Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : Stad Oostende
Postadres : Vindictivelaan 1, BE- 8400 Oostende
Contactpersoon: Mevrouw Frédérique Ameel
Tel: +32 59258721
E-mail: overheidsopdrachten@oostende.be
Internetadres(sen): www.oostende.be
Adres van het kopersprofiel:
I.3. Communicatie
Officiële benaming : dienst Overheidsopdrachten
Postadres : Vindictivelaan 1, BE- 8400 Oostende
Contactpersoon: Mevrouw Frédérique Ameel
Tel: +32 59258721
E-mail: overheidsopdrachten@oostende.be
Internetadres(sen): www.oostende.be
Adres van het kopersprofiel:
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Aanstellen van een ontwerper voor de ontwikkeling van nieuwe infrastructuur in het kader van jeugdwerking, kinderopvang en fuif- en concertzaal op de site Bosjoenk Referentienummer: 150.D.175
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 71200000
II.1.3. Type opdracht : diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE255
Voornaamste plaats van uitvoering: 't Bosjoenk, Zinnialaan 1 te 8400 Oostende
II.2.4. Beschrijving
De opdracht omvat het ontwerp en de opvolging van de werken van nieuwe infrastructuur op de site Bosjoenk te Oostende. De site Bosjoenk was steeds een belangrijke uitvalsbasis voor jeugdwerking en heeft een verleden als fuiflocatie. Het stadsbestuur heeft de ambitie om de site nieuw leven in te blazen door de verdere uitbouw van een volwaardige fuif- en concertzaal, een jeugdhuis, infrastructuur voor jeugdwerking en kinderopvang. Om reeds een idee te geven van de wensen betreffende de nieuwe infrastructuur, is een overzicht van het volledige bouwprogramma in tabelvorm bijgevoegd als bijlage (zie bijlage 1 – Behoeftes totaalproject), samen met een organogram dat de gewenste connecties tussen de verschillende functies weergeeft (zie bijlage 2 – Organogram). Dit bouwprogramma is slechts een indicatie en is niet bindend. Het bouwprogramma bestaat uit drie grote luiken: • Luik 1: kinderopvang: omvat voorzieningen voor kinderdagverblijf (0 – 3 jaar) en buitenschoolse kinderopvang (2,5 – 12 jaar) • Luik 2: jeugdwerking: omvat voorzieningen voor jeugdverenigingen zoals Chiro, Scouts, jeugdraad, … alsook de nodige ruimtes voor de uitbouw van een vakantiewerking (doelgroep 4 – 18 jaar) • Luik 3: jeugdhuis/creatieve hub/muziekwerking: omvat de voorzieningen voor een jeugdhuis, fuif-/concertzaal en een creatieve hub. In de creatieve hub worden onder andere repetitielokalen, een doka (donkere kamer) en atelierruimtes voor artiesten en creatievelingen ondergebracht. Om het bouwprogramma te realiseren dient de site te worden vrijgemaakt van de bestaande bebouwing. De sloop van de bestaande gebouwen maakt deel uit van de studieopdracht. De opdracht is bijgevolg een totaalopdracht en omvat onder andere: - Opmaak van het (voor)ontwerp van gebouw en omgeving - Vergunningsaanvraag - Opmaak van de opdrachtdocumenten voor de uitvoering der werken - Begeleiding van de aanbesteder bij de plaatsingsprocedure en opmaak van het gunningsverslag conform de regelgeving overheidsopdrachten - Opvolging der werken - Veiligheidscoördinatie en verwezenlijking - Aanvullende studies zoals: EPB-begeleiding, Archeologienota, geotechnisch onderzoek, . - Opvolging van openstaande punten tijdens de waarborgperiode De opdracht wordt beëindigd bij de definitieve oplevering der werken. Om de opdrachtdocumenten te kunnen downloaden wordt u gevraagd een e-mailadres op te geven. Op dit e-mailadres zal alle eventuele communicatie gevoerd worden tijdens de plaatsingsprocedure, zoals daar zijn de eventuele vragen en antwoorden, ontbrekende pagina's of documenten,. Het is in uw belang dat u de opdrachtdocumenten via de link vermeld in het publicatiebericht downloadt en een geldig e-mailadres opgeeft.
