Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : FSMA
Postadres : Congresstraat, 12-14, BE- 1000 BRUSSEL
Contactpersoon: Mevrouw Adeline Gaspard
Tel: +32 22205878
E-mail: Adeline.Gaspard@fsma.be
Internetadres(sen): www.fsma.be
Adres van het kopersprofiel:
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Schoonmaak van de lokalen, schoonmaakcontrole en diverse facilitaire diensten Referentienummer: 2022/011
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 90919200
II.1.3. Type opdracht : diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.1.1
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA
II.2. Beschrijving
Lot 1II.2.1. Benaming
Schoonmaak van lokalen II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: FSMA, Congresstraat, 12-14 te 1000 BRUSSEL
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
Lot 2II.2.1. Benaming
Facilitaire diensten II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: FSMA, Congresstraat, 12-14 te 1000 BRUSSEL
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Enkel voor perceel 1: De ondernemer voegt een verklaring toe van zijn totale omzet over ten hoogste de laatste drie beschikbare boekjaren (afhankelijk van de oprichtingsdatum of de datum waarop de kandidaat of inschrijver met zijn activiteit is begonnen), als deze omzetcijfers beschikbaar zijn.2. Enkel voor perceel 2: De ondernemer voegt een verklaring toe van zijn totale omzet over ten hoogste de laatste drie beschikbare boekjaren (afhankelijk van de oprichtingsdatum of de datum waarop de kandidaat of inschrijver met zijn activiteit is begonnen), als deze omzetcijfers beschikbaar zijn.
Eventuele minimumeisen:
1. Minimumeisen: de minimum jaaromzet bedraagt EUR 2.000.000,00.
2. Minimumeisen: de minimum jaaromzet bedraagt EUR 500.000,00.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Enkel voor perceel 1: Certificaten: De kandidaat moet een ISO 9001- en ISO 14001-certificaat voorleggen.2. Enkel voor perceel 2: Certificaten: De kandidaat moet een ISO 9001- en ISO 14001-certificaat voorleggen.3. Enkel voor perceel 1: Referenties: Een lijst van de voornaamste leveringen of diensten die gedurende de afgelopen periode van maximaal drie jaar werden verricht, met vermelding van de publieke of particuliere afnemer, de datum, het bedrag, de contactgegevens, bijzonderheden over de aard en de reikwijdte van het contract en de resultaten van de kwaliteitscontroleaudits, indien beschikbaar, alsmede een lijst van de voornaamste speciale projecten die de afgelopen drie jaar zijn uitgevoerd (weging voor selectie: 50 punten).4. Enkel voor perceel 2: Referenties: Een lijst van de voornaamste leveringen of diensten die gedurende de afgelopen periode van maximaal drie jaar werden verricht, met vermelding van de publieke of particuliere afnemer, de datum, het bedrag, de contactgegevens, bijzonderheden over de aard en de reikwijdte van het contract en de resultaten van de kwaliteitscontroleaudits, indien beschikbaar, alsmede een lijst van de voornaamste speciale projecten die de afgelopen drie jaar zijn uitgevoerd (weging voor selectie: 50 punten).5. Enkel voor perceel 1: Personeel: Om de kwaliteit van het personeel te bepalen, wordt de volgende informatie gevraagd (weging voor selectie: 50 punten): • Ervaring, vaardigheden en bekwaamheden van het schoonmaakpersoneel: bewijs van relevante en erkende opleiding (naam van de instelling die de opleiding verstrekt, data, .), aantal personeelsleden, personeelsontwikkeling, absenteïsme gedurende de laatste drie jaar. • Managementervaring, -vaardigheden en -capaciteiten: opleidingstitels (naam van de instelling die de opleiding verstrekt, data, .) van de afgelopen drie jaar.• Selectie en aanwerving: gedetailleerde beschrijving van de selectie- en aanwervingsprocedure van de onderneming.• Arbeidsomstandigheden, gezondheid en veiligheid van de werknemers: er moet een exemplaar van het algemene preventieplan worden ingediend, alsook het jaarlijkse actieplan en het laatste jaarlijkse veiligheidsverslag, een beschrijving van het gezondheids- en veiligheidsbeleid en de procedures die van toepassing zijn op de werknemers op de bouwplaats.6. Enkel voor perceel 2: Personeel: Om de kwaliteit van het personeel te bepalen, wordt de volgende informatie gevraagd (weging voor selectie: 50 punten): • Ervaring, vaardigheden en bekwaamheden van het schoonmaakpersoneel: bewijs van relevante en erkende opleiding (naam van de instelling die de opleiding verstrekt, data, .), aantal personeelsleden, personeelsontwikkeling, absenteïsme gedurende de laatste drie jaar. • Managementervaring, -vaardigheden en -capaciteiten: opleidingstitels (naam van de instelling die de opleiding verstrekt, data, .) van de afgelopen drie jaar.• Selectie en aanwerving: gedetailleerde beschrijving van de selectie- en aanwervingsprocedure van de onderneming.• Arbeidsomstandigheden, gezondheid en veiligheid van de werknemers: er moet een exemplaar van het algemene preventieplan worden ingediend, alsook het jaarlijkse actieplan en het laatste jaarlijkse veiligheidsverslag, een beschrijving van het gezondheids- en veiligheidsbeleid en de procedures die van toepassing zijn op de werknemers op de bouwplaats.
Eventuele minimumeisen:
3. Minimumeisen: Ten minste 3 referenties voor soortgelijke diensten (schoonmaak van ten minste 10.000 m² kantoorruimte) in de afgelopen drie jaar.
4. Minimumeisen: Ten minste 3 referenties voor soortgelijke diensten in de afgelopen drie jaar.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Niet-openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2022-05-20 11:00
IV.2.3 Geraamde datum van verzending van uitnodigingen tot inschrijving of deelneming aan geselecteerde gegadigden
2022-06-21
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 4 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE- 1040 Brussel
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): www.raadvst-consetat.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-04-12