Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : Le Logis - Floréal scrl
Postadres : Avenue Georges Benoidt 22, BE- 1170 Brussel
Contactpersoon: Laurent Hachouche
Tel: +32 26724476
E-mail: lhachouche@lelogisfloreal.be
Internetadres(sen): www.lelogis1170.be
Adres van het kopersprofiel: https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=434698
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Volledige renovatie van de elektrische installaties van lege woningen (huizen en appartementen) in het vastgoedpatrimonium van sociale woningen van de cvba Le Logis-Floréal. Referentienummer: SCL LE LOGIS-SLRB/2070/2020/03/01bis-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 45000000
II.1.3. Type opdracht : werken
II.1.4. Korte beschrijving
Volledige renovatie van de elektrische installaties van lege woningen (huizen en appartementen) in het vastgoedpatrimonium van sociale woningen van de cvba Le Logis-Floréal.
Deze werken worden gegund in de vorm van een raamovereenkomst voor een duur van 4 jaar, zoals vermeld in punt II.2.4 van deze aankondiging.
Elke inschrijver dient prijs in voor één of meer percelen, maar zal slechts maximum 2 percelen toegewezen krijgen tenzij er minder inschrijvers per perceel zouden zijn dan voorzien.
Hij zal dan in zijn offerte zijn voorkeur moeten vermelden voor wat betreft de percelen die hem zouden kunnen worden toegewezen.
De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor om de 5 hierboven opgesomde percelen al dan niet toe te wijzen.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA
II.2. Beschrijving
Lot 1II.2.1. Benaming
de volledige renovatie van de elektrische installaties van de studio's, appartementen met 1 slaapkamer en appartementen met 3 slaapkamers voor perceel 1 II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Het gehele woningenbestand van de Cvba Le Logis-Floreal - zie lijst.
II.2.4. Beschrijving
Volledige renovatie van de elektrische installaties van lege woningen (huizen en appartementen). Deze werken zullen worden toegewezen in de vorm van een raamovereenkomst van werken, gesloten met 1 opdrachtnemer per perceel, voor een duur van 4 jaar, krachtens artikel 43 van de wet van 17 juni 2016. Het precieze doel van de opdrachten op grond van de raamovereenkomst (type van werken, volume van de werken…) en het ritme waaraan ze uitgegeven worden, kunnen niet beschreven worden op het ogenblik dat deze opdracht gegund wordt. De inschrijvers moeten zich ervan bewust zijn dat ze soms een groot werkvolume zullen moeten uitvoeren tijdens nog niet bepaalde periodes. Er is geen minimale bestelhoeveelheid. De bestellingen worden geplaatst naar gelang van de behoefte van de aanbestedende overheid, zonder dat de opdrachtnemer aanspraak kan maken op enige vergoeding. Tijdens de volledige duur van de opdracht zullen er aparte bestelbonnen opgesteld worden voor de opdracht van werken. 1 kandidaat-inschrijver per perceel zal een toewijzingsbrief ontvangen. De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor om gedeeltelijke bestellingen te plaatsen tijdens de volledige duur van de overeenkomst, in functie van de behoeften. De aanbestedende overheid heeft het recht om gelijktijdige bestellingen te plaatsen of om een bestelling te plaatsen terwijl andere bestellingen lopende zijn. De aannemer mag de gelijktijdigheid van de bestellingen of het feit dat bepaalde bestellingen in uitvoering zijn niet inroepen om een verlenging te verkrijgen van de uitvoeringstermijn die voorzien is in artikel 76 van het besluit "uitvoering", aangevuld door dit bijzonder bestek. De termijnen zijn in geen geval cumuleerbaar. In afwijking op artikel 81 van het "uitvoeringsbesluit" zien de partijen af van de herziening van de eenheidsprijzen en de initiële termijnen ongeacht de werkelijk uitgevoerde hoeveelheden. De lijst van de werken in het borderel is een meetstaat die de aanbestedende overheid zo correct en volledig mogelijk heeft proberen op te stellen. Ze is echter niet uitputtend en er zouden bijgevolg bijkomende werken (nodig voor de goede uitvoering van de initiële werken) besteld kunnen worden zonder dat deze gedetailleerd opgenomen zijn in deze overeenkomst, net zoals andere werken, die in de meetstaat opgesomd zijn, niet het voorwerp van enige bestelling zouden kunnen uitmaken. Indien een meerwerk zou worden gevraagd, dan behoudt de aanbestedende overheid zich in ieder geval het recht voor om een offerte te vragen aan de opdrachtnemer alvorens een bestelling te plaatsen. In de veronderstelling dat dit niet zou beantwoorden aan de verwachtingen van de aanbestedende overheid, meer bepaald in termen van termijn, prijs, kwaliteit, enz. of indien de opdrachtnemer niet in staat zou zijn om aan zijn vraag te voldoen, dan behoudt de aanbestedende overheid zich het recht voor om zich tot de andere opdrachtnemers van deze overeenkomst te wenden. De uitgedrukte hoeveelheden zijn vermoedelijke hoeveelheden en zouden dus het voorwerp kunnen uitmaken van wijzigingen. De kandidaat-inschrijvers verbinden zich ertoe om de bestellingen van de aanbestedende overheid uit te voeren ongeacht de gevraagde hoeveelheden van werken. Er zal geen minimale hoeveelheid opgelegd mogen worden door de opdrachtnemer op straffe van onmiddellijke verwerping van de offerte wegens een wezenlijke onregelmatigheid.
