Maatschappij Voor Het Intercommunaal Vervoer Te Brussel - Procurement & Logistics Department

Preventief & correctief onderhoud UPS & DC systemen, aankoop DC systemen ter vervanging van end of life systemen



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Postadres :  Koningsstraat 76, BE- 1000  Brussel
Contactpersoon:  Johan De Witte
Tel:   +32 25638256
E-mail:   johan.dewitte@mivb.brussels
Internetadres(sen):   www.stib.be  
Adres van het kopersprofiel:   https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=455193


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
preventief & correctief onderhoud UPS & DC systemen, aankoop DC systemen ter vervanging van end of life systemen  
Referentienummer:   MIVB - STIB Procurement & Logistics-AL5027/JA/JDW-F05_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  50532000
II.1.3. Type opdracht :  diensten
II.1.4. Korte beschrijving
Om de zekerheid van het elektrische netwerk te bewaren gebruikt de MIVB een aantal onderbrekingsvrije stroomvoorzieningen die kritische delen van onze infrastructuur beveiligen.
Het is van kapitaal belang dat deze installaties tijdig onderhouden worden om de betrouwbaarheid op een hoog niveau te houden en dat we een snelle herstelling kunnen garanderen als er toch iets fout loopt.
Dit dossier bestaat uit 3 percelen
Perceel 1: preventief & correctief onderhoud van de bestaande UPS systemen met inbegrip van de batterijen. Deze systemen beveiligen een AC stroomvoorziening
Perceel 2 : Preventief & correctief onderhoud van de bestaande DC systemen (48 & 110 & 220 VDC) met inbegrip van de batterijen. Deze systemen beveiligen een DC stroomvoorziening.
Perceel 3 : Vervangen van bestaande DC systemen (48 &110 & 220 VDC) met inbegrip van de batterijen van systemen die end of life zijn. Aangevuld met een onderhoudscontract en een contract voor wisselstukken voor de verwachte levensduur (van 4+15 jaar) van de uitrusting
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   JA


II.2. Beschrijving

Lot   1

II.2.1. Benaming
preventief & correctief onderhoud op bestaande UPS (AC) systemen  
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE10
II.2.4. Beschrijving
preventief & correctief onderhoud van de bestaande UPS systemen met inbegrip van de wisselstukken en de batterijen. Deze systemen beveiligen een AC stroomvoorziening  
II.2.7. Looptijd
48   maand(en)
Verlenging mogelijk:   NEE

Lot   2

II.2.1. Benaming
preventief & correctief onderhoud op bestaande DC systemen  
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE10
II.2.4. Beschrijving
Preventief & correctief onderhoud van de bestaande DC systemen (48 & 110 & 220 VDC) met inbegrip van de wisselstukken en de batterijen. Deze systemen beveiligen een DC stroomvoorziening  
II.2.7. Looptijd
48   maand(en)
Verlenging mogelijk:   NEE

