Maatschappij Voor Het Intercommunaal Vervoer Te Brussel - Procurement & Logistics Department

Diverse gebouwen en complexen, terbeschikkingstelling, controle en onderhoud van het brandbestrijdingsmaterieel (brandblussers)



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Postadres :  Koningsstraat 76, BE- 1000  Brussel
E-mail:   amelie.loos@stib.brussels.be
Internetadres(sen):   www.stib.be  
Adres van het kopersprofiel:   https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=445075


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Diverse gebouwen en complexen, terbeschikkingstelling, controle en onderhoud van het brandbestrijdingsmaterieel (brandblussers)  
Referentienummer:   MIVB - STIB Procurement & Logistics-AL5083/MRA/AL-F05_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  50432000
II.1.3. Type opdracht :  diensten
II.1.4. Korte beschrijving
De opdracht heeft als voorwerp de terbeschikkingstelling van draagbare en mobiele brandblusapparaten die in de bovengrondse gebouwen van de MIVB moeten worden geïnstalleerd overeenkomstig het ARAB en de geldende normen, alsook alle onderhouds- en controlediensten voor deze brandblusapparaten
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE10
Voornaamste plaats van uitvoering:   Regio Brussel-Hoofdstad
II.2.4. Beschrijving
De opdracht heeft als voorwerp de terbeschikkingstelling van draagbare en mobiele brandblusapparaten die in de bovengrondse gebouwen van de MIVB moeten worden geïnstalleerd overeenkomstig het ARAB en de geldende normen, alsook alle onderhouds- en controlediensten voor deze brandblusapparaten gedurende een periode van 5 jaar.   Het jaarlijks budget wordt geraamd op 60.000,00 euro of 300.000,00 euro over een periode van 5 jaar.   Als variant, zal de inschrijver een prijs voor dezelfde diensten over een periode van 10 jaar indienen.   Het jaarlijks budget wordt geraamd op 60.000,00 euro of 600.000,00 euro over een periode van 10 jaar.  
II.2.7. Looptijd
60   maand(en)
Verlenging mogelijk:   NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
De kandidaat mag zich niet bevinden in één van de situaties van artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016:Zie Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) als bijlage bij de aankondiging van de opdracht: verplicht te importeren en in te vullen op de website https://ec.europa.eu/tools/espdDe MIVB heeft het recht om, op elk ogenblik in de procedure voor de gunning van de opdracht, de informatie in de UEA te controleren (verklaringen op erewoord).Om het UEA in te vullen:1. Nadat u onderhavige aankondiging van een opdracht hebt gedownload van de website e-Notification (https://enot.publicprocurement.be), vergewist u zich ervan of u ook de bijgevoegde bestanden (bijlagen) gedownload hebt.2. Nu moet u het bestand « espd-request.zip » openen en enerzijds het PDF-document en anderzijds het XM-bestand opslaan (= eruit halen).3. Surf naar de website: https://ec.europa.eu/tools/espd4. Kies uw taal5. Selecteer « Ik ben een ondernemer »6. Selecteer « Een UEA importeren »7. Klik op “Choose file” (bestand kiezen) en selecteer het bestand “espc-request.xml” dat u onder punt 2 uit de ZIP hebt gehaald8. Klik op “Volgende”9. Vul de vereiste velden in met behulp van de tekst van de publicatie om de kwaliteit van en de hoeveelheid gevraagde informatie te bepalen10. Klik op "Overzicht"11. Downloaden in “ beide formaten”12. Dit bestand “espc-request.zip” met daarin uw UEA opslaan13. Voeg dit UEA-bestand, “espc-request.zip” genaamd, bij uw kandidaatstellingsdossier bij de verzending ervan. Opgelet: de MIVB moet het ZIP-bestand ontvangen dat zowel de PDF als de .XML bevat.In principe volstaat één enkel ingevuld UEA, behalve indien u zich voor deze opdracht kandidaat wilt stellen samen met één (of meerdere) andere onderneming(en) in het kader van een combinatie van ondernemers, en/of bij het inroepen van de draagkracht van andere entiteiten en/of in geval van reeds bekende onderaannemers. In dat geval:Indien u antwoord als combinatie van ondernemers: In Deel II, antwoordt u JA op de vraag « Neemt de ondernemer samen met anderen deel aan de aanbestedingsprocedure? » Voor ieder van de leden van de combinatie moet u een door de desbetreffende entiteit naar behoren ingevuld UEA indienen.Indien u zich beroept op de draagkracht van derden: U antwoordt JA op punt C. Deel II : « Doet de ondernemer een beroep op de draagkracht van andere entiteiten om te voldoen aan de selectiecriteria van deel IV en de (eventuele) criteria en regels van onderstaande afdeling V?»Voor iedere derde moet u een afzonderlijk, door de desbetreffende entiteit naar behoren ingevuld UEA indienen met de informatie gevraagd in de secties A en B van Deel II en Deel III. Voor zover het relevant is voor de specifieke draagkracht waarop u beroep doet, gelieve voor iedere desbetreffende entiteit de in Deel IV en V gevraagde informatie op te nemen.Indien u van plan bent een deel van de opdracht in onderaanneming te geven: U antwoordt JA op punt D. Deel II : « Is de ondernemer van plan een gedeelte van de opdracht in onderaanneming aan derden te geven?»Aarzel niet om contact op te nemen met de onder punt I.1) vermelde persoon als u problemen ondervindt bij het openen van de bijlagen bij deze aankondiging of als u vragen heeft over de inhoud van de documenten.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De economische en financiële draagkracht van de kandidaten zal gecontroleerd worden op basis van financiële gegevens (de omzet, balansen en resultatenrekeningen). De bewijsstukken i.v.m. de economische en financiële capaciteit moeten bij uw kandidatuurstelling en UEA gevoegd worden (de verklaring op erewoord van het UEA volstaat niet).De kandidaat zal aan de MIVB de laatste 3 neergelegde balansen en resultatenrekeningen van de onderneming (modellen neergelegd bij de NBB) overmaken of de link naar de website waarop deze documenten gratis kunnen worden gedownload communiceren. Voor Belgische bedrijven is dit niet verplicht, aangezien de MIVB de jaarrekeningen kan opvragen afkomstig van de balanscentrale van de Nationale Bank van België, voor zover deze gepubliceerd werden.De specifieke jaaromzet: de jaaromzet die werd behaald met het gedeelte waarop de aankondiging van een opdrachtbetrekking heeft. De kandidaat zal een verklaring overmaken betreffende zijn omzetcijfer voor de gevraagde leveringen, en dit voor de 3 meest recente beschikbare boekjaren. (In te vullen in het UEA Deel IV: Selectiecriteria IV punt B).
Eventuele minimumeisen:
- De gemiddelde jaaromzet moet voor de gevraagde leveringen, berekend voor de 3 meest recente
beschikbare boekjaren, meer dan 120.000,00 EUR bedragen.
- De MIVB zal de kandidaten uitsluiten, waarvan de financiële gegevens (balansen en resultatenrekeningen) niet bewijzen dat zij over de capaciteit beschikken om de opdracht zoals beschreven in de rubrieken II.1.4 tot een goed einde te brengen. Zij zal al de kandidaten uitsluiten waarvan het eigen vermogen negatief is.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
: OPGEPAST: de kandidaat dient de bewijsstukken bij het verzoek tot deelneming te voegen (de verklaring op erewoord van het UEA volstaat niet).