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
looptijd van de raamovereenkomst :1 jaar, 3 maal hernieuwbaar door stilzwijgende verlenging zonder een duur van 48 maanden te mogen overschrijden
Lot 2II.2.1. Benaming
de volledige renovatie van de elektrische installaties van de lege appartementen met 2 slaapkamers voor perceel 2, in het vastgoedpatrimonium van sociale woningen van de cvba Le Logis-Floréal. II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Het gehele woningenbestand van de Cvba Le Logis-Floreal - zie lijst.
II.2.4. Beschrijving
Volledige renovatie van de elektrische installaties van lege woningen (huizen en appartementen). Deze werken zullen worden toegewezen in de vorm van een raamovereenkomst van werken, gesloten met 1 opdrachtnemer per perceel, voor een duur van 4 jaar, krachtens artikel 43 van de wet van 17 juni 2016. Het precieze doel van de opdrachten op grond van de raamovereenkomst (type van werken, volume van de werken…) en het ritme waaraan ze uitgegeven worden, kunnen niet beschreven worden op het ogenblik dat deze opdracht gegund wordt. De inschrijvers moeten zich ervan bewust zijn dat ze soms een groot werkvolume zullen moeten uitvoeren tijdens nog niet bepaalde periodes. Er is geen minimale bestelhoeveelheid. De bestellingen worden geplaatst naar gelang van de behoefte van de aanbestedende overheid, zonder dat de opdrachtnemer aanspraak kan maken op enige vergoeding. Tijdens de volledige duur van de opdracht zullen er aparte bestelbonnen opgesteld worden voor de opdracht van werken. 1 kandidaat-inschrijver per perceel zal een toewijzingsbrief ontvangen. De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor om gedeeltelijke bestellingen te plaatsen tijdens de volledige duur van de overeenkomst, in functie van de behoeften. De aanbestedende overheid heeft het recht om gelijktijdige bestellingen te plaatsen of om een bestelling te plaatsen terwijl andere bestellingen lopende zijn. De aannemer mag de gelijktijdigheid van de bestellingen of het feit dat bepaalde bestellingen in uitvoering zijn niet inroepen om een verlenging te verkrijgen van de uitvoeringstermijn die voorzien is in artikel 76 van het besluit "uitvoering", aangevuld door dit bijzonder bestek. De termijnen zijn in geen geval cumuleerbaar. In afwijking op artikel 81 van het "uitvoeringsbesluit" zien de partijen af van de herziening van de eenheidsprijzen en de initiële termijnen ongeacht de werkelijk uitgevoerde hoeveelheden. De lijst van de werken in het borderel is een meetstaat die de aanbestedende overheid zo correct en volledig mogelijk heeft proberen op te stellen. Ze is echter niet uitputtend en er zouden bijgevolg bijkomende werken (nodig voor de goede uitvoering van de initiële werken) besteld kunnen worden zonder dat deze gedetailleerd opgenomen zijn in deze overeenkomst, net zoals andere werken, die in de meetstaat opgesomd zijn, niet het voorwerp van enige bestelling zouden kunnen uitmaken. Indien een meerwerk zou worden gevraagd, dan behoudt de aanbestedende overheid zich in ieder geval het recht voor om een offerte te vragen aan de opdrachtnemer alvorens een bestelling te plaatsen. In de veronderstelling dat dit niet zou beantwoorden aan de verwachtingen van de aanbestedende overheid, meer bepaald in termen van termijn, prijs, kwaliteit, enz. of indien de opdrachtnemer niet in staat zou zijn om aan zijn vraag te voldoen, dan behoudt de aanbestedende overheid zich het recht voor om zich tot de andere opdrachtnemers van deze overeenkomst te wenden. De uitgedrukte hoeveelheden zijn vermoedelijke hoeveelheden en zouden dus het voorwerp kunnen uitmaken van wijzigingen. De kandidaat-inschrijvers verbinden zich ertoe om de bestellingen van de aanbestedende overheid uit te voeren ongeacht de gevraagde hoeveelheden van werken. Er zal geen minimale hoeveelheid opgelegd mogen worden door de opdrachtnemer op straffe van onmiddellijke verwerping van de offerte wegens een wezenlijke onregelmatigheid.
