Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : vzw Jan Yperman Ziekenhuis
Postadres : Briekestraat 12, BE- 8900 Ieper
Contactpersoon: Maes Ellen
Tel: +32 57353535
E-mail: ellen.maes@yperman.net
Internetadres(sen): www.yperman.net
Adres van het kopersprofiel:
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Vervanging van de huidige chemie en immunochemie analyzers, inclusief geautomatiseerde pre- en post analytische systemen en raamovereenkomst voor reagentia en verbruiksgoederen en bijhorend onderhoud Referentienummer: 2022/002
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 33696500
II.1.3. Type opdracht : leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE253
Voornaamste plaats van uitvoering: Laboratorium Klinische biologie VZW Jan Yperman Ziekenhuis, 8900 Ieper
II.2.4. Beschrijving
Voorwerp van deze leveringen: vervanging van de huidige Cobas 6000 chemie en immunochemie analyzers [2x (c501 + 3x e601)] en het daaraan gekoppeld pre-analytisch systeem (MPA), inclusief de installatie van een gekoppeld geautomatiseerd post-analytisch systeem en een raamovereenkomst voor reagentia en verbruiksgoederen en bijhorend onderhoud. Toelichting: deze opdracht betreft de aankoop, levering, installatie, koppeling, validatie en onderhoud van chemie/immunochemie analyzers inclusief een fysisch gekoppeld geautomatiseerd pre- en post-analytisch systeem met een bi-directionele staalflow. De toestelgebonden verbruiksgoederen en reagentia maken tevens deel uit van de aanbesteding. Het volledige systeem moet aangestuurd worden door middleware die compatibel is met het LIS (Glims). Het huidig pre-analytisch en analytisch systeem zal gedemonteerd worden door de huidige leverancier. Afhankelijk van de inplanting van het nieuwe systeem zullen er ook installatie-/ verplaatsing-/afwerkingswerken noodzakelijk zijn door de inschrijver. Geheel vrijblijvend geven wij onze huisleveranciers mee in het effectieve bestek. Na de aanvraag tot deelneming zal een plaatsbezoek plaats vinden en meer details medegedeeld worden. De inschrijver zal in deze fase ook nog toegelaten worden om met (extra) onderaannemers in te schrijven mits deze voldoen aan de vooropgestelde selectie- en bestekeisen wegens het ontbreken van deze detailinfo bij de aanvraag tot deelneming. Om een goede service naar het ziekenhuis, voorschrijvers en patiënten te garanderen is een vlotte pre, post- en analytische workflow vereist, die op elk moment een klinisch aanvaardbare TAT kan aanbieden. Onder TAT wordt verstaan: de tijd van aanmelding van het staal op het pre-analytisch systeem tot de tijd dat het resultaat finaal beschikbaar is in het analytisch toestel. Het analytisch systeem moet voorzien zijn voor het uitvoeren van ca 1.200.000 routine testen per kalenderjaar, exclusief kalibraties, kwaliteitscontroles, 1% rerun (voor routinestalen en kwaliteits-controles). Het volledige systeem moet minimaal voorzien zijn op een jaarlijks geschatte toename van 3%. Data van 2 drukke dagen worden aangeleverd in het effectieve bestek om de vereiste piekcapaciteit te kunnen inschatten en om te voorzien dat de aangeboden oplossing de piekmomenten kan opvangen zonder impact op de TAT. Een ontdubbeld systeem is noodzakelijk voor de routinetesten die 24/7 beschikbaar moeten zijn zodat er steeds een back-up voorhanden is. De betrokken analysen staan vermeld in een uitgebreidere parameterlijst die wordt aangeleverd bij het effectieve bestek. Essentieel zijn kwaliteit, traceerbaarheid, robuustheid, efficiëntie en eenvoud in gebruik van de aangeboden oplossing, met oog voor het werk van onze laboratoriumtechnologen gedurende dag en nacht. Consolidatie en uniformisatie is, mede in het belang van voorschrijvers en patiënten, aanbevolen. De garantie om met de vooropgestelde oplossing dezelfde mate van efficiëntie te kunnen aanbieden (zie Excel tabel Bijlage C: Parameterlijst Selectie), draagt bij tot consolidatie in het labo, de goede service en het gebruiksgemak. Een goed voorbereide en vlotte implementatie, een goede opvolging en een degelijke dienst na verkoop is vereist, naast het aanbieden van opleidingen en jaarlijkse evaluatiemomenten. Een uitgebreid onderhoudscontract wordt gevraagd opdat de continuïteit van de dienstverlening zo min mogelijk geïmpacteerd wordt ten gevolge een (IT-matig of technisch) probleem/defect. Om praktische redenen wordt droge chemie niet verkozen (o.a. beperkte stockageruimte). De opdrachtnemer biedt één volledige en werkende oplossing op maat volgens de behoefte en de beschikbare ruimte van de aanbestedende overheid. De opdracht bestaat uit één (1) perceel en wordt aan één (1) leverancier gegund. Dit om de optimale compatibiliteit en werking alsook de service.(zie opdrachtdocumenten)
II.2.7. Looptijd
96 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Verklaring betreffende de Z-score van het afgelopen boekjaar van de inschrijver. 2. Verklaring van de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht uitmaakt over de laatste 5 jaar.
