Maatschappij Voor Het Intercommunaal Vervoer Te Brussel - Procurement & Logistics Department

Raamovereenkomst voor onderhoud van de HVAC-uitrustingen op alle sites en voor alle werken



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Postadres :  Koningsstraat 76, BE- 1000  Brussel
Contactpersoon:  MIRKO MUZI
Tel:   +32 25638227
Fax:   +32 25153281
E-mail:   mirko.muzi@stib.brussels
Internetadres(sen):   www.stib.be  
Adres van het kopersprofiel:   https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=443911


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Raamovereenkomst voor onderhoud van de HVAC-uitrustingen op alle sites en voor alle werken  
Referentienummer:   MIVB - STIB Procurement & Logistics-AL4989/MT/MM-F05_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  50000000
II.1.3. Type opdracht :  diensten
II.1.4. Korte beschrijving
De raamovereenkomst betreft het onderhoud van de HVAC-uitrustingen (ventilatie, airco, verwarming, …) en de rookverwijdering in alle gebouwen op de verschillende sites van de MIVB, alsook in de metro en premetro. En de uitvoering van HVAC-werken en het plaatsen van nieuwe installaties.
Deze raamovereenkomst is samengesteld uit 2 percelen.
• Perceel 1: omvat het onderhoud van de HVAC-uitrustingen (ventilatie, airco, verwarming, .) en de rookverwijdering in alle gebouwen op de verschillende MIVB-sites, alsook in de metro en premetro. Dat houdt in: de tram-, metro- en busstelplaatsen; ook de verschillende werkplaatsen en kantoorgebouwen alsook de metrostations. (Een lijst van alle gebouwen en de uitrustingen zal met het bestek meegeleverd worden.)
• Perceel 2: omvat de uitvoering van HVAC-werken op al onze sites voor herstellingen, uitbreidingen en vernieuwingen en het plaatsen van nieuwe installaties.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   JA


II.2. Beschrijving

Lot   1

II.2.1. Benaming
Onderhoud van de HVAC-uitrustingen op alle sites en alle werken  
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE1
II.2.4. Beschrijving
Perceel 1 van de raamovereenkomst bestaat uit het onderhoud van de HVAC-uitrustingen (ventilatie, airco, verwarming, …) en de rookverwijdering in alle gebouwen op de verschillende MIVB-sites alsook in de metro en premetro.   Dat houdt in: tram-, metro- en busstelplaatsen; ook de verschillende werkplaatsen en kantoorgebouwen, alsook de metrostations. (Een lijst van alle gebouwen en de uitrustingen zal met het bestek meegeleverd worden.)  
II.2.7. Looptijd
120   maand(en)
Verlenging mogelijk:   NEE

