Maatschappij Voor Het Intercommunaal Vervoer Te Brussel - Procurement & Logistics Department

Installatie voor het ontstoffen van de onderkant van metrovoertuigen geplaatst in een werkkuil



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Postadres :  Koningsstraat 76, BE- 1000  Brussel
Contactpersoon:  Ronny Benincasa
Tel:   +32 25155876
E-mail:   Ronny.Benincasa@stib.brussels
Internetadres(sen):   www.stib.be  
Adres van het kopersprofiel:   https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=430698


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Installatie voor het ontstoffen van de onderkant van metrovoertuigen geplaatst in een werkkuil  
Referentienummer:   MIVB - STIB Procurement & Logistics-AL_4987/SB/RB-F05_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  42520000
II.1.3. Type opdracht :  leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
Deze opdracht betreft een raamovereenkomst die bestemd is voor het aankopen voor de werkplaats van het metrostation Delta van een nieuwe installatie voor het ontstoffen van de onderkant van de metrovoertuigen, die in een werkkuil geplaatst wordt, en voor het vervangen van de huidige installatie
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE1
Voornaamste plaats van uitvoering:   Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.2.4. Beschrijving
Het volledig demonteren en wegvoeren van de huidige installatie (boven- en ondergronds)   De eventuele prestaties van burgerlijke bouwkunde, indien nodig (boven- en ondergronds)   Studie, productie, levering, plaatsing, certificatie en inwerkingstelling van een nieuwe installatie voor het ontstoffen van de spoorvoertuigen van de metro. De eventuele diensten voor opleiding, onderhoud, levering van de wisselstukken en van eventuele specifieke gereedschappen (betreft de nieuwe installatie)  
II.2.7. Looptijd
84   maand(en)
Verlenging mogelijk:   JA
De basisperiode bedraagt 5 jaar, die verlengd kan worden met een herneming voor twee jaar na een positieve evaluatie.  