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
looptijd van de raamovereenkomst : 1 jaar, 3 maal hernieuwbaar door stilzwijgende verlenging zonder een duur van 48 maanden te mogen overschrijden
Lot 3II.2.1. Benaming
de volledige renovatie van de elektrische installaties van lege huizen met één, 4 of 5 slaapkamers voor perceel 3 in het vastgoedpatrimonium van sociale woningen van de cvba Le Logis-Floréal. II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Het gehele woningenbestand van de Cvba Le Logis-Floreal - zie lijst.
II.2.4. Beschrijving
Volledige renovatie van de elektrische installaties van lege woningen (huizen en appartementen). Deze werken zullen worden toegewezen in de vorm van een raamovereenkomst van werken, gesloten met 1 opdrachtnemer per perceel, voor een duur van 4 jaar, krachtens artikel 43 van de wet van 17 juni 2016. Het precieze doel van de opdrachten op grond van de raamovereenkomst (type van werken, volume van de werken…) en het ritme waaraan ze uitgegeven worden, kunnen niet beschreven worden op het ogenblik dat deze opdracht gegund wordt. De inschrijvers moeten zich ervan bewust zijn dat ze soms een groot werkvolume zullen moeten uitvoeren tijdens nog niet bepaalde periodes. Er is geen minimale bestelhoeveelheid. De bestellingen worden geplaatst naar gelang van de behoefte van de aanbestedende overheid, zonder dat de opdrachtnemer aanspraak kan maken op enige vergoeding. Tijdens de volledige duur van de opdracht zullen er aparte bestelbonnen opgesteld worden voor de opdracht van werken. 1 kandidaat-inschrijver per perceel zal een toewijzingsbrief ontvangen. De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor om gedeeltelijke bestellingen te plaatsen tijdens de volledige duur van de overeenkomst, in functie van de behoeften. De aanbestedende overheid heeft het recht om gelijktijdige bestellingen te plaatsen of om een bestelling te plaatsen terwijl andere bestellingen lopende zijn. De aannemer mag de gelijktijdigheid van de bestellingen of het feit dat bepaalde bestellingen in uitvoering zijn niet inroepen om een verlenging te verkrijgen van de uitvoeringstermijn die voorzien is in artikel 76 van het besluit "uitvoering", aangevuld door dit bijzonder bestek. De termijnen zijn in geen geval cumuleerbaar. In afwijking op artikel 81 van het "uitvoeringsbesluit" zien de partijen af van de herziening van de eenheidsprijzen en de initiële termijnen ongeacht de werkelijk uitgevoerde hoeveelheden. De lijst van de werken in het borderel is een meetstaat die de aanbestedende overheid zo correct en volledig mogelijk heeft proberen op te stellen. Ze is echter niet uitputtend en er zouden bijgevolg bijkomende werken (nodig voor de goede uitvoering van de initiële werken) besteld kunnen worden zonder dat deze gedetailleerd opgenomen zijn in deze overeenkomst, net zoals andere werken, die in de meetstaat opgesomd zijn, niet het voorwerp van enige bestelling zouden kunnen uitmaken. Indien een meerwerk zou worden gevraagd, dan behoudt de aanbestedende overheid zich in ieder geval het recht voor om een offerte te vragen aan de opdrachtnemer alvorens een bestelling te plaatsen. In de veronderstelling dat dit niet zou beantwoorden aan de verwachtingen van de aanbestedende overheid, meer bepaald in termen van termijn, prijs, kwaliteit, enz. of indien de opdrachtnemer niet in staat zou zijn om aan zijn vraag te voldoen, dan behoudt de aanbestedende overheid zich het recht voor om zich tot de andere opdrachtnemers van deze overeenkomst te wenden. De uitgedrukte hoeveelheden zijn vermoedelijke hoeveelheden en zouden dus het voorwerp kunnen uitmaken van wijzigingen. De kandidaat-inschrijvers verbinden zich ertoe om de bestellingen van de aanbestedende overheid uit te voeren ongeacht de gevraagde hoeveelheden van werken. Er zal geen minimale hoeveelheid opgelegd mogen worden door de opdrachtnemer op straffe van onmiddellijke verwerping van de offerte wegens een wezenlijke onregelmatigheid.
