Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: KENNISGEVING VAN AANVULLENDE INFORMATIE, INFORMATIE OVER EEN ONVOLLEDIGE PROCEDURE OF RECTIFICATIE
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : Directie Infrastructuur van het Openbaar Vervoer
Postadres : Sint Lazarusplein, 2, BE- 1035 Brussel
Contactpersoon: Mr.Olivier Druet
Tel: +322 2042239
E-mail: odruet@sprb.brussels
Internetadres(sen): https://mobilite-mobiliteit.brussels
Adres van het kopersprofiel: https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=446244
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Inrichting van openbare ruimtes rond de toekomstige tramlijn 10 Referentienummer: DITP-DIOV BM i3136 TRAM 10-F05_2
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 45230000
II.1.3. Type opdracht : werken
II.1.4. Korte beschrijving
De onderhavige opdracht van werken, waarvan de begrenzing aangeduid zijn op de aanbestedingsplannen, heeft tot doel, de inrichting van openbare ruimtes rond de toekomstige tramlijn 10, op het grondegebied van de stad van Brussel, in Neder-Over-Hembeek
Het bouwterrein is verd eeld in drie grote zones:
- Zone 1, bekend als de "Heembeek" zone
- Zone 2, bekend als de "Vekemans" zone
- Zone 3, bekend als de "Tyras" zone.
Elke hoofdzone is verder onderverdeeld in de volgende 4 subzones
.
De werken omvatten onder andere:
-
• De nodige topografische verrichtingen, alsook het opmaken van de gedetailleerde plannen van de uit te voeren constructies.
• Het opmaken van een plaatsbeschrijving van alle aangrenzende eigendommen, dit voor het geheel van de bebouwde delen, horizontaal, boven- en ondergronds, waarvan het kadastraal perceel zich op minder dan 12 m bevindt van de rand der grondwerken uit te voeren voor de hieronder beschreven werken.
• De organisatiemaatregelen nodig voor het verkeer gedurende de werken.
• Het uitbreken van wegverhardingen en voetpaden van allerlei aard, met inbegrip van hun fundering tot de diepte nodig voor de uitvoering der werken volgens de nieuwe profielen.
• Het uitbreken van kantstenen, watergoten, veiligheidsstootbanden en wegtoestellen nodig voor de uitvoering der werken.
• Het uitbreken van allerlei buizen en omhulsels van alle aard.
• Het afbreken van metselwerk, beton en gewapend beton, waarop tijdens de uitvoering van de grondwerken gestuit is.
• Het affrezen van koolwaterstofverhardingen en het nodige uitzagen.
• Uitvoeren van uitgravingen en aanvullingen, met inbegrip van verdichting, eventuele
• stabilisatie en/of vervanging van de onvoldoende draagkrachtige of doorlatende grond, alsook de voorlopige werken om de uitgravingen droog te houden.
• Het aanbrengen van een onder fundering van zand.
• Het uitvoeren van een fundering uit mager beton gewapend met een rasterwerk.
• Het uitvoeren van een fundering uit continue steenslagfundering behandeld met cement.
• Het uitvoeren van een fundering en ophogingen met zandcement.
• De aanleg en wijziging van het systeem van afvoer van het afstromend water, met inbegrip van de levering van waterslikkers, inspectiekamers, buizen en hun aansluiting op de riolen.
• Het op peil brengen van deksels, roosters en andere installaties in de voetpaden of de wegen.
• De uitvoering of het verwerken van watergoten, kantstenen, enz.
• De uitvoering van verhardingen van diverse aard.
• De uitvoering van markeringen en signalisatie.
• Het verwerken van teelaarde, het bezaaien van bermen, de eventuele beplantingen en het bouwen van boombakken.
• Het wegruimen van alle afval, puin, enz. buiten het openbare domein m.i.v. het afvoeren van materialen naar een recyclage-installatie, overeenkomstig het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 16 maart 1995.
• De aansluiting op bestaande wegen, en andere bestaande inrichtingen.
• Landschapswerken en bijhorende leveringen.
• Alle bijkomende en samenhangende werken en leveringen voor de goede uitvoering van de werken.
• Proeven voor nazicht en oplevering.
• Het onderhoud van de werken van de aanneming tijdens de waarborgperiode.
• Het maaien van grasperken, hakken en spitten.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-06-16
AFDELING VII. WIJZIGINGEN VAN DE OPDRACHT/CONCESSIEOVEREENKOMST
VII.1. Informatie die moet worden gewijzigd of toegevoegd
VII.1.1. Reden voor de wijziging
Wijziging van de oorspronkelijke door de aanbestedende dienst opgegeven informatie
VII.1.2. Te corrigeren tekst in de oorspronkelijke aankondiging
Afdelingsnummer: II.2.14)
Plaats waar de te wijzigen tekst staat: Nadere inlichtingen
In plaats van:
Ter herinnering, het begrip "Dag" verwijst naar een kalenderdag.
Te lezen:
Ter herinnering, het begrip "Dag" verwijst naar een kalenderdag. *. *. *. rekening houden met het erratum van 16 juni 22:. . Documenten :. - Nieuwe administratieve clausules. - Bijlagen 1, 2 en 3 voor sociale clausules. Administratieve clausules :. - De uiterste termijn voor het indienen van inschrijvingen wordt verschoven naar dinsdag 28 juni 2022 om 10.00 uur (Pagina 47). - Hoofdstukken C.3 Termijnen en C.5 Personeelsvoorwaarden: Correctie in het NL gedeelte van Kalenderdagen met hoofdletter => dag in Dag. - Hoofdstuk B.2.10.5 Prijsherziening volgens kostenevolutie (bladzijde 77): Wijziging van de basisformule met k2 in plaats van i + Nieuwe herzieningsformule voor asfalt (nrs. 116, 129, 130, 131, 132, 133 en 155) + Nieuwe herzieningsformule voor plantaardige producten (van nrs. 264 tot 389). - Nummering van de hoofdstukken vanaf blz. 127, hoofdstuk C.7 t/m blz. 150 en hoofdstuk C.10.5. - Aanvulling en aanvulling van de administratieve bepalingen op bladzijde 151 C.11 t/m bladzijde 161 C.20. C.11. Controlemiddelen – Keuring van de producten. C.12. Controlemiddelen – Tegenproeven. C.13. Controlemiddelen – Geweigerde producten. C.14. Dagboek van de werken. C.15. Aansprakelijkheid van de aannemer. C.16. Vertragingsboetes. C.17. Vrijgave van de borgtocht. C.18. Opdrachtprijs bij vertraging van de uitvoering. C.19. Betaling van de werken. C.20. Bijzondere bepalingen ingeval van overdacht of inpandgeving van schulvorderengen. - Toevoeging van de ontbrekende bijlagen "sociale clausules". Technische bepalingen :. - Samenvatting van de hoeveelheidsenquête: Voor de punten 1,2,3,5,83,128 en 178 is er een fout, het FF-bedrag van het punt moet door de succesvolle bieder worden meegedeeld. - Posten 58 en 59 - Geel/blauwe barrières => de prijs moet de installatie en verwijdering van de barrières omvatten. - Voor de artikelen 184, 197 en 198: De randen moeten op maat worden gemaakt. - Voor de rubrieken 267 tot en met 279: De hoogte van de bomen (Cepées) moet 200/250 cm bedragen. Plannen :. - Geen.
VII.2 Inlichtingen over de wijzigingen
VII.2.1 Beschrijving van de wijzigingen
Aard en omvang van de wijzigingen (met vermelding van eventuele eerdere veranderingen van de opdracht)
Zien Document Erratum02 van de 16 juni 22