Maatschappij Voor Het Intercommunaal Vervoer Te Brussel - Procurement & Logistics Department

Opdracht voor de uitvoering van werken voor de inwerkingstelling en instandhouding van elektrische installaties



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Postadres :  Koningsstraat 76, BE- 1000  Brussel
Tel:   +32 25155853
Fax:   +32 25153281
E-mail:   Aline.Senga@stib.brussels
Internetadres(sen):   www.stib.be  
Adres van het kopersprofiel:   https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=448281


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Opdracht voor de uitvoering van werken voor de inwerkingstelling en instandhouding van elektrische installaties  
Referentienummer:   MIVB - STIB Procurement & Logistics-AL_4852 -F05_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  45315000
II.1.3. Type opdracht :  werken
II.1.4. Korte beschrijving
De MIVB wenst een raamovereenkomst afsluiten met één of meerdere ondernemingen voor de uitvoering van werken voor de inwerkingstelling en instandhouding van elektrische installaties.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE10
Voornaamste plaats van uitvoering:   Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.2.4. Beschrijving
II.2.4) Beschrijving van de prestaties:   Deze opdracht beoogt het afsluiten van een raamovereenkomst met maximum vier (4) ondernemers voor de uitvoering van de volgende taken:   1. Vervaardiging van elektriciteitskasten: die werken betreffen hoofdzakelijk de vervaardiging van diverse elektriciteitskasten of de aanpassing van bestaande elektriciteitskasten en voedingsdozen.   2. Elektriciteitswerken die prestaties door geschoold personeel vereisen: die werken bestaan hoofdzakelijk uit het plaatsen van 700V- en 900V-dozen, het vervaardigen van eindmoffen en aansluitkasten op de HS- en LS-kabels, het plaatsen en aansluiten van de terugstroombakken voor het 700V-net, het aansluiten van de voedingskabel op de 3de rail voor het 900V-net en het trekken van HS- en LS-vermogenskabels die bestemd zijn voor de energieverdeling van de tractie-installaties en stelplaatsen.   3. Niet-elektrische montage- en grondwerken: deze prestaties bestaan hoofdzakelijk uit montage- en grondwerken, uitgravingen in het wegdek, wegherstellingswerken, het trekken van kabels, kernboringen en de levering en plaatsing van ballasten voor vermogenstransformatoren en nulpuntspoelen. Behoudens andersluidende instructies moet er voor deze prestaties geen personeel dat specifieke technische opleidingen heeft gevolgd ter beschikking worden gesteld. Dit sluit evenwel niet uit dat de vereiste accreditaties bij de MIVB moeten worden verkregen voor de toegang tot de onderstations en dat de geldende normen en procedures moeten worden nageleefd.   4. Specifieke leveringen in verband met bovengenoemde werken: levering van kabelbanen, kabelgoten, vloerroosters, valse vloerplaten, aansluitkasten, eindmoffen enz. Deze leveringen mogen in geen geval worden uitgevoerd zonder de voorafgaande goedkeuring van de MIVB.   5. Wachtdienst 24u/24, 7d/7, die het mogelijk maakt om binnen de gestelde termijn tussen te komen voor alle onder punten 1 tot 3 opgenomen werken.   In het kader van deze opdracht zullen de raamovereenkomsten gegund worden volgens een watervalsysteem, waarvan de modaliteiten in het bestek beschreven zullen worden.  
II.2.7. Looptijd
72   maand(en)
Verlenging mogelijk:   JA
Eeen vaste periode van 4 jaar en 2 mogelijke verlengingen van 12 maanden elk  