Lot   2

II.2.1. Benaming
Onderhoud van de HVAC-uitrustingen op alle sites en alle werken  
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE1
II.2.4. Beschrijving
Perceel 2 van de raamovereenkomst omvat de uitvoering van herstelwerken, de uitbreidingen van reeds bestaande installaties, de vernieuwingen en het plaatsen van nieuwe installaties. Het zal altijd gaan om HVAC-installaties (Heating, Ventilation and Air Conditioning).  
II.2.7. Looptijd
120   maand(en)
Verlenging mogelijk:   NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
De kandidaat mag niet verkeren in een van de situaties zoals beschreven in artikels 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016:Zie Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) in bijlage bij de aankondiging van opdracht: verplicht te importeren en in te vullen op de website https://ec.europa.eu/tools/espd. De MIVB heeft het recht om op elk moment van de plaatsingsprocedure van de opdracht de gegevens in het UEA (verklaringen op eer) te controleren.- Om het UEA in te vullen :1. Nadat u onderhavige aankondiging van een opdracht hebt gedownload van de website e-Notification (https://enot.publicprocurement.be), vergewist u zich ervan of u ook de bijgevoegde bestanden (bijlagen) gedownload hebt.2. Nu moet u het bestand « espd-request.zip » openen en enerzijds het .PDF-document en anderzijds het .XML-bestand opslaan (= eruit halen).3. Surf naar de website: https://ec.europa.eu/tools/espd4. Kies uw taal5. Selecteer « Ik ben een ondernemer »6. Selecteer « Een UEA importeren »7. Klik op “Choose file” (bestand kiezen) en selecteer het bestand “espc-request.xml” dat u onder punt 2 uit de .ZIP hebt gehaald8. Klik op “Volgende”9. Vul de vereiste velden in met behulp van de tekst van de publicatie om de kwaliteit van en de hoeveelheid gevraagde informatie te bepalen10. Klik op "Overzicht"11. Downloaden in “beide formaten”12. Dit bestand “espc-request.zip” met daarin uw UEA opslaan13. Voeg dit UEA-bestand, “espc-request.zip” genaamd, bij uw kandidaatstellingsdossier bij de verzending ervan. - Opgelet: de MIVB moet het .ZIP-bestand ontvangen dat zowel de .PDF als de .XML bevat.In principe volstaat één enkel ingevuld UEA, behalve indien u zich kandidaat wilt stellen samen met één (of meerdere) andere onderneming(en) in het kader van een combinatie van ondernemers, en/of bij het inroepen van de draagkracht van andere entiteiten en/of in geval van reeds bekende onderaannemers. In dat geval:Indien u antwoordt als combinatie van ondernemers: In Deel II antwoordt u JA op de vraag « Neemt de ondernemer samen met anderen deel aan de aanbestedingsprocedure? » Voor elk van de leden van de combinatie moet u een door de betrokken entiteit naar behoren ingevuld UEA indienen.Indien u zich beroept op de draagkracht van derden: U antwoordt JA op punt C. Deel II : « Doet de ondernemer een beroep op de draagkracht van andere entiteiten om te voldoen aan de selectiecriteria van deel IV en de (eventuele) criteria en regels van onderstaande afdeling V?»Voor iedere derde moet u een afzonderlijk, door de betrokken entiteit naar behoren ingevuld UEA indienen met de informatie die gevraagd wordt in afdelingen A en B van Deel II en Deel III. Voor zover het relevant is voor de specifieke draagkracht waarop u een beroep doet, wordt u verzocht om voor iedere betrokken entiteit de in Deel IV en V gevraagde informatie op te nemen.Indien u van plan bent een deel van de opdracht uit te besteden:U antwoordt JA op punt D. Deel II : « Is de ondernemer van plan een gedeelte van de opdracht in onderaanneming aan derden te geven?»Aarzel niet om contact op te nemen met de onder punt I.1) vermelde persoon als u problemen ondervindt bij het openen van de bijlagen bij deze aankondiging of als u vragen hebt over de inhoud van de documenten.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De economische en financiële draagkracht zal gecontroleerd worden op basis van de financiële gegevens (omzet, balansen en winst- en verliesrekeningen). De stavende documenten aangaande de economische en financiële draagkracht moeten bij uw kandidatuur en het UEA gevoegd worden (de verklaring op eer in het UEA volstaat niet).De kandidaat moet aan de MIVB zijn balans en winst- en verliesrekening overmaken die hij voor de laatste 3 boekjaren ingediend heeft (modellen neergelegd bij de NBB) of de link opgeven naar de website waarop deze documenten gratis kunnen worden gedownload. Voor Belgische bedrijven is dit niet verplicht, aangezien de MIVB de jaarrekeningen kan opvragen afkomstig van de balanscentrale van de Nationale Bank van België, voor zover deze gepubliceerd werden.De specifieke jaaromzet: de jaaromzet die gerealiseerd werd op het gedeelte waar de aankondiging van opdracht betrekking op heeft. De kandidaat moet zijn omzet voor de gevraagde prestaties doorsturen, en dit voor de laatste 3 beschikbare boekjaren (in te vullen in het UEA Deel IV: Selectiecriteria punt B).OPGELET: de kandidaat moet de bewijsstukken bij de aanvraag voor deelneming voegen.
Eventuele minimumeisen:
- De MIVB zal de kandidaten verwijderen van wie de financiële gegevens (balansen en resultatenrekeningen) niet aantonen dat zij over de draagkracht beschikken om de opdracht, zoals beschreven onder II.1.4, tot een goed einde te brengen. Zij zal alle kandidaten uitsluiten van wie het eigen vermogen negatief is.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
OPGELET: De kandidaat moet de stavende documenten bij de aanvraag voor deelneming voegen (de verklaring op eer in het UEA volstaat niet).

Eventuele minimumeisen:
zie bijlage III.1.3) Technische en beroepsbekwaamheid

III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht

III.2.2 Voorwaarden inzake de uitvoering van de opdracht:
Zullen gespecificeerd worden in het bestek



AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2022-05-23  14:30
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   FR, NL


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33,  BE- 1040  Brussel
Tel:   +32 22349611
E-mail:   info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen):   http://www.raadvst-consetat.be

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-04-21

Vergelijkbare advertenties van BDA