Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : Elsene
Postadres : Elsensesteenweg, 168, BE- 1050 Brussel
Contactpersoon: Olivier De Klerck
E-mail: Technique.batiments@ixelles.brussels
Internetadres(sen): www.ixelles.be
Adres van het kopersprofiel: https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=444770
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
OVERHEIDSOPDRACHT VOOR WERKEN NR. 2020- 288 BETREFFENDE DUURZAME PLAATSELIJKE HERSTELLINGEN MET GIETASFALT VOOR EEN DUUR VAN TWEE JAAR Referentienummer: Gemeente Elsene-2023-003-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 45233142
II.1.3. Type opdracht : werken
II.1.4. Korte beschrijving
De opdracht is een overheidsopdracht voor werken met als voorwerp duurzame plaatselijke herstellingen met gietasfalt voor een duur van twee jaar.
De operatie bestaat erin de beschadigde bekleding te verwijderen op de plaatsen waar kuilen, inzakkingen, scheuren, … ontstaan en een of meerdere lagen gietasfalt ter vervanging aan te brengen om zo een nieuw wegoppervlak te bekomen dat volledig geïntegreerd is in het profiel van de bestaande wegbekleding.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Elsene
II.2.4. Beschrijving
De operatie bestaat erin de beschadigde bekleding te verwijderen op de plaatsen waar kuilen, inzakkingen, scheuren, … ontstaan en een of meerdere lagen gietasfalt ter vervanging aan te brengen om zo een nieuw wegoppervlak te bekomen dat volledig geïntegreerd is in het profiel van de bestaande wegbekleding.
II.2.7. Looptijd
Aanvang (dd/mm/jjjj): 2022-09-28
Einde (dd/mm/jjjj): 2024-09-28
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
“Louter door zijn offerte in te dienen, verklaart de inschrijver impliciet op erewoord dat hij zich bevindt in een van de uitsluitingsgevallen bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016 en 61 tot 63 van het KB van 18 april 2017.Met uitzondering van de uitsluitingsgronden met betrekking tot de fiscale en sociale schulden, mag de inschrijver die zich in een van de verplichte of facultatieve uitsluitingssituaties bevindt, bewijzen voorleggen ter staving van het feit dat hij corrigerende maatregelen heeft genomen om zijn betrouwbaarheid aan te tonen. Daartoe bewijst de inschrijver het op eigen initiatief door toevoeging van schriftelijke documenten bij de offerte.Deze bepaling is individueel van toepassing op de deelnemers die een offerte indienen in het kader van een combinatie, maar ook op derden op wier draagkracht een beroep wordt gedaan overeenkomstig artikel 73 § 1 van het KB van 18 april 2017.Door een offerte in te dienen voor deze opdracht verklaart de inschrijver dat geen enkele uitsluitingsgrond op hem van toepassing is op het vlak van de uitsluitingsgronden, bewezen door middel van documenten die de aanbestedende overheid zelf kan opvragen op elektronische wijze, d.w.z. in het bijzonder het RSZ-attest, het attest betreffende de fiscale schulden en het attest dat aantoont dat de inschrijver niet in staat van faillissement verkeert via TELEMARC.Als het attest waarover de aanbestedende overheid beschikt niet aantoont dat de inschrijver in orde is met zijn fiscale en sociale verplichtingen, brengt zij de inschrijver daarvan op de hoogte. Vanaf de dag na de kennisgeving van de vaststelling beschikt de inschrijver over een eenmalige termijn van vijf werkdagen om het bewijs te leveren van zijn regularisatie.De inschrijver moet bijgevolg de volgende documenten bijvoegen:• Belgische inschrijver: een uittreksel uit het strafregister, niet ouder dan maximum 6 maanden op de uiterste datum voor ontvangst van de offertes;• De Belgische inschrijver die personeel tewerkstelt dat is onderworpen aan de wetgeving inzake de sociale zekerheid van een andere lidstaat van de Europese Unie: een recent attest dat uitgereikt werd door de bevoegde buitenlandse overheid waarin bevestigd wordt dat hij voldaan heeft aan al