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
De kandidaat mag niet in een van de situaties verkeren, zoals beschreven in artikels 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016 : Zie Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) in bijlage, dat verplicht geïmporteerd en ingevuld dient te worden via website https://ec.europa.eu/tools/espd- De MIVB heeft het recht om op elk moment van de plaatsingsprocedure van de opdracht de gegevens in het UEA (verklaringen op eer) te controleren.- Om het UEA in te vullen :1. Nadat u onderhavige aankondiging van een opdracht hebt gedownload van de website e-Notification (https://enot.publicprocurement.be), vergewist u zich ervan of u ook de bijgevoegde bestanden (bijlagen) gedownload hebt.2. Nu moet u het bestand « espd-request.zip » openen en enerzijds het .PDF-document en anderzijds het .XML-bestand opslaan (= eruit halen).3. Surf naar de website: https://ec.europa.eu/tools/espd4. Kies uw taal5. Selecteer « Ik ben een ondernemer »6. Selecteer « Een UEA importeren »7. Klik op “Choose file” (bestand kiezen) en selecteer het bestand “espc-request.xml” dat u onder punt 2 uit de .ZIP hebt gehaald8. Klik op “Volgende”9. Vul de vereiste velden in met behulp van de tekst van de publicatie om de kwaliteit van en de hoeveelheid gevraagde informatie te bepalen10. Klik op "Overzicht"11. Downloaden in “beide formaten”12. Dit bestand “espc-request.zip” met daarin uw UEA opslaan13. Voeg dit UEA-bestand, “espc-request.zip” genaamd, bij uw kandidaatstellingsdossier bij de verzending ervan. - Opgelet: de MIVB moet het .ZIP-bestand ontvangen dat zowel de .PDF als de .XML bevat.In principe volstaat één enkel ingevuld UEA, tenzij u zich voor deze opdracht kandidaat wilt stellen samen met één (of meerdere) andere onderneming(en) in het kader van een combinatie van ondernemers, en/of bij het inroepen van de draagkracht van andere entiteiten en/of in geval van aangeduide onderaannemers. In dat geval:Indien u antwoordt als combinatie van ondernemers: In Deel II antwoordt u JA op de vraag « Neemt de ondernemer samen met anderen deel aan de aanbestedingsprocedure? » Voor elk van de leden van de combinatie moet u een door de betrokken entiteit naar behoren ingevuld UEA indienen.Indien u zich beroept op de draagkracht van derden: U antwoordt JA op punt C. Deel II : « Doet de ondernemer een beroep op de draagkracht van andere entiteiten om te voldoen aan de selectiecriteria van deel IV en de (eventuele) criteria en regels van onderstaande afdeling V?»Voor iedere derde moet u een afzonderlijk, door de betrokken entiteit naar behoren ingevuld UEA indienen met de informatie die gevraagd wordt in afdelingen A en B van Deel II en Deel III. Voor zover het relevant is voor de specifieke draagkracht waarop u een beroep doet, wordt u verzocht om voor iedere betrokken entiteit de in Deel IV en V gevraagde informatie op te nemen.Indien u van plan bent een deel van de opdracht uit te besteden:U antwoordt JA op punt D. Deel II : « Is de ondernemer van plan een gedeelte van de opdracht in onderaanneming aan derden te geven?»Als u problemen ondervindt bij het openen van de bijlagen bij deze aankondiging of als u vragen hebt over de inhoud van de documenten, gelieve uw vragen om inlichtingen enkel via het forum van de e-notificationplatform te stellen. De MIVB zal ook via het forum antwoorden.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De economische en financiële draagkracht van de kandidaten zal gecontroleerd worden op basis van de financiële gegevens (omzet, balansen en winst- en verliesrekeningen). De bewijsstukken aangaande de economische en financiële draagkracht moeten bij uw kandidatuur en het UEA gevoegd worden (de verklaring op eer in het UEA volstaat niet).De kandidaat moet aan de MIVB zijn balans en winst- en verliesrekening overmaken die hij voor de laatste 3 boekjaren ingediend heeft (modellen neergelegd bij de NBB) of de link opgeven naar de website waarop deze documenten gratis kunnen worden gedownload. Voor Belgische bedrijven is dit niet verplicht, aangezien de MIVB de jaarrekeningen kan opvragen die afkomstig zijn van de balanscentrale van de Nationale Bank van België, voor zover deze gepubliceerd werden.De specifieke jaaromzet: de jaaromzet die gerealiseerd werd op het gedeelte waar de aankondiging van opdracht betrekking op heeft. De kandidaat moet zijn omzet doorsturen voor werken die vergelijkbaar zijn met die waarop de aankondiging van opdracht betrekking heeft, en dit voor de 3 meest recente beschikbare boekjaren (in te vullen in het UEA Deel IV: Selectiecriteria punt B).OPGELET: de kandidaat moet de bewijsstukken bij de aanvraag voor deelneming voegen.
Eventuele minimumeisen:
De gemiddelde jaaromzet voor de gevraagde werken, berekend voor de twee (2) meest recente beschikbare boekjaren, moet meer dan 1.000.000 EUR bedragen.
De MIVB zal de kandidaten verwijderen van wie de financiële gegevens (balansen en resultatenrekeningen) niet aantonen dat zij over de draagkracht beschikken om de opdracht, zoals beschreven onder II.1.4, tot een goed einde te brengen. Zij zal elke kandidaat uitsluiten van wie het eigen vermogen negatief is.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
OPGELET: De kandidaat moet de stavende documenten bij de aanvraag voor deelneming voegen (de verklaring op eer in het UEA volstaat niet).Het erkenningsbewijs van de kandidaat-onderneming: minimum klasse 3 (op basis van de maximumwaarde van de opdrachten die op de raamovereenkomst geplaatst worden), C6 & P2.1. De kandidaat moet minstens 3 gelijkaardige opdrachten hebben uitgevoerd (die gingen over elektrische en elektromechanische installatiewerken op kunstwerken of in industriële omgevingen, alsook over elektrische buiteninstallaties met inbegrip van het leggen van elektriciteits- en telecommunicatiekabels in sleuven, voor een minimumbudget van 500.000 EUR per project, aansluitingswerken niet inbegrepen) in de loop van de laatste 5 jaar.De referentielijst moet geleverd worden met de vermelding voor elke referentie van:a. de gedetailleerde beschrijving van de opdracht (per klant/medecontractant, de specifieke geleverde prestaties, de looptijd van het contract);b. de datums van de opdracht;c. de naam van de betrokken onderneming, met specifiek de gegevens van een contactpersoon (naam, voornaam, functie, telefoonnummer en e-mailadres);d. een tevredenheidsattest (certificaat van goede uitvoering) dat door de klant opgesteld en ondertekend is;e. de kandidaat levert die documenten mee af in zijn aanvraag voor deelneming.2. De kandidaat moet een bedrijfspolitiek in verband met milieubeheer ingevoerd hebben die minstens gelijkwaardig is aan het ISO 14000-attest (audits) en aan het Europees reglement EMAS (EG) nr. 761/2001 (audit). Hij levert die documenten of de beschrijving van een gelijkaardig initiatief mee af in zijn aanvraag voor deelneming.3. De kandidaat moet een bedrijfspolitiek inzake sociaal beheer ingevoerd hebben die minstens gelijkwaardig is aan het SA 8000-label en stuurt een verklaring op eer door waarin hij bevestigt dat hij alle conventies naleeft die als basis hebben gediend voor het verkrijgen van het SA 8000-label. Hij levert die documenten of de beschrijving van een gelijkaardig initiatief mee af in zijn aanvraag voor deelneming.4. De kandidaat moet een bedrijfspolitiek inzake kwaliteitszorg ingevoerd hebben die minstens gelijkwaardig is aan een ISO 9001-certificaat. Hij levert die documenten mee af in zijn aanvraag voor deelneming.5. De kandidaat levert een verklaring op eer af waarin hij bevestigt dat zijn arbeiders en operationele werknemers alsook de hele hiërarchische lijn die het personeel op het terrein leidt, Nederlands of Frans begrijpen en een van die talen kunnen spreken.6. De kandidaat voegt bij zijn dossier een formele verklaring volgens dewelke hij zonder speciale formaliteiten aanvaardt dat een MIVB-afvaardiging een bezoek brengt aan zijn installaties en de installaties van eventuele onderaannemers en van klanten om zijn technische bekwaamheid te beoordelen.7. Een kopie van het VCA/LSC-attest of van een gelijkaardig attest of certificaat.Het kandidaatstellingsdossier moet opgebouwd en genummerd zijn volgens de hoofdstukken in deze aankondiging. Om operationele redenen behoudt de MIVB zich het recht voor om geen rekening te houden met de kandidaturen die deze vraag niet in acht nemen.

