Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap
Postadres : Willebroekkaai 36, BE- 1000 Brussel
Contactpersoon: Mevrouw Hilde Boel
Tel: +32 27909631
Fax: +32 27909201
E-mail: hilde.boel@g-o.be
Internetadres(sen): www.g-o.be
Adres van het kopersprofiel:
I.3. Communicatie
Officiële benaming : GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap
Postadres : Willebroekkaai 36, BE- 1000 Brussel
Contactpersoon: De heer Philip De Smet
Tel: +32 27909415
Fax: +32 27909201
E-mail: philip.de.smet@g-o.be
Internetadres(sen): www.g-o.be
Adres van het kopersprofiel:
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - WETTEREN - BS Eureka - DESIGN & BUILD Referentienummer: GO/25604/18003001/2021/5028/HB
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 45214200
II.1.3. Type opdracht : werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE2
Voornaamste plaats van uitvoering: Domein GO! - WETTEREN, KALKENSTEENWEG 85, 9230 WETTEREN
II.2.4. Beschrijving
GO! leefschool Eureka is een sterk groeiende basisschool in Wetteren. Momenteel bestaat de school uit verschillende paviljoenen in het groen. Deze gebouwen voldoen echter niet meer aan de huidige onderwijsnormen en zullen plaats maken voor een nieuwbouw. Het project betreft dan ook de nieuwbouw van een volledige basisschool voor 160 leerlingen volgens de principes van innovatief onderwijs. Alle bestaande gebouwen op de site worden gesloopt. Al naar gelang de inplanting van de nieuwbouw zal er moeten voorzien worden in tijdelijke huisvesting en fasering van de werken.
II.2.7. Looptijd
550 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Kan uitgesloten worden van deelneming aan de Opdracht , in welk stadium van de procedure ook, elk basisteamlid (volgens art. 3.1.1) of bijkomende onderaannemer die deel uitmaakt van de Aanvraag tot deelneming:1. die in staat van faillissement of van vereffening verkeert, die zijn werkzaamheden heeft gestaakt of die een gerechtelijk akkoord heeft bekomen, of die in een overeenstemmende toestand verkeert als gevolg van een gelijkaardige procedure die bestaat in de nationale wetgevingen en reglementeringen;2. die aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, voor wie een procedure van vereffening of van gerechtelijk akkoord aanhangig is of die het voorwerp is van een gelijkaardige procedure bestaande in de nationale wetgevingen en reglementeringen;3. die, bij een vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan, veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast;4. die bij zijn beroepsuitoefening een ernstige fout heeft begaan, vastgesteld op elke grond die de aanbestedende overheden aannemelijk kunnen maken;5. die niet voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van de bijdragen voor de sociale zekerheid;6. die niet in orde is met de betaling van zijn belastingen overeenkomstig de Belgische wetgeving of die van het land waar hij gevestigd is;7. die zich in ernstige mate heeft schuldig gemaakt aan het afleggen van valse verklaringen bij het verstrekken van inlichtingen inzake de selectie.Deze opsomming wordt aangevuld door de uitsluitingsgronden die vermeld zijn in de artikelen 67 tot en met 69 van de Wet Overheidsopdrachten.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. De Kandidaat moet voldoende financiële en economische draagkracht hebben om de Opdracht te realiseren zonder dat zich een financieel risico voor de Opdrachtgever voordoet. Hiervoor dienen de volgende documenten namens de Kandidaat worden voorgelegd
Eventuele minimumeisen:
1. - Bewijs van Beroepsaansprakelijkheidsverzekering Ontwerper
- Bankverklaring cfr. model in bijlage D Aannemer
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Technische bekwaamheid Aannemer (1)2. Technische bekwaamheid Aannemer (2)3. Technische bekwaamheid Aannemer (3)4. Technische bekwaamheid Ontwerper (1)5. Technische bekwaamheid Ontwerper (2)6. Technische bekwaamheid Ontwerper (3)7. Technische bekwaamheid Ontwerper (4)8. Technische bekwaamheid Ontwerper (5)9. Technische bekwaamheid Ingenieur Stabiliteit (1)10. Technische bekwaamheid Ingenieur Stabiliteit (2)11. Technische bekwaamheid Ingenieur Stabiliteit (3)12. Technische bekwaamheid Ingenieur Technieken (1)13. Technische bekwaamheid Ingenieur Technieken (2)14. Technische bekwaamheid Ingenieur Technieken (3)15. Technische bekwaamheid Ingenieur Stabiliteit (4)
Eventuele minimumeisen:
1. erkenning, categorie D, klasse 8.
