Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : A.S.T.R.I.D. NV van publiek recht
Postadres : Regentlaan 54, BE- 1000 Brussel
Contactpersoon: Mevrouw Mara Eeckhoudt
Tel: +32 25006718
Fax: +32 25006710
E-mail: mara.eeckhoudt@astrid.be
Internetadres(sen): www.astrid.be
Adres van het kopersprofiel:
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Vernieuwing van het contract voor onderhoud, renovatie en conform maken van de hoogspanningscabines van het ASTRID-netwerk. Referentienummer: E-A-2280
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 50000000
II.1.3. Type opdracht : diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: A.S.T.R.I.D. sites verspreid over het Belgisch grondgebied, 1000 Brussel
II.2.4. Beschrijving
ASTRID wenst de opdracht voor het onderhoud (preventief en correctief onderhoud) van de hoogspanningscabines te vernieuwen. Bovendien moeten bepaalde cabines worden vernieuwd of conform worden gemaakt op basis van de risicoanalyse, van de periodieke controles of op verzoek van de DNB gelet op hun ouderdom. De voorliggende opdracht wordt gesloten voor een periode van vier jaar. ASTRID zal de opdracht kunnen beëindigen mits naleving van een opzegging van 3 maanden, betekend per aangetekende brief en zonder verbrekingsvergoedingen. Deze opdracht bestaat uit de volgende delen: Post 1: Preventief onderhoud. Jaarlijks preventief onderhoud met betrekking tot 14 huidige sites en 1 of 2 geplande sites volgens de details vermeld in deel III "Technische bepalingen" van het bestek. Post 2: Correctief onderhoud. Correctief onderhoud van de 14 huidige sites en 1 of 2 geplande sites volgens de details vermeld in deel III "Technische bepalingen" van het bestek. Deze post omvat ook het wegwerken van de opmerkingen of inbreuken die bij periodieke controles werden vastgesteld door een erkend organisme, bij inbedrijfstelling of op basis van de risicoanalyse. Post 3: Vernieuwing van cabine LM005 St Truiden Post 4: Vernieuwing van cabine LX014 Vielsalm Post 5: Vernieuwing van cabine LX007 Bihain De posten 3, 4 en 5 betreffen de werken en/of de vernieuwingen met het oog op het opnieuw conform maken van de hoogspanningscabines die ofwel door de DNB of door het erkende organisme gevaarlijk werden bevonden om ze in deze toestand in activiteit te blijven houden. Dit deel bestaat uit de volledige vernieuwing van 3 cabines (LM005 St Truiden - LX014 Vielsalm - LX007 Bihain) en uit een Bill of quantities die de verwezenlijking mogelijk maakt van gedeeltelijke bestellingen indien blijkt dat het bestellen van een deel van de elementen en/of van de studies en werken financieel en/of technisch interessanter is. Voor de vernieuwing van de betrokken cabines: zit de details vermeld in deel III "Technische bepalingen" van het bestek; de details moeten worden aangevuld met de elementen afkomstig uit een verplicht technisch bezoek op de site. Post 6: Bill of quantites Leveringen, werken en diensten die noodzakelijk zijn voor het conform maken van hoogspanningscabines van het ASTRID-netwerk volgens de details vermeld in deel III "Technische bepalingen" van het bestek. Met het oog op de veiligheid en de coördinatie moet er altijd iemand aanwezig zijn die kan communiceren in de taal van het gewest waar de werken worden uitgevoerd (NL/FR).
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Een verklaring betreffende de totale omzet over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen.2. Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 11 van het KB van 18 april 2017 "model bankverklaring".
Eventuele minimumeisen:
1.
De inschrijver moet een gemiddelde jaarlijkse omzet aantonen van minstens 1.000.000 euro/jaar op basis van de laatste 3 boekjaren.
2.
Een recente bankverklaring.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Een lijst van de belangrijkste realisaties (levering, installatie, aansluiting met eerste controle) van HS cabines uitgevoerd in de loop van de jongste drie jaren (2019-2020-2021) met vermelding van het bedrag, de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren.2. Classificatie BA5 en BA5 HT
Eventuele minimumeisen:
1. De inschrijver moet vijf projecten aantonen die betrekking hebben op de realisatie van HS cabines voor verschillende klanten, uitgevoerd over de periode 2019-2020-2021.
2. Attest BA5 en BA5 HT
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2022-05-23 14:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2022-08-21
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2022-05-23
Plaatselijke tijd: 14:00
Adres: A.S.T.R.I.D. NV van publiek recht, Regentlaan 54 te 1000 Brussel
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte: Op straffe van nietigheid van zijn offerte dient de inschrijver een bezoek van de locatie uit te voeren. Om het mogelijk te maken een offerte in te dienen op basis van een technisch gedefinieerde situatie, zal een verplicht bezoek ter plaatse worden georganiseerd op 4 mei 2022 om 10u00 voor de site LM005 St-Truiden en op 6 mei 2022 om 10u00 voor de sites LX007 Bihain en vervolgens LX014 Vielsalm.De inschrijvers moeten hun aanwezigheid voor de bezoeken van de locaties bevestigen tegen uiterlijk woensdag 3 mei 2022, 10 uur via de volgende mailadressen (een mail sturen naar de drie adressen): olivier.mitard@astrid.be, jean-pierre.jacobs@astrid.be, nicolas.cordier@astrid.be. Ze zullen dan de toegangsregels en het adres van de betrokken sites ontvangen.De inschrijver voegt bij zijn offerte het correct ingevulde attest in de bijlage.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE- 1040 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-04-22