, en dit voornamelijk in het geval van een verhoging van de
hoeveelheden die tijdens de werken wordt aangekondigd en die niet hoger is dan 10% van het
totaal bedrag van de opdracht.
2. Prestaties verbonden aan de verplichtingen die toelaten om de gascertificering te verkrijgen;
3. Het houden actualiseren van een interventiefiche aan het einde van de interventie;
4. Vergaderingen,
5. Het verkrijgen van de gaskeuring van elke woning, elk huis of elk appartement die onder de
overeenkomst vallen.
De aanbesteder heeft het recht om gelijktijdige bestellingen te plaatsen of om een bestelling te
plaatsen terwijl andere bestellingen in uitvoering zijn.
De aannemer mag de gelijktijdigheid van de bestellingen of het feit dat bepaalde bestellingen in
uitvoering zijn niet inroepen om een verlenging te verkrijgen van de uitvoeringstermijn die voorzien
is in artikel 76 van het besluit "uitvoering", aangevuld door dit bijzonder bestek. De termijnen zijn in
geen geval cumuleerbaar binnen de limiet van 3 gelijktijdige bestelbonnen.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE1
Voornaamste plaats van uitvoering:   Het gehele woningenbestand van de Cvba Le Logis-Floreal - zie lijst
II.2.4. Beschrijving
Vervanging van ketels en/of verwarmingsinstallaties en/of hydraulische installatie van leegstaande woningen (huizen en appartementen). Deze werken zullen worden gegund in de vorm van een raamovereenkomst van werken die wordt gesloten met 1 enkele opdrachtnemer.   Het precieze doel van de opdrachten op grond van de raamovereenkomst (type van werken, volume van de werken…) en het ritme waaraan ze uitgegeven worden, kunnen niet beschreven worden op het ogenblik dat deze opdracht gegund wordt. De inschrijvers moeten zich ervan bewust zijn dat ze soms een groot werkvolume zullen moeten uitvoeren tijdens nog niet bepaalde periodes. Er is geen minimale bestelhoeveelheid. De bestellingen worden geplaatst naar gelang van de behoefte van de aanbesteder, zonder dat de opdrachtnemer aanspraak kan maken op enige vergoeding.   Tijdens de volledige duur van de opdracht zullen er aparte bestelbonnen opgesteld worden voor de opdracht van werken.   De aanbesteder behoudt zich het recht voor om gedeeltelijke bestellingen te plaatsen tijdens de volledige duur van de overeenkomst, in functie van de behoeften.   De aanbesteder heeft het recht om gelijktijdige bestellingen te plaatsen of om een bestelling te plaatsen terwijl andere bestellingen in uitvoering zijn.   De aannemer mag de gelijktijdigheid van de bestellingen of het feit dat bepaalde bestellingen in uitvoering zijn niet inroepen om een verlenging te verkrijgen van de uitvoeringstermijn die voorzien is in artikel 76 van het besluit "uitvoering", aangevuld door dit bijzonder bestek. De termijnen zijn in geen geval cumuleerbaar.   De uitgedrukte hoeveelheden zijn vermoedelijke hoeveelheden en zouden dus het voorwerp kunnen uitmaken van wijzigingen.   De inschrijvers verbinden zich ertoe om de bestellingen van de aanbestedende overheid uit te voeren ongeacht de gevraagde hoeveelheden van werken.   Er zal geen minimale hoeveelheid opgelegd mogen worden door de opdrachtnemer op straffe van onmiddellijke verwerping van de offerte wegens een wezenlijke onregelmatigheid.   De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor om deze opdracht al dan niet te gunnen.  
II.2.7. Looptijd
12   maand(en)
Verlenging mogelijk:   JA
1 jaar, 3 maal hernieuwbaar door stilzwijgende verlenging zonder een duur van 48 maanden te mogen overschrijden  


