Maatschappij Voor Het Intercommunaal Vervoer Te Brussel - Procurement & Logistics Department

Oplassen van de rails en geconstrueerde hartstukken van het tram- en premetrospoornet van de MIVB



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Postadres :  Koningsstraat 76, BE- 1000  Brussel
Tel:   +32 25155867
E-mail:   anthony.atwood@stib.brussels
Internetadres(sen):   www.stib.be  
Adres van het kopersprofiel:   https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=442195


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Oplassen van de rails en geconstrueerde hartstukken van het tram- en premetrospoornet van de MIVB  
Referentienummer:   MIVB - STIB Procurement & Logistics-AL_5026/TD/AA-F05_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  45234129
II.1.3. Type opdracht :  werken
II.1.4. Korte beschrijving
Het onderwerp van deze raamovereenkomst is de uitvoering van oplaswerken aan de rails en geconstrueerde hartstukken van het tram- en premetrospoornet van de MIVB.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   JA


II.2. Beschrijving

Lot   1

II.2.1. Benaming
Oplassen van de rails en geconstrueerde hartstukken van het tram- en premetrospoornet van de MIVB – PERCEEL 1  
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE100
II.2.4. Beschrijving
Het onderwerp van onderhavige raamovereenkomst is de uitvoering van oplaswerken aan de rails en geconstrueerde hartstukken op het tram- en premetrospoornet van de MIVB.   Dit perceel 1 betreft het oplassen van de rails en geconstrueerde hartstukken op het tram- en premetrospoornet van de MIVB (het tramnet zal een chronolijn en een specifieke zone van het net omvatten).   Elk perceel zal aan maximum 2 ondernemers toegewezen worden.   Voor elk perceel zal er een “hoofdopdrachtnemer” (die als eerste tussenkomt) en een “back-up” zijn.   De firma’s zullen maar een perceel (d.w.z. ofwel perceel 1, ofwel perceel 2) als hoofdopdrachtnemer toegekend kunnen krijgen op basis van een rangschikking die opgemaakt wordt volgens de voorwaarden in het bestek.   Gezien de omvang van de exploitatiesite van de MIVB en de grootte van de installaties, werd ervoor gekozen om met 2 percelen te werken, om zo de nodige concurrentie tussen ondernemers te laten spelen en in alle omstandigheden over een firma te beschikken die bereid is om voor deze kritieke onderhoudsactiviteiten op het tramnetwerk tussen te komen gedurende de gehele looptijd van de uitvoering van de opdracht.   De raamovereenkomst wordt afgesloten voor een totale duur van 5 jaar.  
II.2.7. Looptijd
60   maand(en)
Verlenging mogelijk:   NEE