II.2.7. Looptijd
Aanvang (dd/mm/jjjj): 2023-01-30
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Selectieleidraad:Het UEA waarmee de inschrijver verklaart zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten en dat hij voldoet aan de toepasselijke selectiecriteria als vastgesteld overeenkomstig artikel 71 van de wet van 17 juni 2016.Corrigerende maatregelen (Art. 70 Wet van 17 juni 2016)De aanbesteder vestigt de aandacht op de mogelijkheid tot corrigerende maatregelen overeenkomstig art. 70 Wet van 17 juni 2016 en wenst te benadrukken dat de kandidaat of inschrijver de bewijzen hiervoor op eigen initiatief aanlevert:Elke kandidaat of inschrijver die in een van de in de artikelen 67 of 69 bedoelde situaties verkeert, mag bewijzen dat de maatregelen die hij heeft genomen voldoende zijn om zijn betrouwbaarheid aan te tonen ondanks de toepasselijke uitsluitingsgrond. Als de aanbestedende overheid dat bewijs toereikend acht, wordt de betrokken kandidaat of inschrijver niet uitgesloten van de plaatsingsprocedure.Hiertoe bewijst de kandidaat of inschrijver, op eigen initiatief, dat hij eventuele schade als gevolg van strafrechtelijke inbreuken of fouten heeft betaald of heeft toegezegd te zullen vergoeden, dat hij de feiten en omstandigheden heeft opgehelderd door actief mee te werken met de onderzoekende autoriteiten en dat hij concrete technische, organisatorische en personeelsmaatregelen heeft genomen die geschikt zijn om verdere strafrechtelijke inbreuken of fouten te voorkomen.De door de kandidaat of inschrijver genomen maatregelen worden beoordeeld met inachtneming van de ernst en de bijzondere omstandigheden van de strafrechtelijke inbreuken of de fout.Overeenkomstig de Belgische overheidsopdrachtenreglementering heeft de aanbestedende overheid, in elke fase van de gunningsprocedure, de mogelijkheid om de kandidaat/inschrijver uit te sluiten die, bij wijze van een in kracht van gewijsde gegane strafrechtelijke uitspraak veroordeeld werd voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast.De niet-naleving van strafrechtelijk sanctioneerbare milieu- en sociale wetgeving kan worden geacht een misdrijf te zijn dat de professionele integriteit aantast. Van zodra deze wordt vastgelegd in een in kracht van gewijsde gegaan vonnis of arrest kan deze worden aangewend als uitsluitingsgrond, ongeacht de stand van de procedure.Onder sociale wetgeving wordt onder meer verstaan:- het decreet van 10 juli 2008 houdende een kader voor het Vlaamse gelijkekansen- en gelijkebehandelingsbeleid; de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van bepaalde vormen van discriminatie, de wet van 10 mei 2007 tot wijziging van de wet van 30 juli 1981 tot bestraffing van bepaalde, door racisme of xenofobie ingegeven daden en de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van discriminatie tussen vrouwen en mannen;- de wet van 4 augustus 1996 betreffende het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk, meer bepaald hoofdstuk Vbis. Bijzondere bepalingen betreffende geweld, pesterijen en ongewenst seksueel gedrag op het werk.Bestek:Indien de inschrijver een beroep heeft gedaan op de draagkracht van onderaannemers of andere entiteiten in het kader van de kwalitatieve selectie (bij de indiening van zijn aanvraag tot deelneming), moeten de vermeldingen inzake het gedeelte van de opdracht dat deze onderaannemers zullen uitvoeren, overeenstemmen met de vermeldingen in de aanvraag tot deelneming.Op deze onderaannemers of andere entiteiten op wiens draagkracht de inschrijver een beroep heeft gedaan, mag tevens geen uitsluitingsgrond van toepassing zijn.De inschrijver dient tijdens dit stadium van de plaatsingsprocedure te blijven voldoen aan de kwalitatieve selectiecriteria.Indien de inschrijver het Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) nog niet elektronisch had ondertekend in e-Tendering bij indiening .(zie opdrachtdocumenten)
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Het bewijs van inschrijving op de tabel van de Orde van Architecten of van inschrijving op een gelijkaardige officiële lijst in een andere lid-staat van de Europese Gemeenschap van één of meerdere perso(o)nen die deel zal (zullen) uitmaken van het ontwerpteam (origineel attest of een voor eensluidend verklaard afschrift, maximum 1 jaar oud).2. Een lijst van minstens drie (3) referentieprojecten die in binnen- en/of buitenland door de inschrijver werden verricht en die betrekking hebben op de ontwerp- en opvolgingsopdrachten van nieuwe publieke gebouwen, met een uitvoeringsbedrag van de werken waarop de ontwerpopdrachten betrekking hebben van minstens 2.000.000 euro (excl. btw), met vermelding van het uitgevoerde bedrag, van de uitvoeringsperiode en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren.Uit de referenties moet zeker ook de nodige ervaring met het plaatsen van overheidsopdrachten blijken. De inschrijver mag desgevallend meerdere referenties toevoegen om de ervaring met overheidsopdrachten te verduidelijken. De aanbesteder behoudt zich het recht voor contact op te nemen met de opdrachtgevers van de ingediende referenties om na te gaan of de inschrijver de regelgeving overheidsopdrachten voldoende beheerst.Een referentie is geldig indien de voorlopige oplevering van de uitvoering der werken heeft plaatsgevonden in de laatste 5 jaar (om voldoende mededingen te kunnen waarborgen). Deze lijst wordt aangevuld met de processen-verbaal van voorlopige oplevering van deze werken.3. Kwalificaties van het projectteam:De inschrijver geeft bij zijn offerte de samenstelling van het projectteam op.Het projectteam bestaat minimaal uit:- een projectleider: een architect met minstens 5 jaar ervaring als verantwoordelijke/projectleider;- een akoestisch ingenieur met minstens 5 jaar ervaring inzake akoestische studies;- een stabiliteitsingenieur met minstens 5 jaar ervaring in het voeren van stabiliteitsstudies;- een ingenieur HVAC met minstens 5 jaar ervaring in het voeren van studies HVAC;- een landschapsarchitect met minstens 5 jaar ervaring in ontwerp publieke ruimtes.De inschrijver voegt voor elke functie de nodige bewijsstukken bij zoals hierna verder gespecificeerd:a) Studiekwalificaties: diploma’s en studiecertificaten;b) Beroepskwalificaties: CV's van de leden van het projectteam met opgave van de relevante beroepservaring op basis van uitgevoerde projecten. Hierbij worden telkens de verantwoordelijkheden van het teamlid in het betrokken project vermeld.Het voorgestelde projectteam wordt bindend tijdens de uitvoering van de opdracht.Indien de inschrijver voor de samenstelling van het projectteam beroep doet op een of meerdere onderaannemers is de inschrijver verplicht om de opdracht met de opgegeven onderaannemer(s) uit te voeren.
Eventuele minimumeisen:
1. De minimumeisen zitten vervat in voornoemde omschrijving.
2. De minimumeisen zitten vervat in voornoemde omschrijving.
3. De minimumeisen zitten vervat in voornoemde omschrijving
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2022-06-30 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 5 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE- 1040 Brussel (Etterbeek)
Tel: +32 22349611
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-05-30