Vzw Stijn

Oproep tot aanvraag tot deelneming - Bouw NAC & LOG



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  Vzw Stijn
Postadres :  Breugelweg 200, BE- 3900  Pelt
Contactpersoon:  Mevrouw Ann Bergmans
Tel:   +32 11805896
E-mail:   aankoop@cc.stijn.be
Internetadres(sen):   www.stijn.be  
Adres van het kopersprofiel:  


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Bouw NAC & LOG  
Referentienummer:   AB/2021/138
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  45000000
II.1.3. Type opdracht :  werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE225
Voornaamste plaats van uitvoering:   Breugelweg 200, 3900 Pelt
II.2.4. Beschrijving
Sint Oda is een dienstencentrum voor mensen met een ernstige meervoudige en matige tot diep verstandelijke beperking. Met het samenbrengen van de administratieve en logistieke diensten in het hart van de campus, zichtbaar aan de Breugelweg en in nauwe relatie tot belevingsgebouw “Sens-City”, legt de opdrachtgever de basis voor een nieuwe dynamiek binnen deze gemeenschap.   De opdracht betreft:   1. de sloop van enkele bestaande gebouwen: werkhoek en magazijn; technische dienst en wasserij (zonder carport "blauwe luifel"); hoofdgebouw en grootkeuken; zonder fietsenstallingen -> zie sloopopvolgingsplan (bijlage C)   2. de bouw van een nieuw centrum met administratieve en logistieke diensten (in totaal 5.708,6 m² bruto oppervlakte)   Het project impliceert een T-vormig plintgebouw bestaande uit één bovengrondse bouwlaag (met plat dak) en gedeeltelijke onderkeldering, omvattende:   • op verdieping -1: magazijn (deel); technische dienst (deel); technische lokalen; bergingen / archiefruimte; kleedruimtes met sanitair   • op het gelijkvloers: onthaal; kantoren en gesprekslokalen; stille ruimte; grootkeuken; cafetaria, feestzaal en buffet; werkhoek (dagbesteding); magazijn (deel); technische dienst (deel); wasserij   Bovenop een deel van het plintgebouw aan de noordzijde komt een torenvolume met twee bouwlagen (+ plat dak), omvattende:   • op verdieping +1: vergaderlokalen; flex-kantoren; sanitair   • op verdieping +2: administratieve diensten en directiekantoren van Sint Oda   Voornaamste aandachtspunten:   De werkhoek & wasserij, meest zuidelijke deel van de T-vormige nieuwbouw, zullen casco opgeleverd worden. Deze oplevering zal tussentijds gebeuren, zodat de Opdrachtgever de constructie vervolgens verder kan afwerken in eigen beheer.   Tot die tijd dient een bestaand lokaal met de waterwinning (restant van een reeds afgebroken gebouw, op ong. 5 m van de nieuwbouw) behouden te blijven, aangezien deze de campus van water voorziet. De inschrijver dient hiermee rekening te houden in zijn werforganisatie.   In bijlage D vindt u een indicatieve planning terug waarin onder meer volgende milestones:   • Geen grondbemaling tussen 1/03 en 1/09   • deeloplevering werkhoek en magazijn (casco): oktober 2023   • oplevering resterend volume nieuwbouw (inclusief technieken en afwerking) : november 2024   Bepaalde werken zullen apart aanbesteed worden of door de Opdrachtgever in eigen beheer uitgevoerd.   De opdracht betreft een totaalaanneming behoudens:   - Werkhoek en wasserij (is casco)   - Omgevingsaanleg   - En specifieke afwerkingen (o.a. verlichtingsarmaturen, vast meubilair en specifieke inrichtingen,…)   Plaats van uitvoering: Dienstencentrum Sint Oda, Breugelweg 200, 3900 Pelt  
II.2.7. Looptijd
810   dag(en)
Verlenging mogelijk:   NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.De kandidaat legt het door hem ingevulde Uniform Europees Aanbestedingsdocument voor, dat bestaat uit een bijgewerkte eigen verklaring en dat door de aanbestedende overheid als voorlopig bewijs wordt aanvaard ter vervanging van door overheidsinstanties of derden afgegeven documenten of certificaten die bevestigen dat de betrokken ondernemer aan alle hierna vermelde voorwaarden voldoet :1° hij bevindt zich niet in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016;2° hij voldoet aan de toepasselijke selectiecriteria als vastgesteld overeenkomstig artikel 71 van de wet van 17 juni 2016.De kandidaat moet tevens:• een ingevuld UEA voorleggen voor elke deelnemer van een combinatie van ondernemingen, die optreedt als kandidaat• een ingevuld UEA voorleggen voor elke onderaannemer of andere identiteit op wiens draagkracht de kandidaat beroep doet. • in geval de kandidaat een combinatie van ondernemingen is, aanduiden welke deelnemer aan de combinatie zal optreden als vertegenwoordiger naar de aanbestedende overheid toe, in deel II.B van het UEA.Richtlijnen bij het invullen van het UEA :- Ga naar de website https://uea.publicprocurement.be en kies uw taal.