Directie Vervoerinfrastructuur

6.14.1.15. Restauratie-renovatie van het Koninklijk Muziekconservatorium van Brussel: OPERATIONS DIRECTOR - Dienstenopdracht - Openbare procedure



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  Directie Vervoerinfrastructuur
Postadres :  Vooruitgangstraat 56, BE- 1210  Brussel
Tel:   +32 27746688
E-mail:   adjudications.beliris@mobilit.fgov.be
Internetadres(sen):   www.beliris.be  
Adres van het kopersprofiel:   https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=449790


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
6.14.1.15. Restauratie-renovatie van het Koninklijk Muziekconservatorium van Brussel: OPERATIONS DIRECTOR - Dienstenopdracht - Openbare procedure  
Referentienummer:   Beliris-6.14.1.15.-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  71541000
II.1.3. Type opdracht :  diensten
II.1.4. Korte beschrijving
Deze opdracht is een overheidsopdracht voor diensten met als voorwerp de verwezenlijking van prestaties van Operations Director in het kader van de renovatie-restauratie van het Koninklijk Muziekconservatorium van Brussel.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE1
II.2.4. Beschrijving
De Operations Director zal onder meer instaan voor de volgende functies (niet-limitatief):   Algemene functies   • De leiding en het operationeel beheer verzekeren, waaronder (niet-limitatieve lijst) het dagelijks beheer (administratief, juridisch en financieel) en de vertegenwoordiging van de vennootschap met betrekking tot dat beheer.   • De beslissingen van de Raad van Bestuur uitvoeren.   • De vergaderingen van de Raad van Bestuur organiseren in samenwerking met de voorzitter, desgevallend optreden als voorzitter van het Directiecomité en zorgen voor een regelmatige verslaggeving.   • Een maatschappelijk businessplan opstellen met de doelen en de strategie van de vennootschap op middellange termijn en dit plan ter goedkeuring voorleggen aan de Raad van Bestuur.   • De publicatie van de financiële staten van de vennootschap en van andere belangrijke technische, financiële en andere informatie voorbereiden.   • De Raad van Bestuur tijdig alle nodige informatie bezorgen zodat dit orgaan zijn verantwoordelijkheden kan uitoefenen.   • Op elk moment verslag uitbrengen over de activiteiten van de vennootschap of een deel ervan. En alle informatie verstrekken die nodig is voor de (interne) controle van de activiteiten.   Specifieke functies   • Het fysieke kantoor van de NV oprichten en organiseren.   • Een operationeel businessplan voorstellen, uitvoeren en jaarlijks bijwerken zodat de investeringen voor de renovatie en exploitatie op een duurzame manier worden benut en alle middelen van de NV worden geïntegreerd (bijdragen aan de terbeschikkingstelling, exploitatie-inkomsten uit de zaal, .).   • Op een verstandige manier instaan voor het beheer, het dagelijks onderhoud en de opwaardering van het onroerend erfgoed, met inbegrip van alle taken van de eigenaar (contracten, verzekeringen, facturering, boekhouding en fiscaliteit, enz.), zowel in afwachting van de renovatiewerken als erna.   • Beliris bijstaan in het beheer van de renovatiestudies en -werken en ervoor zorgen dat ze goed worden gecoördineerd en afgestemd op de behoeften van de toekomstige gebruikers (conservatoria, bibliotheek en biculturele instellingen).   • Een model voorstellen voor de exploitatie en het onderhoud van de site en vervolgens toezien op de uitvoering ervan, meer bepaald door de NV te vertegenwoordigen ten aanzien van derden (met name de gebruikers).   • De communicatie omtrent het project coördineren met Beliris en de andere belanghebbenden.   De werklast van de Operations Director kan vrij sterk variëren doorheen de tijd. De inschrijvers moeten rekening houden met deze onzekerheid.  
II.2.7. Looptijd
12   maand(en)
Verlenging mogelijk:   JA
In toepassing van art. 57 van de wet van 17 juni 2016, is voorzien in de mogelijkheid tot verlenging van onderhavige opdracht. De opdracht wordt afgesloten voor 1 jaar en zal maximaal 8 keer verlengd kunnen worden.   De looptijd van onderhavige opdracht kan dus langer zijn dan de 4 jaar voorzien in de wetgeving en dit omwille van het feit dat het niet wenselijk is een nieuwe opdracht te lanceren na 4 jaar en desgevallend een andere Operations Director te moeten aanstellen dan diegene die het project gedurende de eerste 4 jaar heeft begeleid. Dit type opdracht vergt immers een zekere continuïteit in hoofde van de Operations Director. In functie van de geraamde evolutie van het project inzake restauratie/renovatie wordt heden een totale looptijd van 9 jaar geviseerd. Daarentegen heeft de opdrachtnemer jaarlijks het recht om de opdracht te beëindigen op de verjaardatum. De Operations Director zal hiervan minstens 3 maanden op voorhand per aangetekende brief van op de hoogte worden gebracht.  


