Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : Sibelga
Postadres : Werkhuizenkaai 16, BE- 1000 Brussel
Contactpersoon: Elena Schifano
Tel: +32 22743997
Fax: +32 22743268
E-mail: elena.schifano@sibelga.be
Internetadres(sen): www.sibelga.be
Adres van het kopersprofiel: https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=453904
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Sibelga SIB21DS1303 FACILITY MANAGEMENT : SCHOONMAAK EN GROENONDERHOUD Referentienummer: Sibelga-SIB21DS1303-F05_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 90900000
II.1.3. Type opdracht : diensten
II.1.4. Korte beschrijving
Deze opdracht heeft als voorwerp het sluiten van een raamovereenkomst voor de schoonmaak van alle door SIBELGA gebruikte gebouwen en het groenonderhoud. Het gaat om verschillende sites, bestaande uit een hoofdsite van 40.000 m² (waarvan 20.000 m² kantoren, een magazijn en een datacenter) en 150 industriële sites verspreid over het hele Brusselse Hoofdstedelijke Gewest.
De schoonmaakdiensten omvatten onder meer:
• Lokalen schoonmaken en afval verwijderen,
• Ramen (binnen- en buitenkant) en zonnewering schoonmaken,
• Telefoon- en computerapparatuur schoonmaken,
• Ongediertebestrijding,
• Sneeuw ruimen en zout strooien,
• Verbruiksgoederen (toiletartikelen, handdoeken, lakens enz.) leveren,
• Kleine technische klusjesdiensten uitvoeren.
De diensten met betrekking tot de groenruimtes omvatten onder meer:
• Omgeving, wegen, voetpaden en platformen (bv. platte daken) onderhouden;
• Bomen snoeien en kappen,
• Aanplantingen doen,
• Groenruimtes onderhouden.
Het doel is een Raamovereenkomst volgens het cascadesysteem te sluiten met de eerste drie Inschrijvers, gerangschikt volgens de gunningscriteria. Alleen de Inschrijver die volgens de gunningscriteria als eerste is gerangschikt, zal als ‘actieve’ Opdrachtnemer worden beschouwd. De andere Inschrijvers (als tweede en derde gerangschikt) zullen als ‘Reserveopdrachtnemers’ worden beschouwd. Hun contract kan alleen worden geactiveerd ingeval de actieve opdrachtnemer in gebreke blijft (cascadeprincipe).
In dat kader behoudt de Aanbestedende Overheid zich het recht voor om een beroep te doen op de reserveopdrachtnemer die de economisch op 1 na meest voordelige offerte heeft ingediend op basis van de gunningscriteria van de Kaderovereenkomst. Indien laatstgenoemde ook in gebreke zou blijven, zal een beroep worden gedaan op de Opdrachtnemer die de economisch op 2 na meest voordelige offerte heeft ingediend op basis van de gunningscriteria van de kaderovereenkomst (cascadeprincipe).
In dat geval zal het contract voor de voormelde Raamovereenkomst van de in gebreke blijvende Opdrachtnemer, overeenkomstig de ambtshalve maatregelen voorzien in het KB van 14/01/2013 tot vaststelling van de algemene regels voor de uitvoering van overheidsopdrachten, voor de resterende duur van de Raamovereenkomst worden opgezegd.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
II.2.4. Beschrijving
Deze opdracht heeft als voorwerp het sluiten van een raamovereenkomst voor de schoonmaak van alle door SIBELGA gebruikte gebouwen en het groenonderhoud. Het gaat om verschillende sites, bestaande uit een hoofdsite van 40.000 m² (waarvan 20.000 m² kantoren, een magazijn en een datacenter) en 150 industriële sites verspreid over het hele Brusselse Hoofdstedelijke Gewest. De schoonmaakdiensten omvatten onder meer: • Lokalen schoonmaken en afval verwijderen, • Ramen (binnen- en buitenkant) en zonnewering schoonmaken, • Telefoon- en computerapparatuur schoonmaken, • Ongediertebestrijding, • Sneeuw ruimen en zout strooien, • Verbruiksgoederen (toiletartikelen, handdoeken, lakens enz.) leveren, • Kleine technische klusjesdiensten uitvoeren. De diensten met betrekking tot de groenruimtes omvatten onder meer: • Omgeving, wegen, voetpaden en platformen (bv. platte daken) onderhouden; • Bomen snoeien en kappen, • Aanplantingen doen, • Groenruimtes onderhouden. Het doel is een Raamovereenkomst volgens het cascadesysteem te sluiten met de eerste drie Inschrijvers, gerangschikt volgens de gunningscriteria. Alleen de Inschrijver die volgens de gunningscriteria als eerste is gerangschikt, zal als ‘actieve’ Opdrachtnemer worden beschouwd. De andere Inschrijvers (als tweede en derde gerangschikt) zullen als ‘Reserveopdrachtnemers’ worden beschouwd. Hun contract kan alleen worden geactiveerd ingeval de actieve opdrachtnemer in gebreke blijft (cascadeprincipe). In dat kader behoudt de Aanbestedende Overheid zich het recht voor om een beroep te doen op de reserveopdrachtnemer die de economisch op 1 na meest voordelige offerte heeft ingediend op basis van de gunningscriteria van de Kaderovereenkomst. Indien laatstgenoemde ook in gebreke zou blijven, zal een beroep worden gedaan op de Opdrachtnemer die de economisch op 2 na meest voordelige offerte heeft ingediend op basis van de gunningscriteria van de kaderovereenkomst (cascadeprincipe). In dat geval zal het contract voor de voormelde Raamovereenkomst van de in gebreke blijvende Opdrachtnemer, overeenkomstig de ambtshalve maatregelen voorzien in het KB van 14/01/2013 tot vaststelling van de algemene regels voor de uitvoering van overheidsopdrachten, voor de resterende duur van de Raamovereenkomst worden opgezegd.
II.2.7. Looptijd
60 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Cfr Selectiedossier
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Cfr VI.3
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Cfr VI.3
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Cfr VI.3
Eventuele minimumeisen:
Klasse: N/A, Categorie: N/A
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met meerdere ondernemingen
Beoogd maximum aantal deelnemers aan de raamovereenkomst:
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2022-09-12 12:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 6 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Nadere inlichtingen vindt u terug in het bijgevoegde document "SIB21DS1303 Selectiedossier".
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
De Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE- 1040 Brussel
VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
De Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE- 1040 Brussel
VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
De Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE- 1040 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-08-03