Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen (AG SO)
Postadres : Frankrijklei 71-73, BE- 2000 Antwerpen
Contactpersoon: Mevrouw Sandra Van Osta
Tel: +32 485663642
E-mail: aankoop@so.antwerpen.be
Internetadres(sen): https://so.antwerpen.be
Adres van het kopersprofiel:
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Raamovereenkomst voor het uitvoeren van duurzame glazenwasserijdiensten ten behoeve van AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen Referentienummer: SO2021_1253
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 90911000
II.1.3. Type opdracht : diensten
II.1.4. Korte beschrijving
Het uitvoeren van resultaatsgerichte en duurzame glazenwasserijdiensten ten behoeve van de school-, administratieve en technische gebouwen van het Autonoom Gemeentebedrijf Stedelijk Onderwijs Antwerpen (AG SO).
Meer bepaald betreft de opdracht het reinigen van raampartijen, koepels/licht doorlatende constructies, balustrades, borstweringen, alle separatieglas, spiegelwanden, verluchtingsroosters, noodtrappen en buitenverlichtingselementen.
Deze raamovereenkomst wordt aan één dienstverlener (per perceel) gegund.
De opdracht is opgesplitst in 3 percelen:
Perceel 1 Gebouwen regio Noord (143 gebouwen)
Perceel 2 Gebouwen regio Midden (104 gebouwen)
Perceel 3 Gebouwen regio Zuid (117 gebouwen)
De adressen van de locaties zijn opgenomen in bijgevoegde detaillijst met de verschillende locaties (zie ‘bijlage I Detaillijst gebouwen AG SO’).
(zie opdrachtdocumenten)
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA
II.2. Beschrijving
Lot 1II.2.1. Benaming
Perceel 1 - Gebouwen regio Noord II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE211
Voornaamste plaats van uitvoering: diverse locaties
II.2.4. Beschrijving
De opdracht bestaat uit het reinigen van raampartijen, koepels/licht doorlatende constructies, balustrades, borstweringen, alle separatieglas, spiegelwanden, verluchtingsroosters, noodtrappen en buitenverlichtingselementen.
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
Lot 2II.2.1. Benaming
Perceel 2 - Gebouwen regio Midden II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE211
Voornaamste plaats van uitvoering: diverse locaties
II.2.4. Beschrijving
De opdracht bestaat uit het reinigen van raampartijen, koepels/licht doorlatende constructies, balustrades, borstweringen, alle separatieglas, spiegelwanden, verluchtingsroosters, noodtrappen en buitenverlichtingselementen.
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
Lot 3II.2.1. Benaming
Perceel 3 - Gebouwen regio Zuid II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE211
Voornaamste plaats van uitvoering: diverse locaties
II.2.4. Beschrijving
De opdracht bestaat uit het reinigen van raampartijen, koepels/licht doorlatende constructies, balustrades, borstweringen, alle separatieglas, spiegelwanden, verluchtingsroosters, noodtrappen en buitenverlichtingselementen.
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn. 2. De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor de financiële en economische draagkracht van de inschrijver nader te onderzoeken aan de hand van jaarrekeningen. In voorkomend geval zal de aanbestedende overheid de current ratio, acid ratio, brutomarge, nettorendabiliteit van het totaal activa voor belastingen en solvabiliteit berekenen. De jaarrekeningen die beschikbaar zijn op de balanscentrale van de Belgische Nationale Bank zullen door de aanbestedende overheid worden opgevraagd. Indien de jaarrekeningen niet beschikbaar zijn op de balanscentrale van de Belgische Nationale Bank, dient de inschrijver deze zelf te verstrekken aan de aanbestedende overheid op diens eerste verzoek.De buitenlandse inschrijvers dienen zelf hun jaarrekeningen van de laatste twee jaren bij hun offerte te voegen.
Eventuele minimumeisen:
1. De inschrijver dient een minimumjaaromzet van 700.000,00 EURO voor 1 perceel, 1.400.000,00 EURO voor 2 percelen en 2.100.000,00 EURO voor 3 percelen te hebben gerealiseerd, met name in het domein waarop de opdracht betrekking heeft.