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
III.1.1) Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregisterLijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: De kandidaat mag zich niet in een van de toestanden bevinden zoals bedoeld in artikels 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.Zie Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) dat verplicht geïmporteerd en ingevuld dient te worden op de website https://ec.europa.eu/tools/espdOm het UEA (Uniform Europees Aanbestedingsdocument) in te vullen :1. Nadat u onderhavige aankondiging van een opdracht hebt gedownload van de website e-Notification (https://enot.publicprocurement.be), vergewist u zich ervan of u ook de bijgevoegde bestanden (bijlagen) gedownload hebt.2. Nu moet u het bestand « espd-request.zip » openen en enerzijds het .PDF-document en anderzijds het .XML-bestand opslaan (= eruit halen).3. Surf naar de website: https://ec.europa.eu/tools/espd4. Kies uw taal5. Selecteer « Ik ben een ondernemer »6. Selecteer « Een UEA importeren »7. Klik op “Choose file” (bestand kiezen) en selecteer het bestand “espc-request.xml” dat u onder punt 2 uit de .ZIP hebt gehaald8. Klik op “Volgende”9. Vul de vereiste velden in met behulp van de tekst van de publicatie om de kwaliteit van en de hoeveelheid gevraagde informatie te bepalen10. Klik op "Overzicht"11. Downloaden in “beide formaten”12. Dit bestand “espc-request.zip” met daarin uw UEA opslaan13. Voeg dit UEA-bestand, “espc-request.zip” genaamd, bij uw kandidaatstellingsdossier bij de verzending ervan. - Opgelet: de MIVB moet het .ZIP-bestand ontvangen dat zowel de .PDF als de .XML bevat.In principe volstaat één ingevuld UEA. Als u uw kandidatuur voor deze opdracht samen met een andere persoon wilt indienen in het kader van een vereniging, als u een beroep doet op de draagkracht van andere entiteiten en in het geval van aangeduide onderaannemers, moeten er evenwel één of meerdere UEA ingediend worden die door de betrokken ondernemingen zelf ingevuld zijn.Als u de draagkracht van andere entiteiten inroept en in het geval van aangeduide onderaannemers volstaat het dat u de volgende delen invult:Deel II sectie A (“Informatie over de economische actor”)Deel II sectie B (“Informatie over de vertegenwoordigers van de economische actor”)Deel III (“Uitsluitingsgronden”)Aarzel niet om contact op te nemen met de persoon die onder I.1) opgegeven staat (via de e-mailadressen) als u problemen ondervindt met het openen van de bijlagen bij deze aankondiging van opdracht of als u vragen hebt over de inhoud van de documenten.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De economische en financiële draagkracht van de kandidaten zal gecontroleerd worden op basis van financiële gegevens (omzet, balansen en resultatenrekeningen).- De kandidaat moet aan de MIVB de laatste 3 neergelegde balansen en resultatenrekeningen van de onderneming (modellen neergelegd bij de NBB) overmaken of de link meedelen naar de website waarop deze documenten gratis kunnen worden gedownload. Belgische bedrijven zijn niet aan deze verplichting onderworpen, aangezien de MIVB de jaarrekeningen kan opvragen die neergelegd werden bij de balanscentrale van de Nationale Bank van België, voor zover deze gepubliceerd werden.- De specifieke jaaromzet: de omzet die gerealiseerd werd met het deel waar de aankondiging van opdracht betrekking op heeft. De kandidaat moet een verklaring overmaken over zijn omzet met betrekking tot de gevraagde prestaties, en dit voor de 3 meeste recente beschikbare boekjaren.- Als de kandidaat deel uitmaakt van een groep: het laatste jaarverslag en financieel rapport van deze groep of de link naar de website waarop deze documenten gratis kunnen worden gedownload.
Eventuele minimumeisen:
- De gemiddelde jaaromzet voor de gevraagde diensten moet meer dan 100.000 EUR bedragen; hij zal berekend worden voor de 3 meest recente beschikbare boekjaren.
- De MIVB zal de kandidaten uitsluiten waarvan de financiële gegevens (balansen en resultatenrekeningen) niet aantonen dat zij over de draagkracht beschikken om de opdracht, zoals beschreven in rubriek II.1.4, tot een goed einde te brengen. Zij zal alle kandidaten uitsluiten waarvan het eigen vermogen negatief is.
De bewijsstukken i.v.m. de economische en financiële draagkracht moeten bij de kandidatuur en het UEA gevoegd worden.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Onderstaande criteria zijn bepaald en toepasbaar. De volgende documenten moeten verplicht de kandidatuur vergezellen:1) De ervaring van de onderneming moet op overtuigende wijze aangetoond worden door het aanvoeren van referenties:a. Een levering die gelijkaardig is aan die welke het voorwerp van de opdracht uitmaakt, uitgevoerd door de onderneming in de loop van de laatste 3 jaar, aangevuld met een beschrijving van de opdracht en met vermelding van het bedrag, de data of periodes, de contactgegevens van het bedrijf waarvoor ze bestemd was, de naam en gegevens van de contactpersonen bij dat bedrijf.b. Minstens één tevredenheidsverklaring, opgemaakt en ondertekend door die klant, en dit voor een opdracht van dezelfde grootteorde. Met “dezelfde grootteorde” wordt bedoeld: een opdracht van minstens 100.000 EUR.2) Een beschrijving van de bedrijfspolitiek van de kandidaat op vlak van milieubeheer, sociaal beleid en kwaliteitszorg.a. Voor het milieubeheer mag het ISO 14000-certificaat (audits), het Europese reglement EMAS (CE) n° 761/2001 (audit) of eender welk ander certificaat of een beschrijving van een gelijkaardige aanpak aan het kandidaatstellingsdossier toegevoegd worden.b. Voor de sociale criteria mag de kandidaat het SA 8000-label aan het dossier toevoegen of eender welke andere beschrijving van een gelijkaardige aanpak, of zelfs een verklaring op eer dat alle conventies die aan de basis lagen van het SA 8000-label nageleefd worden.c. Voor de kwaliteitszorg mag het ISO 9000-certificaat of eender welk ander aan ISO 9000 gelijkaardig certificaat of een beschrijving van het kwaliteitszorgsysteem van de kandidaat aan het dossier toegevoegd worden.3) De kandidaat voegt bij zijn offerte een formele verklaring dat hij zonder speciale formaliteiten het bezoek van een MIVB-delegatie in zijn installatie(s) of de installaties van eventuele onderaannemers en klanten aanvaardt om zijn technische bekwaamheid te kunnen beoordelen.Het kandidaatstellingsdossier moet gestructureerd zijn en genummerd (III.1.1, III.1.2, III.1.3) volgens de volgorde zoals hierboven. Om operationele redenen behoudt de MIVB zich het recht voor om geen rekening te houden met kandidaturen die deze vraag niet eerbiedigen.

