Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Elsene
Postadres: Elsensesteenweg, 168,BE-1050 Brussel
Contactpersoon: Olivier De Klerck
Tel: +32 0478550221
E-mail: olivier.deklerck@ixelles.brussels
Internetadres(sen): www.ixelles.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=421849
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
verheidsopdracht voor werken nr. 2022-006 betreffende bestratings- en onderhoudswerken en alle samenhangende werken aan de wegenis voor een duur van twee jaar. Referentienummer: Gemeente Elsene-2022-006-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45233222
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
De opdracht is een overheidsopdracht voor werken met als voorwerp de bestratings- en onderhoudswerken en alle samenhangende werken aan de wegenis, voor een duur van twee jaar, één keer verlengbaar voor een maximale periode van 4 jaar.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Elsene
II.2.4. Beschrijving
Beschrijving van de werken: A) De bestratingswerken omvatten: • de nodige uitgravingen en opvullingen voor het in profiel brengen van de openbare wegen met het oog op de bestratingswerken die door de opdrachtnemer worden uitgevoerd; • de bestrating van de gemeentewegen en binnen de gemeente-eigendommen middels nieuwe of herbruikte straatstenen door de gemeente ter plaatse geleverd; • de volledige herstelling met vervanging van het aanwezige materiaal, herstellingen van de sleuven en kleine herstellingswerken aan de bestrating van gemeentewegen en in gemeente-eigendommen • vullen van de voegen van sommige bestratingen met bitumineuze mortel • leveren en verwerken van de nodige materialen voor de uitvoering van nieuwe werken, vernieuwingen en herstellingswerken aan trottoirs, verhoogde bermen, . in straatstenen of in tegels van geperst beton; kantstenen van trottoirs en verhoogde bermen, zowel voor de werken uitgevoerd voor rekening van derden op openbare wegen als voor de gemeente-eigendommen • divers vervoer • uitvoeren van bestratingswerken door de gemeente voor rekening van particulieren • eventueel uitvoeren van werken aan trottoirs van wegen die aan de gemeente Elsene grenzen • lokaal herstellen van asfaltbedekkingen door middel van een micro-beton, type IV Deze werken kunnen bestaan uit: • aanleggen en vernieuwen van de trottoirs met nieuwe of hergebruikte straatstenen of tegels van geperst beton; • plaatsen en vernieuwen van kantstenen met nieuwe materialen om trottoirs en verhoogde bermen af te bakenen; • herstellen van kantstenen en trottoirs met straatstenen, tegels of geperst beton B) De onderhoudswerken: De onderhoudswerken kunnen omvatten: het leveren en verwerken van de nodige materialen voor de uitvoering van de verschillende hierna vermelde werken en verbeteringen, voor rekening van de gemeente, particulieren of derden, ambtshalve door haar uitgevoerd. Deze werkzaamheden omvatten: • grondwerken en afbraakwerken • uitvoering van diverse werken in metselwerk van baksteen of beton; • bouw of heropbouw van leidingen in geverniste gresbuizen; • verwijdering, verplaatsing of verhoging van straatkolken en verhoging van riooldeksels of gelijkaardig; • aanleggen, herstellen of verwijderen van afsluitingen. De bovenvermelde leveringen en werken kunnen bovendien voor rekening van andere gemeentediensten uitgevoerd worden C) Leveringen • van straatkolken • van paaltjes
II.2.7. Looptijd
24 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
De opdracht kan worden verlengd krachtens artikel 57 van de wet van 17 juni 2016, en dat voor een maximale duur van 4 jaar vanaf de kennisgeving van de gunning van onderhavige overheidsopdracht. De opdrachtnemer wordt per brief van de verlenging in kennis gesteld vóór het verstrijken van de opdracht.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Eventuele minimumeisen:
Onverminderd die bepalingen moet de inschrijver bijgevolg voldoen (of het bewijs leveren dat hij voldoet) aan de vereisten voor de erkenning in klasse 5 of hoger, categorie C5;