Lot   2

II.2.1. Benaming
Oplassen van de rails en geconstrueerde hartstukken van het tram- en premetrospoornet van de MIVB – PERCEEL 2  
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE100
II.2.4. Beschrijving
Het onderwerp van onderhavige raamovereenkomst is de uitvoering van oplaswerken aan de rails en geconstrueerde hartstukken op het tram- en premetrospoornet van de MIVB.   Dit perceel 2 betreft het oplassen van de rails en geconstrueerde hartstukken op het tramnet van de MIVB (dit tweede perceel zal 2 chronolijnen alsook de aanvullende geografische zone bij het eerste perceel omvatten).   Elk perceel zal aan maximum 2 ondernemers toegewezen worden.   Voor elk perceel zal er een “hoofdopdrachtnemer” (die als eerste tussenkomt) en een “back-up” zijn.   De firma’s zullen maar één perceel (d.w.z. ofwel perceel 1, ofwel perceel 2) als hoofdopdrachtnemer toegekend kunnen krijgen op basis van een rangschikking die opgemaakt wordt volgens de voorwaarden in het bestek.   Gezien de omvang van de exploitatiesite van de MIVB en de grootte van de installaties, werd ervoor gekozen om met 2 percelen te werken, om zo de nodige concurrentie tussen ondernemers te laten spelen en in alle omstandigheden over een firma te beschikken die bereid is om voor deze kritieke onderhoudsactiviteiten op het tramnetwerk tussen te komen gedurende de gehele looptijd van de uitvoering van de opdracht.   De raamovereenkomst wordt afgesloten voor een totale duur van 5 jaar.  
II.2.7. Looptijd
60   maand(en)
Verlenging mogelijk:   NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
De kandidaat mag zich niet bevinden in een van de toestanden zoals in artikels 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.Zie Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) dat verplicht geimporteerd en ingevuld dient te worden op de website https://ec.europa.eu/tools/espdDe MIVB heeft het recht om op elk moment van de plaatsingsprocedure van de opdracht de gegevens in het UEA (verklaringen op eer) te controleren.Om het UEA (Uniform Europees Aanbestedingsdocument) in te vullen :1. Nadat u onderhavige aankondiging van een opdracht hebt gedownload van de website e-Notification (https://enot.publicprocurement.be), vergewist u zich ervan of u ook de bijgevoegde bestanden (bijlagen) gedownload hebt.2. Nu moet u het bestand « espd-request.zip » openen en enerzijds het .PDF-document en anderzijds het .XML-bestand opslaan (= eruit halen).3. Surf naar de website: https://ec.europa.eu/tools/espd4. Kies uw taal5. Selecteer « Ik ben een ondernemer »6. Selecteer « Een UEA importeren »7. Klik op “Choose file” (bestand kiezen) en selecteer het bestand “espc-request.xml” dat u onder punt 2 uit de .ZIP hebt gehaald8. Klik op “Volgende”9. Vul de vereiste velden in met behulp van de tekst van de publicatie om de kwaliteit van en de hoeveelheid gevraagde informatie te bepalen10. Klik op "Overzicht"11. Downloaden in “beide formaten”12. Dit bestand “espc-request.zip” met daarin uw UEA opslaan13. Voeg dit UEA-bestand, “espc-request.zip” genaamd, bij uw kandidaatstellingsdossier bij de verzending ervan. - Opgelet: de MIVB moet het .ZIP-bestand ontvangen dat zowel de .PDF als de .XML bevat.In principe volstaat één ingevuld UEA, tenzij u uw kandidatuur voor deze opdracht samen met een (of meerdere) andere onderneming(en) wilt indienen in het kader van een combinatie van ondernemingen en/of als u een beroep doet op de draagkracht van andere entiteiten en/of in het geval van aangeduide onderaannemers. In dat geval:Als u met een combinatie van ondernemers reageert:Antwoord in Deel II JA op de vraag “Neemt de ondernemer samen met anderen deel aan de procedure voor plaatsing van de opdracht?”Voor elk van de combinatieleden moet u een UEA afleveren dat naar behoren door de betrokken entiteiten ingevuld is.Als u op de draagkracht van derden een beroep doet:Antwoord JA op punt C. Deel II: “Doet de ondernemer een beroep op de draagkracht van andere entiteiten om te voldoen aan de selectiecriteria in deel IV en aan de criteria en regels die (in voorkomend geval) opgegeven staan in deel V hieronder?”Voor elke derde moet u een apart UEA indienen dat de gegevens bevat die gevraagd worden in delen A en B van deel II en in deel III, naar behoren ingevuld door de betrokken entiteiten. In de mate dat dit relevant is voor de specifieke capaciteit(en) waarop u een beroep doet, wordt u verzocht om voor elke van de betrokken entiteiten de gegevens te verstrekken die gevraagd worden in delen IV en V.Als u van plan bent een deel van het contract uit te besteden:Antwoord JA op punt D. deel II: “Is de ondernemer van plan om een deel van het contract aan derden uit te besteden?”Aarzel niet om contact op te nemen met de persoon die onder I.1) opgegeven staat als u problemen ondervindt met het openen van de bijlagen bij deze aankondiging van opdracht of als u vragen hebt over de inhoud van de documenten.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De economische en financiele draagkracht van de kandidaten zal gecontroleerd worden op basis van de financiele gegevens (omzet, balansen en resultatenrekeningen). De stavende documenten m.b.t. de economische en financiele draagkracht moeten bij uw kandidaatstelling en het UEA gevoegd worden (de verklaring op eer in het UEA volstaat niet).De kandidaat moet aan de MIVB haar neergelegde balansen en resultatenrekeningen voor de laatste 3 boekjaren (modellen neergelegd bij de NBB) overmaken of de link meedelen naar de website waarop deze documenten gratis kunnen worden gedownload. Voor Belgische bedrijven is dat niet verplicht, aangezien de MIVB de jaarrekeningen kan opvragen die afkomstig zijn van de balanscentrale van de Nationale Bank van Belgie, voor zover ze gepubliceerd werden.De specifieke jaaromzet: de jaaromzet die gerealiseerd werd met het deel waar de aankondiging van opdracht betrekking op heeft. De kandidaat moet een verklaring overmaken over zijn omzet met betrekking tot de gevraagde prestaties, en dit voor de 3 meeste recente beschikbare boekjaren (in te vullen in het UEA Deel IV: Selectiecriteria punt B).OPGELET: de kandidaat moet de stavende documenten bij zijn aanvraag voor deelneming voegen.
Eventuele minimumeisen:
De MIVB zal de kandidaten uitsluiten waarvan de financiele gegevens (balansen en resultatenrekeningen) niet aantonen dat zij over de draagkracht beschikken om een opdracht, zoals beschreven onder II.1.4, tot een goed einde te brengen. Zij zal elke kandidaat uitsluiten waarvan het eigen vermogen negatief is.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
OPGELET: de bewijsstukken moeten door de kandidaat bij de aanvraag voor deelneming gevoegd worden (de verklaring op eer in het UEA volstaat niet).

Eventuele minimumeisen:
1. De referenties van minimum 4 gelijkaardige opdrachten voor oplassen van rails en geconstrueerde hartstukken (de referentie moet betrekking hebben op een opdracht van minstens 1.000.000 EUR per jaar), uitgevoerd voor verschillende maatschappijen voor openbaar vervoer van het type tram binnen de laatste vijf jaar, met vermelding van de naam van de klant, de waarde van de betrokken opdrachten (per jaar en in totaal) en de tevredenheidsattesten van die betrokken klanten.
2. Het bewijs van de erkenning van de kandidaat-firma in de subcategorie H1: laswerken aan rails
3. Een kopie van het VCA/LSC-attest of van een gelijkaardig(e) attest/certificatie.

