Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : Paleis voor Schone Kunsten
Postadres : Ravensteinstraat 23, BE- 1000 Brussel
Contactpersoon: Sam Deckmyn
E-mail: sam.deckmyn@bozar.be
Internetadres(sen): www.bozar.be
Adres van het kopersprofiel: https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=453179
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
BOZ-PODIUMVERLICHTINGHLBARCH-2022 Referentienummer: BOZAR-PODIUMVERLICHTINGHLBARCH-2022-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 45454100
II.1.3. Type opdracht : werken
II.1.4. Korte beschrijving
De onderhavige opdracht betreft de vernieuwing van de podiumverlichting in de concertzaal Henry Le Bœuf van het Paleis voor Schone Kunsten – deel architectuur en restauratie.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE100
Voornaamste plaats van uitvoering: Paleis voor Schone Kunsten, Ravensteinstraat 23 te 1000 Brussel
II.2.4. Beschrijving
De vernieuwing van de podiumverlichting in de concertzaal Henry Le Bœuf van het Paleis voor Schone Kunsten – deel architectuur en restauratie. Het betreft onder meer de volgende werken (niet limitatieve lijst): - het uitvoeren van de nodige doorboringen in het stucplafond van de concertzaal ten behoeve van de nieuwe podiumverlichting; - het plaatsen van een speciaal op maat gemaakte metalen doos in elke opening, ter bescherming van het stucplafond; - het plaatsen van een afdekglaasje in elke opening; - het proper aanwerken van de plafondbepleistering; - schilderwerken; - het leveren van twee speciaal op maat gemaakte metalen lichtbruggen (truss-structuren).
II.2.7. Looptijd
365 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De inschrijver voegt bij zijn offerte een verklaring inzake de totale omzet gerealiseerd tijdens de laatste drie boekjaren, tenzij de totale omzet vermeld staat op de goedgekeurde jaarrekeningen die via het elektronisch loket kunnen worden geraadpleegd.
Eventuele minimumeisen:
De inschrijver moet tijdens één van de laatste drie boekjaren een totale omzet hebben gerealiseerd die ten minste € 300.000 bedroeg.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De inschrijver voegt bij zijn offerte een lijst van de voornaamste werken die gedurende de afgelopen VIJF jaar werden verricht, met vermelding van de naam van het project, de datum en van de publiek- of privaatrechterlijke instanties waarvoor zij bestemd waren.
Eventuele minimumeisen:
Klasse: Klasse 3 : tot 500.000 EUR, Categorie: D24
De inschrijver beschikt over minstens 3 referenties van interieurrestauraties in een geklasseerd monument die op cumulatieve wijze beantwoorden aan de hierna vermelde voorwaarden, met dien verstande dat aan alle voorwaarden moet worden voldaan voor elke referentie:
- minstens twee van de drie referenties omvatten onder meer de uitvoering van verfijnde plafondrestauraties. De beide referenties worden gedocumenteerd met een foto-bundel;
- minstens één van de drie referenties omvat onder meer de uitvoering van verfijnde metaalwerken. De referentie wordt gedocumenteerd met een foto-bundel;
- het bedrag van de werken bedraagt minimaal € 300.000,00 exclusief BTW per referentie;
- de referentie moet afgewerkt zijn op het ogenblik van de indiening van de offerte en moet uitgevoerd zijn tijdens de laatste vijf jaren;
Onder “afgewerkt” wordt verstaan, de werken die, op het ogenblik van de indiening van de offerte, het stadium van de voorlopige oplevering van de werken en/of van de definitieve oplevering van de werken heeft bereikt en dit tijdens de afgelopen vijf jaar.
- de werken moeten uitgevoerd zijn door de inschrijver zelf, een lid van de combinatie in het geval van een tijdelijke vereniging of door een andere entiteit waarvan hij kan bewijzen dat hij over de nodige middelen zal beschikken door overlegging van de verbintenis van deze entiteit om dergelijke middelen ter beschikking te stellen, met verduidelijking van het deel van de werken die eventueel in onderaanneming werden gegeven of verwezenlijkt door een tijdelijke vereniging.
De referenties worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit heeft afgegeven of medeondertekend of in geval van werken voor een particuliere opdrachtgever door attesten van de particuliere opdrachtgever of bij ontstentenis eenvoudigweg door een verklaring van de aannemer.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2022-09-21 10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2023-04-19
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2022-09-21
Plaatselijke tijd: 10:00
Adres: Paleis voor Schone Kunsten, Ravensteinstraat 23 te 1000 Brussel
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Verplichte informatiesessie op donderdag 18 augustus 2022 om 9u00 en op woensdag 24 augustus 2022 om 9u00. De aanwezigheid van de inschrijvers op één van deze sessies is verplicht.Verplichte reservatie: omwille van de veiligheidsmaatregelen worden de kandidaat-inschrijvers gevraagd hun aanwezigheid op één van beide plaatsbezoeken uiterlijk 3 dagen voor het bezoek te bevestigen. Hiertoe sturen de kandidaat-inschrijvers een bevestigingsmail naar het volgende adres: sam.deckmyn@bozar.be. Zonder voorafgaande bevestiging zal een kandidaat-inschrijver niet worden toegelaten.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Paleis voor Schone Kunsten
Ravensteinstraat 23, BE- 1000 Brussel
E-mail: sam.deckmyn@bozar.be
VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Paleis voor Schone Kunsten
Ravensteinstraat 23, BE- 1000 Brussel
E-mail: sam.deckmyn@bozar.be
VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Paleis voor Schone Kunsten
Ravensteinstraat 23, BE- 1000 Brussel
E-mail: sam.deckmyn@bozar.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-08-02