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
looptijd van de raamovereenkomst : 1 jaar, 3 maal hernieuwbaar door stilzwijgende verlenging zonder een duur van 48 maanden te mogen overschrijden
Lot 4II.2.1. Benaming
de volledige renovatie van de elektrische installaties van de lege huizen met 2 slaapkamers voor perceel 4 in het vastgoedpatrimonium van sociale woningen van de cvba Le Logis-Floréal. II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Het gehele woningenbestand van de Cvba Le Logis-Floreal - zie lijst.
II.2.4. Beschrijving
Volledige renovatie van de elektrische installaties van lege woningen (huizen en appartementen). Deze werken zullen worden toegewezen in de vorm van een raamovereenkomst van werken, gesloten met 1 opdrachtnemer per perceel, voor een duur van 4 jaar, krachtens artikel 43 van de wet van 17 juni 2016. Het precieze doel van de opdrachten op grond van de raamovereenkomst (type van werken, volume van de werken…) en het ritme waaraan ze uitgegeven worden, kunnen niet beschreven worden op het ogenblik dat deze opdracht gegund wordt. De inschrijvers moeten zich ervan bewust zijn dat ze soms een groot werkvolume zullen moeten uitvoeren tijdens nog niet bepaalde periodes. Er is geen minimale bestelhoeveelheid. De bestellingen worden geplaatst naar gelang van de behoefte van de aanbestedende overheid, zonder dat de opdrachtnemer aanspraak kan maken op enige vergoeding. Tijdens de volledige duur van de opdracht zullen er aparte bestelbonnen opgesteld worden voor de opdracht van werken. 1 kandidaat-inschrijver per perceel zal een toewijzingsbrief ontvangen. De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor om gedeeltelijke bestellingen te plaatsen tijdens de volledige duur van de overeenkomst, in functie van de behoeften. De aanbestedende overheid heeft het recht om gelijktijdige bestellingen te plaatsen of om een bestelling te plaatsen terwijl andere bestellingen lopende zijn. De aannemer mag de gelijktijdigheid van de bestellingen of het feit dat bepaalde bestellingen in uitvoering zijn niet inroepen om een verlenging te verkrijgen van de uitvoeringstermijn die voorzien is in artikel 76 van het besluit "uitvoering", aangevuld door dit bijzonder bestek. De termijnen zijn in geen geval cumuleerbaar. In afwijking op artikel 81 van het "uitvoeringsbesluit" zien de partijen af van de herziening van de eenheidsprijzen en de initiële termijnen ongeacht de werkelijk uitgevoerde hoeveelheden. De lijst van de werken in het borderel is een meetstaat die de aanbestedende overheid zo correct en volledig mogelijk heeft proberen op te stellen. Ze is echter niet uitputtend en er zouden bijgevolg bijkomende werken (nodig voor de goede uitvoering van de initiële werken) besteld kunnen worden zonder dat deze gedetailleerd opgenomen zijn in deze overeenkomst, net zoals andere werken, die in de meetstaat opgesomd zijn, niet het voorwerp van enige bestelling zouden kunnen uitmaken. Indien een meerwerk zou worden gevraagd, dan behoudt de aanbestedende overheid zich in ieder geval het recht voor om een offerte te vragen aan de opdrachtnemer alvorens een bestelling te plaatsen. In de veronderstelling dat dit niet zou beantwoorden aan de verwachtingen van de aanbestedende overheid, meer bepaald in termen van termijn, prijs, kwaliteit, enz. of indien de opdrachtnemer niet in staat zou zijn om aan zijn vraag te voldoen, dan behoudt de aanbestedende overheid zich het recht voor om zich tot de andere opdrachtnemers van deze overeenkomst te wenden. De uitgedrukte hoeveelheden zijn vermoedelijke hoeveelheden en zouden dus het voorwerp kunnen uitmaken van wijzigingen. De kandidaat-inschrijvers verbinden zich ertoe om de bestellingen van de aanbestedende overheid uit te voeren ongeacht de gevraagde hoeveelheden van werken. Er zal geen minimale hoeveelheid opgelegd mogen worden door de opdrachtnemer op straffe van onmiddellijke verwerping van de offerte wegens een wezenlijke onregelmatigheid.