Eventuele minimumeisen:
1. Z-score van toepassing op uw onderneming >of = 1,8. Wanneer de score lager is, is een expliciete verklaring van accountant of revisor vereist waarbij uitgelegd wordt waarom de score lager ligt en waarom dit geen probleem vormt voor de uitvoering van deze opdracht. De aanbestedende overheid heeft, bij vaststelling van een lagere score dan 1,8 en kennisname van de verklaring daaromtrent steeds de mogelijkheid de kandidaat niet te selecteren en dit zonder enige schadevergoeding verschuldigd te zijn.
2. De omzet in de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht uitmaakt dient gemiddeld minimaal 12.000.000 EUR per jaar te zijn.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Een lijst van referenties van de voornaamste gelijkaardige projecten/installaties, onder volledige verantwoordelijkheid van de firma, in minstens 3 erkende laboratoria in België gedurende de laatste 5 jaar. (conform Belgische praktijkrichtlijnen)Per project/installatie dient het referentieblad (toegevoegd als bijlage) ingevuld en samen met de aanvraag tot deelneming ingediend te worden.2. Bewijs inzake kwaliteitsbewaring3. Dienstverlening – organisatie serviceafdelingGezien het systeem (pre-, post- en analytisch) bij de aanbestedende overheid een erg hoge bezetting kent en de eraan gekoppelde ‘uptime’ dus maximaal moet zijn, zullen voor deze opdracht enkel inschrijvers toegelaten worden die een uitmuntend niveau van service en continuïteit kunnen bieden voor de regio waarin de aanbestedende overheid gelegen is. 4. Geef aan of de parameters, opgelijst in Excel tabel bijlage C (“Parameterlijst Selectie”) uitgevoerd kunnen worden op de aangeboden oplossing.
Eventuele minimumeisen:
1. De referenties hebben enkel betrekking op installaties die opgeleverd zijn. Het gaat enerzijds om installaties waarbij het pre-analytisch én analytisch deel als 1 geheel werden geïmplementeerd. Er dienen minimum 3 positieve referenties voorgelegd te worden, voorzien van de gevraagde informatie (cf. referentieblad).
Anderzijds gaat het om installaties van het post-analytisch deel (minimum 1 positieve referentie).
2. Geef minimaal 1 kwaliteitsattest (ISO 9001 of gelijkwaardig)
3. De inschrijver voegt een beschrijving toe van de service- en supportorganisatie voor het Europese grondgebied en specifiek voor de Belgische klanten.
Beschrijf de service technische dienst die het project van A tot Z zal begeleiden (personeelsleden, aantal technici en de personen die verantwoordelijk zullen zijn voor ons ziekenhuis). De communicatie van deze service dient in het Nederlands te gebeuren. Toon dit aan.
4.
De leverancier kan een systeem aanbieden dat minstens 90% van de analyses van onze huidige werking kan uitvoeren zoals in Excel tabel Bijlage C: ‘Parameterlijst Selectie’, m.a.w. minstens 107 van 119 parameters.
Indien één van deze parameters nog niet beschikbaar is, maar voorzien wordt in de toekomst, wordt gevraagd om de voorziene release datum mee te delen. Voor de niet uitgevoerde parameters dient een alternatieve oplossing aangeboden te worden.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
In het geval van raamovereenkomsten – motivering voor een looptijd van meer dan vier jaar:
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2022-08-25 14:30
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 6 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.Opmerkingen over de gunningscriteria: Zal medegedeeld worden bij het effectief bestek
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Ondernemingsrechtbank Gent -afdeling Ieper
Grote Markt 10, BE- 8900 Ieper
VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
Alle betwistingen met betrekking tot de uitvoering van deze opdracht worden uitsluitend beslecht voor de bevoegde rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement West-Vlaanderen, afdeling Ieper.De aanbestedende overheid zal een wachttermijn van 15 kalenderdagen in acht nemen tussen de kennisgeving en de sluiting van de opdracht, conform artikel 11 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies. Deze termijn gaat in vanaf de dag die volgt op de datum van verzending van deze kennisgeving.Overeenkomstig artikel 15, 23 en 24 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, kan u binnen een termijn van 15 dagen, vanaf de dag volgend op de verzenddatum van deze kennisgeving, eventueel een vordering tot schorsing indienen bij een rechtscollege. Dit mag uitsluitend gebeuren in het kader van een procedure in kort geding voor de justitiële rechter (Voorzitter van de Ondernemingsrechtbank van Gent, Afdeling Ieper, zetelend in kort geding).Indien wij binnen de toegestane termijn geen schriftelijke kennisgeving in die zin ontvangen, zullen wij de procedure verder zetten.Overeenkomstig artikel 14,23 en 24 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, melden wij u dat u zich ook kan richten tot de Ondernemingsrechtbank van Gent, Afdeling Ieper, mocht u een beroep tot nietigverklaring wensen aan te tekenen tegen deze beslissing. Dit beroep moet op straffe van onontvankelijkheid worden ingediend binnen de 60 dagen na de betekening die gedaan wordt.De aanbestedende overheid verzoekt u haar hiervan binnen deze termijn per fax, e-mail of een ander elektronisch middel te verwittigen.
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-07-20