Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : Gemeente Jette
Postadres : Wemmelsesteenweg, 100, BE- 1090 Jette
Tel: +32 24231211
E-mail: infojette@jette.brussels
Internetadres(sen): www.jette.be
Adres van het kopersprofiel:
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
UITBREIDING, RENOVATIE EN PBM INSTALLATIE VAN DE VAN ASBROECKSCHOOL Referentienummer: 2022-1204
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 45000000
II.1.3. Type opdracht : werken
II.1.4. Korte beschrijving
Voorwerp van de werken: VAN ASBROECK-SCHOOL
- Bouw van een lift die alle verdiepingen van gebouwen B en C bedient, om PBM-toegang tot de site mogelijk te maken;
- Het verbeteren van de werking van de kantoren van de academie door het creëren van een verdieping boven de bestaande kantoren;
- De uitbreiding en herinrichting van de kleedkamers naast de gymnastiekzalen.
De markt is als volgt verdeeld in loten:
- Lot 1 " Gesloten en afgewerkte ruwbouw (exclusief lift)"
Dit lot omvat de bouw van een extra verdieping van kantoren en de inrichting daarvan, om de holle tand van gebouw B te vullen; de sloopwerkzaamheden en de heropbouw van de zone van de kleedkamers (ventilatiesysteem inbegrepen), en ook de bouw van het liftvolume.
- Lot 2 "Lift"
Dit lot omvat de installatie van een nieuwe lift
Het bezoek aan de site is daarom een verplicht onderdeel van het indienen van een offerte, .(zie opdrachtdocumenten)
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA
II.2. Beschrijving
Lot 1II.2.1. Benaming
Gesloten en afgewerkte ruwbouw (exclusief lift) II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Gemeenteschool Van Asbroeck, Wilgstraat 1 te 1090 Jette
II.2.4. Beschrijving
- Lot 1 " Gesloten en afgewerkte ruwbouw (exclusief lift)" Dit lot omvat de bouw van een extra verdieping van kantoren en de inrichting daarvan, om de holle tand van gebouw B te vullen; de sloopwerkzaamheden en de heropbouw van de zone van de kleedkamers (ventilatiesysteem inbegrepen), en ook de bouw van het liftvolume.
II.2.7. Looptijd
180 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
Lot 2II.2.1. Benaming
Lift II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Gemeenteschool Van Asbroeck, Wilgstraat 1 te 1090 Jette
II.2.4. Beschrijving
- Lot 2 "Lift" Dit lot omvat de installatie van een nieuwe lift
II.2.7. Looptijd
20 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.* De volgende documenten zijn beschikbaar via elektronische weg en de aanbesteder vraagt zelf deze inlichtingen: - Het attest van aangifte en van betaling van de sociale zekerheidsbijdragen van de RSZ; - Het attest van BTW-plichtigheid (FOD Financiën); - De juridische situatie (niet-faillissement of soortgelijke situatie) bij de KBO; - Het attest fiscale schulden (FOD Financiën); - De jaarrekeningen ingediend bij de Nationale Bank (indien van toepassing); - De erkenning der aannemers van werken (FOD Economie) (indien van toepassing).*De offerte moet vergezeld zijn van de volgende stukken:- Voor de Belgische inschrijver:Een uittreksel van het strafregister op naam van de inschrijver, dat niet langer dan 12 maanden vóór de datum van indiening van de offertes is afgegeven, en dat kan worden verkregen bij de FOD Justitie (strafregister@just.fgov.be).- Voor de niet-Belgische inschrijver:Een gelijkwaardig document dat is afgegeven door een rechterlijke of administratieve instantie in het land van oorsprong of herkomst en waaruit blijkt dat aan deze eisen wordt voldaan; - De documenten waaruit blijkt dat zijn belastingen en sociale schulden in de staat van herkomst zijn betaald, en de documenten waaruit zijn erkenning blijkt, zoals vereist door dit bestek.*Vereiste erkenning van aannemers (categorie en klasse)Lot 1 " Gesloten en afgewerkte ruwbouw (exclusief lift)"Onverminderd de bepalingen met betrekking tot de erkenning moet de aannemer voldoen aan de eisen van de erkenning van "categorie D" (Algemene Bouwonderneming), "klasse 4".Lot 2 "Lift"Onverminderd de bepalingen inzake erkenning moet de aannemer voldoen aan de eisen vanSubcategorie N1 ("Liften, goederenliften, roltrappen en roltapijten"), "Klasse 1".De andere documenten zullen aan de vermoedelijke opdrachtnemer gevraagd worden.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Enkel voor perceel 1: De technische of beroepsbekwaamheid wordt gerechtvaardigd door de indiening van een lijst van ten minste twee opdrachten voor de uitvoering van werken (publiek of privé):- voor zware renovatiewerken (sloop, verbouwing, uitgebreide aanpassing van de oorspronkelijke structuur;- die zijn uitgevoerd binnen de afgelopen 5 jaar (opdrachten met voorlopige oplevering in de afgelopen vijf jaar). Er zal echter rekening worden gehouden met bewijsstukken met betrekking tot werkzaamheden die meer dan vijf jaar geleden zijn uitgevoerd;- voor een minimumbedrag van 500.000,00 EUR excl. btw;- die werden uitgevoerd op een site waarvan het gebruik en de werking tijdens de uitvoering van het werk werden gehandhaafd.Deze lijst wordt aangevuld met getuigschriften van goede uitvoering die door de bevoegde overheid zijn afgegeven en ondertekend. Wanneer de bouwheer een privé-persoon is, is hij degene die tekent. Zij geven de hoeveelheid, tijd en plaats van de werken aan en of ze volgens de regels van de kunst en op regelmatige wijze zijn uitgevoerd, met een positief resultaat. Voor elke referentie is een samenvattende nota vereist, met daarin volgende elementen: - De aard van de uitgevoerde werkzaamheden- De datums van uitvoering van de opdracht (begin en einde van de opdracht)- De naam van de klant (publiek- of privaatrechtelijke instantie)- Een volledige beschrijving van het voorwerp van de opdracht- Het bedrag van de werken- Representatieve foto's
Eventuele minimumeisen:
1.
