Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : Algemene Directie van de Civiele Veiligheid
Postadres : Leuvenseweg 1, BE- 1000 Brussel
Tel: +32 24885130
E-mail: ilse.keppens@ibz.fgov.be
Internetadres(sen): http://www.ibz.fgov.be
Adres van het kopersprofiel: https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=455715
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Openbare procedure voor de levering (met een "service level agreement") van een dispatching-, beheer- en geolokalisatiesysteem voor rekening van de FOD Binnenlandse Zaken. Referentienummer: IBZ-CV-MAT37-454-22-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 72000000
II.1.3. Type opdracht : diensten
II.1.4. Korte beschrijving
Perceel 1 betreft het uitrusten van elke operationele eenheid van de Civiele Bescherming (Brasschaat en Crisnée) met een dispatching en oproepcentrale waarmee ook het beheer van personen, middelen, interventies en geolokalisatie mogelijk is. Het systeem kan een real-time overzicht geven van de beschikbaarheid van personeel en rollend materieel, de middelen van de Civiele Bescherming met hun locaties en de middelen en het personeel dat nog beschikbaar is in de operationele eenheid.
Het systeem zal ook gebruikt worden in het hoofdbestuur (Algemene Directie Civiele Veiligheid in Brussel) voor de opvolging van de operationele eenheden.
Het systeem bestaat uit volgende elementen:
• Post 1:
- software;
- server voor hardware of cloud;
- implementatie in de operationele eenheden en het hoofdbestuur;
- handleidingen;
- opleiding.
• Post 2:
- abonnement voor het gebruik van het systeem gedurende 10 jaar;
- onderhoud en support gedurende 10 jaar.
• Post 3:
• verdere ontwikkelingen gedurende 10 jaar.
Perceel 2 betreft een geolokalistiesysteem dat moet voldoen aan de behoeften van het Bureau Transfer dat de vervoersdienst is van de Dienst Vreemdelingenzaken (DVZ).
Bureau Transfer is de vervoersdienst van de Dienst Vreemdelingenzaken die voornamelijk instaat voor het vervoer van vreemdelingen van en naar de gesloten centra. Bovendien staat Bureau Transfer in voor het vervoer van een deel van de vreemdelingen die in de gevangenis zitten (in het kader van hun verwijdering), het vervoer van documenten en dossiers en voor het vervoer van personeel. Deze opdracht wordt uitgevoerd door een team veiligheidsmedewerkers-chauffeurs die vanuit verschillende standplaatsen opereren (Brugge, Merksplas, Vottem, Steenokkerzeel, Brussel, …). De opdrachten worden gecentraliseerd en het coördinatiebureau in Brussel maakt een vervoersplanning op. Vervolgens moeten de opdrachten worden verdeeld onder de chauffeurs die deze zullen uitvoeren.
De werklast is de laatste jaren steeds groter geworden en het wordt steeds moeilijker om alles op een efficiënte en overzichtelijke manier in te plannen en op te volgen. Daarom werd beslist om te investeren in een systeem dat het mogelijk maakt om opdrachten beter in te plannen en op te volgen.
Het systeem bestaat uit volgende elementen:
• post 1:
- software en functionaliteiten;
- handleidingen;
- opleiding.
• post 2:
- abonnement voor het gebruik van het systeem gedurende 10 jaar;
- onderhoud en support gedurende 10 jaar.
• post 3:
- verdere ontwikkelingen gedurende 10 jaar.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA
II.2. Beschrijving
Lot 1II.2.1. Benaming
Systeem voor dispatching, beheer en geolokalisatie voor de operationele eenheden van de Civiele Bescherming II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE
II.2.4. Beschrijving
Perceel 1 betreft het uitrusten van elke operationele eenheid van de Civiele Bescherming (Brasschaat en Crisnée) met een dispatching en oproepcentrale waarmee ook het beheer van personen, middelen, interventies en geolokalisatie mogelijk is. Het systeem kan een real-time overzicht geven van de beschikbaarheid van personeel en rollend materieel, de middelen van de Civiele Bescherming met hun locaties en de middelen en het personeel dat nog beschikbaar is in de operationele eenheid. Het systeem zal ook gebruikt worden in het hoofdbestuur (Algemene Directie Civiele Veiligheid in Brussel) voor de opvolging van de operationele eenheden. Het systeem bestaat uit volgende elementen: • Post 1: - software; - server voor hardware of cloud; - implementatie in de operationele eenheden en het hoofdbestuur; - handleidingen; - opleiding. • Post 2: - abonnement voor het gebruik van het systeem gedurende 10 jaar; - onderhoud en support gedurende 10 jaar. • Post 3: • verdere ontwikkelingen gedurende 10 jaar.
II.2.7. Looptijd
120 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
Lot 2II.2.1. Benaming
Geolokalisatiesysteem voor de Dienst Vreemdelingen Zaken II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE
II.2.4. Beschrijving
Perceel 2 betreft een geolokalistiesysteem dat moet voldoen aan de behoeften van het Bureau Transfer dat de vervoersdienst is van de Dienst Vreemdelingenzaken (DVZ). Bureau Transfer is de vervoersdienst van de Dienst Vreemdelingenzaken die voornamelijk instaat voor het vervoer van vreemdelingen van en naar de gesloten centra. Bovendien staat Bureau Transfer in voor het vervoer van een deel van de vreemdelingen die in de gevangenis zitten (in het kader van hun verwijdering), het vervoer van documenten en dossiers en voor het vervoer van personeel. Deze opdracht wordt uitgevoerd door een team veiligheidsmedewerkers-chauffeurs die vanuit verschillende standplaatsen opereren (Brugge, Merksplas, Vottem, Steenokkerzeel, Brussel, …). De opdrachten worden gecentraliseerd en het coördinatiebureau in Brussel maakt een vervoersplanning op. Vervolgens moeten de opdrachten worden verdeeld onder de chauffeurs die deze zullen uitvoeren. De werklast is de laatste jaren steeds groter geworden en het wordt steeds moeilijker om alles op een efficiënte en overzichtelijke manier in te plannen en op te volgen. Daarom werd beslist om te investeren in een systeem dat het mogelijk maakt om opdrachten beter in te plannen en op te volgen. Het systeem bestaat uit volgende elementen: • post 1: - software en functionaliteiten; - handleidingen; - opleiding. • post 2: - abonnement voor het gebruik van het systeem gedurende 10 jaar; - onderhoud en support gedurende 10 jaar. • post 3: - verdere ontwikkelingen gedurende 10 jaar.
II.2.7. Looptijd
120 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2022-10-20 14:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : FR, NL
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2022-10-20
Plaatselijke tijd: 14:00
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State, BE- 1000 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-08-18