III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht

III.2.2 Voorwaarden inzake de uitvoering van de opdracht:
Zullen gespecificeerd worden in het bestek



AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met meerdere ondernemingen
Beoogd maximum aantal deelnemers aan de raamovereenkomst:  

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2022-05-05  11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   FR, NL


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
1. Wijze van indienen – e-procurementHet indienen en ontvangen van offertes en/of aanvragen voor deelneming verloopt volledig en uitsluitend op elektronische wijze en via https://eten.publicprocurement.be/etendering/.Met elektronische indiening wordt indiening bedoeld via de e-tenderingapplicatie en niet per e-mail!De offertes en/of aanvragen voor deelneming dienen digitaal ondertekend te zijn, conform met het e-tenderingsysteem.Gelieve voor buitenlandse kandidaten rekening te houden met de procedures en termijnen die nodig zijn voor het verkrijgen van een certificaat met het oog op elektronische ondertekening van het dossier. Het is ook mogelijk om een andere persoon te machtigen om elektronisch te ondertekenen. In dat geval moet het bewijs van de volmacht aan de offerte en/of aanvraag voor deelneming worden toegevoegd.Voor meer informatie wordt verwezen naar: http://www.publicprocurement.be.Als u dit dossier aan uw favorieten toevoegt, zult u per e-mail van elke wijziging op de hoogte gebracht worden.2. Door hun kandidatuur in te dienen aanvaarden de kandidaten zonder voorbehoud de inhoud van de aankondiging van opdracht en de begeleidende documenten en aanvaarden zij zelf door de bepalingen ervan gebonden te zijn. Als een kandidaat in dat verband een bezwaar heeft, dient hij dat schriftelijk en met een beschrijving van de reden, ten laatste 10 kalenderdagen voor de limietdatum voor ontvangst van de aanvragen voor deelneming, kenbaar te maken aan de aanbesteder (via de contactpersoon die opgegeven staat in artikel I.1 van deze aankondiging van opdracht).3. De gevraagde gegevens dienen in het UEA ingevuld te worden. Enkel bewijsstukken waar in het UEA of de aankondiging om is verzocht, mogen en moeten als bijlage bij de aanvraag voor deelneming worden gevoegd. Ongevraagd verstrekte informatie zal niet worden beoordeeld.4. Voor de criteria inzake economische en financiele draagkracht en technische en beroepsbekwaamheid mag een kandidaat desgevallend, onder de voorwaarden van artikel 72 van het koninklijk besluit van 18 juni 2017 betreffende de plaatsing van overheidsopdrachten in de nutssectoren, de draagkracht inroepen van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn banden met die entiteiten. In dat geval moet hij aantonen dat hij over de nodige middelen zal beschikken voor de uitvoering van de opdracht, en dit door voorlegging van de verbintenis van die entiteiten om voor deze specifieke opdracht die middelen aan hem ter beschikking te stellen. Onder diezelfde voorwaarden kan een combinatie van ondernemers de draagkracht inroepen van de deelnemers aan de combinatie of van andere entiteiten. Onverminderd de wettelijk toepasbare bepalingen die, in voorkomend geval, een hoofdelijke aansprakelijkheid voorzien als een kandidaat zijn toevlucht neemt tot de capaciteiten van andere entiteiten met betrekking tot de criteria inzake economische en financiele draagkracht, zullen die entiteiten hoofdelijk aansprakelijk zijn voor de uitvoering van de opdracht. Die hoofdelijke aansprakelijkheid moet schriftelijk aanvaard worden door de entiteit waarvan de draagkracht wordt ingeroepen. En die schriftelijke aanvaarding moet worden meegeleverd in de aanvraag voor deelneming van de kandidaat.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33,  BE- 1040  Brussel
Tel:   +32 22349611
E-mail:   info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen):   http://www.raadvst-consetat.be

VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33,  BE- 1040  Brussel
Tel:   +32 22349611
E-mail:   info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen):   http://www.raadvst-consetat.be

VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
Conform artikel 23 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten worden de verhaalprocedures, op straffe van niet-ontvankelijkheid, ingesteld binnen de in §2 tot §4 bedoelde termijnen, te rekenen vanaf de bekendmaking, de kennisgeving of de kennisneming van de rechtshandeling, naargelang het geval.De in artikel 14 bedoelde vordering tot vernietiging wordt ingesteld binnen een termijn van 60 dagen.De in artikel 15 bedoelde vordering tot schorsing wordt ingesteld binnen een termijn van 14 dagen. Ingeval toepassing van artikel 18 wordt gemaakt, bedraagt de termijn 10 dagen.De in artikel 16 bedoelde vordering tot schadevergoeding wordt ingesteld binnen een termijn van 5 jaar.

VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33,  BE- 1040  Brussel
Tel:   +32 22349611
E-mail:   info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen):   http://www.raadvst-consetat.be

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-04-01

Vergelijkbare advertenties van BDA