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
looptijd van de kaderovereenkomst : 1 jaar, 3 maal hernieuwbaar door stilzwijgende verlenging zonder een duur van 48 maanden te mogen overschrijden
Lot 5II.2.1. Benaming
de volledige renovatie van de elektrische installaties van de lege huizen met 3 slaapkamers voor perceel 5 in het vastgoedpatrimonium van sociale woningen van de cvba Le Logis-Floréal. II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Het gehele woningenbestand van de Cvba Le Logis-Floreal - zie lijst.
II.2.4. Beschrijving
Volledige renovatie van de elektrische installaties van lege woningen (huizen en appartementen). Deze werken zullen worden toegewezen in de vorm van een raamovereenkomst van werken, gesloten met 1 opdrachtnemer per perceel, voor een duur van 4 jaar, krachtens artikel 43 van de wet van 17 juni 2016. Het precieze doel van de opdrachten op grond van de raamovereenkomst (type van werken, volume van de werken…) en het ritme waaraan ze uitgegeven worden, kunnen niet beschreven worden op het ogenblik dat deze opdracht gegund wordt. De inschrijvers moeten zich ervan bewust zijn dat ze soms een groot werkvolume zullen moeten uitvoeren tijdens nog niet bepaalde periodes. Er is geen minimale bestelhoeveelheid. De bestellingen worden geplaatst naar gelang van de behoefte van de aanbestedende overheid, zonder dat de opdrachtnemer aanspraak kan maken op enige vergoeding. Tijdens de volledige duur van de opdracht zullen er aparte bestelbonnen opgesteld worden voor de opdracht van werken. 1 kandidaat-inschrijver per perceel zal een toewijzingsbrief ontvangen. De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor om gedeeltelijke bestellingen te plaatsen tijdens de volledige duur van de overeenkomst, in functie van de behoeften. De aanbestedende overheid heeft het recht om gelijktijdige bestellingen te plaatsen of om een bestelling te plaatsen terwijl andere bestellingen lopende zijn. De aannemer mag de gelijktijdigheid van de bestellingen of het feit dat bepaalde bestellingen in uitvoering zijn niet inroepen om een verlenging te verkrijgen van de uitvoeringstermijn die voorzien is in artikel 76 van het besluit "uitvoering", aangevuld door dit bijzonder bestek. De termijnen zijn in geen geval cumuleerbaar. In afwijking op artikel 81 van het "uitvoeringsbesluit" zien de partijen af van de herziening van de eenheidsprijzen en de initiële termijnen ongeacht de werkelijk uitgevoerde hoeveelheden. De lijst van de werken in het borderel is een meetstaat die de aanbestedende overheid zo correct en volledig mogelijk heeft proberen op te stellen. Ze is echter niet uitputtend en er zouden bijgevolg bijkomende werken (nodig voor de goede uitvoering van de initiële werken) besteld kunnen worden zonder dat deze gedetailleerd opgenomen zijn in deze overeenkomst, net zoals andere werken, die in de meetstaat opgesomd zijn, niet het voorwerp van enige bestelling zouden kunnen uitmaken. Indien een meerwerk zou worden gevraagd, dan behoudt de aanbestedende overheid zich in ieder geval het recht voor om een offerte te vragen aan de opdrachtnemer alvorens een bestelling te plaatsen. In de veronderstelling dat dit niet zou beantwoorden aan de verwachtingen van de aanbestedende overheid, meer bepaald in termen van termijn, prijs, kwaliteit, enz. of indien de opdrachtnemer niet in staat zou zijn om aan zijn vraag te voldoen, dan behoudt de aanbestedende overheid zich het recht voor om zich tot de andere opdrachtnemers van deze overeenkomst te wenden. De uitgedrukte hoeveelheden zijn vermoedelijke hoeveelheden en zouden dus het voorwerp kunnen uitmaken van wijzigingen. De kandidaat-inschrijvers verbinden zich ertoe om de bestellingen van de aanbestedende overheid uit te voeren ongeacht de gevraagde hoeveelheden van werken. Er zal geen minimale hoeveelheid opgelegd mogen worden door de opdrachtnemer op straffe van onmiddellijke verwerping van de offerte wegens een wezenlijke onregelmatigheid.
