Sibelga

Sibelga - Facility Management: Onderhoud Technische Installaties en Diverse Diensten



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  Sibelga
Postadres :  Werkhuizenkaai 16, BE- 1000  Brussel
Contactpersoon:  Elena SCHIFANO
Tel:   +32 22743997
E-mail:   elena.schifano@sibelga.be
Internetadres(sen):   www.sibelga.be  
Adres van het kopersprofiel:   https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=450087


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Sibelga - Facility Management: Onderhoud Technische Installaties en Diverse Diensten  
Referentienummer:   Sibelga-SIB21DS1302-F05_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  79993000
II.1.3. Type opdracht :  diensten
II.1.4. Korte beschrijving
Het doel van deze opdracht is de totstandbrenging van een raamovereenkomst voor het beheer en het onderhoud van de technische installaties en de verschillende aanverwante diensten. Het gaat om verschillende sites van SIBELGA, bestaande uit een hoofdsite met een oppervlakte van 40.000 m² (waarvan 20.000 m² kantoren, een magazijn en een datacenter) en 150 sites van industrieel type verspreid over het hele Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
Het beheer en het onderhoud van de technische installaties omvatten de volgende taken:
o De werking van de technische installaties;
o De rapportering;
o Het onderhoud van de technische installaties;
o Meewerken aan voorstellen om de technische installaties te verbeteren (nieuwigheden, verbeteringen op energie- en financieel vlak enz.).
o Vaststelling van de energiesignatuur van de sites;
o Toezicht op de wettelijke controles en het register van de installaties;
o Verstrekking van informatie om de PID's te updaten (postinterventiedossiers).
Voor deze taken zijn momenteel de volgende soorten uitrustingen geïdentificeerd:
• HVAC-toestellen;
• Elektriciteit, verlichting en zwakstroom;
• Hydro-sanitaire uitrusting en leidingen;
• Gas-/branddetectie en -bescherming;
• Elektromechanische uitrusting;
• CTB (centraal technisch beheer) + controle op afstand van de technische installaties;
• Technische interventie op beveiligingsapparatuur (inbraak, toegangscontrole en bewakingscamera's (CCTV));
• Keukenuitrusting;
• Liften;
• Datacom (telefoon- en computernetwerken, patchpanelen enz.);
• Datacenter (controle, onderhoud en monitoring van de technische IT-installaties, patchpaneel, buitengebruikstelling enz.);
• Onderhoud van audiovisuele apparatuur;
Deze opdracht omvat ook de volgende diverse diensten:
o Slotenmakerij & sleutels (onderhoud, vervanging, installatie en herstelling)
o Plaatsen van signalisatie
o Diverse aanvragen voor technische diensten en kleine werken (bv. installatie of verplaatsing van stopcontacten, bijwerking van technische plannen enz.)
De Kandidaat moet het bij de Aanbestedende Overheid reeds bestaande systeem voor beheer op afstand, momenteel een Siemens Win CC (Scada)-systeem, gebruiken en onderhouden. Het is mogelijk dat dit systeem in de loop van de Raamovereenkomst verandert.
Het doel is een Raamovereenkomst volgens het cascadesysteem te sluiten met de eerste drie Inschrijvers, gerangschikt volgens de gunningscriteria. Alleen de Inschrijver die volgens de gunningscriteria als eerste is gerangschikt, zal als ‘actieve’ Opdrachtnemer worden beschouwd. De andere Inschrijvers (als tweede en derde gerangschikt) zullen als ‘Reserveopdrachtnemers’ worden beschouwd. Hun contract kan alleen worden geactiveerd ingeval de actieve opdrachtnemer in gebreke blijft (cascadeprincipe).
In dat kader behoudt de Aanbestedende Overheid zich het recht voor om een beroep te doen op de reserveopdrachtnemer die de economisch op 1 na meest voordelige offerte heeft ingediend op basis van de gunningscriteria van de Kaderovereenkomst. Indien laatstgenoemde ook in gebreke zou blijven, zal een beroep worden gedaan op de Opdrachtnemer die de economisch op 2 na meest voordelige offerte heeft ingediend op basis van de gunningscriteria van de kaderovereenkomst (cascadeprincipe).