Eventuele minimumeisen:
zie de hierboven gevraagde documenten en verklaringen


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2022-04-28  16:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden:   6   (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Door het indienen van een kandidatuur aanvaarden de kandidaten onvoorwaardelijk de inhoud van de aankondiging van opdracht, van de desbetreffende documenten en van de gunningsprocedure zoals ze in die documenten beschreven wordt, en aanvaarden zij zelf door de bepalingen ervan gebonden te zijn. Als een kandidaat in dat verband een bezwaar heeft, dient hij dat schriftelijk en per aangetekende post, ten laatste 15 kalenderdagen voor de limietdatum voor ontvangst van de aanvragen voor deelneming, kenbaar te maken aan de aanbesteder (via de contactpersoon die opgegeven staat in artikel I.1 van deze aankondiging van opdracht), met een omschrijving van de reden.* Wijze van indienen – e-procurementHet indienen en ontvangen van offertes en/of aanvragen voor deelneming verloopt volledig en uitsluitend op elektronische wijze.Met elektronische indiening wordt indiening bedoeld via de e-tenderingapplicatie en niet per e-mail!De offertes en/of aanvragen voor deelneming dienen digitaal ondertekend te zijn, conform met het e-tenderingsysteem.Gelieve voor buitenlandse kandidaten rekening te houden met de procedures en termijnen die nodig zijn voor het verkrijgen van een certificaat met het oog op elektronische ondertekening van het dossier. Het is ook mogelijk om een andere persoon te machtigen om elektronisch te ondertekenen. In dat geval moet het bewijs van de volmacht aan de offerte en/of aanvraag voor deelneming worden toegevoegd. De elektronische indiening van offertes en/of aanvragen voor deelneming gebeurt via:https://eten.publicprocurement.beVoor meer informatie wordt verwezen naar: http://www.publicprocurement.be.Als u dit dossier aan uw favorieten toevoegt, zult u per e-mail van elke wijziging op de hoogte gebracht worden.- De gevraagde gegevens dienen in het UEA ingevuld te worden. Enkel bewijsstukken waar in het UEA of de aankondiging om is verzocht, mogen en moeten als bijlage bij de aanvraag voor deelneming worden gevoegd. Ongevraagd verstrekte informatie zal niet worden beoordeeld.- Voor de criteria inzake economische en financiële draagkracht en technische en beroepsbekwaamheid mag een kandidaat desgevallend, onder de voorwaarden van artikel 72 van het koninklijk besluit van 18 juni 2017 betreffende de plaatsing van overheidsopdrachten in de nutssectoren, de draagkracht inroepen van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn banden met die entiteiten. In dat geval moet hij aantonen dat hij over de nodige middelen zal beschikken voor de uitvoering van de opdracht, en dit door voorlegging van de verbintenis van die entiteiten om voor deze specifieke opdracht die middelen aan hem ter beschikking te stellen. Onder diezelfde voorwaarden kan een combinatie van ondernemers de draagkracht inroepen van de deelnemers aan de combinatie of van andere entiteiten. Onverminderd de wettelijk toepasbare bepalingen die, in voorkomend geval, een hoofdelijke aansprakelijkheid voorzien als een kandidaat zijn toevlucht neemt tot de capaciteiten van andere entiteiten met betrekking tot de criteria inzake economische en financiële draagkracht, zullen die entiteiten hoofdelijk aansprakelijk zijn voor de uitvoering van de opdracht. Die hoofdelijke aansprakelijkheid moet schriftelijk aanvaard worden door de entiteit waarvan de draagkracht wordt ingeroepen. En die schriftelijke aanvaarding moet worden meegeleverd in de aanvraag voor deelneming van de kandidaat.- In het kader van de GDPR blijft de kandidaat zelf verantwoordelijk voor het vragen van de nodige toelatingen aan zijn klanten of andere betrokken derde partijen om de persoonlijke gegevens te mogen gebruiken die in het kader van deze procedure gevraagd worden. Voor andere vragen kunt u zich richten tot de e-mailadressen die onder I.1) vermeld staan.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33,  BE  Brussel

VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
Conform artikel 23 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten worden de verhaalprocedures, op straffe van niet-ontvankelijkheid, ingesteld binnen de in §2 tot §4 bedoelde termijnen, te rekenen vanaf de bekendmaking, de kennisgeving of de kennisneming van de rechtshandeling, naargelang het geval.De in artikel 14 bedoelde vordering tot vernietiging wordt ingesteld binnen een termijn van 60 dagen.De in artikel 15 bedoelde vordering tot schorsing wordt ingesteld binnen een termijn van 14 dagen. Ingeval toepassing van artikel 18 wordt gemaakt, bedraagt de termijn 10 dagen.De in artikel 16 bedoelde vordering tot schadevergoeding wordt ingesteld binnen een termijn van 5 jaar.

VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33,  BE  Brussel

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-02-21

Vergelijkbare advertenties van BDA