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
UEA, III: Uitsluitingsgronden (toegangsrecht)NB: Voor de offertes die worden ingediend door combinaties van ondernemers zijn de bepalingen van dit deel "toegangsrecht" op elk lid afzonderlijk van toepassing, evenals op derden op wiens draagkracht men in het kader van de kwalitatieve selectie een beroep doet.De uitsluitingsgronden in hoofdstukken A, B en C van dit deel worden mutatis mutandis vermeld in artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016 en uitvoeriger beschreven in artikelen 61 tot 64 van het KB van 18 april 2017. Die uitsluitingsgronden worden hieronder vermeld.Corrigerende maatregelen:De inschrijver die in een van de in artikel 69 van de wet bedoelde situaties verkeert, mag bewijzen dat de maatregelen die hij heeft genomen voldoende zijn om zijn betrouwbaarheid aan te tonen ondanks de toepasselijke uitsluitingsgrond. Als de aanbestedende overheid dat bewijs toereikend acht, wordt de betrokken inschrijver niet uitgesloten van de plaatsingsprocedure (art. 70§1 van de wet van 17 juni 2016). Wanneer de aanbestedende overheid overweegt om een in artikel 69 van de wet bedoelde uitsluitingsgrond in te roepen, dan geeft hij aan de inschrijver de mogelijkheid om de corrigerende maatregelen aan te dragen in de loop van de plaatsingsprocedure (art. 70§3 van de wet van 17 juni 2016).Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden, moet de inschrijver, bij de aanvang van de procedure, op eigen initiatief bewijzen dat hij de vereiste corrigerende maatregelen genomen heeft (art. 70§2 van de wet van 17 juni 2016). Deze corrigerende maatregelen zijn evenwel niet van toepassing:- als de inschrijver is uitgesloten van deelname aan de plaatsingsprocedure door een rechterlijke beslissing met kracht van gewijsde (gedurende de uitsluitingsperiode bepaald door voornoemde beslissing);- bij niet-naleving door de inschrijver van zijn verplichtingen tot betaling van belastingen of sociale zekerheidsbijdragen. UEA, III, A: gronden die verband houden met strafrechtelijke veroordelingenDe verplichte uitsluitingsgronden zoals vermeld in artikel 67 van de Wet zijn integraal van toepassing op deze opdracht.Deelname aan een criminele activiteit zoals gedefinieerd door art. 2, Richtlijn (EU) 2018/1673 leidt eveneens tot uitsluiting van onderhavige overheidsopdracht.De controle van de verplichte uitsluitingsgronden zal gebeuren aan de hand van de uittreksels uit het strafregister.UEA, III, B: gronden die verband houden met de betaling van belastingen of sociale premiesDe Uitsluitingsgronden in verband met fiscale en sociale schulden zoals vermeld in artikel 68 van de Wet zijn integraal van toepassing op deze opdracht.De inschrijver moet in orde zijn:- met zijn verplichtingen tot betaling van sociale zekerheidsbijdragen tot en met het laatste verstreken burgerlijk kwartaal vóór de uiterste indieningsdatum van de offertes;- met zijn professionele fiscale verplichtingen voor de laatste verstreken fiscale periode vóór de uiterste indieningsdatum van de offertes.De controle van de uitsluitingsgronden in verband met fiscale en sociale schulden zal voor de belgische ondernemingen gebeuren via de Telemarc-applicatie. DOCUMENTEN TOE TE VOEGEN aan de offerte:Voor buitenlandse ondernemingen:Voor inschrijvers of leden van het team uit een andere lidstaat van de Europese Unie worden attesten van de bevoegde autoriteiten toegevoegd die bewijzen dat de inschrijver in orde is met zijn hierboven vermelde verplichtingen. UEA, III, C: gronden met betrekking tot insolventie, belangenconflicten of beroepsfoutenDoor de indiening van zijn UEA verklaart de inschrijver en elke entiteit op wiens draagkracht hij beroep