- Op de vraag 'Wie bent u' antwoordt u 'Ik ben een ondernemer'.- Op de vraag 'Wat wilt u doen' antwoordt u 'Een antwoord aanmaken'.- Selecteer uw land en klik op 'Volgende'.- Doorloop het formulier en antwoord op de vragen in de onderdelen 'Procedure' en 'Uitsluiting'.- In het onderdeel 'Selectie' mag u 'Nee' antwoorden op de vraag 'Wilt u de selectiecriteria van A tot en met D gebruiken?' In dit geval wordt u een algemene aanwijzing voor alle selectiecriteria gevraagd.- Geef aan of u voldoet aan de voorgeschreven selectiecriteria.- Zodra het volledige formulier ingevuld is, klikt u op 'Overzicht' onderaan de pagina. Het door u ingevulde UEA wordt weergegeven en kan worden gedownload in PDF- en/of-xml formaat zodat deze op elektronische wijze bij uw offerte kan worden gevoegd.Ondernemers kunnen het reeds in een vorige overheidsopdrachtenprocedure gebruikte UEA opnieuw gebruiken, mits zij bevestigen dat de daarin opgenomen gegevens nog steeds correct zijn.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Staving door de kandidaat waarbij hij aantoont gedurende de laatste drie afgesloten boekjaren over een gemiddelde jaaromzet van minstens EUR 40.000.000,- te beschikken, om het voorwerp van deze opdracht op een betrouwbare en kwalitatieve manier te kunnen realiseren. 2. De kandidaat voegt de drie meest recente jaarrekeningen toe. Indien de kandidaat niet bij wet verplicht is om een jaarrekening neer te leggen, voegt hij de meest recente balans en resultatenrekening bij. Deze jaarrekening / balans en resultatenrekening zal gebruikt worden om een beknopte financiële analyse uit te voeren waarbij zeker de solvabiliteit en cash flow zal beoordeeld worden. Bij ondernemingen die geen gezonde financiële situatie hebben waardoor een langdurige samenwerking een probleem zou kunnen vormen, kan de aanvraag tot deelname onregelmatig worden beschouwd en worden geweerd. 3. De kandidaat voegt een passende bankverklaring toe.4. De kandidaat voegt een geldig attest verzekering tegen beroepsaansprakelijkheid toe.
Eventuele minimumeisen:
1. De kandidaat, en meer bepaald de partij (partijen) welke instaat voor het aspect build, toont aan dat gedurende de laatste 3 afgesloten boekjaren hij beschikt over een gemiddelde jaaromzet van minstens EUR 40.000.000,-.
2. De kandidaat bezorgt de drie meeste recente beschikbare jaarrekeningen of de meest recente balans en resultatenrekening. De kandidaat toont hierbij aan geen negatief eigen vermogen te hebben.
Ook alle eventuele onderaannemers voldoen aan dit selectiecriterium.
3. De kandidaat voegt voor zichzelf en elk van zijn eventuele onderaannemers een verklaring toe van een kredietinstelling onderworpen aan het toezicht van de FMSA of de NBB waarin de kredietinstelling verklaart dat de betrokken persoon bij haar cliënt is en dit tot tevredenheid van de kredietinstelling. Deze verklaring moet in het Nederlands zijn opgesteld en mag maximaal 3 maanden oud zijn.
4. De kandidaat zal aantonen dat hij (en elk van zijn eventuele onderaannemers) voldoende verzekerd is voor de uitvoering van deze opdracht. De kandidaat voegt de nodige verklaringen toe van de verzekeraar of de makelaar. In geval van een specifieke beroepsaansprakelijkheidsverzekering voor deze opdracht, voegen zij een bindende bevestigingsbrief toe van de makelaar eb/ of de verzekeraar waarin wordt bevestigd dat de verzekering zal worden afgesloten indien de opdracht aan de kandidaat wordt toegewezen. Deze verklaringen zijn in het Nederlands opgesteld en mogen maximaal 3 maanden oud zijn.