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
looptijd van de kaderovereenkomst : 1 jaar, 3 maal hernieuwbaar door stilzwijgende verlenging zonder een duur van 48 maanden te mogen overschrijden
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:Onverminderd de toepassing van artikel 70 van de wet van 17 juni 2016, mogen de inschrijvers niet voldoen aan één van de uitsluitingsgronden bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.A/ Naleving van Art. 68 van de wet van 17 juni 2016 en van Art. 62 van het "plaatsingsbesluit":De inschrijver die personeel tewerkstelt dat valt onder de wet van 27 juni 1969 voegt bij zijn aanvraag tot deelname een attest van de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid waaruit blijkt dat hij in orde is met de betaling van de bijdragen voor de sociale zekerheid. De inschrijver die personeel tewerkstelt dat ressorteert onder een andere lidstaat van de Europese Unie en dat niet hierboven bedoeld wordt, voegt een attest toe dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid en waarin bevestigd wordt dat hij in orde is met zijn verplichtingen inzake betaling van de bijdragen voor de sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.Het attest heeft betrekking op het laatste verstreken kalendertrimester vóór de uiterste datum van ontvangst van de offertes.B/ Naleving van Art. 68 van de wet van 17 juni 2016 en van art. 63 van het “plaatsingsbesluit":De inschrijver voegt bij zijn aanvraag tot deelname een attest waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn fiscale beroepsverplichtingen volgens de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. Het attest slaat op de laatste verstreken fiscale periode vóór de uiterste datum van ontvangst van de offertes.Voor een Belgische inschrijver moet het attest uitgereikt zijn door de FOD Financiën.C/ De eventuele corrigerende maatregelen beoogd in Art. 70 van de wet van 17 juni 2016 Overeenkomstig artikel 39 van het besluit "plaatsing" dat stelt dat de documenten betreffende de opdracht het toepassingsgebied van de verklaring op eer kunnen verbreden. Door zijn offerte in te dienen, verklaart de inschrijver:op zijn erewoord dat hij in het bezit is van de hieronder vermelde documenten en verbindt hij zich ertoe om ze op eenvoudig verzoek van de aanbestedende overheid binnen een termijn van 10 dagen te leveren (deze documenten worden gevraagd in het geval dat de inschrijver in aanmerking komt voor de selectie). D. StrafregisterUittreksel van het strafblad of equivalent document dat afgeleverd werd door een bevoegde administratieve of gerechtelijke autoriteit van het betrokken land.E. Attest van niet-faillissement Een attest dat afgeleverd werd door de bevoegde overheid van het betrokken land en dat verklaart dat de inschrijver zich niet bevindt in een toestand van faillissement, vereffening, beëindiging van de activiteiten of gerechtelijke reorganisatie of geen aangifte van faillissement heeft gedaan of niet het voorwerp heeft uitgemaakt van een procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie, of zich niet bevindt in een analoge toestand die voortvloeit uit een procedure van dezelfde aard die in de nationale wetgevingen of reglementeringen bestaatVoor de documenten vermeld in punt A/, B/ en E/ zal de aanbestedende overheid gebruik maken van Télémarc, en ze zullen enkel aan de inschrijvers gevraagd worden indien ze niet langs deze weg verkregen kunnen worden.Wanneer een hierboven gevraagd document of attest niet in het betrokken land wordt afgeleverd of niet alle voorziene gevallen betreft, kan het worden vervangen door een verklaring onder ede van de betrokkene voor een gerechtelijke of administratieve overheid, een notaris of een gekwalificeerde beroepsinstelling van het land van herkomst of afkomst (artikel 72§2 van het besluit van 18 april 2017).De ondervraagde inschrijver beschikt maximaal over een termijn van 12 kalenderdagen vanaf de datum van de aan hem gerichte vraag om de vereiste documenten voor te leggen.