doet, zich niet in 1 van de in artikel 69 wet 17.06.2016 vermelde facultatieve uitsluitingsgevallen te bevinden. Het doel is in de eerste plaats om ervoor te zorgen dat de Directie ze tijdens de uitvoering van de opdracht kan toepassen, in de veronderstelling dat onze diensten op de een of andere manier kennis zouden nemen van de schending van deze motieven.Opmerking:De niet-naleving van strafrechtelijk sanctioneerbare milieu-en sociale wetgeving kan worden geacht een misdrijf te zijn dat de professionele integriteit aantast. Van zodra deze wordt vastgesteld in een in kracht van gewijsde gegaan vonnis of arrest kan deze worden aangewend als uitsluitingsgrond, ongeacht de stand van de procedure.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
UEA, IV, C - Technische en beroepsbekwaamheid – Onderwijs en beroepskwalificaties De inschrijver moet beschikken over onderwijs- en beroepskwalificaties die voldoen aan de volgende vereiste niveaus:- De onderwijs- en beroepskwalificaties tonen aan dat de inschrijver een beheersing van het Frans of het Nederlands bezit die minstens overeenkomt met niveau C2 van het Europees Referentiekader voor talen (ERK).- De inschrijver beschikt over een diploma hoger onderwijs van het lange type.- De inschrijver beschikt over minstens 15 jaar beroepservaring in het administratief en technisch beheer en de opvolging van projecten, bij voorkeur in de culturele en/of vastgoedsector.- De inschrijver beschikt over een goede beheersing van computertoepassingen en kantoorsoftware.Ontvankelijkheidsvoorwaarde:De aandacht van de inschrijvers wordt gevestigd op het feit dat de vereiste onderwijs- en beroepskwalificaties in het kader van het selectiecriterium enkel in hoofde van een natuurlijke persoon mogen bestaan.Indien de offerte ingediend wordt door een rechtspersoon, moet deze noodzakelijkerwijs een beroep doen op de bekwaamheid van een natuurlijke persoon in hoofde waarvan de betrokken kwalificaties bestaan. De natuurlijke persoon in kwestie moet de uitvoering van de opdracht ten laste nemen voor rekening van de rechtspersoon. De vervanging van de natuurlijke persoon tijdens de opdracht kan in principe niet overwogen worden. In ieder geval kan een hypothetische vervanging slechts tot stand komen indien de aanbesteder er voorafgaand mee instemt en de vervanger voldoet aan de vereisten van de voornoemde kwalitatieve selectie.DOCUMENTEN TOE TE VOEGEN aan de offerte:- De nodige diploma’s, curriculum vitae en andere nuttige documenten dewelke de voornoemde studie- en beroepskwalificaties aantonen.DRAAGKRACHT VAN ANDERE ENTITEITENVerbintenissen tot deelname:Een inschrijver kan zich, conform art 73 van het KB van 18 april 2017, voor een welbepaalde opdracht beroepen op de draagkracht van andere entiteiten.De derde bezorgt de overheid een verbintenis waarin hij zich ertoe verbindt de middelen waarop beroep gedaan wordt in geval van gunning van de opdracht ter beschikking te stellen van de opdrachtnemer. De ondertekening van deze verbintenis kan gebeuren op elektronische wijze of door middel van een geschreven, gescande handtekening.DOCUMENT BIJ TE VOEGEN bij de offerte :- ingevulde en ondertekende verbintenis Bovendien,moet de derde zelf datgene uitvoeren waarvoor zijn referentie is gebruikt indien de inschrijver een beroep doet op de draagkracht van een derde voor de technische draagkracht (onderwijs- en beroepskwalificaties). Indien de inschrijver artikel 73 van het KB van 18 april 2017 toepast, controleert de aanbestedende overheid de uitsluitingsgronden van die andere entiteiten. In geval van een uitsluitingsgrond of bij gebrek aan het hierboven vermelde attest kan niet worden gerefereerd naar de draagkracht van die entiteiten.