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. I.6.3 a) Beroepservaring, studiekwalificaties en teamsamenstelling (25/100ptn)Voor deze opdracht is de aanbestedende overheid op zoek naar kandidaten die over de beste beroepservaring en bekwaamheid beschikken om de opdracht met de nodige vakkennis uit te voeren. Dit aan de hand van - Een beknopte toelichtingsnota met omschrijving van het bedrijf ivm algemene bouw, de bedrijfsstructuur en historiek; - Alsook een overzichtslijst van de belangrijkste door het aannemersbedrijf gerealiseerde projecten in de afgelopen 5 jaar, met vermelding van bedrag totale bouwkost (excl BTW), datum van voorlopige oplevering en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren;- Het curriculum vitae van de projectverantwoordelijke/ projectleider van het aannemersbedrijf. Minimaal 10 jaar relevante beroepservaring is vereist.- Het deelnemende aannemersbedrijf algemene bouw dient minimaal erkend te zijn in klasse 8, categorie D - een bewijs van erkenning dient bijgevoegd te worden bij de kandidaatstelling.De kandidaat stelt ook zijn volledige team voor middels een beknopte toelichtingsnota van de structuur van het team, van de individuele teamleden en de tewerkgestelde medewerkers. De kandidaat illustreert de ervaring op het gebied van overheidsopdrachten, zorg en publiek toegankelijke gebouwen, werfopvolging en de administratieve procedures en ervaring in kwaliteits-, kosten- en tijdsbeheersing van de verschillende teamleden. De toelichtingsnota omvat minstens:- een organigram en voorstelling van alle leden van de kandidaat met hun respectievelijke taak binnen het team;- voor de opdrachtnemers die deel uitmaken van het team van de kandidaat wordt de bekwaamheid aangetoond door de studies en beroepskwalificaties van de verantwoordelijke(n) die voor de uitvoering van de opdracht zal/zullen instaan (naam, leeftijd, curriculum vitae, diploma en opleiding). Minimaal 5 jaar beroepservaring is vereist.De toelichting bij het selectiecriterium I.6.2 a – Beroepservaring, studiekwalificaties en teamsamenstelling omvat maximaal 20 pagina’s A4.2. I.6.3 b) Kwaliteit referentieprojecten (50/100ptn)De kandidaat illustreert zijn competenties: ervaring met soortgelijke opdrachten, kennis van zorg- en logistieke projecten (de praktijktoepassing van de toepasselijke Vlaamse en federale regelgeving inzake brandpreventie, EPB, Codex over het welzijn op het werk en toegankelijkheid), know-how inzake duurzaamheid, bouwindustrialisatie, klantcontact en -tevredenheid,. aan de hand van een toelichting van maximaal 5 pagina’s A4 bij elke van 2 relevante referenties.- Elk van de voorgestelde referentieprojecten heeft een bouwkost groter dan EUR7.000.000,- exclusief BTW, omgevingsaanleg en studiekosten. Elk van de voorgestelde referentieprojecten werd gerealiseerd, en in gebruik genomen of voorlopig opgeleverd na 1 januari 2015. - Minstens één van deze referenties is een project waarbij de wetgeving overheidsopdrachten van toepassing was.- Minstens één van deze referenties is gerealiseerd dmv ‘gesplitste aanneming’, waarbij specifieke opdrachten (al dan niet gelijktijdig) werden uitgevoerd door andere nevenaannemers.Als relevante referenties worden beschouwd: zorgprojecten (woonzorgcentra, psychiatrische verzorgingstehuizen, ziekenhuizen,…), logistieke projecten (magazijnen, werkplaatsen), kantoren, duurzame projecten.Voor elke referentie worden opgegeven- Projectnaam en projectlocatie- Opdrachtgever en contactgegevens- Bouwkost (excl btw, omgevingsaanleg en studiekosten) en gebouwde oppervlakte van het project- Korte toelichting bij het project en motivatie van de relevantie voor de opdracht- Attest klanttevredenheid (op datum na ingebruikname/ voorlopige ople.(zie opdrachtdocumenten)

Eventuele minimumeisen:
1. zie I.6.3 a)
2. zie I.6.3.b)
3. zie I.6.3. c)
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), Klasse 8


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Niet-openbare procedure

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2022-06-20  10:00
IV.2.3 Geraamde datum van verzending van uitnodigingen tot inschrijving of deelneming aan geselecteerde gegadigden
2022-06-27
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden:   5   (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Rechtbank van Eerste Aanleg Hasselt
Parklaan 25,  BE- 3500  Hasselt

VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Stijn vzw
Breugelweg 200,  BE- 3900  Overpelt
Tel:   +32 11805896
E-mail:   aankoop@cc.stijn.be

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-05-20

Vergelijkbare advertenties van BDA