De technische of beroepsbekwaamheid wordt gerechtvaardigd door de indiening van een lijst van ten minste twee opdrachten voor de uitvoering van werken (publiek of privé):
- voor zware renovatiewerken (sloop, verbouwing, uitgebreide aanpassing van de oorspronkelijke structuur;
- die zijn uitgevoerd binnen de afgelopen 5 jaar (opdrachten met voorlopige oplevering in de afgelopen vijf jaar). Er zal echter rekening worden gehouden met bewijsstukken met betrekking tot werkzaamheden die meer dan vijf jaar geleden zijn uitgevoerd;
- voor een minimumbedrag van 500.000,00 EUR excl. btw;
- die werden uitgevoerd op een site waarvan het gebruik en de werking tijdens de uitvoering van het werk werden gehandhaafd.
Deze lijst wordt aangevuld met getuigschriften van goede uitvoering die door de bevoegde overheid zijn afgegeven en ondertekend. Wanneer de bouwheer een privé-persoon is, is hij degene die tekent. Zij geven de hoeveelheid, tijd en plaats van de werken aan en of ze volgens de regels van de kunst en op regelmatige wijze zijn uitgevoerd, met een positief resultaat.
Voor elke referentie is een samenvattende nota vereist, met daarin volgende elementen:
- De aard van de uitgevoerde werkzaamheden
- De datums van uitvoering van de opdracht (begin en einde van de opdracht)
- De naam van de klant (publiek- of privaatrechtelijke instantie)
- Een volledige beschrijving van het voorwerp van de opdracht
- Het bedrag van de werken
- Representatieve foto's
III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht
III.2.2 Voorwaarden inzake de uitvoering van de opdracht:
Zijn van toepassing op de opdracht:1. Onderhavig bestek, met daarin inbegrepen - De technische clausules - Het grafisch materiaal - De samenvattende meetstaat - Het algemeen veiligheids- en gezondheidsplan2. De volgende wetten, koninklijke besluiten en algemene voorschriften: - Wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten en latere wijzigingen daarvan. - Koninklijk Besluit van 18 april 2017 betreffende de plaatsing van overheidsopdrachten in de klassieke sectoren en de latere wijzigingen daarvan. - Koninklijk Besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en de latere wijzigingen daarvan. - Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en latere wijzigingen daarvan.(zie opdrachtdocumenten)
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2022-08-10 16:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2023-08-10
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2022-08-10
Plaatselijke tijd: 16:00
Adres: Administratieve Dienst van Mobiliteit en Werken, Leon Theodorstraat 108 te 1090 Jette
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte: BouwplaatsbezoekDe aannemer is strikt verplicht om zich ter plaatse te begeven en zijn kandidatuur in te dienen met volle kennis van zaken, en een prijs op te geven voor een volledige en perfecte uitvoering van het werk in overeenstemming met de regels van de kunst. Hij kan zich dus niet beroepen op problemen die te wijten zijn aan de toegang tot en de toestand van het terrein, om een wijziging van de opgegeven prijzen te vragen, noch om eventuele vertragingen te rechtvaardigen. Eventuele opmerkingen zullen in de offerte gemaakt moeten worden.Het bezoek aan de site is daarom een verplicht onderdeel van het indienen van een offerte, op straffe van onregelmatigheid van de offerte.De inschrijver voegt bij zijn offerte de verklaring in de bijlage, behoorlijk ingevuld en ondertekend door een vertegenwoordiger van de gemeente.Voor deelname aan een bezoek aan de site, gelieve uw bezoekdatum te bevestigen met het agentschap A PRACTICE (ANORAK sprl). office@a-practice.be Tel : 0032 2 732.18.56De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State - Administratief contentieux
Wetenschapsstraat 33, BE- 1040 Etterbeek
Tel: +32 22349611
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-06-13