Eventuele minimumeisen:
De inschrijver moet beschikken over onderwijs- en beroepskwalificaties die voldoen aan de volgende vereiste niveaus:
- De onderwijs- en beroepskwalificaties tonen aan dat de inschrijver een beheersing van het Frans of het Nederlands bezit die minstens overeenkomt met niveau C2 van het Europees Referentiekader voor talen (ERK).
- De inschrijver beschikt over een diploma hoger onderwijs van het lange type.
- De inschrijver beschikt over minstens 15 jaar beroepservaring in het administratief en technisch beheer en de opvolging van projecten, bij voorkeur in de culturele en/of vastgoedsector.
- De inschrijver beschikt over een goede beheersing van computertoepassingen en kantoorsoftware.

III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht

III.2.3 Inlichtingen over het personeel dat verantwoordelijk zal zijn voor de uitvoering van de opdracht:
Verplichting tot vermelding van de namen en beroepskwalificaties van het personeel dat met het uitvoeren van de opdracht wordt belast: JA



AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2022-09-21  11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   FR, NL
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum:   2022-09-21
Plaatselijke tijd:   11:00
Adres:   Er is geen openbare zitting voor de opening van de offertes. Na de opening van de offertes zal het PV gratis online beschikbaar zijn op de volgende website: https://eten.publicprocurement.be

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
1. Het volledig bijzonder bestek moet online worden gedownload op de website https://enot.publicprocurement.be in bijlage van onderhavige publicatie. Het downloaden is gratis.2. De inventaris dient online te worden gedownload op de website https://enot.publicprocurement.be in bijlage van onderhavige publicatie. Het downloaden is gratis.3. De offertes moeten via de elektronische applicatie e-Tendering worden ingediend (cf. Art. 53 e.v. KB Plaatsing). Voor meer informatie, zie punt B.1.3. op pagina's 17 en volgende van de administratieve clausules.4. Het bijzonder bestek voorziet een bijzondere bepaling inzake belangenvermenging en afspraken (cf. Art. 51 KB Plaatsing). Voor meer informatie, zie punt 4.2. op pagina's 11 en volgende van de administratieve clausules.5. De inschrijvers dienen het naar behoren ingevulde UEA aan hun offerte toe te voegen (cf. art 73 van de wet en 38 e.v. KB Plaatsing). Voor meer informatie, zie punt B.2.2. op pagina's 20 en volgende van de administratieve clausules.6. Het bijzonder bestek voorziet een bezoek ter plaatste, opdat de inschrijvers ten volle rekening zouden kunnen houden met de omvang van de uit te voeren prestaties. Het plaatsbezoek is niet verplicht. Voor meer informatie zie punt B.1.4. op pagina 19 van de administratieve clausules.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33,  BE- 1040  Brussel
E-mail:   info@conseildetat.be
Internetadres(sen):   http://www.raadvst-consetat.be

VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
Indiening van een beroep tot nietigverklaring, eventueel voorafgegaan of vergezeld van een vordering tot schorsing ingediend volgens de procedure van uiterst dringende noodzakelijkheid, bij de afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State (Wetenschapsstraat, 33 te 1040 Brussel) door middel van een aangetekend schrijven te versturen binnen een termijn van zestig dagen die ingaat de dag waarop de beslissing werd betekend.

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-07-28

Vergelijkbare advertenties van BDA