Ocmw Kortrijk

Klooster Augustinessen Budastraat Kortrijk: restauratie gevels en daken



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  OCMW Kortrijk
Postadres :  Budastraat 27, BE- 8500  Kortrijk
Contactpersoon:  Mevrouw Barbara Deceuninck
Tel:   +32 485250208
E-mail:   barbara.deceuninck@kortrijk.be
Internetadres(sen):   http://www.ocmwkortrijk.be  
Adres van het kopersprofiel:  

I.3. Communicatie

Officiële benaming :  directie ruimte | gebouwen
Postadres :  Grote Markt 54, BE- 8500  Kortrijk
Contactpersoon:  Mevrouw Barbara Deceuninck
Tel:   +32 485250208
E-mail:   barbara.deceuninck@kortrijk.be
Internetadres(sen):   www.kortrijk.be  
Adres van het kopersprofiel:  

AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Klooster Augustinessen Budastraat Kortrijk: restauratie gevels en daken  
Referentienummer:   2021/2529
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  45000000
II.1.3. Type opdracht :  werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE254
Voornaamste plaats van uitvoering:   Klooster, Budastraat 37 te 8500 Kortrijk
II.2.4. Beschrijving
Restauratie gevels en daken van het klooster Augustinessen in de Budastraat te Kortrijk.   Deze werken omvatten (niet limitatief) de integrale restauratie van de gevels en daken van het kloostercomplex.   Voorwerp van deze werken:   Restauratie gevels en daken van het klooster Augustinessen in de Budastraat te Kortrijk.     Deze werken omvatten (niet limitatief) de integrale restauratie van de gevels en daken van het kloostercomplex. De opdracht wordt verder omschreven onder punt IV Technische bepalingen.     Deze opdracht omvat één perceel.     Plaats van uitvoering: Budastraat 37, 8500 Kortrijk     Samenstelling AB-dossier:   1. 2798-01-administratieve bepalingen   o Bijlage A - offerteformulier o Bijlage B – samenvattende opmeting o Bijlage C – attest van plaatsbezoek   o Bijlage D – invulformulier en intentieverklaring veiligheidscoördinatie   2. 2798-01-plan gebruik gebouwen en fasering werken     Technische bepalingen architectuur:   3. 2798-02-LB deel 0   4. 2798-02-LB deel 2   5. 2798-02-LB deel 3   6. 2798-02-LB deel 4   7. 2798-02-LB deel 5   8. 2798-02-LB deel 8   9. 2798-03-Samenvattende meetstaat   10. 2798-04-Gedetailleerde meetstaat     Plannen architectuur:   11. 2798-05-1-plannenlijst   12. 2798-05-2-plannen en details   13. 2798-05-3-ladderhakenplan   14. 2798-05-4-overzicht werfinrichting     Bijlagen:   15. 2798-06-B1-veiligheids- en gezondheidsplan   16. 2798-06-B3-diagnosenota   17. 2798-06-B3-asbestinventaris   18. 2798-06-B4-siermetselwerk   19. 2798-06-B5-leien kruis   20. 2798-06-B6-verstevigingen staal   21. 2798-06-B7-ingelegd dakluik   22. 2798-06-B8-schrijnwerkborderel BT   23. 2798-06-B9-hang en sluitwerk   24. 2798-06-B10-loopbrug  
II.2.7. Looptijd
360   dag(en)
Verlenging mogelijk:   NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. een verklaring overeenkomstig het Besluit van de Vlaamse regering van 14 december 2001 en zijn wijzigingen houdende vaststelling van het premiestelsel voor restauratiewerkzaamheden aan beschermde monumenten waarin de aannemer uitdrukkelijk bepaalt dat hij minstens 50% van de restauratiewerkzaamheden, bepaald op basis van de kostprijs, met eigen personeel zal uitvoeren;
Eventuele minimumeisen:
1. nihil

