Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : Sibelga
Postadres : Werkuizenkaai 16, BE- 1000 Brussels
Contactpersoon: Bart Sioen
Tel: +32 486603288
Fax: +32 22743268
E-mail: Bart.sioen@sibelga.be
Internetadres(sen): www.sibelga.be
Adres van het kopersprofiel: https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=450567
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Sibelga SIB22EL0502 Kits en accessoires voor Smartmeters Referentienummer: Sibelga-SIB22EL0502-F05_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 31200000
II.1.3. Type opdracht : leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
Het betreft een meerjarige opdracht betreffende de levering van kits en accessoires voor smart meters
Het doel van de opdracht is het sluiten van een Raamovereenkomst met meerdere Ondernemers.
Voor Perceel 1: de 2 beste offertes op basis van de totaalscore van het gunningscriterium zullen een Raamovereenkomst gegund worden.
• Om de leveringszekerheid te waarborgen, passen we het principe van dual sourcing toe voor artikelen met een hoog geschat jaarlijks inkoopvolume. De verdeling vindt plaats op basis van het verschil tussen de eerste en de tweede Offerte op basis van de totaalscore van het gunningscriterium.
Indien het verschil in de totaalscore van het gunningscriterium te groot is (dit wordt vastgelegd in het Bestek) zullen wij het principe van single sourcing toepassen en voor deze artikelen voldoende reservevoorraad voorzien bij de Opdrachtnemer. In dit geval wordt de tweede geclassificeerde “reserve”Opdrachtnemer voor deze items.
• Voor items met een laag geschat jaarlijks aankoopvolume, wordt alleen de Inschrijver die volgens het gunningscriterium als eerste is gerangschikt, als een "actieve" Opdrachtnemer beschouwd. De andere Inschrijver (op de tweede plaats) wordt beschouwd als "reserve" Opdrachtnemer. Zijn contract kan alleen worden geactiveerd in geval van in gebreke blijven van de actieve Opdrachtnemer (cascadeprincipe).
Voor perceel 2, 3 en 4: Het is de bedoeling om, per perceel, een Kaderovereenkomst in cascade te sluiten met de eerste 2 Inschrijvers gerangschikt volgens het gunningscriterium. Alleen de Inschrijver die volgens het gunningscriterium als eerste wordt gerangschikt, wordt als een "actieve" Opdrachtnemer beschouwd. De andere Inschrijver (op de tweede plaats) wordt beschouwd als een "reserve" Opdrachtnemer. Zijn contract kan alleen worden geactiveerd in geval van in gebreke blijven van de actieve Opdrachtnemer (cascadeprincipe).
Bijgevolg zal de in gebreke blijvende Opdrachtnemer, in overeenstemming met de ambtshalve maatregelen voorzien in het Koninklijk Besluit van 14/01/2013 tot vaststelling van de algemene regels voor de uitvoering van overheidsopdrachten, zijn contract, voor de genoemde Raamovereenkomst, beëindigd zien, en dit voor de rest van de looptijd van de Raamovereenkomst.
De opdracht bevat 4 percelen :
Perceel 1 : Uitgeruste kasten 25X30
Dit perceel omvat verschillende configuraties van 25X30 kasten (kast in kunststof 25 cm breed bij 30 cm hoog) uitgerust voor verschillende toepassingen in eengezinswoningen en in appartementsgebouwen
Perceel 2 : Aanpassingskits voor Unerg & Gamme B
Dit perceel omvat :
1) Verschillende soorten machinaal bewerkte transparante kunststofplaten om oude bakelieten meterkasten (“Unerg” en “Game B” type) aan te passen om smartmeters te installeren.
2) Accessoires voor het installeren van deze platen op de bestaande bodems van oude kasten (“Unerg” en “Gamme B” type) en om de installatie van aansluitautomaten mogelijk te maken
Perceel 3 : Kits en accessoires voor 25D60
Dit perceel omvat interne componenten die gebruikt worden in de 25D60 kasten
Perceel 4 : Deksels en aanpassingskits voor bakelieten kasten
Dit perceel omvat vervangende deksels en aanpassingssets in kunststof om oude bakelieten beschermingskasten aan te passen om de installatie van een nieuwe aansluitautomaat mogelijk te maken. In dit perceel omvat verschillende modellen kunststof deksels, afdichtingsschroeven en kits voor het toevoegen van een DIN-rail
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA
II.2. Beschrijving
Lot 1II.2.1. Benaming
Uitgeruste kasten 25X30 II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
II.2.4. Beschrijving
Uitgeruste kasten 25X30
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
cfr SD
Lot 2II.2.1. Benaming
Aanpassingskits voor Unerg & Gamme B II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
II.2.4. Beschrijving
Aanpassingskits voor Unerg & Gamme B
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
cfr SD
Lot 3II.2.1. Benaming
Kits en accessoires voor 25D60 II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
II.2.4. Beschrijving
Kits en accessoires voor 25D60
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
cfr SD
Lot 4II.2.1. Benaming
Deksels en aanpassingskits voor bakelieten kasten II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
II.2.4. Beschrijving
Deksels en aanpassingskits voor bakelieten kasten
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
cfr SD
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Cfr VI.3
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Cfr VI.3
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Cfr VI.3
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met meerdere ondernemingen
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2022-08-08 12:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 6 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Nadere inlichtingen vindt u terug in het bijgevoegde document "SIB22EL0502 Selectie Dossier"
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
De Raad van State
Wetenschapstraat 33, BE- 1040 Brussel
VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
De Raad van State
Wetenschapstraat 33, BE- 1040 Brussel
VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
De Raad van State
Wetenschapstraat 33, BE- 1040 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-07-01