Lot   3

II.2.1. Benaming
aankoop van nieuwe DC systemen ter vervanging end of life systemen  
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE10
II.2.4. Beschrijving
Vervangen van bestaande DC systemen (48 & 110 & 220 VDC) met inbegrip van de batterijen van systemen die end of life zijn. Aangevuld met een onderhoudscontract en een contract voor wisselstukken voor de verwachte levensduur (van 4+15 jaar) van de uitrusting.  
II.2.7. Looptijd
48   maand(en)
Verlenging mogelijk:   NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
De kandidaat mag zich niet bevinden in één van de situaties van artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016:Zie Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) als bijlage bij de aankondiging van de opdracht: verplicht te importeren en in te vullen op de website https://ec.europa.eu/tools/espdDe MIVB heeft het recht om, op elk ogenblik in de procedure voor de gunning van de opdracht, de informatie in de UEA te controleren (verklaringen op erewoord).Om het UEA in te vullen:1. Nadat u onderhavige aankondiging van een opdracht hebt gedownload van de website e-Notification (https://enot.publicprocurement.be), vergewist u zich ervan of u ook de bijgevoegde bestanden (bijlagen) gedownload hebt.2. Nu moet u het bestand « espd-request.zip » openen en enerzijds het PDF-document en anderzijds het XM-bestand opslaan (= eruit halen).3. Surf naar de website: https://ec.europa.eu/tools/espd4. Kies uw taal5. Selecteer « Ik ben een ondernemer »6. Selecteer « Een UEA importeren »7. Klik op “Choose file” (bestand kiezen) en selecteer het bestand “espc-request.xml” dat u onder punt 2 uit de ZIP hebt gehaald8. Klik op “Volgende”9. Vul de vereiste velden in met behulp van de tekst van de publicatie om de kwaliteit van en de hoeveelheid gevraagde informatie te bepalen10. Klik op "Overzicht"11. Downloaden in “ beide formaten”12. Dit bestand “espc-request.zip” met daarin uw UEA opslaan13. Voeg dit UEA-bestand, “espc-request.zip” genaamd, bij uw kandidaatstellingsdossier bij de verzending ervan. Opgelet: de MIVB moet het ZIP-bestand ontvangen dat zowel de PDF als de .XML bevat.In principe volstaat één enkel ingevuld UEA, behalve indien u zich voor deze opdracht kandidaat wilt stellen samen met één (of meerdere) andere onderneming(en) in het kader van een combinatie van ondernemers, en/of bij het inroepen van de draagkracht van andere entiteiten en/of in geval van reeds bekende onderaannemers. In dat geval:Indien u antwoord als combinatie van ondernemers: In Deel II, antwoordt u JA op de vraag « Neemt de ondernemer samen met anderen deel aan de aanbestedingsprocedure? » Voor ieder van de leden van de combinatie moet u een door de desbetreffende entiteit naar behoren ingevuld UEA indienen.Indien u zich beroept op de draagkracht van derden: U antwoordt JA op punt C. Deel II : « Doet de ondernemer een beroep op de draagkracht van andere entiteiten om te voldoen aan de selectiecriteria van deel IV en de (eventuele) criteria en regels van onderstaande afdeling V?»Voor iedere derde moet u een afzonderlijk, door de desbetreffende entiteit naar behoren ingevuld UEA indienen met de informatie gevraagd in de secties A en B van Deel II en Deel III. Voor zover het relevant is voor de specifieke draagkracht waarop u beroep doet, gelieve voor iedere desbetreffende entiteit de in Deel IV en V gevraagde informatie op te nemen.Indien u van plan bent een deel van de opdracht in onderaanneming te geven: U antwoordt JA op punt D. Deel II : « Is de ondernemer van plan een gedeelte van de opdracht in onderaanneming aan derden te geven?»Aarzel niet om contact op te nemen met de onder punt I.1) vermelde persoon als u problemen ondervindt bij het openen van de bijlagen bij deze aankondiging of als u vragen heeft over de inhoud van de documenten.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De economische en financiële draagkracht van de kandidaten zal gecontroleerd worden op basis van financiële gegevens (de omzet, balansen en resultatenrekeningen). De bewijsstukken i.v.m. de economische en financiële capaciteit moeten bij uw kandidatuurstelling en UEA gevoegd worden (de verklaring op erewoord van het UEA volstaat niet).De kandidaat zal aan de MIVB de laatste 3 neergelegde balansen en resultatenrekeningen van de onderneming (modellen neergelegd bij de NBB) overmaken of de link naar de website waarop deze documenten gratis kunnen worden gedownload communiceren. Voor Belgische bedrijven is dit niet verplicht, aangezien de MIVB de jaarrekeningen kan opvragen afkomstig van de balanscentrale van de Nationale Bank van België, voor zover deze gepubliceerd werden.De specifieke jaaromzet: de jaaromzet die werd behaald met het gedeelte waarop de aankondiging van een opdrachtbetrekking heeft. De kandidaat zal een verklaring overmaken betreffende zijn omzetcijfer voor de gevraagde leveringen, en dit voor de 3 meest recente beschikbare boekjaren. (In te vullen in het UEA Deel IV: Selectiecriteria IV punt B).
Eventuele minimumeisen:
- De gemiddelde jaaromzet moet voor de gevraagde leveringen, berekend voor de 3 meest recente
beschikbare boekjaren, moet voor :
- perceel 1 : meer dan EUR 1.920.000
- perceel 2 : meer dan EUR 1.984.000
- perceel 3 : meer dan EUR 458.000
bedragen.
Indien men zijn kandidatuur indient voor verschillende percelen, dient de gezamenlijke omzetwaarde de gecumuleerde, hierboven aangegeven minimumdrempels te overstijgen
- De MIVB zal de kandidaten uitsluiten, waarvan de financiële gegevens (balansen en resultatenrekeningen) niet bewijzen dat zij over de capaciteit beschikken om de opdracht zoals beschreven in de rubrieken II.1.4 tot een goed einde te brengen. Zij zal al de kandidaten uitsluiten waarvan het eigen vermogen negatief is.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
OPGEPAST: de kandidaat dient de bewijsstukken bij het verzoek tot deelneming te voegen (de verklaring op erewoord van het UEA volstaat niet).