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
Onverminderd de toepassing van artikel 70 van de wet van 17 juni 2016, mogen de inschrijvers niet voldoen aan één van de uitsluitingsgronden bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.A/ Naleving van Art. 68 van de wet van 17 juni 2016 en van Art. 62 van het "plaatsingsbesluit":De inschrijver die personeel tewerkstelt dat valt onder de wet van 27 juni 1969 voegt bij zijn aanvraag tot deelname een attest van de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid waaruit blijkt dat hij in orde is met de betaling van de bijdragen voor de sociale zekerheid. De inschrijver die personeel tewerkstelt dat ressorteert onder een andere lidstaat van de Europese Unie en dat niet hierboven bedoeld wordt, voegt een attest toe dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid en waarin bevestigd wordt dat hij in orde is met zijn verplichtingen inzake betaling van de bijdragen voor de sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.Het attest heeft betrekking op het laatste verstreken kalendertrimester vóór de uiterste datum van ontvangst van de offertes.B/ Naleving van Art. 68 van de wet van 17 juni 2016 en van art. 63 van het “plaatsingsbesluit":De inschrijver voegt bij zijn aanvraag tot deelname een attest waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn fiscale beroepsverplichtingen volgens de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. Het attest slaat op de laatste verstreken fiscale periode vóór de uiterste datum van ontvangst van de offertes.Voor een Belgische inschrijver moet het attest uitgereikt zijn door de FOD Financiën.C/ De eventuele corrigerende maatregelen beoogd in Art. 70 van de wet van 17 juni 2016 Overeenkomstig artikel 39 van het besluit "plaatsing" dat stelt dat de documenten betreffende de opdracht het toepassingsgebied van de verklaring op eer kunnen verbreden. Door zijn offerte in te dienen, verklaart de inschrijver:op zijn erewoord dat hij in het bezit is van de hieronder vermelde documenten en verbindt hij zich ertoe om ze op eenvoudig verzoek van de aanbestedende overheid binnen een termijn van 10 dagen te leveren (deze documenten worden gevraagd in het geval dat de inschrijver in aanmerking komt voor de selectie). D. StrafregisterUittreksel van het strafblad of equivalent document dat afgeleverd werd door een bevoegde administratieve of gerechtelijke autoriteit van het betrokken land.E. Attest van niet-faillissement Een attest dat afgeleverd werd door de bevoegde overheid van het betrokken land en dat verklaart dat de inschrijver zich niet bevindt in een toestand van faillissement, vereffening, beëindiging van de activiteiten of gerechtelijke reorganisatie of geen aangifte van faillissement heeft gedaan of niet het voorwerp heeft uitgemaakt van een procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie, of zich niet bevindt in een analoge toestand die voortvloeit uit een procedure van dezelfde aard die in de nationale wetgevingen of reglementeringen bestaatVoor de documenten vermeld in punt A/, B/ en E/ zal de aanbestedende overheid gebruik maken van Télémarc, en ze zullen enkel aan de inschrijvers gevraagd worden indien ze niet langs deze weg verkregen kunnen worden.Wanneer een hierboven gevraagd document of attest niet in het betrokken land wordt afgeleverd of niet alle voorziene gevallen betreft, kan het worden vervangen door een verklaring onder ede van de betrokkene voor een gerechtelijke of administratieve overheid, een notaris of een gekwalificeerde beroepsinstelling van het land van herkomst of afkomst (artikel 72§2 van het besluit van 18 april 2017).De ondervraagde inschrijver beschikt maximaal over een termijn van 12 kalenderdagen vanaf de datum van de aan hem gerichte vraag om de vereiste documenten voor te leggen.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De offerte duidt het volgende aan: 1) ofwel dat de inschrijver over de erkenning in subcategorie P17 beschikt. De inschrijver moet het bewijs leveren dat hij over de erkenning van aannemers van werken beschikt in klasse 3 en categorie D17. De erkenning in de aangeduide klasse moet evenwel beantwoorden aan het bedrag van de offerte of, bij gebrek daaraan, moet de inschrijver het bewijs leveren dat hij voldoet aan de voorwaarden voor het verkrijgen van de erkenning van aannemer in de vereiste categorie en klasse.2) De inschrijver moet een voldoende technische bekwaamheid voorleggen en beantwoorden aan alle wettelijke en reglementaire voorwaarden voor de uitoefening van zijn beroep. Hij bewijst dat hij:- erkend is als EPB-verwarmingsketeltechnicus GI- Door CERGA geaccrediteerd is voor gas 3) De inschrijver moet het bewijs leveren van zijn bekwaamheid om de opdracht goed uit te voeren door een referentie van een aanbestedende overheid voor te leggen die aantoont dat hij binnen de 5 jaar vóór de publicatie van deze aankondiging een opdracht van vervanging van verouderde verwarmingsketels en verwarmingsinstallaties (verdeling en afgifte) heeft uitgevoerd van ongeveer:20 huizen of appartementen in één jaar of een gelijkwaardige opdracht (te verantwoorden).Opdat de referenties ontvankelijk zouden zijn, dienen de volgende inlichtingen en/of documenten te worden voorgelegd:a) een attest van goede uitvoering, opgesteld op naam van de aannemer, ondertekend door de opdrachtgever, dat werd afgeleverd na de datum van voorlopige oplevering van de werken en dat de datum van de voorlopige oplevering van de werken vermeldt, die toegekend moet zijn geweest tussen 1 januari 2017 en de datum van ontvangst van de offertes.b) alsook de documenten die de volgende informatie bevatten:- Het totaal bedrag van de werken excl. btw,- De vermelding van het aantal betrokken eenheden.

Eventuele minimumeisen:
Klasse:3, Categorie: D17


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2022-10-14  11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden:   6   (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum:   2022-10-14
Plaatselijke tijd:   11:00

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Op straffe van nietigheid van zijn offerte, is elke inschrijver verplicht om het plaatsbezoek bij te wonen. Zij zal de aanbestedende dienst uiterlijk 3 werkdagen voor het bezoek een datum voorstellen. Het bezoek moet plaatsvinden vóór 30 september 2022 (er wordt slechts één bezoek per inschrijver toegekend). Het vertrekpunt voor elk bezoek is G. Benoidtlaan 22, 1170 Brussel.Op e-procurement zal een forum gehouden worden. De inschrijvers worden verzocht hun eventuele vragen enkel daar te stellen; vragen zullen enkel langs die weg beantwoord worden

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
RECHTBANK VAN EERSTE AANLEG VAN BRUSSEL,  BE- 1000  Brussel
E-mail:   info@just.fgov.be
Internetadres(sen):   https://justice.belgium.be/fr

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-08-29

Vergelijkbare advertenties van BDA