Eventuele minimumeisen:
Het erkenningsbewijs van de kandidaat-onderneming: minimum klasse 3 (op basis van de maximumwaarde van de opdrachten die op de raamovereenkomst geplaatst worden), C6 & P2.
1. De kandidaat moet minstens 3 referenties van gelijkaardige opdrachten doorsturen (die gaan over elektrische en elektromechanische installatiewerken op kunstwerken of in industriële omgevingen alsook over elektrische buiteninstallaties met inbegrip van het leggen van elektriciteits- en telecommunicatiekabels in sleuven, voor een minimumbudget van 500.000 EUR per project, aansluitingswerken niet inbegrepen). Die referenties moeten vergezeld zijn van de attesten van goede uitvoering die door de betrokken klanten opgemaakt zijn.
2. De kandidaat moet een bedrijfspolitiek inzake milieubeheer ingevoerd hebben die minstens gelijkwaardig is aan een ISO 14000-certificatie.
3. De kandidaat moet een bedrijfspolitiek inzake sociaal beheer ingevoerd hebben die minstens gelijkwaardig is aan het SA 8000-label.
4. De kandidaat moet een bedrijfspolitiek inzake kwaliteitszorg ingevoerd hebben die minstens gelijkwaardig is aan een ISO 9001-certificaat.
5. Een verklaring op eer van de kandidaat dat de arbeiders en operationele werknemers alsook de hele hiërarchische lijn die het personeel op het terrein leidt, Nederlands of Frans begrijpen en een van die talen kunnen spreken.
6. Een formele verklaring van de kandidaat dat hij aanvaardt dat een MIVB-afvaardiging een bezoek brengt aan zijn installaties en de installaties van eventuele onderaannemers en van klanten om zijn technische bekwaamheid te beoordelen.
7. Een kopie van het VCA/LSC-attest of van een gelijkaardig attest of certificaat.