Eventuele minimumeisen:
• De kandidaat moet beschikken over een beleid voor milieubeheer ten minste gelijkwaardig aan een certificaat ISO 14001 of EMAS. De kandidaat vermeldt waar de aanbesteder gratis kan beschikken over de rechtvaardigende documenten. Bij gebrek voegt de kandidaat deze documenten bij zijn aanvraag tot deelneming
• De kandidaat moet beschikken over een beleid voor kwaliteitsbeheer ten minste gelijkwaardig aan een certificaat ISO 9000. De kandidaat vermeldt waar de aanbesteder gratis kan beschikken over de rechtvaardigende documenten. Bij gebrek voegt de kandidaat deze documenten bij zijn aanvraag tot deelneming.
• Een verklaring op erewoord dat de kandidaat in geval van een panne (correctief onderhoud) binnen de 4 uur na melding aanwezig zal zijn op de desbetreffende site van de MIVB. Dit 7 dagen op 7 , 24u op 24u.
Specifiek voor Perceel 1
• De kandidaat moet ten minste 5 opdrachten (preventief & correctief onderhoud van de bestaande UPS systemen met inbegrip van de wisselstukken en de batterijen. Deze systemen beveiligen een AC stroomvoorziening) uitgevoerd hebben tijdens de laatste 5 jaar voor een bedrag van 100.000€ per contract. De kandidaat levert als bewijs de attesten van goede uitvoering ondertekend door de klant. Deze vermelden minimaal de naam van het project, de looptijd, het bedrag van het contract en de contactgegevens van de persoon die dit document ondertekend heeft
• De kandidaat moet in staat zijn om volgende handelingen ter plaatse uit te voeren en een rapport verstrekken:
- een meting van de ontlaadtijd van de batterijen
- een meting van de capaciteit van de batterijen:
De kandidaat voegt de nodige staving documenten (lijst gebruikte uitrusting + voorbeeldrapport) bij zijn aanvraag tot deelneming
• De kandidaat moet het op zijn minst één personeelslid on site ter beschikking hebben die met succes de 900V training van de MIVB gevolgd heeft
De kandidaat voegt de getuigschriften of een verklaring op erewoord dat deze behaald zal worden voor de aanvang van de werken als staving toe aan zijn dossier. Deze opleiding kan kosteloos gevold worden bij de MIVB.
• Een verklaring op erewoord dat de kandidaat de noodzakelijke kennis en gereedschappen in huis heeft om diagnose en onderhoud uit te kunnen voeren op en toegang heeft tot de nodige wisselstukken voor alle types van geïnstalleerde uitrusting vermeld in bijlage 1 – tabblad “UPS”
Specifiek voor Perceel 2
• De kandidaat moet ten minste 5 opdrachten (Preventief & correctief onderhoud van de bestaande DC systemen met inbegrip van de wisselstukken en de batterijen. Er moet minstens een referentie per spanning 48, 110 en 220 VDC voorzien worden. Deze systemen beveiligen een DC stroomvoorziening) uitgevoerd hebben tijdens de laatste 5 jaar voor een bedrag van 100.000€ per contract. De kandidaat levert als bewijs de attesten van goede uitvoering ondertekend door de klant. Deze vermelden minimaal de naam van het project, de looptijd, het bedrag van het contract en de contactgegevens van de persoon die dit document ondertekend heeft
• De kandidaat moet in staat zijn om volgende handelingen ter plaatse uit te voeren en een rapport verstrekken:
- een meting van de ontlaadtijd van de batterijen
- een meting van de capaciteit van de batterijen:
De kandidaat voegt de nodige staving documenten (lijst gebruikte uitrusting + voorbeeldrapport) bij zijn aanvraag tot deelneming
• De kandidaat moet het op zijn minst één personeelslid on site ter beschikking hebben die met succes de 900V training van de MIVB gevolgd heeft
De kandidaat voegt de getuigschriften of een verklaring op erewoord dat deze behaald zal worden voor de aanvang van de werken als staving toe aan zijn dossier. Deze opleiding kan kosteloos gevold worden bij de MIVB.
• Een verklaring op erewoord dat de kandidaat de noodzakelijke kennis en gereedschappen in huis heeft om diagnose en onderhoud uit te kunnen voeren op en toegang heeft tot de nodige wisselstukken voor alle types van geïnstalleerde uitrusting vermeld in bijlage 1 – tabblad “DC”
Specifiek voor Perceel 3
• De kandidaat moet ten minste 5 opdrachten (Levering en installatie van DC systemen met inbegrip van de batterijen en onderhoud. Er moet minstens een referentie per spanning 48, 110 en 220 VDC voorzien worden.) uitgevoerd hebben tijdens de laatste 5 jaar voor een bedrag van 100.000€ per contract. De kandidaat levert als bewijs de attesten van goede uitvoering ondertekend door de klant. Deze vermelden minimaal de naam van het project, de looptijd, het bedrag van het contract en de contactgegevens van de persoon die dit document ondertekend heeft.
• De kandidaat moet het op zijn minst één personeelslid on site ter beschikking hebben die met succes de 900V training van de MIVB gevolgd heeft
De kandidaat voegt de getuigschriften of een verklaring op erewoord dat deze behaald zal worden voor de aanvang van de werken als staving toe aan zijn dossier. Deze opleiding kan kosteloos gevold worden bij de MIVB.

