Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : Grondregie van de Stad Brussel
Postadres : Emile Jacqmainlaan 1 , BE- 1000 Brussel
Contactpersoon: De heer Eric Vandenblock
Tel: +32 22794041
E-mail: eric.vandenblock@brucity.be
Internetadres(sen): https://regiefonciere.bruxelles.be/
Adres van het kopersprofiel:
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Overheidsopdracht voor werken - Renovatie- en onderhoudswerken aan huurappartementen en lokalen van de Grondregie Referentienummer: RF/20/PO/857
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 45000000
II.1.3. Type opdracht : werken
II.1.4. Korte beschrijving
Overheidsopdracht voor werken - Renovatie- en onderhoudswerken aan huurappartementen en lokalen van de Grondregie
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA
II.2. Beschrijving
Lot 1II.2.1. Benaming
Perceel 1 : Renovatiewerken aan de huurappartementen - Basis II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: diverse locaties
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1
II.2.7. Looptijd
24 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
Lot 2II.2.1. Benaming
Perceel 2 : Onderhoudswerken aan de huurappartementen - Basis II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: diverse locaties
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1
II.2.7. Looptijd
24 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
Lot 3II.2.1. Benaming
Perceel 3 : Renovatie van andere gebouwen dan woningen- Basis II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: diverse locaties
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1
II.2.7. Looptijd
24 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Enkel voor perceel 1: In toepassing van het koninklijk besluit van 18 april 2017 dient de Belgische inschrijver de jaarrekening niet bij zijn offerte te voegen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.De inschrijver legt op verzoek van de aanbestedende dienst gedetailleerde jaarrekeningen over de laatste drie jaar voor (KB 18 april 2017, art. 67).2. Enkel voor perceel 2: In toepassing van het koninklijk besluit van 18 april 2017 dient de Belgische inschrijver de jaarrekening niet bij zijn offerte te voegen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.De inschrijver legt op verzoek van de aanbestedende dienst gedetailleerde jaarrekeningen over de laatste drie jaar voor (KB 18 april 2017, art. 67).3. Enkel voor perceel 3: In toepassing van het koninklijk besluit van 18 april 2017 dient de Belgische inschrijver de jaarrekening niet bij zijn offerte te voegen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.De inschrijver legt op verzoek van de aanbestedende dienst gedetailleerde jaarrekeningen over de laatste drie jaar voor (KB 18 april 2017, art. 67).
Eventuele minimumeisen:
1. Minimale jaaromzet : 4.000.000 EUR Exclusief BTW
2. Minimale jaaromzet : 750.000 EUR Exclusief BTW
3. Minimale jaaromzet : 750.000 EUR Exclusief BTW
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Enkel voor perceel 1: Technische bekwaamheid van de opdrachtnemer (artikel 68, 72 en 74): - een lijst van minimaal 3 vergelijkbare aannemingscontracten (volledige renovatiewerken aan de huurappartementen - 50 appartementen/jaar) die hij in de voorbije vijf jaar heeft uitgevoerd, met vermelding van het bedrag ervan, de datum ervan en de private of openbare opdrachtgevers voor wie ze bestemd waren. De aanbesteder moet over een woningpark van minimaal 3.000 woningen beschikken. Een attest van goede uitvoering voor elk van die referenties moet eveneens ingediend worden.2. Enkel voor perceel 2: Technische bekwaamheid van de opdrachtnemer (artikel 68, 72 en 74): - een lijst van minimaal 3 vergelijkbare aannemingscontracten (onderhoudswerken aan de bewoonde huurappartementen - 50 woningen/jaar) die hij in de voorbije vijf jaar heeft uitgevoerd, met vermelding van het bedrag ervan, de datum ervan en de private of openbare opdrachtgevers voor wie ze bestemd waren. Een attest van goede uitvoering voor elk van die referenties moet eveneens ingediend worden. De aanbesteder moet over een woningpark van minimaal 1.500 woningen beschikken.3. Enkel voor perceel 3: Perceel 3Technische bekwaamheid van de opdrachtnemer (artikel 68, 72 en 74): - een lijst van minimaal 1 vergelijkbare aannemingscontracten (renovatie van andere lokalen dan woningen: kantoren, handelsruimtes, enz.) die hij in de voorbije vijf jaar heeft uitgevoerd, met vermelding van het bedrag ervan, de datum ervan en de private of openbare opdrachtgevers voor wie ze bestemd waren. Een attest van goede uitvoering moet eveneens ingediend worden.
Eventuele minimumeisen:
1. 3 contracten van minimum 1.000.000 EUR Exclusief BTW
2. 3 contracten van minimum 250.000 EUR Exclusief BTW
3. 1 contract van minimum 500.000 EUR Exclusief BTW
Vereiste erkenning: D13 (Verfwerk), klasse 1
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met meerdere ondernemingen
Beoogd maximum aantal deelnemers aan de raamovereenkomst:
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2022-08-26 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 6 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2022-08-26
Plaatselijke tijd: 11:00
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte: Perceel 1De ongeldigheid van de offerte wegens het ontbreken van een plaatsbezoek betreft alleen perceel 1. Twee appartementen moeten worden bezocht: een te renoveren appartement en een gerenoveerd appartement.Bezoekdata : 08.08 en 11.08.2022 om 10:00 uur. Adres : Grétrystraat 5, 1000 Brussel (appartementen 2.22 en 3.32).Perceel 2Geen plaatsbezoek.Perceel 3 Geen plaatsbezoek.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van Staat
Wetenschapsstraat 33, BE- 1040 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-07-20