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Overeenkomstig artikel 70 van het koninklijk besluit van 18 april 2017 en krachtens artikel 3, eerste lid, van de wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers van werken, mogen werken die het voorwerp uitmaken van de opdracht slechts worden uitgevoerd door ondernemers die ofwel hiertoe erkend zijn, ofwel aan de voorwaarden ertoe voldoen of nog het bewijs geleverd hebben van het feit dat ze voldoen aan de voorwaarden voor de erkenning bepaald door of krachtens de voormelde wet.Onverminderd die bepalingen moet de inschrijver bijgevolg voldoen (of het bewijs leveren dat hij voldoet) aan de vereisten voor de erkenning in klasse 5 of hoger, categorie C5;De offerte moet vermelden: - ofwel dat de inschrijver over de vereiste erkenning beschikt. De aanbestedende overheid zal dit zelf controleren bij de databank van erkende aannemers (FOD Economie) via elektronische middelen (TELEMARC). - ofwel dat de inschrijver de toepassing inroept van artikel 3, §1, 2° van de wet van 20 maart 1991. In dat geval voegt de inschrijver een dossier bij zijn offerte dat aantoont dat de inschrijver voldoet aan de vereisten van de gevraagde klasse en categorie. De aanbestedende overheid zal het dossier overmaken aan de Erkenningscommissie.- ofwel dat de inschrijver in het bezit is van een certificaat of ingeschreven is op een officiële lijst van erkende aannemers in een andere lidstaat van de Europese Unie. In dat geval voegt de inschrijver bij zijn offerte het door de bevoegde instantie afgeleverde certificaat of het door de bevoegde instantie van de lidstaat bevestigde bewijs van inschrijving en elk document dat de gelijkwaardigheid tussen deze certificering of inschrijving en de vereiste erkenning kan aantonen. Op dit certificaat of deze inschrijving staan de referenties vermeld die de certificering of de inschrijving op de lijst hebben mogelijk gemaakt.
Eventuele minimumeisen:
Klasse: 5, Categorie: C5
III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht
III.2.2 Voorwaarden inzake de uitvoering van de opdracht:
Uitvoering van een werfDe uitvoering van een werf verloopt als volgt:1. De gemeente vraagt een kostenraming aan de aannemer en nodigt hem op een voorafgaande werfvergadering uit, hij krijgt de plannen van het project en de afbakening van de aanneming;2. De aannemer beschikt over een termijn van vijf werkdagen vanaf de aanvraag om een kostenraming over te maken gebaseerd op de eenheidsprijzen van deze opdracht en met de uit te voeren vermoedelijke hoeveelheden. Bij zijn kostenraming voegt hij een voorstel tot vooropgestelde planning (in werkdagen). 3. De gemeente betekent het bevel tot aanvatten van de werken middels de verzending van een bestelbon. Iedere bestelling gaat gepaard met een beschrijving die uitdrukkelijk de locatie en de aard van de uit te voeren werken vermeldt en die de bijzondere bepalingen voor de uitvoering van de werf (termijn en planning, uurregeling van de werf,.) aangeeft. Ze gaat vergezeld van de bestelmeetstaat die alle toepasselijke artikelen van de prijslijst én de gebruikte hoeveelheden vermeldt, eventueel samen met plannen. De beschrijvingen zijn gedateerd en ondertekend. Alle kosten nodig voor de opmaak van de kostenraming, meetstaat en voorstel tot vooropgestelde planning vallen ten laste van de aannemer.OPGELET: De gemeente heeft steeds het recht om de werken waarvoor zij een kostenraming gevraagd had niet te bestellen. De aannemer mag dus nooit de werken aanvatten zonder de overeenkomstige bestelbon te hebben ontvangen, op straffe niet betaald te worden voor die werken en/of de locatie in haar oorspronkelijke staat te moeten herstellen zonder enige vergoeding.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2022-01-17 14:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 6 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2022-01-17
Plaatselijke tijd: 14:00
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State, BE-1040 Brussel
VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
Indienen van een beroep tot nietigverklaring, eventueel voorafgegaan door of vergezeld van een vordering tot schorsing, bij de afdeling Administratie van de Raad van State, Wetenschapsstraat 33 te 1040 Brussel, per aangetekende brief te versturen binnen een termijn van zestig dagen vanaf de dag volgend op de laatste verzending van de brief of mail/fax met de mededeling van de gemotiveerde beslissing.
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-12-09