In dat geval zal het contract voor de voormelde Raamovereenkomst van de in gebreke blijvende Opdrachtnemer, overeenkomstig de ambtshalve maatregelen voorzien in het KB van 14/01/2013 tot vaststelling van de algemene regels voor de uitvoering van overheidsopdrachten, voor de resterende duur van de Raamovereenkomst worden opgezegd.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE1
II.2.4. Beschrijving
Het doel van deze opdracht is de totstandbrenging van een raamovereenkomst voor het beheer en het onderhoud van de technische installaties en de verschillende aanverwante diensten. Het gaat om verschillende sites van SIBELGA, bestaande uit een hoofdsite met een oppervlakte van 40.000 m² (waarvan 20.000 m² kantoren, een magazijn en een datacenter) en 150 sites van industrieel type verspreid over het hele Brussels Hoofdstedelijk Gewest.   Het beheer en het onderhoud van de technische installaties omvatten de volgende taken:   o De werking van de technische installaties;   o De rapportering;   o Het onderhoud van de technische installaties;   o Meewerken aan voorstellen om de technische installaties te verbeteren (nieuwigheden, verbeteringen op energie- en financieel vlak enz.).   o Vaststelling van de energiesignatuur van de sites;   o Toezicht op de wettelijke controles en het register van de installaties;   o Verstrekking van informatie om de PID's te updaten (postinterventiedossiers).   Voor deze taken zijn momenteel de volgende soorten uitrustingen geïdentificeerd:   • HVAC-toestellen;   • Elektriciteit, verlichting en zwakstroom;   • Hydro-sanitaire uitrusting en leidingen;   • Gas-/branddetectie en -bescherming;   • Elektromechanische uitrusting;   • CTB (centraal technisch beheer) + controle op afstand van de technische installaties;   • Technische interventie op beveiligingsapparatuur (inbraak, toegangscontrole en bewakingscamera's (CCTV));   • Keukenuitrusting;   • Liften;   • Datacom (telefoon- en computernetwerken, patchpanelen enz.);   • Datacenter (controle, onderhoud en monitoring van de technische IT-installaties, patchpaneel, buitengebruikstelling enz.);   • Onderhoud van audiovisuele apparatuur;   Deze opdracht omvat ook de volgende diverse diensten:   o Slotenmakerij & sleutels (onderhoud, vervanging, installatie en herstelling)   o Plaatsen van signalisatie   o Diverse aanvragen voor technische diensten en kleine werken (bv. installatie of verplaatsing van stopcontacten, bijwerking van technische plannen enz.)   De Kandidaat moet het bij de Aanbestedende Overheid reeds bestaande systeem voor beheer op afstand, momenteel een Siemens Win CC (Scada)-systeem, gebruiken en onderhouden. Het is mogelijk dat dit systeem in de loop van de Raamovereenkomst verandert.  
II.2.7. Looptijd
60   maand(en)
Verlenging mogelijk:   JA
Kan meerdere malen worden verlengd voor een maximale duur van 3 jaar  


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
Cfr VI.3

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Cfr VI.3

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Cfr VI.3

Eventuele minimumeisen:
Klasse: N/A, Categorie: N/A


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met meerdere ondernemingen
Beoogd maximum aantal deelnemers aan de raamovereenkomst:  

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2022-08-31  14:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden:   6   (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Nadere inlichting vindt u terug in het bijgevoegde document "SIB21DS1302 Selectiedossier"

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
De Raad Van State
Wetenschapsstraat 33,  BE- 1040  Brussel

VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
De Raad Van State
Wetenschapsstraat 33,  BE- 1040  Brussel

VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
De Raad Van State
Wetenschapsstraat 33,  BE- 1040  Brussel

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-06-28

Vergelijkbare advertenties van BDA