Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Gemeente Maasmechelen
Postadres: Heirstraat 239,BE-3630 Maasmechelen
Contactpersoon: De heer Erwin Vranken
Tel: +32 89769610
Fax: +32 89769649
E-mail: overheidsopdrachten@maasmechelen.be
Internetadres(sen): www.maasmechelen.be
I.3. Communicatie
Officiële benaming: Patrimonium & Mobiliteit
Postadres: Heirstraat 239,BE-3630 Maasmechelen
Contactpersoon: De heer Angelo Provenzano
Tel: +32 89769680
Fax: +32 89769679
E-mail: angelo.provenzano@maasmechelen.be
Internetadres(sen): www.maasmechelen.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Oprichting van een nieuw politiekantoor op de site van de Oude Burelen te Maasmechelen Referentienummer: 21/222
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45000000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE223
II.2.4. Beschrijving
De bestaande vestigingen van Politie aan Dokter Haubenlaan 2 en Koning Albertlaan 17 voldoen niet meer aan het concept en de opzet van het huisvesten van de hoofdzetel van de Politiezone Lanaken – Maasmechelen. Het gemeentebestuur heeft er voor gekozen om het bestaande gebouw "Oude Burelen" aan de Heufkensweg te herbestemmen als huisvestiging van de hoofdpost en zetel van de lokale politiezone. De inhoud van het voorliggende aanbestedingsdossier betreft het verbouwen van de Oude burelen inclusief de uitbreiding met een nieuwbouw aan de voorzijde. Voor de renovatie van de oude burelen is er gekozen om de monumentale uitstraling als statig mijngebouw te behouden. Dit door bv. het dak en buitenschrijnwerk terug in de oorspronkelijke staat te herstellen. Voor de interne renovatie is er gekozen om de bestaande structuren en ruimtes zo optimaal en maximaal mogelijk in te vullen. Invulling van de Oude burelen zelf zijn grotendeels de politionele burelen, vergaderlokalen, refter, kleedkamers, …. De nieuwbouw is een éénlaags bouw met een kelder niveau dat aan de voorzijde van het Oude burelen wordt gebouwd. Door beperkte hoogte van deze nieuwbouw zullen de Oude burelen hun status als hoog gebouw behouden. Op het gelijkvloers zijn de ruimtes voorzien waar de politie de burgers zal ontvangen. Zoals onthaal, gesprekslokalen, vergaderlokalen,… in kelder zijn de nodige uitbreiding voor de werking van de politiediensten, logistieke ruimte en ondergronds garage voor de dienstvoertuigen. Na de verbouwing en de uitbreiding voldoet het gebouw aan de hedendaagse normen en wetgevingen. Het gerenoveerd dak van de oude burelen en de nieuwbouw worden voorzien van de nodige isolatie. Het platdak wordt voorzien van een extensief groendak. Het geheel gebouw wordt voorzien van moderne technieken zoals: ventilatiesystemen, verwarming/koeling systeem, elektrische installatie volgens het AREI, 4G-5G dekking, noodgenerator, screens aan zuid gevels, zonnepaneleninstallatie, branddetectie-installatie en dit alles volgens de vigerende norm. Om te voldoen aan de noden van een politiecommissariaat zijn volgende beveiligingen voorzien: Geen inklimming, camera bewaking, inbraakpreventie via omgevingsverlichting en camerabewaking, een toegangscontrole. Het voorliggende aanbestedingsdossier is uitgewerkt om in 1 fase uit te voeren.
II.2.7. Looptijd
450 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:- Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 11 van het KB van 18 april 2017.2. - De recentste jaarrekeningen of de neergelegde jaarrekeningen, indien de wetgeving van het land waar de ondernemer is gevestigd publicatie van jaarrekeningen voorschrijft, waaruit de gezonde financiële situatie blijkt.
Eventuele minimumeisen:
1. Categorie D
2. Jaarrekening 2019-2020
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:Min. 3 referenties van gelijkaardige projecten, het betreft:• Renovatie en uitbreiding van bestaande gebouwen met een oppervlakte van minimaal 4.500 m² of de bouw van overheidsgebouwen (politie, brandweer, …)• Projecten met een aannemingssom van min. 4.500.000 euro excl. btw De inschrijver dient een referentiefiche in te dienen en volgende gegevens te vermelden:• Opdrachtgever• Contactgegevens opdrachtgever• Aannemingssom• Beschrijving van de werken• min. 3 foto’s• Ondertekend tevredenheidsattest van de opdrachtgever
Eventuele minimumeisen:
1. Klasse 8
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), Klasse 8
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2022-02-15 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2022-06-15
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2022-02-15
Plaatselijke tijd: 11:00
Adres: Dienst Overheidsopdrachten, Binnenhof 4 te 3630 Maasmechelen
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte: De inschrijver wordt verwacht een plaatsbezoek uit te voeren.De aannemer is op straffe van nietigheid verplicht een plaatsbezoek te brengen en het attest te laten ondertekenen door de vertegenwoordiger van de opdrachtgever.Er zal een rondgang georganiseerd worden die verplicht moet bezocht worden door de inschrijver. Dit plaatsbezoek zal georganiseerd worden door de bouwheer/architect/studiebureau op twee data/tijdstippen die tijdig zullen doorgegeven worden.Het document in bijlage dient door de inschrijver ter plaatse ter ondertekening voorgelegd te worden.Voor plaatsbezoek contact opnemen met:Dienst bouw & infrastructuur of B+ architecten bvbaDhr Angelo Provenzano (coördinator) dhr. Maarten Masset (projectarchitect)T: +32 (0) 89 76 96 80 T: +32 (0) 89 25 22 33E-mail: angelo.provenzano@maasmechelen.be E-mail: mma@rubenbraeken.be De inschrijver dient het attest in bijlage correct ingevuld toe te voegen aan zijn offerte.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
RAAD VAN STATE
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 BRUSSEL
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): www.raadvst-consetat.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-12-09