2. <Eén (1)> referentieproject uitgevoerd in een design en build formule, dit wil zeggen dat het een overheidsopdracht betrof in functie van de realisatie van publiek vastgoed (bvb. school, sporthal, gemeentehuis, woonzorgcentrum, cultuurcentrum, …) waarbij het ontwerp en de bouw van dit publiek vastgoed te samen werden gegund in het kader van één plaatsingsprocedure conform de wetgeving overheidsopdrachten en waarbij de Inschrijver zich engageerde om zijn ontwerp tevens te realiseren tegen een vaste prijs. De voorlopige oplevering van de bouwwerken vond plaats na 1 januari 2013 en het totale Projectbudget is minstens 3 miljoen euro inclusief studiekosten, incl. BTW. Oudere referenties worden niet in aanmerking genomen. DBF(M) wordt wel aanvaard. DBm wordt wel aanvaard. Scholen van Morgen wordt niet aanvaard
3. Eén (1) referentieproject inzake nieuwbouw van een publiek gebouw met bouwkost van < 3 miljoen euro > excl. BTW en erelonen. De voorlopige oplevering van dit bouwwerken vond plaats na < 1 januari 2013 >. Oudere referenties worden niet in aanmerking genomen.
4. 1. De studies en beroepskwalificaties van de voorgestelde architect, zijn ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) die voor de leiding van de ontwerpopdracht zal/zullen instaan.
5. 2. Bewijs van inschrijving als architect op de tabel van de Orde der Architecten (Kandidaten die onderdaan zijn van een lidstaat van de Europese Unie of van een Staat die partij is bij het akkoord betreffende de Europese Economische Ruimte, moeten bij hun Offerte een attest voegen dat verklaart dat ze genieten van de machtiging bedoeld in Artikel 8 van de Wet van 26 juni 1963 houdende oprichting van een Orde van Architecten en/of een verklaring dat ze wettelijk de activiteiten van architect uitoefenen in de Staat waar ze gevestigd zijn).
6. 3. <Eén (1)> referentieproject ontwerp uitgevoerd in een design en build formule, dit wil zeggen dat het een overheidsopdracht betrof in functie van de realisatie van publiek vastgoed (bvb. school, sporthal, gemeentehuis, woonzorgcentrum, cultuurcentrum, …) waarbij het ontwerp en de bouw van dit publiek vastgoed te samen werden gegund in het kader van één plaatsingsprocedure conform de wetgeving overheidsopdrachten en waarbij de Inschrijver zich engageerde om zijn ontwerp tevens te realiseren tegen een vaste prijs. De voorlopige oplevering van de bouwwerken vond plaats na 1 januari 2013 en het totale Projectbudget is minstens 3 miljoen euro inclusief studiekosten, incl. BTW. Oudere referenties worden niet in aanmerking genomen. DBF(M) wordt wel aanvaard. DBm wordt wel aanvaard. Scholen van Morgen wordt niet aanvaard "
7. 4. Eén (1) referentieproject betreffende de nieuwbouw van één publiek gebouw met een bouwkost van minstens < 3 miljoen euro > excl. BTW en erelonen. De voorlopige oplevering van de bouwwerken vond plaats na < 1 januari 2013.> Oudere referenties worden niet in aanmerking genomen.
8. 5. Eén (1) referentieproject betreffende de nieuwbouw van een < basisschool >. De voorlopige oplevering van de bouwwerken vond plaats na < 1 januari 2013. > Oudere referenties worden niet in aanmerking genomen.
9. 1. De studies en beroepskwalificaties van de voorgestelde ingenieur, zijn ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) die voor de leiding van de ontwerpopdracht zal/zullen instaan.
10. 2. <Eén (1)> referentieproject studie stabiliteit uitgevoerd in een design en build formule, dit wil zeggen dat het een overheidsopdracht betrof in functie van de realisatie van publiek vastgoed (bvb. school, sporthal, gemeentehuis, woonzorgcentrum, cultuurcentrum, …) waarbij het ontwerp en de bouw van dit publiek vastgoed te samen werden gegund in het kader van één plaatsingsprocedure conform de wetgeving overheidsopdrachten.(zie opdrachtdocumenten)
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
IV.1.4 Inlichtingen over een beperking van het aantal oplossingen of inschrijvingen tijdens de onderhandeling of de dialoog
Gebruikmaking van een procedure in achtereenvolgende fasen waarbij geleidelijk het aantal te bespreken oplossingen of ter onderhandeling openstaande inschrijvingen wordt beperkt: JA
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2022-02-14 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 6 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Voor deze procedure is het forum in e-Procurement geactiveerd. U kan het forum terugvinden op de pagina met de beheersgegevens van het dossier (klik op “forum tonen” – “een vraag voorleggen”. Van zodra de Opdrachtgever uw vraag beantwoordt, zal dit op het forum verschijnen. U wordt hier niet per e-mail van verwittigd en dient het forum zelf regelmatig te controleren.De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE- 1040 Brussel
VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE- 1040 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-12-16