Parkeersagentschap

Voor levering, installatie, onderhoud en beheer van uitrusting voor de exploitatie van gedeelde parkings namens parking.brussels. Luik "hardware" van de opdrachten voor de creatie van een omgeving en een dienst met als doel het stimuleren en vergemakkelijken van de creatie van parkeerplaatsen die gedeeld worden door particulieren en private en publieke ondernemingen in het Brussels HG



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  Parkeersagentschap
Postadres :  Gasthuisstraat 31, BE- 1000  Brussel
Tel:   +32 25633971
E-mail:   pverraes@parking.brussels
Internetadres(sen):   https://parking.brussels/nl  
Adres van het kopersprofiel:   https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=455235


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
voor levering, installatie, onderhoud en beheer van uitrusting voor de exploitatie van gedeelde parkings namens parking.brussels. Luik "hardware" van de opdrachten voor de creatie van een omgeving en een dienst met als doel het stimuleren en vergemakkelijken van de creatie van parkeerplaatsen die gedeeld worden door particulieren en private en publieke ondernemingen in het Brussels HG  
Referentienummer:   ASR-PB.A22-1641-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  98351100
II.1.3. Type opdracht :  diensten
II.1.4. Korte beschrijving
parking.brussels schrijft drie opdrachten uit voor de creatie van een omgeving en een dienst van parking.brussels, gericht op particulieren en bedrijven, met als doel het stimuleren en vergemakkelijken van de creatie van parkeerplaatsen die gedeeld worden door die particulieren en private en publieke ondernemingen in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest: een strategisch luik (studie), een luik voor de ontwikkeling van software (webplatform) en een luik voor hardware (uitrusting en beheer).
De opdrachten voorzien in een iteratief proces tussen de luiken strategie, software en hardware, waarbij de luiken "strategie" en "hardware" de ontwikkelingsbehoeften zullen bepalen voor de creatie van een gecentraliseerd "software" platform. Alle opdrachtnemers van de verschillende opdrachten zullen dus moeten samenwerken.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE, BE10
II.2.4. Beschrijving
Deelname aan verschillende opdrachten en bestellingen:   - Een inschrijver kan deelnemen aan een of meerdere van de drie opdrachten, maar de opdracht "studie" moet onafhankelijk uitgevoerd worden   - Groeperingen van ondernemingen om in te schrijven op een of meerdere opdrachten zijn toegestaan   - Opdrachten 1 (studie) en 2 (hardware) worden tegelijkertijd besteld bij twee verschillende opdrachtnemers   - Opdracht 3 (software) houdt een evolutie naar een gecentraliseerd systeem in, waar de huidige opdracht 2 (hardware) rekening mee moet houden   - De technische clausules voor de ontwikkeling van opdracht 3 (platform) worden opgesteld door opdracht 1 (studie)   De andere opdrachten rond de ontwikkeling van de dienst parksharing.brussels zijn:   - Opdracht voor audit van de bestaande omgeving, business design-studie en een functionele analyse voor de oprichting van een dienst en een webplatform voor de integratie en het delen van parkeerplaatsen (parksharing). "Strategisch" luik van de opdrachten voor de creatie van een omgeving en een dienst met als doel het stimuleren en vergemakkelijken van de creatie van parkeerplaatsen die gedeeld worden door particulieren en private en publieke ondernemingen in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.   - Opdracht voor ontwikkeling en onderhoud van een webplatform parksharing.brussels en parkandride.brussels. Luik "software" van de opdrachten voor de creatie van een omgeving en een dienst met als doel het stimuleren en vergemakkelijken van de creatie van parkeerplaatsen die gedeeld worden door particulieren en private en publieke ondernemingen in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.   Levering van uitrusting en beheer van gedeelde parkings:   De huidige opdracht voor levering van uitrusting en het beheer van gedeelde parkings is een raamovereenkomst voor leveringen en diensten met als voorwerp, ten eerste, de exploitatie-uitrusting en/of de aanpassing van de bestaande uitrusting (levering, installatie, parametrering en onderhoud van het type leasing) van parkings in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, ondergronds en/of bovengronds, met het oog op hun gemeenschappelijk gebruik. Ten tweede behelst de opdracht het beheer van de uitrusting van de parkings die (aldus) gemeenschappelijk zijn gemaakt en de dagelijkse taken in verband met hun exploitatie (toegang control room, videobewaking, interventiedienst, schoonmaak enzovoort).   