Eventuele minimumeisen:
• De kandidaat moet ten minste 3 opdrachten (controle en onderhoud van het brandbestrijdingsmaterieel i.e. brandblussers) uitgevoerd hebben tijdens de laatste 3 jaar voor een bedrag van 60.000,00 EUR. De kandidaat vermeldt waar de aanbesteder gratis kan beschikken over de rechtvaardigende documenten, met name de attesten van goede uitvoering. Bij gebrek voegt de kandidaat deze documenten bij zijn aanvraag tot deelneming.
• De kandidaat moet het volgend personeel ter beschikking hebben: een minimum van 20 voltijdse equivalente technici met de vaardigheden die nodig zijn om de gevraagde diensten uit te voeren. De kandidaat vermeldt waar de aanbesteder gratis kan beschikken over de rechtvaardigende documenten. Bij gebrek voegt de kandidaat deze documenten bij zijn aanvraag tot deelneming
• Certificatie Apragaz in conformiteit met de norm S21-050
• De kandidaat moet beschikken over een beleid voor milieubeheer ten minste gelijkwaardig aan een certificaat ISO 14001 of EMAS. De kandidaat vermeldt waar de aanbesteder gratis kan beschikken over de rechtvaardigende documenten. Bij gebrek voegt de kandidaat deze documenten bij zijn aanvraag tot deelneming
• De kandidaat moet beschikken over een beleid voor kwaliteitsbeheer ten minste gelijkwaardig aan een certificaat ISO 9000. De kandidaat vermeldt waar de aanbesteder gratis kan beschikken over de rechtvaardigende documenten. Bij gebrek voegt de kandidaat deze documenten bij zijn aanvraag tot deelneming.