III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht

III.2.2 Voorwaarden inzake de uitvoering van de opdracht:
Zullen gespecificeerd worden in het bestek



AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met meerdere ondernemingen
Beoogd maximum aantal deelnemers aan de raamovereenkomst:  

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2022-07-07  12:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   FR, NL


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
1. Wijze van indienen – e-procurementHet indienen en ontvangen van offertes en/of aanvragen voor deelneming verloopt volledig en uitsluitend via elektronische weg en via https://eten.publicprocurement.be/etendering/. Met elektronische indiening wordt indiening via de e-tendering-applicatie en niet per e-mail bedoeld!De offertes en/of aanvragen voor deelneming dienen digitaal ondertekend te zijn, conform met het e-tenderingsysteem.Buitenlandse kandidaten moeten rekening houden met de voorwaarden en termijnen die gelden voor het verkrijgen van een certificaat voor het elektronisch ondertekenen van hun dossier. Het is ook mogelijk om een andere persoon te machtigen om elektronisch te ondertekenen. In dat geval moet het bewijs van de volmacht in uw offerte en/of aanvraag voor deelneming worden toegevoegd. Voor meer informatie: surf naar http://www.publicprocurement.be.Als u dit dossier aan uw favorieten toevoegt, zult u per e-mail op de hoogte gehouden worden van alle veranderingen.2. Door hun kandidatuur in te dienen, aanvaarden de kandidaten zonder voorbehoud de inhoud van de aankondiging van opdracht en de begeleidende documenten, en aanvaarden ze door de bepalingen in die documenten gebonden te zijn. In het geval dat de kandidaat op dat vlak een bezwaar zou hebben, moet hij dat schriftelijk en met een beschrijving van de reden aan de aanbesteder melden (via de contactpersoon die in artikel I.1 van deze aankondiging van opdracht opgegeven staat), en dit uiterlijk 15 kalenderdagen voor de ultieme datum voor ontvangst van de aanvragen voor deelneming.3. De gevraagde gegevens dienen in het UEA ingevuld te zijn. Enkel bewijsstukken waar in het UEA of de aankondiging om is verzocht, mogen en moeten als bijlage bij de aanvraag voor deelneming worden gevoegd. Ongevraagd verstrekte informatie zal niet worden beoordeeld.4. Voor de criteria inzake economische en financiële draagkracht en technische en beroepsbekwaamheid, mag een kandidaat desgevallend, onder de voorwaarden vastgelegd in artikel 72 van het koninklijk besluit van 18 juni 2017 betreffende het plaatsen van overheidsopdrachten in de speciale sectoren, een beroep doen op de capaciteiten van andere entiteiten, ongeacht wat de juridische aard is van zijn banden met die entiteiten. In dat geval moet hij bewijzen dat hij over de nodige middelen voor de uitvoering van de opdracht zal beschikken, en dit door voorlegging van de verbintenis van die entiteiten om hem voor deze specifieke opdracht die middelen ter beschikking te stellen. Onder diezelfde voorwaarden kan een combinatie van ondernemers een beroep doen op de draagkracht van de deelnemers aan de combinatie of op die van andere entiteiten. Onverminderd de toepasbare wettelijke bepalingen die desgevallend een hoofdelijke aansprakelijkheid voorzien, zijn deze entiteiten, als een kandidaat zich beroept op de draagkracht van andere entiteiten met betrekking tot de criteria inzake economische en financiële draagkracht, hoofdelijk aansprakelijk voor de uitvoering van de opdracht. Die hoofdelijke aansprakelijkheid moet schriftelijk worden aanvaard door de entiteit waarvan de draagkracht wordt ingeroepen. En die schriftelijke aanvaarding moet worden meegeleverd bij de aanvraag voor deelneming van de kandidaat.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33,  BE- 1040  Brussel
Tel:   +32 22349611
E-mail:   info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen):   http://www.raadvst-consetat.be

VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33,  BE- 1040  Brussel
Tel:   +32 22349611
E-mail:   info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen):   http://www.raadvst-consetat.be

VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
In overeenstemming met artikel 23 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, informatie en rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten worden de verhaalprocedures, op straffe van niet-ontvankelijkheid, ingesteld binnen de in §2 tot §4 bedoelde termijnen vanaf de bekendmaking, de kennisgeving of de kennisneming van de rechtshandeling, naargelang het geval.De in artikel 14 bedoelde vordering tot vernietiging wordt ingesteld binnen een termijn van zestig dagen.De in artikel 15 bedoelde vordering tot schorsing wordt ingesteld binnen een termijn van vijftien dagen. Ingeval toepassing van artikel 18 wordt gemaakt, bedraagt de termijn tien dagen.De in artikel 16 bedoelde vordering tot schadevergoeding wordt ingesteld binnen een termijn van vijf jaar.

VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33,  BE  Brussel
Tel:   +32 22349611
E-mail:   info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen):   http://www.raadvst-consetat.be

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-06-02

Vergelijkbare advertenties van BDA