Voor gedeelde parkings die voornamelijk voor buurtbewoners bestemd zijn, moeten de geïnstalleerde en/of gewijzigde uitrustingen toelaten de opdrachten inzake gedeeld gebruik en compensatie uit te voeren die aan het Agentschap worden toevertrouwd. Opdracht 8° van de ordonnantie van 22 januari 2009 belast parking.brussels immers met: "het sluiten van overeenkomsten met privépersonen of publieke personen betreffende de terbeschikkingstelling van parkeerplaatsen die hun toebehoren of die zij beheren".   Voor gedeelde parkings die voor pendelaars bestemd zijn, moeten de geïnstalleerde uitrustingen het mogelijk maken om het door het Parkeeragentschap van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest vastgelegde "Park & Ride"-exploitatiemodel toe te passen, met name gebaseerd op de identificatie van de "pendelaar"-gebruikers en hun gebruik van het openbaar vervoer, bij de inschrijving voor abonnees en door communicatie met de "Mobib"-API (MIVB) voor occasionele gebruikers.   De inschrijver staat in voor de taken in verband met het dagelijkse beheer van de uitgeruste parking op basis van de door de aanbestedende overheid vastgelegde voorschriften, meer bepaald met betrekking tot de exploitatievoorwaarden (openingsuren, tarieven, toegangsvoorwaarden .), en werkt daarvoor nauw samen met de klantendienst van de aanbestedende overheid.   De "klantendienst" van parking.brussels blijft verantwoordelijk voor het afleveren van abonnementen en het beheer ervan via het platform. De opdrachtnemer moet bijdragen aan de ontwikkeling van een API die communicatie mogelijk maakt tussen het abonnementenbeheer op het parksharing.brussels/parkandride.brussels-platform en het beheersysteem van de parking (PMS).   In elk geval moet de inschrijver zijn systeem voorstellen, inclusief de mate waarin het systeem open staat voor derde systemen en de gebruikte protocollen. Dat kan bijvoorbeeld gaan om een PMS compatibel met APDS (Alliance for Parking Data Standards), of een ander, nader te omschrijven, systeem.   Deze overeenkomst is een Aankoopcentrale waar een aanbestedende overheid (het Parkeeragentschap van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest) gecentraliseerde aankoopactiviteiten verricht overeenkomstig artikel 2, 6°, van de Wet inzake overheidsopdrachten, waar een aankoopcentrale gedefinieerd wordt. Volgens art. 47, § 1, van voornoemde Wet kunnen de begunstigden van de aankoopcentrale de leveringen en/of diensten van deze raamovereenkomst verwerven. De begunstigden zijn voornamelijk de Gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest die bij overeenkomst ingetekend zullen hebben op deze aankoopcentrale. De gewestelijke administraties en de instellingen van openbaar nut in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest kunnen zich eveneens per overeenkomst bij deze aankoopcentrale aansluiten. Dit perceel wordt gesloten voor de uitrusting en de exploitatie van maximaal 20.000 gemeenschappelijke parkeerplaatsen, zonder enige bestellings- of volumegarantie.   Deze opdracht omvat ook de overname van het beheer van parkings die voordien werden gedeeld door parking.brussels zodra de vorige contracten zijn verlopen, zoals de buurtparkings VGC Comenius, Edith Cavell, Moskou enz.  
II.2.7. Looptijd
84   maand(en)
Verlenging mogelijk:   NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming


III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Eventuele minimumeisen:
Klasse: N/A, Categorie: N/A


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
In het geval van raamovereenkomsten – motivering voor een looptijd van meer dan vier jaar:  

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2022-09-19  12:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   FR, NL
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum:   2022-09-19
Plaatselijke tijd:   12:00

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapstraat, 33,  BE- 1040  Brussel

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-08-10

Vergelijkbare advertenties van BDA