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De offerte duidt het volgende aan: 1) ofwel dat de inschrijver over de erkenning in subcategorie P1 beschikt. Vermits de erkenning in deze categorie niet bestaat, is immers enkel een erkenning in de subcategorieën mogelijk. De inschrijver moet het bewijs leveren dat hij beschikt over de erkenning van aannemers van werken in klasse 1 en categorie P1 voor de percelen 1, 3 en 4, en in klasse 2 en categorie P1 voor perceel 2 en in klasse 3 voor perceel nr. 5. De erkenning in de aangeduide klasse moet evenwel beantwoorden aan het bedrag van de offerte of, bij gebrek daaraan, moet de inschrijver het bewijs leveren dat hij voldoet aan de voorwaarden voor het verkrijgen van de erkenning van aannemer in de vereiste categorie en klasse.2) De inschrijver moet een voldoende technische bekwaamheid voorleggen en beantwoorden aan alle wettelijke en reglementaire voorwaarden voor de uitoefening van zijn beroep. Hij bewijst dat hij één van de opleidingen gevolgd heeft die toegang geven tot het beroep van elektricien.3) De inschrijver moet het bewijs leveren van zijn bekwaamheid om de opdracht goed uit te voeren door een referentie van een aanbestedende overheid voor te leggen die aantoont dat hij binnen de 5 jaar vóór de publicatie van deze aankondiging een opdracht van renovatie van de verouderde elektrische installaties van ongeveer 20 huizen of appartementen heeft uitgevoerd in één jaar of van een gelijkwaardige opdracht (te bewijzen) voor perceel nr. 5 en van 5 tot 10 huizen of appartementen in één jaar of van een gelijkwaardige opdracht (te bewijzen) voor de percelen nr. 1 tot 4:Opdat de referenties ontvankelijk zouden zijn, dienen de volgende inlichtingen en/of documenten te worden voorgelegd:a) een attest van goede uitvoering, opgesteld op naam van de aannemer, ondertekend door de opdrachtgever, dat werd afgeleverd na de datum van voorlopige oplevering van de werken en dat de datum van de voorlopige oplevering van de werken vermeldt, die toegekend moet zijn geweest tussen 1 januari 2017 en de datum van ontvangst van de offertes.b) alsook de documenten die de volgende informatie bevatten:- Het totaal bedrag van de werken excl. btw,- De vermelding van het aantal betrokken eenheden.
Eventuele minimumeisen:
Klasse: 1, Categorie: P1 voor de percelen 1,3 en 4
Klasse: 2, Categorie: P1 voor perceel nr 2
Klasse: 3, Categorie: P1 voor perceel nr 5
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met meerdere ondernemingen
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2022-03-22 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 6 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2022-03-22
Plaatselijke tijd: 11:00
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Op straffe van nietigheid van zijn offerte, is elke inschrijver verplicht om het plaatsbezoek bij te wonen. Hij zal de aanbestedende overheid uiterlijk 3 werkdagen vóór het bezoek op de hoogte brengen van de gekozen bezoekdatum. Het bezoek zal ofwel plaatsvinden op 7 februari 2022 om 9u30 ofwel op 8 februari 2022 om 9u30 (per inschrijver zal één enkel bezoek toegestaan worden. geschatte duur van het bezoek: 2u30). Het vertrekpunt van elk bezoek is G. Benoidtlaan nr. 22 te 1170 Brussel.Op e-procurement zal een forum gehouden worden. De inschrijvers worden verzocht hun eventuele vragen enkel daar te stellen; vragen zullen enkel langs die weg beantwoord worden
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
RECHTBANK VAN EERSTE AANLEG VAN BRUSSEL
Vierarmenstraat 13, BE- 1000 Brussel
E-mail: info@just.fgov.be
Internetadres(sen): https://justice.belgium.be/fr
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-01-24