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. • (ofwel) attest inzake erkenning• (ofwel) documenten waaruit blijkt dat de kandidaat of inschrijver in het bezit is van een certificaat of ingeschreven is op een officiële lijst van erkende aannemers in een andere lidstaat van de Europese Unie. In dat geval voegt de kandidaat of inschrijver bij zijn aanvraag tot deelneming of offerte het door de bevoegde certificeringsinstelling afgeleverde certificaat of het door de bevoegde instantie van de lidstaat bevestigde bewijs van inschrijving en elk document dat de gelijkwaardigheid tussen deze certificering of inschrijving en de vereiste erkenning als bedoeld in het eerste lid kan aantonen. Op dit certificaat of deze inschrijving worden de referenties vermeld op grond waarvan de certificering respectievelijk de inschrijving op de lijst mogelijk was;• (ofwel) indien de kandidaat of inschrijver de toepassing inroept van artikel 3, § 1, 2°, van de voormelde wet van 20 maart 1991: In dat geval voegt de inschrijver de nodige bewijsstukken bij zijn aanvraag tot deelneming of bij zijn erkenning2. • Studiekwalificaties: diploma’s of studiecertificaten van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de restauratiewerkzaamheden van de projectleider en de werfleider.• Beroepskwalificaties: opgave van het aantal jaar relevante beroepservaring en/of getuigschriften van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de restauratiewerkzaamheden van de projectleider en de werfleider.3. De kandidaat / inschrijver voegt hiertoe volgende bewijsstukken bij zijn offerte:• De kandidaat illustreert zijn competenties in exact 3 relevante referentieprojecten.• Twee referentieprojecten voldoen minimaal aan volgende vereisten: o uitgevoerd in de laatste 5 jaaro gelijkaardig qua werkzaamheden – restauratie van gevels en dakeno de referentie betreft geïnventariseerd bouwkundig erfgoed en/of beschermd gebouw• Min. 1 referentieproject met een uitvoeringsbedrag aan bouwwerken dat minstens gelijk is aan 1.500.000,00 euro (exclusief btw);• Minimum volgende restauratietechnieken komen aan bod: o restauratie gevels in baksteen en natuursteen, o restauratie van natuurleien daken, o restauratie van stalen en houten schrijnwerk.• Voor elk van deze referentieprojecten geeft de kandidaat volgende informatie op:o naam van het projecto locatieo naam van de klant (gemeente/overheidsinstantie of klant uit de private sector)o contactpersoon bij klant met contactgegevenso Inhoud van de opdracht (korte omschrijving van de uitgevoerde werken)o uitvoeringsperiode (indien het project nog lopende is: de status van het project)o kostprijs van de opdracht (eindafrekening) exclusief btw;o lijst van onderaannemers die de werken hebben uitgevoerdo Per referentieproject worden minimaal volgende documenten toegevoegd:  een certificaat/getuigschrift van goede uitvoering. Deze getuigschriften worden afgeleverd en ondertekend door de bevoegde overheid of door de leidend ambtenaar van het project. Wanneer de opdrachtgever een privépersoon is, kunnen de referenties worden gestaafd door een verklaring op erewoord van de inschrijver zelf.De aanbestedende overheid behoudt zich het recht om de bijgevoegde referenties te verifiëren bij de gerefereerde klant. 4. Combinaties van ondernemers zonder rechtspersoonlijkheid• Geen enkele partner van een (op te richten) combinatie zonder rechtspersoonlijkheid mag zich bevinden in één van de uitsluitingstoestanden vermeld onder I.5.1. Elke partner van de combinatie dient bijgevolg aan de gestelde voorwaarden te voldoen. In voorkomend geval, dient deze partner te worden vervangen op straffe van niet-selectie van de combinatie.• Het volstaat dat de partners van dergelijke combinatie gezamenlijk aan de selectievereisten beantwoorden.5. Beroep op de .(zie opdrachtdocumenten)

Eventuele minimumeisen:
1. De kandidaat of inschrijver moet ingeschreven zijn op de lijst van erkende aannemers in België of op een officiële lijst in een ander lidstaat van de Europese Unie.
Bij de offerte dient een kopie van het attest van erkenning te worden gevoegd, met vermelding van
categorie of ondercategorie en klasse.
2. nihil
3. nihil
4. nihil
5. nihil
Vereiste erkenning: D24 (Restauratie van monumenten), Klasse 6
(de klasse wordt bepaald op het ogenblik van de gunning)


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2022-02-02  10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj):   2022-10-10
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum:   2022-02-02
Plaatselijke tijd:   10:00
Adres:   OCMW, Burelen Facility, Etienne Sabbelaan 2

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist: Het niet uitvoeren van het plaatsbezoek kan leiden tot het weren van de offerte.De locatie is enkel te bezoeken na voorafgaande afspraak. Een afspraak is vast te leggen ten laatste 15 dagen vóór aanbesteding en zal ten laatste plaatsvinden 10 dagen vóór de datum van aanbesteding.Contactpersoon: Janice Vanheste E-mail: janice.vanheste@kortrijk.beTelefoon: 0473 86 24 82De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33,  BE- 1000  Brussel

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-12-17

Vergelijkbare advertenties van BDA