III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht

III.2.2 Voorwaarden inzake de uitvoering van de opdracht:
Zullen gespecificeerd worden in het bestek



AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2022-06-07  10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   FR, NL


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
1. Wijze van indienen – e-procurementHet indienen en ontvangen van offertes en/of aanvragen tot deelneming verloopt volledig en uitsluitend op elektronische wijze en gebeurt via https://eten.publicprocurement.be/etendering/. Met elektronische indiening wordt indiening bedoeld via de e-tendering applicatie en niet per e-mail!De offertes en/of aanvragen tot deelneming dienen digitaal ondertekend te zijn volgens het e-tenderingsysteem.Gelieve voor buitenlandse kandidaten rekening te houden met de procedures en termijnen die nodig zijn voor het verkrijgen van een certificaat voor de elektronische handtekening van uw dossier. Het is eveneens mogelijk om een andere persoon te machtigen om elektronisch te ondertekenen. In dit geval moet het bewijs van de volmacht aan de offerte en/of aanvraag tot deelneming worden toegevoegd.Voor meer informatie, gelieve te raadplegen: http://www.publicprocurement.be.Indien u dit dossier toevoegt aan uw favorieten, wordt u via mail op de hoogte gesteld van alle wijzigingen.2. Door het indienen van een kandidatuur aanvaarden de kandidaten onvoorwaardelijk de inhoud van de aankondiging van opdracht, van de bijhorende documenten en aanvaarden zij door de bepalingen ervan gebonden te zijn. Indien een kandidaat in dat verband een bezwaar heeft, dient hij dat schriftelijk en per aangetekende post ten laatste 10 kalenderdagen voor de uiterste termijn voor ontvangst van de deelnemingsaanvragen, bekend te maken aan de aanbesteder (via de contactpersoon die vermeld is in artikel I.1 van deze aankondiging van opdracht) met omschrijving van de reden.3. De gevraagde gegevens dienen in de UEA ingevuld te worden. Enkel bewijsstukken waar in de UEA of de aankondiging om is verzocht mogen en moeten als bijlage bij de aanvraag tot deelneming worden toegevoegd. Ongevraagd verstrekte informatie zal niet worden beoordeeld.4. Voor de criteria inzake economische en financiële draagkracht, technische en beroepsbekwaamheid, mag een kandidaat desgevallend, onder de voorwaarden van artikel 72 van het koninklijk besluit van 18 juni 2017 betreffende het plaatsen van overheidsopdrachten in speciale sectoren, een beroep doen op de capaciteit van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn banden met die entiteiten. In dat geval moet hij bewijzen dat hij over de nodige middelen zal beschikken voor de uitvoering van de opdracht, en dit door voorlegging van de verbintenis van die entiteiten om voor deze specifieke opdracht deze middelen aan hem ter beschikking te stellen. Onder diezelfde voorwaarden kan een combinatie van ondernemers een beroep doen op de capaciteit van de deelnemers aan de combinatie of op die van andere entiteiten. Onverminderd de wettelijke bepalingen inzake hoofdelijke aansprakelijkheid zijn, indien een kandidaat zich beroept op de draagkracht van andere entiteiten met betrekking tot de criteria inzake economische en financiële draagkracht, deze entiteiten in voorkomend geval hoofdelijk aansprakelijk voor de uitvoering van de opdracht. Deze hoofdelijke aansprakelijkheid moet schriftelijk worden aanvaard door de entiteit waarvan de hoedanigheid wordt ingeroepen. En deze schriftelijke aanvaarding moet worden verstrekt bij de aanvraag tot deelname van de kandidaat.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33,  BE- 1040  Brussel
Tel:   +32 22349611
E-mail:   info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen):   http://www.raadvst-consetat.be

VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33,  BE- 1040  Brussel
Tel:   +32 22349611
E-mail:   info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen):   http://www.raadvst-consetat.be

VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
In overeenstemming met artikel 23 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, informatie en rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten worden de verhaalprocedures, ingesteld binnen de in §2 tot §4 bedoelde termijnen vanaf de bekendmaking, de kennisgeving of de kennisneming van de rechtshandeling, naargelang het geval, zo niet kunnen ze niet-ontvankelijk verklaard worden.De in artikel 14 bedoelde vordering tot vernietiging wordt ingesteld binnen een termijn van zestig dagen.De in artikel 15 bedoelde vordering tot schorsing wordt ingesteld binnen een termijn van vijftien dagen. Ingeval toepassing van artikel 18 wordt gemaakt, bedraagt de termijn tien dagen.De in artikel 16 bedoelde vordering tot schadevergoeding wordt ingesteld binnen een termijn van vijf jaar.

VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33,  BE- 1040  Brussel
Tel:   +32 22349611
E-mail:   info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen):   http://www.raadvst-consetat.be

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-05-03

Vergelijkbare advertenties van BDA