De inschrijver vermeldt de gerealiseerde omzet in bijlage D ‘Omzetcijfers 2019-2020-2021’.
2. Uit het nazicht van de jaarrekening moet een gezonde financiële situatie blijken.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. De inschrijver dient aan te tonen dat hij voldoende bekwaam is om deze overheidsopdracht naar behoren te kunnen uitvoeren. De geschiktheid van de inschrijver wordt beoordeeld aan de hand van een controleerbare referentielijst met minimum drie gelijkaardige opdrachten uitgevoerd tijdens de laatste drie jaren ongeacht het aantal percelen waarvoor een offerte wordt ingediend.De referenties bevatten:- de opdrachtgever (met gegevens contactpersoon + telefoonnummer)- het begin en einde van de uitvoering (periode 2019, 2020 en 2021)- een beknopte omschrijving van de (verschillende delen van de) diensten- het referentiebedrag- aantal locaties- attest van goede uitvoering.Opgelet: het AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen geldt niet als referentie.2. Een verklaring op eer dat het schoonmaakbedrijf alle geldende CAO’s en wettelijke verplichtingen naleeft.3. Een beschrijving van de maatregelen die de inschrijver treft om de kwaliteit te waarborgen, meer bepaald deze inzake veiligheid, gezondheid en milieu; 4. Het bedienend personeel moet voldoende gekwalificeerd zijn om deze machines vakkundig en veilig te bedienen.5. De inschrijver voegt bij zijn offerte een beschrijving van de personele middelen waarover de inschrijver zal beschikken voor de begeleiding van de gesubsidieerde tewerkstelling. Deze begeleiding moet minimaal voldoen aan de criteria die van toepassing zijn voor de betrokken subsidie.
Eventuele minimumeisen:
1. Een lijst van minimum drie gelijkaardige opdrachten uitgevoerd in de loop van de laatste drie jaren waarvan:
minstens één of twee opdrachten een omvang van ≥ 40 adressen omvatten, of minstens één of twee opdrachten waarbij het aantal gebouwen minstens 75% schoolgebouwen zijn,
EN
minstens één referentie waar bij de uitvoering hoogtewerkers gebruikt werden.
2. Een verklaring op eer.
3. Een VCA-certificaat (Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers) als bewijs dat de firma voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu of gelijkwaardig certificaat voor buitenlandse inschrijvers – op niveau van de onderneming.
4. Kwalificatiebewijs personeelsleden, die worden ingezet voor deze overheidsopdracht.
5. Beschrijving personele middelen voor de begeleiding van gesubsidieerde tewerkstelling.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2022-03-10 10:30
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2022-09-06
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2022-03-10
Plaatselijke tijd: 10:30
Adres: AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen (AG SO), Frankrijklei 71-73 te 2000 Antwerpen
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte: Verplicht plaatsbezoekVoor ieder perceel is zowel -het geleide plaatsbezoek- als -de verplichte zelfstandige plaatsbezoeken- verplicht. Verzuimen aan de geleide plaatsbezoek(en) en de verplichte zelfstandige plaatsbezoeken én het niet laten bevestigen van deze plaatsbezoeken door desbetreffende scholen leidt tot nietigheid van de offerte. Zie I.16 - pagina 31 en verder.Vrijblijvend bijkomende plaatsbezoekenDe inschrijver kan vrijblijvend andere locaties bezoeken. De vrijblijvende plaatsbezoeken dienen te worden bevestigd door de school. (zie adressen in ‘bijlage I Detaillijst gebouwen AG SO – locatielijst P1/P2/P3’). Er wordt geen rekening gehouden met de plaatsbezoeken die niet door de school zijn bevestigd.Periode plaatsbezoeken (zie I.16 Plaatsbezoeken en bijlage G / bijlage H / bijlage J.2)* Verplicht geleide plaatsbezoek(en) - zie pagina 32 en verder* Verplichte zelfstandige plaatsbezoeken - zie pagina 33 en verder* Vrijblijvende zelfstandige plaatsbezoeken - zie pagina 33InformatievergaderingDe aanwezigheid van de inschrijver is vereist op de informatievergadering. Zie I.17 - pagina 33 en verder .De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE- 1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvanstate.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-12-21