zijn verplichtingen betreffende de betaling van de sociale bijdragen die verschuldigd zijn overeenkomstig de wettelijke bepalingen in zijn land van vestiging;• Buitenlandse inschrijver: uittreksel uit het strafregister, certificaten i.v.m. fiscale en sociale schulden en attest van niet-faillissement.Wanneer een document of certificaat niet wordt uitgereikt in het betrokken land of niet afdoend bewijst dat de uitsluitingsgronden niet van toepassing zijn, of in landen waar niet in die attesten voorzien is, kan de inschrijver in de plaats daarvan een verklaring op erewoord afleggen voor een bevoegde rechterlijke of administratieve instantie, een notaris of een bevoegde beroepsorganisatie in zijn land van herkomst of in het land waar hij gevestigd is.• SelectiecriteriaVoor de bij onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking geplaatste opdrachten waarvan de geraamde waarde lager ligt dan de drempel voor de Europese bekendmaking, is de aanbestedende overheid niet verplicht specifieke selectiecriteria vast te stellen. Niettemin, gezien het bedrag van deze opdracht overeenkomstig artikel 70 van het koninklijk besluit van 18 april 2017 en krachtens artikel 3, eerste lid, van de wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers van werken, mogen werken die het voorwerp uitmaken van de opdracht slechts worden uitgevoerd door ondernemers die ofwel hiertoe erkend zijn, ofwel aan de voorwaarden ertoe voldoen of nog het bewijs geleverd hebben van het feit dat ze voldoen aan de voorwaarden voor de erkenning bepaald door of krachtens de voormelde wet.Onverminderd de bepalingen betreffende de erkenning, moet de inschrijver bijgevolg voldoen (of het bewijs leveren dat hij voldoet) aan de vereisten voor de erkenning in klasse 2 of hoger, ondercategorie C5.De offerte moet vermelden:- ofwel dat de inschrijver over de vereiste erkenning beschikt. De aanbestedende overheid zal dit zelf controleren bij de databank van erkende aannemers (FOD Economie) via elektronische middelen (DIGIFLOW). - ofwel dat de inschrijver de toepassing van artikel 3 §1, 2° van de wet van 20 maart 1991 inroept. In dat geval voegt de inschrijver een dossier bij zijn offerte dat aantoont dat hij voldoet aan de vereisten van klasse 2 ondercategorie C5. De aanbestedende overheid zal het dossier overmaken aan de Erkenningscommissie. - Ofwel dat de inschrijver in het bezit is van een certificaat of ingeschreven is op een officiële lijst van erkende aannemers in een andere lidstaat van de Europese Unie. In dat geval voegt de inschrijver bij zijn offerte het door de bevoegde certificeringsinstantie afgeleverde certificaat of het door de bevoegde instantie van de lidstaat bevestigde bewijs van inschrijving en elk document dat de gelijkwaardigheid tussen deze certificering of inschrijving en de vereiste erkenning kan aantonen (klasse 2 of hoger, ondercategorie C5). Dit certificaat of deze inschrijving vermeldt de referenties die de certificering of de inschrijving op de lijst hebben mogelijk gemaakt.
Eventuele minimumeisen:
Klasse: Klasse 2 : tot 275.000 EUR, Categorie: C5
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
Versnelde procedure: JA
Motivering
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2022-09-30 14:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : FR, NL
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State, BE- 1040 Brussel
VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
Indienen van een beroep tot nietigverklaring, eventueel voorafgegaan door of vergezeld van een vordering tot schorsing, bij de afdeling Administratie van de Raad van State, Wetenschapsstraat 33 te 1040 Brussel, per aangetekende brief te versturen binnen een termijn van zestig dagen vanaf de dag volgend op de laatste verzending van de brief of mail/fax met de mededeling van de gemotiveerde beslissing.
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-07-14