III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht

III.2.2 Voorwaarden inzake de uitvoering van de opdracht:
Zullen gespecificeerd worden in het bestek



AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met meerdere ondernemingen
Beoogd maximum aantal deelnemers aan de raamovereenkomst:  
In het geval van raamovereenkomsten – motivering voor een looptijd van meer dan vier jaar:  

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2022-10-07  12:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   FR, NL


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
1. Wijze van indienen – e-procurementHet indienen en ontvangen van offertes en/of aanvragen tot deelneming verloopt volledig en uitsluitend op elektronische wijze en gebeurt via https://eten.publicprocurement.be/etendering/. Met elektronische indiening wordt indiening bedoeld via de e-tendering applicatie en niet per e-mail!De offertes en/of aanvragen tot deelneming dienen digitaal ondertekend te zijn volgens het e-tenderingsysteem.Gelieve voor buitenlandse kandidaten rekening te houden met de procedures en termijnen die nodig zijn voor het verkrijgen van een certificaat voor de elektronische handtekening van uw dossier. Het is eveneens mogelijk om een andere persoon te machtigen om elektronisch te ondertekenen. In dit geval moet het bewijs van de volmacht aan de offerte en/of aanvraag tot deelneming worden toegevoegd.Voor meer informatie, gelieve te raadplegen: http://www.publicprocurement.be.Indien u dit dossier toevoegt aan uw favorieten, wordt u via mail op de hoogte gesteld van alle wijzigingen.2. Door het indienen van een kandidatuur aanvaarden de kandidaten onvoorwaardelijk de inhoud van de aankondiging van opdracht, van de bijhorende documenten en aanvaarden zij door de bepalingen ervan gebonden te zijn. Indien een kandidaat in dat verband een bezwaar heeft, dient hij dat schriftelijk en per aangetekende post ten laatste 15 kalenderdagen voor de uiterste termijn voor ontvangst van de deelnemingsaanvragen, bekend te maken aan de aanbesteder (via de contactpersoon die vermeld is in artikel I.1 van deze aankondiging van opdracht) met omschrijving van de reden.3. De gevraagde gegevens dienen in de UEA ingevuld te worden. Enkel bewijsstukken waar in de UEA of de aankondiging om is verzocht mogen en moeten als bijlage bij de aanvraag tot deelneming worden toegevoegd. Ongevraagd verstrekte informatie zal niet worden beoordeeld.4. Voor de criteria inzake economische en financiële draagkracht, technische en beroepsbekwaamheid, mag een kandidaat desgevallend, onder de voorwaarden van artikel 72 van het koninklijk besluit van 18 juni 2017 betreffende het plaatsen van overheidsopdrachten in speciale sectoren, een beroep doen op de capaciteit van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn banden met die entiteiten. In dat geval moet hij bewijzen dat hij over de nodige middelen zal beschikken voor de uitvoering van de opdracht, en dit door voorlegging van de verbintenis van die entiteiten om voor deze specifieke opdracht deze middelen aan hem ter beschikking te stellen. Onder diezelfde voorwaarden kan een combinatie van ondernemers een beroep doen op de capaciteit van de deelnemers aan de combinatie of op die van andere entiteiten. Onverminderd de wettelijke bepalingen inzake hoofdelijke aansprakelijkheid zijn, indien een kandidaat zich beroept op de draagkracht van andere entiteiten met betrekking tot de criteria inzake economische en financiële draagkracht, deze entiteiten in voorkomend geval hoofdelijk aansprakelijk voor de uitvoering van de opdracht. Deze hoofdelijke aansprakelijkheid moet schriftelijk worden aanvaard door de entiteit waarvan de hoedanigheid wordt ingeroepen. En deze schriftelijke aanvaarding moet worden verstrekt bij de aanvraag tot deelname van de kandidaat.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33,  BE- 1040  Brussel
Tel:   +32 22349611
E-mail:   info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen):   http://www.raadvst-consetat.be

VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33,  BE- 1040  Brussel
Tel:   +32 22349611
E-mail:   info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen):   http://www.raadvst-consetat.be

VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33,  BE- 1040  Brussel
Tel:   +32 22349611
E-mail:   info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen):   http://www.raadvst-consetat.be

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-08-11

Vergelijkbare advertenties van BDA